Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:zar84 schreef op 19 november 2016 @ 14:59:

[...]

Oké Thanks! Ik bedoelde met 5-12 eigenlijk Sinterklaas en niet de leeftijden. Ze zijn 1 en 4 bij mij dus we zullen met dingen in elkaar zetten af ent toe moeten helpen. Maar duidelijk, ik denk er nog even over na. Het is inderdaad mooi en duurzaam!Oh haha, helemaal verkeerd gelezen. Ja, het is prachtig spul. Ik was er helemaal verliefd op, maar ik vond het door de beperkte mogelijkheid in de praktijk tegen vallen. Wel heel jammer, ik hoop dat ze er nog wat aan gaan doen.
Er was hier iemand die nog hoopte op een kortingsactie. Vandaag heeft Top1toys 15% korting op hun webshop.
Blokker heeft vanavond 15% korting op speelgoed.
quote:mendy schreef op 20 november 2016 @ 09:50:

Er was hier iemand die nog hoopte op een kortingsactie. Vandaag heeft Top1toys 15% korting op hun webshop.Dankjewel!
Willen jullie voor mij meedenken voor zoon van 7 jaar? Ik vind het echt moeilijk dit jaar, hij zit echt in zo'n tussenfase waarin veel dingen (brandweerman sam, paw patrol, veel playmobil) te kinderachtig worden gevonden ('voor baby's!') dus ik zoek weer wat nieuwe inspiratie! Hij is ook net jarig geweest, toen kreeg hij van ons een 2e hands tafelvoetbaltafel, ruimteposter en een Wii spelletje.

Lego is op dit moment niet 'in', verder houdt hij wel van bouwen, ruimte, treinen

Dank alvast voor de tips!
Een microscoop?
Hallo?!
quote:geestig schreef op 20 november 2016 @ 21:09:

Willen jullie voor mij meedenken voor zoon van 7 jaar? Ik vind het echt moeilijk dit jaar, hij zit echt in zo'n tussenfase waarin veel dingen (brandweerman sam, paw patrol, veel playmobil) te kinderachtig worden gevonden ('voor baby's!') dus ik zoek weer wat nieuwe inspiratie! Hij is ook net jarig geweest, toen kreeg hij van ons een 2e hands tafelvoetbaltafel, ruimteposter en een Wii spelletje.

Lego is op dit moment niet 'in', verder houdt hij wel van bouwen, ruimte, treinen

Dank alvast voor de tips!Ik kan iet helemaal inschatten welk bouwspeeltuig geschikt is voor die leeftijd maar misschien K'nex, meccano of Kapla? Of een kaartje voor het spoorwegmuseum? Wel lego, maar de Legotrein?

Dank alvast voor de tips!

Mijn zevenjarige zoon maak je op dit moment blij met meccano (is er in verschillende moeilijkheidsgradaties), ontdek/science-dozen (elektriciteit oid), gezelschapsspellen, kiddizoomer (soort horloge), spullen van zijn favo voetbalclub (shirtje/sjaal, douchespul), miniondekbed.

Misschien kun je er wat mee!

Dank alvast voor de tips!Zoob? K'nex? Magna-tiles?
Ik heb zojuist een doos Magna-Tiles aangeschaft voor Sinterklaas. Het zijn er geloof ik 48. Is dat genoeg om een beetje mee te bouwen, of had ik een grotere doos moeten kiezen? Begin nu te twijfelen, maar de prijs hield me eerder tegen. Heeft iemand ervaring met Magna-Tiles? Hoeveel hebben jullie er?
Ik heb een zoon van zeven die het liefst de hele dag op de ipad zou spelen.

Hij speelt echt heel weinig met speelgoed. Op zijn lijstje staan nu pokemonkaarten en een kiddizoomwatch of kiddizoomcamera.

Ik heb de kaarten al, maar twijfel nog enorm over het kiddizoomgedoe. Heeft iemand ervaring daarmee? Is het leuk? En wat kies ik dan? De camera of de watch?
Ik wil voor mijn zoontje graag een discobal aanschaffen. Hij is gek van dansen en mooie kleurtjes dus een topcadeau denk/hoop ik Nu is er van het model dat ik op het oog heb eentje mét en eentje zonder usb aansluiting zodat je er rechtstreeks muziek kan op afspelen. De lichten bewegen dan op het ritme van de muziek. Maar zou dat niet een heel belabberde geluidskwaliteit zijn? Iemand ervaring met zulke discolights?
Spluis, ik heb een zoon van 6 die ook nergens mee speelt en vooral verzot is op zijn ipad. Wij hebben een kidizoom camera maar daar kijkt hij niet naar om. Hij krijgt voor kerst/sinerklaas:

- Just dance 2016 en 2017

- 2 leesboeken

- portfolio voor pokemon kaarten

- discolights
Heeft iemand tips voor mij?

Ik zoek iets als surprise voor mijn neefje van bijna 12. Budget maar max €10, officieel nog minder...

Ik dacht aan een experimenteer doosje / wetenschapsspelletje. Weten jullie iets dat voor die leeftijd nog interessant is? Of iets heel anders?

Dank alvast voor de tips!Fishertechnik, meccano, knex achtbaan, cuboro, spektro, modeltreinbaan, papertrack knikkerbaan, een gezelschapsspel, smartgame.
Oh deze is superschattig, bij gamma voor €13. Jammer dat ik geen bijpassend kind heb

quote:spluis schreef op 21 november 2016 @ 13:35:

Ik heb een zoon van zeven die het liefst de hele dag op de ipad zou spelen.

Hij speelt echt heel weinig met speelgoed. Op zijn lijstje staan nu pokemonkaarten en een kiddizoomwatch of kiddizoomcamera.

Ik heb de kaarten al, maar twijfel nog enorm over het kiddizoomgedoe. Heeft iemand ervaring daarmee? Is het leuk? En wat kies ik dan? De camera of de watch?Ik heb Stikbot Zanimation gekocht en een robot van Meccano. Is dat niet iets voor hem?

(de Kidizoom ken ik niet)
quote:fluffybunny schreef op 21 november 2016 @ 16:32:

Heeft iemand tips voor mij?

Ik zoek iets als surprise voor mijn neefje van bijna 12. Budget maar max €10, officieel nog minder...

Ik dacht aan een experimenteer doosje / wetenschapsspelletje. Weten jullie iets dat voor die leeftijd nog interessant is? Of iets heel anders?

Is dit misschien leuk, een bladcadeau abonnement. Bv voor "Het zit Zo"

3 nummers voor een tientje.

http://www.bladcadeau.nl/ ... u-abonnementen/Zo-Zit-Dat

Of stoere boxers van Bjorn Borg of een ander merk?

Andere kado's die ik o.a. voor mijn ruim 12-jarige zoon heb gekocht:

- Engelse Donald Duck voor 3,50 bij Bruna

- Deo van het merk Axe

- schriften, schrijfblok, pennen etc. voor op school (brugklas)
quote:mamaonbekend schreef op 21 november 2016 @ 17:56:

[...]

Is dit misschien leuk, een bladcadeau abonnement. Bv voor "Het zit Zo"

3 nummers voor een tientje.

http://www.bladcadeau.nl/ ... u-abonnementen/Zo-Zit-DatDankjewel Dat blad lijkt me wel erg leuk! Hij is een jaartje blijven zitten dus gaat pas later naar de middelbare.
Of op de Know How.
quote:akioli schreef op 21 november 2016 @ 14:33:

Ik wil voor mijn zoontje graag een discobal aanschaffen. Hij is gek van dansen en mooie kleurtjes dus een topcadeau denk/hoop ik Nu is er van het model dat ik op het oog heb eentje mét en eentje zonder usb aansluiting zodat je er rechtstreeks muziek kan op afspelen. De lichten bewegen dan op het ritme van de muziek. Maar zou dat niet een heel belabberde geluidskwaliteit zijn? Iemand ervaring met zulke discolights?mijn nichtje heeft zoiets. werkt ook met bluetooth vanaf de tablet.(zodat je filmpjes kan nadansen bijvoorbeeld) geluid wat er uit kwam was prima.
Bij Trekpleister vanaf vrijdag 25 nov tot maandag 5 dec 25% korting op het speelgoed!
Dank allemaal! Knex heeft ie best veel van en was een tijdje heel leuk, staat nu alweer even in de kast. Dat ga ik gewoon over een paar maanden weer opnieuw promoten :-)

Die science dozen is een goed idee! Dat zal ie zeker leuk vinden, tis wel een uitvinder in de dop. En al die andere bouwtips ga ik bekijken: Mecano, Zoob..allemaal nog onbekend! thanks!
quote:fluffybunny schreef op 21 november 2016 @ 17:30:

Oh deze is superschattig, bij gamma voor €13. Jammer dat ik geen bijpassend kind heb

[img]https://www.internet-toys.com/producten ... 141440.jpg[/img]Oh nee. Ik neem even een kijkje hier en ik moet en zal nu dat nijntje kooksetje hebben voor bij dochters nieuwe keukentje. En ze is verdorie vandaag jarig dus ze heeft wel even genoeg gehad!
quote:lillah schreef op 21 november 2016 @ 22:45:

[...]

Oh nee. Ik neem even een kijkje hier en ik moet en zal nu dat nijntje kooksetje hebben voor bij dochters nieuwe keukentje. En ze is verdorie vandaag jarig dus ze heeft wel even genoeg gehad! Heb ik dat ff goed geregeld voor je dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven