Het Stamcafé XXV

06-11-2016 11:46 3010 berichten
Een jubileumeditie, hoeraaaaa! Eet en drink lekker, heb veel plezier, en de envelopjes mag je inleveren bij Leo (aan het tafeltje bij de deur).

Feestelijke groeten van Leo, Yas, Star en LV
Rozijnen kun je het beste alleen toevoegen als je de soep direct opeet. Anders geven ze smaak af aan de soep. Wij zetten ze vaak op tafel om naar keuze toe te voegen.
Klinkt goed die soep, ssssst!
quote:Elfje112 schreef op 19 november 2016 @ 16:40:

Klinkt goed die soep, ssssst!Ik heb echt altijd uien in huis, en meestal ook wel wat gesneden prei in de vriezer. Andere restjes ook wel vaak. Ik kan het dus altijd maken. Erg makkelijk.
quote:sssssst schreef op 19 november 2016 @ 16:42:

[...]

Ik heb echt altijd uien in huis, en meestal ook wel wat gesneden prei in de vriezer. Andere restjes ook wel vaak. Ik kan het dus altijd maken. Erg makkelijk.Dat is idd handig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'vergeten groenten soep gemaakt'. En dan niet met pastinaak en zo maar met alle groenten die we afgelopen week in de koelkast vergeten waren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Haske hip, Blond, vergeten groente Met jouw interpretatie en mijn aandoening, kom ik tot de conclusie dat wij zeer regelmatig hip eten!

Ik realiseer me trouwens nu ineens dat ik ook nog wat gele bietjes en een flinke peterseliewortel in m'n square foot garden heb staan. Da's natuurlijk überhip. Vergeten vergeten groenten.
quote:sssssst schreef op 19 november 2016 @ 16:33:

[...]

Voor anderhalve liter:

1 flinke ui klein gesneden

50 gram boter of margarine

50 gram bloem

1,5 liter water

Drie bouillonblokjes kip of rund

Eetlepel kerrie of met of minder naar smaak

Vulling voor soep:

Twee eetlepels rozijnen

Vier eetlepels gekookte rijst

Stukje prei in dunne ringen

Flink handje diepvrieserwtjes

Wat gesneden paprika

Restje broccoli

Restje bloemkool

Wat stukjes kip

Verhit de boter in een pan en bak de ui met de kerrie.

Voeg de bloem toe en laat dit garen terwijl je goed roert. Ongeveer 2 minuten.

Voeg scheutje voor scheutje het water toe en roer steeds de soep goed glad.

Voeg de bouillonblokjes toe en als laatste een keuze van de bovengenoemde vulling.

Zelf vind ik prei, rozijnen, rijst en kip een lekkere combi.

Dank je!

Pureer je 'm glad?
Yette jij hebt de overtreffende trap van vergeten groenten gevonden! Als je ze nu nog een week of twee negeert, zijn het royal vergeten groenten geworden!
quote:Oudblond schreef op 19 november 2016 @ 16:48:

Ik heb 'vergeten groenten soep gemaakt'. En dan niet met pastinaak en zo maar met alle groenten die we afgelopen week in de koelkast vergeten waren.
quote:sssssst schreef op 19 november 2016 @ 16:13:

[...]

Kerriesoep, keus van zoon. Dan hoefde hij niks te halen.

Met klussen kan ik veel maar geen elektra. Dat zou ik wel kunnen maar mag ik niet van man die dat voor zijn vak doet. En heb hoogtevrees.

Lekker hè, om even weg te gaan? De muren komen na een tijdje zo op je af. Ligt 0251 dicht bij 0252?Bij jou vandaan ligt het voorbij mij.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Star schreef op 19 november 2016 @ 17:02:

[...]

Lekker hoor!
quote:Star schreef op 19 november 2016 @ 17:00:

[...]

Dank je!

Pureer je 'm glad?Nee, nog nooit gedaan. Ik houd van soep met vulling. Maar je zou het eens kunnen proberen.
quote:Solomio schreef op 19 november 2016 @ 17:03:

[...]

Bij jou vandaan ligt het voorbij mij. Waar woon jij Solo? Ik kom oorspronkelijk uit Heerhugowaard maar woon daar al sinds 2001 niet meer.
quote:Oudblond schreef op 19 november 2016 @ 16:48:

Ik heb 'vergeten groenten soep gemaakt'. En dan niet met pastinaak en zo maar met alle groenten die we afgelopen week in de koelkast vergeten waren.Ook lekker! Soep is de ideale restverwerking.
quote:takkentrol schreef op 19 november 2016 @ 17:15:

[...]

Waar woon jij Solo? Ik kom oorspronkelijk uit Heerhugowaard maar woon daar al sinds 2001 niet meer.Ik woon in Haarlem.
En ik hou niet van soep.
Ik ben dol op soep.

Hier staat een rollade in de oven en de man heeft eindelijk de garage opgeruimd.
Als ik jullie weerberichten lees Solomio en ssst dan ben ik blij dat ik bij vriend ben dit weekend. Hier was het de hele dag droog en soms zelfs zonnig.
geneet van 't laeve
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 17:25:

Ik ben dol op soep.

Hier staat een rollade in de oven en de man heeft eindelijk de garage opgeruimd.

Rollade is ook lekker.

Ik ben ook dol op soep, gisteren een heel goed gevulde maaltijdsoep, vandaag soep en brood.
Bij het restaurant waar de vriendin van mijn zoon als chefkok werkt, staat er een gerechtje op het menu en dat heet:

Vergeten groenten.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 17:25:

Ik ben dol op soep.

Goh, dat wist ik niet.

Ik wil wat te kauwen hebben.
quote:Baankje1 schreef op 19 november 2016 @ 17:29:

Als ik jullie weerberichten lees Solomio en ssst dan ben ik blij dat ik bij vriend ben dit weekend. Hier was het de hele dag droog en soms zelfs zonnig.Tussen de buien door was het hier ook droog en zonnig. Op één moment sloeg hier de regen tegen de ramen aan de voorkant terwijl ik achter zon nog zag. Duurde heel kort, maar toch.
quote:Solomio schreef op 19 november 2016 @ 17:30:

[...]

Goh, dat wist ik niet.

Ik wil wat te kauwen hebben.Dat heb ik ook wel, soep is hier dus vaak goed gevuld.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 17:30:

Bij het restaurant waar de vriendin van mijn zoon als chefkok werkt, staat er een gerechtje op het menu en dat heet:

Vergeten groenten.

Ik denk niet dat zij daar al de 'van afgelopen week overgebleven groenten' ingooit. Als dat wel zo is, dan voel ik me nu even een chefkok

Hoe'st met de arm?
Nee dingen als pastinaak enzo, mooi gerechtje, heb hem al eens gehad.

De arm zit nog steeds in het gips

29e terug voor controle. Hoop dat het eraf mag.

Mijn soepen zijn ook altijd heel erg gevuld. Ik snij de groenten zelf, nooit voorgesneden. Dus lekker grof. En veel vlees, worst en gehaktballetjes, al naar gelang de soep

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven