Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Voor sint ben ik klaar voor dochter van 2.

- grote treinbaanset van de lidl

- plastick snijfruit

- 4 set puzzel van lief!

- playmobil 123 setje van meisje met hond.

Schoen:

- iets lekkers (sintstaf gevuld met smarties

- klein popje

- beestje van little petshop
Zoon wil graag een uitbreiding van het spel Carcassonne. Er zijn echter zoveel uitbreidingen te koop; wie weet welke uitbreiding leuk is?
Nicole, wat vet zo'n klauterwand!!!

Ik heb deze gekocht voor de oudste:

We doen zowel pakjes met Sint als met kerst en van de week zei mijn vrouw dat het een leuk idee is als we allebei ook een verrassingskado doen voor beide jongens, waarvan we elkaar dus niet zeggen wat het is. Verder gaan we de komende tijd eens kijken wat we hebben staan aan kado's, wat we bij welke gelegenheid geven en of er evt nog iets gekocht moet worden.

(Met het Playmobil huis wil ik stiekem gewoon zelf spelen, hoop dat het aanslaat bij zoon!)
Wij hebben 2 skippy koeien. Hier wordt door mijn kinderen (4 en 2) regelmatig mee gespeeld. Ze kosten ook niet zo veel dus ik zou voor die optie gaan.
quote:nicole123 schreef op 15 november 2016 @ 10:39:

Binnen en fysiek uitleven is een lastige, zeker met een kind van al 4 jaar. Wij hebben een skippydier in de tuin. Die wordt best wel eens gebruikt, maar niet heel intensief. Mijn zoon van 4 (vrij groot voor zijn leeftijd) wordt er ook al eigenlijk te groot voor, die is meer toe aan een gewone skippybal.

Zo'n Bilibo lijkt me helemaal niks, zo'n groot stuk in de weg liggend plastic voor een flink bedrag. Na 3x erin zitten heb je dat wel gezien lijkt me, zeker als je al 4 bent. Ik weet dat er fans zijn die dan roepen dat kinderen het zo multifunctioneel gebruiken, als boot voor de poppen enzo. Maar dan kun je net zo goed een kartonnen doos geven, daar doen ze dat namelijk ook mee.

Je zou een Wobbel kunnen overwegen, dat lijkt me nog het meest geschikt voor een 4-jarige. Al denk ik persoonlijk daar hetzelfde over als over zo'n Bilibo: na een paar keer zijn ze het waarschijnlijk wel aardig zat en staat zo'n groot ding van 100 euro in je huis stof te happen. Of ze gebruikt hem als bootje e.d., waarvoor een plankje van de bouwmarkt ook geschikt geweest zou zijn.De Wobbel lijkt me idd mooier dan een Bilibo maar is drie keer zo duur!
Ik ben (helaas) ook klaar voor de Sint. Kan nog wel 100 dingen bedenken die ik zelf leuk vind om te geven, en heb zelfs nog eea in de kast liggen, maar ik vind tegelijkertijd dat ik ze niet hoef te overladen met cadeaus, temeer omdat de jongste begin december ook jarig is.

voor 2-jarige:

aanvulling speelkeuken

setje duplo

speelgoedbus die hij heeeeeeel graag wil hebben

dvd

dekbedovertrek

pyjama passend bij het dekbed

voor bijna 1-jarige

setje duplo

toet toet auto

schleich dier

dvd

bestekje

pyjama

De Dvd's en duplo zijn tweedehands, praktische dingen en dvds hadden ze sowieso wel gekregen, maar zijn mooie zakkenvullers.
Mijn dochter van 9 wil heel graag een hoelahoep voor sinterklaas.

Helaas zijn die uit de speelgoedwinkel echt te klein en moet ik een dure van 40 euro van Marktplaats of een webwinkel halen.

Maar goed een keer per jaar buiten de verjaardagen om een duur cadeautje mag wel.

Mijn zoon van 7 geeft aan geen speciale wensen te hebben en hij zegt dat hij alles al heeft. (Hij gelooft al een jaar niet meer) Ik houd dit topic in de gaten en anders wordt het geld storten op zijn spaarrekening voor later.
quote:Tmaar schreef op 15 november 2016 @ 19:13:

[...]

Wij hebben sinds mei een wobbel en hij wordt veel gebruikt door alledrie de kinderen (7,4 en 1). Ik vind het echt een aanvulling op wat we al hadden. Het is een wip, glijbaan, kruk, relaxstoel, autobaan, treinbrug, podium, poppenbed, schildpadschild en oh ja, je kan ermee 'wobbelen'.

Dus ik zou er zeker een overwegen!

Mooi om te horen hier krijgen ze hem samen voor sinterklaas. De mensen die ik ken en hem hebben zijn er ook zeer te spreken over.

Voor mijzelf is het ook een beetje jeugd sentiment. Ik had zoiets ook vroeger om oefeningen op te doen ivm dyslexie en dat waren de leukste oefeningen.

Wist je trouwens dat ze tegenwoordig tot 200 kg getest zijn en goedgekeurd vanaf 0 jaar
quote:delicious35 schreef op 14 november 2016 @ 23:33:

[quote]baukelien schreef op 14 november 2016 @ 23:24:

Wie kan mij helpen? Sinterklaas komt eraan en we willen een mooi groot kado geven waar onze dochter van 4 zich binnen fysiek mee kan uitleven. Ik twijfel heel erg tussen een skippy dier of een bilibo schelp. Waar zou ze meer mee spelen? En waar zou ze langer mee blijven spelen?[/quote

Die Schelp moest ik opzoeken. Mijn zoon had een skippydier, daar deed hij af en toe 5 minuten mee spelen. Ik verwacht dat hij ook niet veel langer met die schelp zou spelen.

Skippydier had ik voor nog geen 10 euro gekocht, dan zou ik dat proberen.

Hier gaat de xbox vaak aan voor binnenuitleefplezier. Dan vindt ik het scherm ook niet erg, ze bewegen tenminste!

Verder sporten ze vaak mee met ons. Ze hebben een eigen matje en doen mee met onze oefeningen.

Dansen doen we hier ook veel. Dan volgen we filmpjes op YouTube.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:leoni schreef op 16 november 2016 @ 07:22:

[...]

Mooi om te horen hier krijgen ze hem samen voor sinterklaas. De mensen die ik ken en hem hebben zijn er ook zeer te spreken over.

Voor mijzelf is het ook een beetje jeugd sentiment. Ik had zoiets ook vroeger om oefeningen op te doen ivm dyslexie en dat waren de leukste oefeningen.

Wist je trouwens dat ze tegenwoordig tot 200 kg getest zijn en goedgekeurd vanaf 0 jaarVeel plezier alvast! Het is zo leuk om te zien hoe creatief kinderen er mee zijn! En ik had de 'veiligheidsupdate' gelezen op fb inderdaad! Kunnen man en ik ook samen wobbelen, haha. Toen wij hem kochten werd de jongste trouwens 1 en hij heeft er vanaf het begin ook al op gezeten (zitten en dan wiebelen met zijn billen). Dat ging al prima, dus mooi dat het nu ook officieel 'mag'. Lekker met schapenvacht liggen lijkt me voor een baby ook fijn en door de kromming minder slecht dan een wipstoel.
Heeft iemand toevallig nog een tip voor een (goedkoop) dokterssetje?

Waar hebben ze leuke? Hoeft niet heel uitgebreid te zijn als het maar een beetje stevig is en betaalbaar.
quote:nootboek schreef op 17 november 2016 @ 14:00:

Waar hebben ze leuke? Hoeft niet heel uitgebreid te zijn als het maar een beetje stevig is en betaalbaar.SES heeft leuke, met een echt metalen (en werkende!) stethoscoop.
quote:Plantje79 schreef op 15 november 2016 @ 22:37:

Mijn dochter van 9 wil heel graag een hoelahoep voor sinterklaas.

Helaas zijn die uit de speelgoedwinkel echt te klein en moet ik een dure van 40 euro van Marktplaats of een webwinkel halen.

Maar goed een keer per jaar buiten de verjaardagen om een duur cadeautje mag wel.

Bedoel je zo´n ding?

Die koop je voor minder dan een tientje in een sportzaak. Kijk bv eens op de site van Decathlon.
Heeft iemand ervaring met Stickbot Zanimation? Het leek me wel leuk voor mijn negenjarige.

Als groot cadeau denk ik aan de robot van Meccano
Wij hebben al een jaar of acht de dokterstas van fisher price en daar wordt nog steeds volop mee gespeeld. Niet kapot te krijgen.
quote:nootboek schreef op 17 november 2016 @ 14:00:

Waar hebben ze leuke? Hoeft niet heel uitgebreid te zijn als het maar een beetje stevig is en betaalbaar.Mijn tip: koop een willekeurig setje en een kinderkoffertje voor 1 euro bij de action. Dat verf je rood met een wit kruis er op voor een echte dokterskoffer. Tenminste dat ben ik van plan, in mijn ervaring zijn het altijd de koffers die stuk gaan en niet de inhoud van die koffers.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 14:08:

[...]

SES heeft leuke, met een echt metalen (en werkende!) stethoscoop.Die is inderdaad heel gaaf, maar hun set vind ik minder geschikt voor de nog echte kleintjes. Voor welke leeftijd zoek je er een nootboek?
quote:Tmaar schreef op 17 november 2016 @ 12:48:

[...]

Veel plezier alvast! Het is zo leuk om te zien hoe creatief kinderen er mee zijn! En ik had de 'veiligheidsupdate' gelezen op fb inderdaad! Kunnen man en ik ook samen wobbelen, haha. Toen wij hem kochten werd de jongste trouwens 1 en hij heeft er vanaf het begin ook al op gezeten (zitten en dan wiebelen met zijn billen). Dat ging al prima, dus mooi dat het nu ook officieel 'mag'. Lekker met schapenvacht liggen lijkt me voor een baby ook fijn en door de kromming minder slecht dan een wipstoel.Hier is hij ook meer dan z'n geld waard. Baby heeft er inderdaad op gelegen met een vachtje. Nu is ze bijna 1 en gaat ze er al op zitten op haar knietjes en heen en weer wiebelen. Eigenlijk vinden alle kinderen het leuk.
quote:watdachtjehiervan schreef op 17 november 2016 @ 14:11:

Wij hebben al een jaar of acht de dokterstas van fisher price en daar wordt nog steeds volop mee gespeeld. Niet kapot te krijgen.

Die kwam ik online tegen en vond ik er idd wel stevig uitzien! Mijn ouders willen een kleinigheidje kopen, ik denk dat dit nog net binnen hun budget valt.

Setje is voor bijna 3-jarige die wel goed omgaat met (kleine) spullen maar ik heb ook nog een destructieve 12 maander, die waarschijjnlijk als patient gaat dienen. Vandaar dat het een beetje stevig moet zijn.
quote:lara1978 schreef op 17 november 2016 @ 14:10:

Heeft iemand ervaring met Stickbot Zanimation? Het leek me wel leuk voor mijn negenjarige.

De stikbot staat hier ook op het lijstje van mijn 7 jarige. Nadeem vind ik dat het met een mobiel moet en die heeft hij niet (en krijgt hij voorlopig ook niet) dus moet hij die van mij steeds lenen. Ik denk er nog even over na.

Robot lijkt mij ook leuk, geen ervaring mee.
De dokterstas van Fisher Price hebben wij ook en die is zeer stevig en sloopbestendig. Wel ook een stuk duurder dan soortgelijke sets, ik durf niet te zeggen of het het waard is. Kijk ook even naar wat er precies in de sets zit. In sommige sets zag ik dingen die ik onnodig vond, terwijl dingen die me juist leuk leken er niet bij zaten. Dat was voor mij volgens mij de hoofdreden om op die Fisher Price set uit te komen.
quote:watdachtjehiervan schreef op 17 november 2016 @ 14:11:

Wij hebben al een jaar of acht de dokterstas van fisher price en daar wordt nog steeds volop mee gespeeld. Niet kapot te krijgen.Dit, hier leeft hij ook nog steeds
In deze zit bijv. geen bloeddrukmeter, terwijl mijn kinderen het juist heel leuk vinden om daarmee te spelen. En in deze zitten allerlei mesjes en dingetjes waar ik niks mee zou kunnen.
quote:lara1978 schreef op 17 november 2016 @ 14:10:

Stickbot heb ik gekocht voor onze 9 jarige namens opa en oma. Ben benieuwd! Kan er nu dus nog niks over zeggen.

Jongste krijgt de MiP robot voor zijn verjaardag (heb ik overigens bij Wehkamp voor 79 euro gekocht)

http://www.bartsmit.com/n ... OrJ8MT7r9ACFY0aGwodQssFOw

Die mecano robot lijkt me ook erg leuk. Keuzes keuzes keuzes
Dit spelletje is deze week gearriveerd:

Little Memo. Snel zal blijken of het niet veel te makkelijk is maar ik vond het zo mooi qua vormgeving dat ik gewoon zin had om dit kadootje ook erbij te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven