Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:akioli schreef op 21 november 2016 @ 14:35:

Spluis, ik heb een zoon van 6 die ook nergens mee speelt en vooral verzot is op zijn ipad. Wij hebben een kidizoom camera maar daar kijkt hij niet naar om. Hij krijgt voor kerst/sinerklaas:

- Just dance 2016 en 2017

- 2 leesboeken

- portfolio voor pokemon kaarten

- discolights

Ik ben blij dat hij niet de enige is:)

geen kidizoom dus, just dance hebben wij nog niet, dat is misschien wel wat.
en nog een hulpvraag; heb niet alle 65 blz doorgelezen, dus wellicht is er al iemand die hetzelfde willen weten.

Zoon, bijna 5, wil heel graag een radiografisch bestuurbare auto. Heeft hij afgelopen jaar bij kennissen gezien, alleen dat jongetje was 9 jaar. Hebben jullie het idee dat je daar met 5 goed mee vooruit kan? en een tip voor een beetje een stevig geval? bij googlen kom ik uit op hele simpele (kinderachtige modellen) of waar bij staat 'vanaf 8 jaar' .

graag hoor ik jullie advies!
quote:lillah schreef op 21 november 2016 @ 22:45:

[...]

Oh nee. Ik neem even een kijkje hier en ik moet en zal nu dat nijntje kooksetje hebben voor bij dochters nieuwe keukentje. En ze is verdorie vandaag jarig dus ze heeft wel even genoeg gehad! Die set lag ook bij de Marskramer.
quote:boterbloem01 schreef op 22 november 2016 @ 13:04:

en nog een hulpvraag; heb niet alle 65 blz doorgelezen, dus wellicht is er al iemand die hetzelfde willen weten.

Zoon, bijna 5, wil heel graag een radiografisch bestuurbare auto. Heeft hij afgelopen jaar bij kennissen gezien, alleen dat jongetje was 9 jaar. Hebben jullie het idee dat je daar met 5 goed mee vooruit kan? en een tip voor een beetje een stevig geval? bij googlen kom ik uit op hele simpele (kinderachtige modellen) of waar bij staat 'vanaf 8 jaar' .

graag hoor ik jullie advies!

Met 5 kan hij prima de Nikko vaporizer besturen. Die kan ook heel goed tegen een stootje. In zoon kreeg hem ook rond die leeftijd en de auto leeft nog steeds. De grotere duurdere variant heeft een accu, dat scheelt uiteindelijk kapitalen aan batterijen.

Hier in de omgeving meer jongetjes van 5 die zo'n auto hebben en dat gaat bij allemaal prima na de eerste uitleg.
Nog even een vraag nu het hier nog zo lekker druk is: onze dochter wordt in januari 2 en ik vraag me af of een poppenwagen voor haar leuk is. We hebben nu een heel simpele poppenbuggy en daar speelt ze veel mee. Heeft een poppenwagen dan nog meerwaarde of is dat meer van hetzelfde en gaat het vooral nog meer ruimte innemen in de woonkamer?

En als het leuk is, wat voor een is dan prettig voor een niet zo lange 2-jarige? Ik zou dan iets willen wat wel een beetje wendbaar is (dus niet zo'n zware houten), maar ook niet zo'n heel groot ding dat eigenlijk bedoeld is voor kleuters en waar ze niet overheen kan kijken.
klinkt heel goed delicious35; dan ga ik op pad daarvoor. dank!
quote:nicole123 schreef op 22 november 2016 @ 13:41:

Nog even een vraag nu het hier nog zo lekker druk is: onze dochter wordt in januari 2 en ik vraag me af of een poppenwagen voor haar leuk is. We hebben nu een heel simpele poppenbuggy en daar speelt ze veel mee. Heeft een poppenwagen dan nog meerwaarde of is dat meer van hetzelfde en gaat het vooral nog meer ruimte innemen in de woonkamer?

En als het leuk is, wat voor een is dan prettig voor een niet zo lange 2-jarige? Ik zou dan iets willen wat wel een beetje wendbaar is (dus niet zo'n zware houten), maar ook niet zo'n heel groot ding dat eigenlijk bedoeld is voor kleuters en waar ze niet overheen kan kijken.dochter hier had ook een simpele buggy en hebben we met 3 jaar een erg uitgebreide poppenwagen van quinny gegeven. Er zit een reiswieg, zitje en maxi cosi bij. Ze heeft er ontzettend veel plezier van! Loopt er nu nog mee rond regelmatig en ze kan nu ook zelf de andere dingen op het onderstel zetten zeg maar. De buggy hebben we toen wel weggedaan meteen, want ik vond dat dan weer niet nodig om die ernaast te houden.

Deze heeft ze :

Volgens mij hebben ze niet meer precies deze, maar een nieuw model. Ik heb de onze via marktplaats gekocht toen.
quote:nicole123 schreef op 22 november 2016 @ 13:41:

En als het leuk is, wat voor een is dan prettig voor een niet zo lange 2-jarige? Ik zou dan iets willen wat wel een beetje wendbaar is (dus niet zo'n zware houten), maar ook niet zo'n heel groot ding dat eigenlijk bedoeld is voor kleuters en waar ze niet overheen kan kijken.Wij hebben deze http://m.intertoys.nl/m20 ... 3F9ComNL326wDkBoCCoPw_wcB

Ideaal ding. Niet al te groot, wendbaar en fluister wielen dus maakt niet zo'n herrie op het laminaat. We hebben ook een vloerkleed en daar gaat hij soepel op en af.

De poppenbuggy hebben wij verbannen naar buiten. Dat is hier dus buiten speelgoed geworden.
Hebben jullie een tip voor een kleinigheidje (richtprijs 10 euro) voor een jongen van net vier jaar oud? Het lastige is dat ik hem niet ken en daardoor niet weet waar hij van houdt of wat hij al heeft. Dus het wordt iets op de gok en moet iets zijn wat in het algemeen wel aanslaat bij die leeftijd.

Is voor het zoontje van de schoonmaakster. We geven haar een kerstpakket, maar ik zou er graag iets voor haar kind bij stoppen.
zaklamp, is hier echt een grote hit (jongens 3 en 5), ook op recent verjaardagsfeestje van neefje. Paar euro bij de Action.
Hier een vijfjarige die helemaal gek is van zijn Paw Patrol-zaklamp. Ding ligt op zijn nachtkastje en wordt elke avond gebruikt als hij eigenlijk al hoort te slapen .
Wat vinden jullie van tiptoi? Mijn dochter wil het graag maar ik heb het idee dat ze er weinig mee zal doen.
quote:watdachtjehiervan schreef op 22 november 2016 @ 18:19:

Wat vinden jullie van tiptoi? Mijn dochter wil het graag maar ik heb het idee dat ze er weinig mee zal doen.Hier hebben ze er eens een paar sets ineens van gekregen (een basisspel Engels, iets met geschiedenis en de wereldbol) maar helaas. Het staat daar en niemand kijkt ernaar om. Zelf vind ik het overigens wel leuk
quote:smart79 schreef op 22 november 2016 @ 16:37:

[...]

Wij hebben deze http://m.intertoys.nl/m20 ... 3F9ComNL326wDkBoCCoPw_wcB

Ideaal ding. Niet al te groot, wendbaar en fluister wielen dus maakt niet zo'n herrie op het laminaat. We hebben ook een vloerkleed en daar gaat hij soepel op en af.

De poppenbuggy hebben wij verbannen naar buiten. Dat is hier dus buiten speelgoed geworden.Deze hebben wij ook. Het beste kado dat we onze dochter (altijd met poppen in de weer) gegeven hebben. Ze speelt er al 2 jaar mee.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Bedankt voor jullie ervaringen! Smart, degene die jij post lijkt erg op die van Belle, alleen dan 4-wiel ipv 3-wiel. Of zijn er nog meer grote verschillen, bijv een kleiner formaat? Is hij niet te groot voor een meisje van 85 cm? En heeft een 3-in-1 over het algemeen meerwaarde boven een gewone kinderwagen? Gebruiken ze die maxi-cosi ook echt, of staat die vooral ruimte in te nemen?

Wat vinden jullie van tiptoi? Mijn dochter wil het graag maar ik heb het idee dat ze er weinig mee zal doen.Wij hebben 3 boeken en een puzzel. Wordt veel mee gespeeld. Door oudere kinderen (6-8) nu ook echt de spelletjes die de boeken hebben. De jongere meer gewoon met de pen kijken wat voor geluid er komt.
quote:nicole123 schreef op 22 november 2016 @ 19:45:

Bedankt voor jullie ervaringen! Smart, degene die jij post lijkt erg op die van Belle, alleen dan 4-wiel ipv 3-wiel. Of zijn er nog meer grote verschillen, bijv een kleiner formaat? Is hij niet te groot voor een meisje van 85 cm? En heeft een 3-in-1 over het algemeen meerwaarde boven een gewone kinderwagen? Gebruiken ze die maxi-cosi ook echt, of staat die vooral ruimte in te nemen?Geen idee wat de verschillen zijn. Dochter kreeg hem toen ze 2 werd. De maxicosi heeft ze niet, alleen de bak en de wagen. Meestal gebruikt ze alleen de wagen. De bak is een bed. Ze kan hem er zelf opzetten en afhalen.

Wat vinden jullie van tiptoi? Mijn dochter wil het graag maar ik heb het idee dat ze er weinig mee zal doen.Mijn zoon vindt met name de wereldatlas en wereldbol heel leuk, wordt regelmatig meegespeeld, Ook als er vriendjes komen spelen, zie ik ze dit regelmatig doen.
Een zaklamp, zou ik nooit opgekomen zijn
Wij hebben een tiptoi pakket gekocht en nog wat losse boeken.

Er is 1 maal met 1 boek gespeeld en ligt nu al bijna een jaar onaangeroerd in de kast. De overige boeken zijn al helemaal nooit aangeraakt.

Geen succes dus. Ik heb nog een beetje de hoop dat het interessanter wordt als de oudste 5 jaar is en anders zet ik ze te koop of zoiets.
Zaklampen zijn hier ook razend populair.

Via lobbes eens een projectorhorloge gekocht van mickey mouse. Die viel ook erg in de smaak. Later via aliexpress nog een aantal projectorhorloges ervij gekocht (spiderman, avengers, toy story, big hero 6, pokemon. En ze hadden er nog veel meer, maar dit vond ik er wel genoeg.

Ze spelen er ook mee vanuit hun hut of onder het dekbed, maar ook in de auto of als ze gewoon op de bank zitten.
quote:nicole123 schreef op 22 november 2016 @ 19:45:

Bedankt voor jullie ervaringen! Smart, degene die jij post lijkt erg op die van Belle, alleen dan 4-wiel ipv 3-wiel. Of zijn er nog meer grote verschillen, bijv een kleiner formaat? Is hij niet te groot voor een meisje van 85 cm? En heeft een 3-in-1 over het algemeen meerwaarde boven een gewone kinderwagen? Gebruiken ze die maxi-cosi ook echt, of staat die vooral ruimte in te nemen?Die van smart is het nieuwe model van die van ons. Die heeft inderdaad 4 wielen. Er zijn verschillende sets. Die van smart is de 3-in-1, zonder maxi cosi. Je hebt volgens mij ook de 4-in-1 met maxi cosi. Hier wordt inmiddels alles veel gebruikt van de wagen. Dochter heeft 2 poppen, dus de ene gaat in de reiswieg en de andere in de maxi cosi en die zet ze er dan bovenop of hangt ze aan het handvat meer plek neemt het niet in. Ik heb het op elkaar gestapeld staan.

Wat vinden jullie van tiptoi? Mijn dochter wil het graag maar ik heb het idee dat ze er weinig mee zal doen.dochter heeft de boerderij startset en pakt het regelmatig. Ze vind het ook erg leuk om te doen. Enige nadeel vind ik dat de spelletjes in dezelfde volgorde zijn. Bv ik zie ik zie wat jij niet ziet is steeds hetzelfde en dochter weet dat dus uit haar hoofd.

Wat vinden jullie van tiptoi? Mijn dochter wil het graag maar ik heb het idee dat ze er weinig mee zal doen.

Mij lijkt het echt heel leuk maar geen idee of kinderen er veel mee zullen doen. De mijne is er nu in elk geval nog te jong voor.

Ik heb mijn keuze voor de jongste nu ook gemaakt:

quote:NYC schreef op 23 november 2016 @ 23:12:

[...]

Mij lijkt het echt heel leuk maar geen idee of kinderen er veel mee zullen doen. De mijne is er nu in elk geval nog te jong voor.

Ik heb mijn keuze voor de jongste nu ook gemaakt:

[img]http://www.ilovespeelgoed.nl/media/cata ... enboom.jpg[/img]Leuk wij hebben ook zoiets, maar moet soms wel opletten dat je jongste niet te fanatiek met de ballen bezig is. Hij heeft de oudste al een keer geraakt en dan zijn de houte ballen best hard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven