Het Stamcafé XXV
zaterdag 19 november 2016 om 16:55
Haske hip, Blond, vergeten groente Met jouw interpretatie en mijn aandoening, kom ik tot de conclusie dat wij zeer regelmatig hip eten!
Ik realiseer me trouwens nu ineens dat ik ook nog wat gele bietjes en een flinke peterseliewortel in m'n square foot garden heb staan. Da's natuurlijk überhip. Vergeten vergeten groenten.
Ik realiseer me trouwens nu ineens dat ik ook nog wat gele bietjes en een flinke peterseliewortel in m'n square foot garden heb staan. Da's natuurlijk überhip. Vergeten vergeten groenten.
zaterdag 19 november 2016 om 17:00
quote:sssssst schreef op 19 november 2016 @ 16:33:
[...]
Voor anderhalve liter:
1 flinke ui klein gesneden
50 gram boter of margarine
50 gram bloem
1,5 liter water
Drie bouillonblokjes kip of rund
Eetlepel kerrie of met of minder naar smaak
Vulling voor soep:
Twee eetlepels rozijnen
Vier eetlepels gekookte rijst
Stukje prei in dunne ringen
Flink handje diepvrieserwtjes
Wat gesneden paprika
Restje broccoli
Restje bloemkool
Wat stukjes kip
Verhit de boter in een pan en bak de ui met de kerrie.
Voeg de bloem toe en laat dit garen terwijl je goed roert. Ongeveer 2 minuten.
Voeg scheutje voor scheutje het water toe en roer steeds de soep goed glad.
Voeg de bouillonblokjes toe en als laatste een keuze van de bovengenoemde vulling.
Zelf vind ik prei, rozijnen, rijst en kip een lekkere combi.
Dank je!
Pureer je 'm glad?
[...]
Voor anderhalve liter:
1 flinke ui klein gesneden
50 gram boter of margarine
50 gram bloem
1,5 liter water
Drie bouillonblokjes kip of rund
Eetlepel kerrie of met of minder naar smaak
Vulling voor soep:
Twee eetlepels rozijnen
Vier eetlepels gekookte rijst
Stukje prei in dunne ringen
Flink handje diepvrieserwtjes
Wat gesneden paprika
Restje broccoli
Restje bloemkool
Wat stukjes kip
Verhit de boter in een pan en bak de ui met de kerrie.
Voeg de bloem toe en laat dit garen terwijl je goed roert. Ongeveer 2 minuten.
Voeg scheutje voor scheutje het water toe en roer steeds de soep goed glad.
Voeg de bouillonblokjes toe en als laatste een keuze van de bovengenoemde vulling.
Zelf vind ik prei, rozijnen, rijst en kip een lekkere combi.
Dank je!
Pureer je 'm glad?
zaterdag 19 november 2016 om 17:03
quote:sssssst schreef op 19 november 2016 @ 16:13:
[...]
Kerriesoep, keus van zoon. Dan hoefde hij niks te halen.
Met klussen kan ik veel maar geen elektra. Dat zou ik wel kunnen maar mag ik niet van man die dat voor zijn vak doet. En heb hoogtevrees.
Lekker hè, om even weg te gaan? De muren komen na een tijdje zo op je af. Ligt 0251 dicht bij 0252?Bij jou vandaan ligt het voorbij mij.
[...]
Kerriesoep, keus van zoon. Dan hoefde hij niks te halen.
Met klussen kan ik veel maar geen elektra. Dat zou ik wel kunnen maar mag ik niet van man die dat voor zijn vak doet. En heb hoogtevrees.
Lekker hè, om even weg te gaan? De muren komen na een tijdje zo op je af. Ligt 0251 dicht bij 0252?Bij jou vandaan ligt het voorbij mij.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 19 november 2016 om 17:21
zaterdag 19 november 2016 om 17:29
zaterdag 19 november 2016 om 17:32
quote:Baankje1 schreef op 19 november 2016 @ 17:29:
Als ik jullie weerberichten lees Solomio en ssst dan ben ik blij dat ik bij vriend ben dit weekend. Hier was het de hele dag droog en soms zelfs zonnig.Tussen de buien door was het hier ook droog en zonnig. Op één moment sloeg hier de regen tegen de ramen aan de voorkant terwijl ik achter zon nog zag. Duurde heel kort, maar toch.
Als ik jullie weerberichten lees Solomio en ssst dan ben ik blij dat ik bij vriend ben dit weekend. Hier was het de hele dag droog en soms zelfs zonnig.Tussen de buien door was het hier ook droog en zonnig. Op één moment sloeg hier de regen tegen de ramen aan de voorkant terwijl ik achter zon nog zag. Duurde heel kort, maar toch.
zaterdag 19 november 2016 om 17:37
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 17:30:
Bij het restaurant waar de vriendin van mijn zoon als chefkok werkt, staat er een gerechtje op het menu en dat heet:
Vergeten groenten.
Ik denk niet dat zij daar al de 'van afgelopen week overgebleven groenten' ingooit. Als dat wel zo is, dan voel ik me nu even een chefkok
Hoe'st met de arm?
Bij het restaurant waar de vriendin van mijn zoon als chefkok werkt, staat er een gerechtje op het menu en dat heet:
Vergeten groenten.
Ik denk niet dat zij daar al de 'van afgelopen week overgebleven groenten' ingooit. Als dat wel zo is, dan voel ik me nu even een chefkok
Hoe'st met de arm?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 19 november 2016 om 17:48
Nee dingen als pastinaak enzo, mooi gerechtje, heb hem al eens gehad.
De arm zit nog steeds in het gips
29e terug voor controle. Hoop dat het eraf mag.
Mijn soepen zijn ook altijd heel erg gevuld. Ik snij de groenten zelf, nooit voorgesneden. Dus lekker grof. En veel vlees, worst en gehaktballetjes, al naar gelang de soep
De arm zit nog steeds in het gips
29e terug voor controle. Hoop dat het eraf mag.
Mijn soepen zijn ook altijd heel erg gevuld. Ik snij de groenten zelf, nooit voorgesneden. Dus lekker grof. En veel vlees, worst en gehaktballetjes, al naar gelang de soep