De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 20:36:

[afbeelding]

De centrifuge! Zijn er anno 2016 überhaupt nog mensen die zo'n ding in huis hebben?

Het deksel/sluiting van de onze was kapot waardoor je hem, al draaiende, zo open kon trekken. De rem was daarom ook stuk waardoor het een eeuwigheid duurde voor hij uitgedraaid was. Door je vingers op een bepaalde manier tegen de rand van de trommel te drukken kon je hem zelf laten remmen.

Te hard drukken of een dwarsliggend stuk wasgoed zorgde steevast voor verbrande vingertoppen of blauwe vingers.

Herkenbaar?

Jup.

(ik niet, vraag me wel af of kleding in zo'n oud geval minder snel slijt/pluist??)
Alle reacties Link kopieren
quote:Watervrouw2 schreef op 20 november 2016 @ 16:32:

[...]

Jup.

(ik niet, vraag me wel af of kleding in zo'n oud geval minder snel slijt/pluist??)Hier ook, bij iedereen ging de deksel volgens mij kapot. Alles kwam wel erg droog uit deze machine. Wel regelmatig een onderbroek tussen de trommel. Ja het slijt eerder, maar ach vroeger had je nog kwaliteit
Help iedereen een handje
quote:Calamitycat schreef op 20 november 2016 @ 16:19:

Het beste polygoon journaal ooit

Winter 1979Oh jee, 1979 lijkt niet zo lang geleden, maar bij het bekijken van het polygoon journaal (was er toen dus nog!) blijkt het toch een heel behoorlijk andere tijd te zijn geweest.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 19:37:

Ik las de Tina.Ja ik ook, vooral Noortje vond ik zo leuk. Van de overige verhalen herinner ik mij alleen een meisje met een dubbel leven, ze droeg een donkere pruik met prachtig lang golvend haar.
Help iedereen een handje
Vrijen zonder condoom, want je slikte de pil. (Nog voor HIV tijdperk).
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik las vooral de Penny (paardenmeisje) en de Tina.

Later kocht ik wel de hitkrant en zo maat alleen als er iets over Duran Duran of Wham in stond.

Zelfs een Duits hitkrant achtig blad.
quote:krullenbol1966 schreef op 20 november 2016 @ 17:00:

[...]

Ja ik ook, vooral Noortje vond ik zo leuk. Van de overige verhalen herinner ik mij alleen een meisje met een dubbel leven, ze droeg een donkere pruik met prachtig lang golvend haar.

Had dat meisje met een dubbelleven niet een masker inclusief pruik op vanwege littekens in het gezicht?

Of haal ik 2 verhalen nu door elkaar.
quote:Calamitycat schreef op 20 november 2016 @ 16:19:

Het beste polygoon journaal ooit

Winter 1979

Dat waren nog eens tijden
Ik moet ineens denken aan Wil Vervat. Het hele land was in shock. Nu zou zij maar net drie zinnen in de krant krijgen.
Die sneeuwstorm zegt me echt helemaal niets, was toen 6.

Weet nog dar in klas 6 we vrij kregen voor de Elfstedentocht, wat vonden we het gemeen, dat we het jaar erna gewoon naar school moesten in de brugklas. Gelukkig mocht de radio wel aan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Walter and Connie in de jaren zestig; engelse les. Ik vond het reuze interessant, vooral de boekjes die erbij hoorden. We hebben die boekjes nog heel lang gehad.

En de strenge winter van 62/63. We hebben wekenlang ingevroren gelegen met ons schip.
Ik haak weer aan...

Herinner mij dat we op de schaats naar school gingen...

Edit: ik herinner mij een Bruce en een Mary in de leerboeken Engels
Leerboeken Engels waren mister Green en mrs Blue en zo nog meer kleuren.
quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 23:34:

Oh weten jullie dit nog: de gekleurde duiven in de Efteling, dat kon later echt niet meer....

Ik vond het magisch (zoals heel de Efteling trouwens)

Was ik zeker kleurenblind met laatste Eftelingbezoek. (in het jaar 2000zoveel)
quote:kopjekoffie70 schreef op 20 november 2016 @ 16:55:

[...]

Oh jee, 1979 lijkt niet zo lang geleden, maar bij het bekijken van het polygoon journaal (was er toen dus nog!) blijkt het toch een heel behoorlijk andere tijd te zijn geweest.

Ja dat vond ik ook zo mooi om te zien. Voor mij voelt 1979 ook helemaal nog niet zo lang geleden en is het echt een soort van shock om te beseffen dat het over een paar jaar al 40 (!) jaar geleden is

Leukste uit het filmpje vond ik nog wel dat de treinen gewoon reden (moeizaam, maar ze reden). Daar kan de NS nog wat van leren aangezien ze nu zelfs moeite hebben met wat blad op het spoor of bevroren wissels
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Reclamedeuntje:

Moderne mensen kopen bij wehkamp, want winkelen bij wehkamp dat doe je lekker thuis!
eerste uitgave viva blad ik was lid.

was ja.
quote:krullenbol1966 schreef op 20 november 2016 @ 17:00:

[...]

Ja ik ook, vooral Noortje vond ik zo leuk. Van de overige verhalen herinner ik mij alleen een meisje met een dubbel leven, ze droeg een donkere pruik met prachtig lang golvend haar.Die strip waarin de vader van Noortje een ontzettend grote walkman voor haar geknutseld had omdat hij die dingen veel te duur vond.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Cateautje schreef op 20 november 2016 @ 17:19:

Ik moet ineens denken aan Wil Vervat. Het hele land was in shock. Nu zou zij maar net drie zinnen in de krant krijgen.Dit zei me niks, ik ben blijkbaar te jong. Heb het even gegoogled, maar ik denk dat dit nog steeds even groot in het nieuws zou komen hoor. We kennen allemaal wel namen van meisjes die zomaar ineens dood werden gevonden helaas...
quote:00gjes schreef op 20 november 2016 @ 18:37:

Reclamedeuntje:

Moderne mensen kopen bij wehkamp, want winkelen bij wehkamp dat doe je lekker thuis!

Hahaha!

Ken je nog 'het Kodak cadeau'?

Geef mij maar een Kodak cadeau, Kodak cadeau, Kodak cadeau!

Geef mij maar een Kodak cadeau, Kodak cadeau, Kodak cadeau!

Op een wijsje natuurlijk.

Maar ik had nooit verstaan wat ze nou precies verstaan wat ze zongen dus ik zong altijd:

Geef mij maar een koelakadoe, koelakadoe, koelakadoe etc.

quote:00gjes schreef op 20 november 2016 @ 18:41:

[...]

Dit zei me niks, ik ben blijkbaar te jong. Heb het even gegoogled, maar ik denk dat dit nog steeds even groot in het nieuws zou komen hoor. We kennen allemaal wel namen van meisjes die zomaar ineens dood werden gevonden helaas...Destijds was het nog uitzonderlijk. Tegenwoordig vallen er dagelijks slachtoffers van geweld, vandaar dat zij zulk groot nieuws was. Zelfs het NOS journaal bleef er maar over berichten en dat gebeurt nu niet zo snel, tenzij het gaat om een afrekening in de onderwereld, want dat is sensatie.
Remia had ook een vervelende reclame dat ging zo:

Knip de merkjes Remia,

Remia de beste margarine die er is ,die er is.
quote:_alice_ schreef op 20 november 2016 @ 18:37:

[afbeelding] eerste uitgave viva blad ik was lid.

was ja. Die opmaak!!! Stond er nog ergens een stancil machine op zolder of zo?
quote:Dymphnatam schreef op 20 november 2016 @ 18:58:

[...]

Die opmaak!!! Stond er nog ergens een stancil machine op zolder of zo?Hij kostte ook maar 50 cent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven