Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:leoni schreef op 23 november 2016 @ 23:18:

[...]

Leuk wij hebben ook zoiets, maar moet soms wel opletten dat je jongste niet te fanatiek met de ballen bezig is. Hij heeft de oudste al een keer geraakt en dan zijn de houte ballen best hard.

Heb om die reden ook wel even getwijfeld maar vond dit uiteindelijk toch het leukste. Zal er op letten dat de jongste niet gaat gooien. De oudste gooide vorig jaar (net twee) ook met die SmartMax ballen. Die zijn dan wel niet hard maar ik heb ze toen ook nog een paar maanden even weggezet.

We hebben gisteren ook een grote zak met speelgoed in de garage gezet. Even uitzoeken nog of er iets in de goedzak van AH kan of dat alles naar de kringloopwinkel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat iemand het leuk vind, kruidvat heeft nu setjes met houten snij fruit of groente. Ze zagen er erg leuk uit en voor 6,99 niet duur vind ik. Duurder dan plastic natuurlijk, maar een stuk goedkoper dan de andere houten sets die verkrijgbaar zijn. De sets bestaan uit een plankje, een mesje en 7 stuks groente of fruit.
Wat zijn jullie ervaringen met playmobil? Spelen jullie kinderen daar graag mee?
quote:baukelien schreef op 24 november 2016 @ 11:10:

Wat zijn jullie ervaringen met playmobil? Spelen jullie kinderen daar graag mee?Ja, mijn zoon van 4 speelt er bijna alleen maar mee. Hij is ook echt een fantasiespeler die verhalen bedenkt en dingen naspeelt, geen bouwer/knutselaar/smart game type. Mijn dochter speelt vanaf 1,5 jaar ook al met de poppetjes, die doet alles na wat ze haar broer ziet doen.

Wat zijn jullie ervaringen met playmobil? Spelen jullie kinderen daar graag mee?Hier spelen ze er ook heel veel mee! Zelfs mijn dochter van 9 nog. De kerststal is favoriet. Die halen we altijd na sinterklaas naar beneden en dan zijn ze weer helemaal blij.

Wat zijn jullie ervaringen met playmobil? Spelen jullie kinderen daar graag mee?

Hier wordt met Lego veeeel meer gespeeld, maar Playmobil vindt hij ook leuk. Met Playmobil wordt niet zozeer gespeeld, maar wel regelmatig gepakt en mooi neergezet enzo. Hij vindt het geloof ik vooral heel mooi om te hebben en naar te kijken. Hij heeft overigens maar een paar kleinere sets, van de ridders en de piraten, gekregen op zijn kinderfeestje. Van Sint krijgt hij dit jaar een wat grotere doos met een draak, meer om voor eens en voor altijd te zien of hij nou wel of niet met Playmobil speelt. Supercool vindt hem vast, maar ik hoop dat er dus ook mee gespeeld wordt.

Het is eigenlijk meer een bouwer; speelt wel fantasiespel maar dan speelt hij vooral weer dat de poppetjes iets nieuws gaan bouwen... Maar in de speelgoedcatalogi zit hij wel te zwijmelen bij de Playmobil.

Wat zijn jullie ervaringen met playmobil? Spelen jullie kinderen daar graag mee?Wat voor type is je kind? En welke leeftijd? Mijn ervaring is dat kinderen met playmobil eerder wat kunnen (qua fantasiespel in ieder geval), maar dat lego wellicht weer wat langer leuk/uitdagend blijft. Dus dat ze het meest kunnen met playmobil van 4-8 en met lego van 6-10.
Ik was zelf vroeger gek op Playmobil en mijn kinderen hebben ook best het een en ander, maar ze spelen er nauwelijks mee. Ik koop het dus niet meer al vragen ze het wel. Jongste is echt een lego-fan dus dat koop ik wel.
Hier speelt dochter ook regelmatig met playmobil. Bedenkt er hele verhalen omheen enzo ze is gek op paarden, dus hier zijn sets met paarden altijd goed.
Hier alleen Lego, Playmobil trekt ze ook niet.

Oudste vindt het nu vooral mooi de bouwsels zelf aan te passen.

Wat zijn jullie ervaringen met playmobil? Spelen jullie kinderen daar graag mee?Mijn zoon heeft altijd alleen gespeeld met de dingen waar wielen onder zaten (tractor, brandweerwagen, poliltiewagen enz). De rest was en is niet interessant. Poppetjes gooit hij als eerste aan de kant. De raket vind hij ook nog steeds leuk.
quote:delicious35 schreef op 24 november 2016 @ 13:20:

[...]

Mijn zoon heeft altijd alleen gespeeld met de dingen waar wielen onder zaten (tractor, brandweerwagen, poliltiewagen enz). De rest was en is niet interessant. Poppetjes gooit hij als eerste aan de kant. De raket vind hij ook nog steeds leuk.O ja. Wij hebben diverse graafmachines en vrachtauto's en die waren toen de jongste jonger was wel in trek.

Ja, mijn kinderen hebben daar heel veel mee gespeeld. Nu ze 11 zijn is het niet meer zo interessant al wordt het nog af en toe tevoorschijn gehaald. Ze spelen nog wel veel met lego. Ik denk dat lego wat dat betreft langer leuk blijft.

maar ze hebben er echt super veel mee gespeeld. Het was leuk vanaf een jaar of 3-4.

Daarvoor speelden ze graag met little people en duplo.

Ze hebben veel sets. Groot succes is het kasteel, boerderij, manege, boshuis, dierenkliniek, safari post, kampeer auto, en ook veel kleinere sets te aanvulling,

Van marktplaats heb ik een aantal jaar terug het playmobil poppenhuis bestelt. Een vrije oude versie (oud victoriaans huis) met een extra verdieping en daar hebben ze echt veel mee gespeeld.

Nu is het dus wel veel minder maar het staat nu allemaal te wachten op kleine broer.
Ik hoop ook heel erg dat de Playmobil een succes wordt. Ik hield er als kind zoveel van dat ik dat gevoel nu nog kan voelen. En daarom een set heb gekocht waar ik als kind heel blij mee was geweest.
Hier geen playmobil (zoon wordt bijna 4) en ik verwacht ook niet dat het er gaat komen. Er moeten hier óf wielen onder zitten, of je moet het zelf kunnen bouwen en/of weer slopen. Zoon vraagt er zelf ook niet om, en hij heeft alle speelgoedboeken van binnen en van buiten bestudeerd.
quote:NYC schreef op 24 november 2016 @ 16:37:

Ik hoop ook heel erg dat de Playmobil een succes wordt. Ik hield er als kind zoveel van dat ik dat gevoel nu nog kan voelen. En daarom een set heb gekocht waar ik als kind heel blij mee was geweest.Haha heel herkenbaar!! Duimen dat het genetisch overgedragen is
Nou dochter (bijna 7) heeft gisteren haar eerste kado ronde gehad.

Het kinderfeestje.

Ze heeft mooie spulletjes gekregen

Een topmodel boek met kleurpotloden, Playmobil summer fun kinderzwembadje, trolls rugzak, k3 kwartet, een kado bon + chocoletter en een trolls etui oh en een mooi glittertasje.

Nog 2 dagen te gaan, dan komt de volgende lading binnen ...

heb vandaag maar alvast weer het een en ander verkocht zodat ik weer ruimte in de kast kan maken
Hier een Playmobil en een lego-kind. En ondertussen dus karrenvrachten van beide in huis. Met lego spelen ze inderdaad wel langer. De bijna 12-jarige vindt het nog leuk.

Een leuke playmobilset om mee te beginnen en om te testen of ze het iets vinden is de kampeerwagen. Dat is en een auto en een soort huisje en er zitten veel dingen bij.
Gister bij trekpleister aan de glitterklei proberen te komen. Was bijna overal uitverkocht! Heb hulptroepen in andere woonplaatsen moeten inschakelen, maar het is gelukt!

Nu nog even bedenken of ze het met sinterklaas krijgt of dat ze het zo maar een keer krijgt.
quote:fanatic schreef op 24 november 2016 @ 17:24:

Nou dochter (bijna 7) heeft gisteren haar eerste kado ronde gehad.

Het kinderfeestje.

Ze heeft mooie spulletjes gekregen

Een topmodel boek met kleurpotloden, Playmobil summer fun kinderzwembadje, trolls rugzak, k3 kwartet, een kado bon + chocoletter en een trolls etui oh en een mooi glittertasje.

Nog 2 dagen te gaan, dan komt de volgende lading binnen ...

heb vandaag maar alvast weer het een en ander verkocht zodat ik weer ruimte in de kast kan maken

Wat is er gister bij gekomen?

Nog gefeliciteerd overigens.
Fanatic, ben ook benieuwd wat ze heeft gekregen! En vooral wat er in de smaak valt!
quote:the4ofus schreef op 24 november 2016 @ 18:22:

Hier een Playmobil en een lego-kind. En ondertussen dus karrenvrachten van beide in huis. Met lego spelen ze inderdaad wel langer. De bijna 12-jarige vindt het nog leuk.

Een leuke playmobilset om mee te beginnen en om te testen of ze het iets vinden is de kampeerwagen. Dat is en een auto en een soort huisje en er zitten veel dingen bij.Mijn 11 jarige speelt nog volop met Playmobil. Terwijl ik dit schrijf staat de woonkamer vol met drie zwembaden, een paleis, twee keer een reuzenrad, een camping en twee speeltuinen, waar ze met zijn drietjes heerlijk dagen mee kunnen spelen.
Ik twijfel nog of ik de doh vinci sieradendoos zal kopen. Iemand daar ervaring mee?
quote:reisa1978 schreef op 26 november 2016 @ 11:20:

[...]

Mijn 11 jarige speelt nog volop met Playmobil. Terwijl ik dit schrijf staat de woonkamer vol met drie zwembaden, een paleis, twee keer een reuzenrad, een camping en twee speeltuinen, waar ze met zijn drietjes heerlijk dagen mee kunnen spelen.Ik speelde er in de brugklas nog mee, ik was 13. Vandaar dat ik niet snap dat mijn kinderen er zo weinig mee doen.
quote:zecora schreef op 26 november 2016 @ 11:22:

Ik twijfel nog of ik de doh vinci sieradendoos zal kopen. Iemand daar ervaring mee?Niet met de sieradendoos maar wel met doh vinci op zich. Het is gewoon van die playdoh klei. Het droogt dan een soort van uit maar ècht hard en stevig wordt het niet. Het kruimelt er uiteindelijk gewoon af. Ik koop het niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven