Het Stamcafé XXV
zaterdag 19 november 2016 om 17:56
Ik hou ook van gevulde soepen. En nu ik sinds een paar weken eindelijk goede messen heb is het een feest om te hakken en te snijden! Man wedde dat ik binnen twee weken op de eerste hulp zou zitten, maar ... verder dan een manicure wegens ingesneden duimnagel is het vooralsnog niet gekomen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 19 november 2016 om 18:08
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 18:00:
Als voorgerechtje kan een gladde soep wel.
Zeker wel, maar als we geen gasten hebben eet ik liefst of een warme maaltijd of een gevulde soep.
Moet ik misschien in een ander topic posten maar jeugdherinnering: Garnalencocktail, gladde aspergesoep, gevolgd door een gebraad met 'groentenkrans' en aardappelkroketjes met aansluitend ijs en koffie en nog taart met degustief na. Burp. Hoe kregen mensen dat weg??????
Als voorgerechtje kan een gladde soep wel.
Zeker wel, maar als we geen gasten hebben eet ik liefst of een warme maaltijd of een gevulde soep.
Moet ik misschien in een ander topic posten maar jeugdherinnering: Garnalencocktail, gladde aspergesoep, gevolgd door een gebraad met 'groentenkrans' en aardappelkroketjes met aansluitend ijs en koffie en nog taart met degustief na. Burp. Hoe kregen mensen dat weg??????
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 19 november 2016 om 18:15
quote:Oudblond schreef op 19 november 2016 @ 18:08:
[...]
Moet ik misschien in een ander topic posten maar jeugdherinnering: Garnalencocktail, gladde aspergesoep, gevolgd door een gebraad met 'groentenkrans' en aardappelkroketjes met aansluitend ijs en koffie en nog taart met degustief na. Burp. Hoe kregen mensen dat weg??????En hoe kregen ze dat gemaakt? Ik vind koken heel leuk hoor, maar twee dagen in de keuken voor een diner van drie uur is het me ook niet waard.
[...]
Moet ik misschien in een ander topic posten maar jeugdherinnering: Garnalencocktail, gladde aspergesoep, gevolgd door een gebraad met 'groentenkrans' en aardappelkroketjes met aansluitend ijs en koffie en nog taart met degustief na. Burp. Hoe kregen mensen dat weg??????En hoe kregen ze dat gemaakt? Ik vind koken heel leuk hoor, maar twee dagen in de keuken voor een diner van drie uur is het me ook niet waard.
zaterdag 19 november 2016 om 18:21
zaterdag 19 november 2016 om 18:32
Ik hou van soep en dat mis ik nu echt. Deze vakantie maar 2x soep gegeten. Een keer in een echte Amerikaanse diner kippensoep met rijst vermicelli en van de week Tom ka kai in een Thais restaurant. Zelfs met de 30 graden hier heb ik zin in soep.
Maar nu eerst maar eens koffie en ontbijt
Gisteren geen dolfijnen en ik ook geen schildpad gezien, man heeft wel een schildpad tijdens het snorkelen gezien en volgens mij zowat iedereen in die baai, behalve ik, ook.
Vandaag naar een ander strand dus wie weet nog een kans...
zaterdag 19 november 2016 om 18:35
Nah, zijn we gewoon buren Solo!
Hier zit het eten er ook weer in. Natuurlijk veel te veel maar als er dan zoveel lekkers op tafel staat dan maak ik allemaal kleine gebakjes voor mezelf. Of, zo voelt het een beetje. 't Was iets lastiger nu met één arm maar het is gelukt.
Ik vind soep erg lekker! Volgens mij lust ik alle soepen wel. Lekker suf: toen man en ik gingen samenwonen is er tussen ons een misverstand ontstaan over soep eten. Dus, hij maakte elke dag een soepje als voorafje en ik at dat braaf op. Na een jaar(!) kwamen we er achter dat hij het maakte voor mij omdat ie dacht dat ik dat zo gewend was en ik at het op omdat ik dacht dat hij dat zo gewend was!
Hier zit het eten er ook weer in. Natuurlijk veel te veel maar als er dan zoveel lekkers op tafel staat dan maak ik allemaal kleine gebakjes voor mezelf. Of, zo voelt het een beetje. 't Was iets lastiger nu met één arm maar het is gelukt.
Ik vind soep erg lekker! Volgens mij lust ik alle soepen wel. Lekker suf: toen man en ik gingen samenwonen is er tussen ons een misverstand ontstaan over soep eten. Dus, hij maakte elke dag een soepje als voorafje en ik at dat braaf op. Na een jaar(!) kwamen we er achter dat hij het maakte voor mij omdat ie dacht dat ik dat zo gewend was en ik at het op omdat ik dacht dat hij dat zo gewend was!
zaterdag 19 november 2016 om 19:36
A propos soep, voor mijn zieke man kookte ik kippensoep, want dat hoort zo als je ziek bent. Met extra veel geplukte kip erin. De rest at als hoofdgerecht ouderwetse macaroni bolognese en als toetje hadden we chocoladesaroma met zelfgeklopte slagroom.
Het was dus net 1986 bij ons thuis en dat was heel knus.
Voort heb ik weinig intelligents te melden.
Het was dus net 1986 bij ons thuis en dat was heel knus.
Voort heb ik weinig intelligents te melden.
zaterdag 19 november 2016 om 20:36