Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 november 2016 @ 15:29:

Dit spelletje is deze week gearriveerd:

[afbeelding]

Little Memo. Snel zal blijken of het niet veel te makkelijk is maar ik vond het zo mooi qua vormgeving dat ik gewoon zin had om dit kadootje ook erbij te doen.Leuk! Oppaskinderen hadden die ook, met die van net 3 speelde ik met voorbeeldplaatjes zodat die ook kon zien welke er miste als hij ze niet onthouden had en die van 6 zonder. Voor de oudste was het redelijk makkelijk. Je kan het in het begin ook makkelijker maken door met minder figuren te beginnen.
quote:bloesem1977 schreef op 17 november 2016 @ 15:08:

[...]

Stickbot heb ik gekocht voor onze 9 jarige namens opa en oma. Ben benieuwd! Kan er nu dus nog niks over zeggen.

Jongste krijgt de MiP robot voor zijn verjaardag (heb ik overigens bij Wehkamp voor 79 euro gekocht)

http://www.bartsmit.com/n ... OrJ8MT7r9ACFY0aGwodQssFOw

Die mecano robot lijkt me ook erg leuk. Keuzes keuzes keuzes

Toevallig!

Ik zag die robot ook, maar die is boven het Sinterklaas-budget helaas.
In het zwart is de robot 15 euro goedkoper bij bol:

https://www.bol.com/nl/p/ ... 51212511-9200000064366742
Iemand enig idee of er nog weer 15% korting komt bij Bart Smit of Intertoys?

Zoontje is tegenwoordig zo weg van super wings dat er nog een vliegtuigje bij "moet" komen
quote:nicole123 schreef op 17 november 2016 @ 14:43:

De dokterstas van Fisher Price hebben wij ook en die is zeer stevig en sloopbestendig. Wel ook een stuk duurder dan soortgelijke sets, ik durf niet te zeggen of het het waard is. Kijk ook even naar wat er precies in de sets zit. In sommige sets zag ik dingen die ik onnodig vond, terwijl dingen die me juist leuk leken er niet bij zaten. Dat was voor mij volgens mij de hoofdreden om op die Fisher Price set uit te komen.

Hier nog een die deze heeft. Keuze heb ik niet gehad want was het kado van mijn werk van vorig jaar voor de 2 jarige. Zowel de jongste(1,5) als de oudste (bijna 3) spelen er veel mee.

De tas die er bij zit is ook erg stevig want hier hebben ze nogal eens allebei een hengsel vast en trekken dan aan.
Noujullie zijn tamelijk eensgezind! Ik denk dat het dus maar de dokterstas van FP gaat worden, bedankt!
Dochter had een merkloos dokterssetje maar die was al vrij snel stuk. Nu krijgt ze die van FP, die gaat volgens mij nooit stuk. Ik zou wel rest voor gaan.
quote:NYC schreef op 17 november 2016 @ 15:29:

Dit spelletje is deze week gearriveerd:

[afbeelding]

Little Memo. Snel zal blijken of het niet veel te makkelijk is maar ik vond het zo mooi qua vormgeving dat ik gewoon zin had om dit kadootje ook erbij te doen.Dat ziet er leuk uit!
Ik heb net samen met zoon Thomas treintjes besteld

Hij had er 1 in zijn schoen en die moet elke avond mee naar bed... hij krijgt met pakjesavond rails als hij sinterklaas ziet roept ie trein nu.... hmmm wat gaat er mis

Roodkapje hier aangeschaft met de korting denk dat we die met kerst doen... of nog even bewaren.... maar even kijken...
quote:fluffybunny schreef op 17 november 2016 @ 17:35:

Iemand enig idee of er nog weer 15% korting komt bij Bart Smit of Intertoys?

Zoontje is tegenwoordig zo weg van super wings dat er nog een vliegtuigje bij "moet" komen Dat was de hele vorige week, ik denk niet dat het gauw weer komt.
quote:nicole123 schreef op 17 november 2016 @ 21:20:

[...]

Dat was de hele vorige week, ik denk niet dat het gauw weer komt.Ik denk het wel. Er was geloof ik vorig jaar ook een extra koopavond vlak voor 5 december met extra korting.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 21:33:

[...]

Ik denk het wel. Er was geloof ik vorig jaar ook een extra koopavond vlak voor 5 december met extra korting.Oh dat wist ik niet. Wel slim oms dat vlak voor 5 december te doen. Dan heeft vrijwel iedereen alles al ingekocht (want wie weet is het anders niet meer op voorraad) en als er dan opnieuw korting is kopen ze toch nog maar wat extra's erbij nu het zo goedkoop is. Ik moet in ieder geval die neiging op dit moment sterk onderdrukken. Ik heb genoeg, dus ik koop niks meer. Maar met die 15% korting op alles (en 25% bij Kruidvat gisteren) wordt het wel heel verleidelijk.
Ik heb niet alles gelezen maar vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met magnetisch constructie speelgoed zoals geomag, magformers of andere merken. Is dat een aanrader?
quote:Candy16 schreef op 17 november 2016 @ 22:38:

Ik heb niet alles gelezen maar vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met magnetisch constructie speelgoed zoals geomag, magformers of andere merken. Is dat een aanrader?Op school heb ik Smartmax, maar daar wordt niet zoveel mee gespeeld als ik dacht. K'nexx is populairder.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 22:44:

[...]

Op school heb ik Smartmax, maar daar wordt niet zoveel mee gespeeld als ik dacht. K'nexx is populairder.Aha, ga ik daar eens naar kijken. Is dat ook geschikt voor kleintjes (straks 3?)
quote:Candy16 schreef op 17 november 2016 @ 22:48:

[...]

Aha, ga ik daar eens naar kijken. Is dat ook geschikt voor kleintjes (straks 3?)

Nee, er spelen vooral 5- en 6-jarigen mee.

Dan moet je de junior versie nemen, Kid heet dat geloof ik.
Zoontje heeft wat kid k'nex van marktplaats, leuk spul. Van smart max heeft hij een basis doos en een voertuigen doos. Met die smart max voertuigen speelt hij heel vaak, echt erg leuk! Iets met wielen is toch favoriet.

quote:nicole123 schreef op 17 november 2016 @ 22:00:

[...]

Oh dat wist ik niet. Wel slim oms dat vlak voor 5 december te doen. Dan heeft vrijwel iedereen alles al ingekocht (want wie weet is het anders niet meer op voorraad) en als er dan opnieuw korting is kopen ze toch nog maar wat extra's erbij nu het zo goedkoop is. Ik moet in ieder geval die neiging op dit moment sterk onderdrukken. Ik heb genoeg, dus ik koop niks meer. Maar met die 15% korting op alles (en 25% bij Kruidvat gisteren) wordt het wel heel verleidelijk.

Hebben inderdaad vorig jaar gedaan. ik heb toen de kado's voor de verjaardag van de oudste gekocht.

Aangezien ik dit nu ook al gedaan heb moet ik me ook inhouden.

Het enige waar ik nog over twijfel of ik de zoef zoef boerderij koop bij de prental. Deze is nu ook 15% en met de bon die hier nog steeds ligt van kraambezoek van meer dan 1 jaar geleden moet ik nog een paar euro bij betalen. Ik kom daar gewoon echt nooit. De kleding van daar passen ze hier gewoon slecht en voor de rest is er weinig wat ik daar zou kunnen kopen. Misschien toch maar doen en dan bewaren voor de verjaardag van de jongste. twijfels
Ik koop ook vaak speelgoed vooruit maar tegelijkertijd vind ik dat jammer, omdat als het feest zich dan aandient, ik niets meer kan kopen - terwijl ik dan alweer nieuwe ideeen heb!

Ik koop speelgoed ook liever zelf dan dat ik het cadeau krijg, want de plank wordt vaak misgeslagen en dat vind ik gewoon zonde van het geld. Soms is het heel duur houten speelgoed waar niet naar omgekeken wordt, en ik dan weer via MP moet slijten, van andere mensen juist alleen meuk die in de vuilnisbak eindigt.

@leoni: ik zou die boerderij alleen kopen als je dat sowieso van plan was. Zelf haal ik met prenatal bonnen rietjesbekers, silly billyz slabben, reserve knuffel van happy horse en kraamcadeaus voor anderen.
quote:nootboek schreef op 18 november 2016 @ 10:29:

Ik koop ook vaak speelgoed vooruit maar tegelijkertijd vind ik dat jammer, omdat als het feest zich dan aandient, ik niets meer kan kopen - terwijl ik dan alweer nieuwe ideeen heb!

Ik koop speelgoed ook liever zelf dan dat ik het cadeau krijg, want de plank wordt vaak misgeslagen en dat vind ik gewoon zonde van het geld. Soms is het heel duur houten speelgoed waar niet naar omgekeken wordt, en ik dan weer via MP moet slijten, van andere mensen juist alleen meuk die in de vuilnisbak eindigt.

@leoni: ik zou die boerderij alleen kopen als je dat sowieso van plan was. Zelf haal ik met prenatal bonnen rietjesbekers, silly billyz slabben, reserve knuffel van happy horse en kraamcadeaus voor anderen.

Gelukkig vind mijn familie het heel handig dat ik voor hun kadootjes wil kopen. Ze zijn er zelfs blij mee.

Ik twijfel al heel lang over de boerderij. AL die dingen die jij noemt worden hier eigenlijk niet gebruikt of hebben al genoeg van. kraamkado's heb ik eigenlijk ook niet aangezien ik als laatste zwanger was van de vrienden club en familie. Misschien koop ik anders is voor in de zak van de ah. Heeft een ander kind wat leuks
Zo, ik ben klaar voor Sinterklaas. Een deel krijgen ze van ons en een deel van mijn schoonouders.

Zoon (9 jaar)

- meccano robot micronoid

- Zikbot Animation

- Meccano radiografisch bestuurbare auto

- proefabonnement op "Know How"

- Knexx achtbaan

Dochter (6 jaar)

- interactieve pop BabyBjorn

- interactief badje Baby Bjorn

- cd Kinderen voor Kinderen

- Onesie

- Spel Squla

Samen krijgen ze dan nog een spel, maar ik weet niet welke. Misschien Cluedo
Een rolbevestigend lijstje Lara De dingen die jouw zoon krijgt heeft mijn dochter (8) ook allemaal op haar verlanglijstje staan. En een racebaan, een grote doos technisch lego etc. Maar ook roze knutsels en knuffels.

Ze krijgt in elk geval een knikkerbaan van Fischertechnik en een 3d-puzzel en een knuffel in de vorm van een hersencel.
quote:fluffybunny schreef op 18 november 2016 @ 07:29:

Zoontje heeft wat kid k'nex van marktplaats, leuk spul. Van smart max heeft hij een basis doos en een voertuigen doos. Met die smart max voertuigen speelt hij heel vaak, echt erg leuk! Iets met wielen is toch favoriet.

[img]http://www.speel-o-theek-schakeltje.nl/ ... (foto).jpg[/img]Leuk.om te lezen! Heb toevallig vanmorgen ook een doos smartmax gekocht. Bij de toysxl hadden ze geen k'nex kid en gaat k'nex er uit, wordt niet meer veel verkocht zeiden ze. Zou dat meer een hype zijn geweest? Of wel blijvertje en bij deze winkel gewoon niet?
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 22:53:

[...]

Nee, er spelen vooral 5- en 6-jarigen mee.

Dan moet je de junior versie nemen, Kid heet dat geloof ik.Mijn kinderen vonden Smartmax juist leuk toen ze kleiner waren. Met 5 jaar was de lol eraf, en bouwden ze liever "ingewikkeldere" dingen als Lego.
Ik lees het nog eens en denk dat ik het verkeerd begreep. En bedoelde je dat niet Smartmax maar K´nexx juist leuker is voor 5- en 6-jarigen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven