Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
maandag 21 november 2016 om 11:17
Nee snap het wel hoor van jou.. Voor mannen is het zo onwerkelijk. Ze zien niks ze voelen niets.. de mijne was er nu meer mee bezig omdat we er toch bijna rekening mee hielden dat het mis zou gaan.. Bij de eerste werd het voor hem wat tastbaarder toen we het hartje hoorde en een inimienie mensje zagen..
maandag 21 november 2016 om 12:17
Bumpersticker, ik denk dat het voor mannen (en vrouwen zelf ook) heel onrealistisch kan zijn en blijven de eerste tijd. Het is abstract, je ziet niet meteen een dikke buik en je zit ergens ook met de onzekerheid of het allemaal goed blijft gaan. Is het dan zo dat jouw vriend een afwachtende houding aanneemt of eerder een afwijzende houding? Als het afwachtend is, denk ik dat hij gewoon tijd nodig heeft om het te beseffen en concrete echo's, harttonen, bewegingen van de baby om het zich écht te realiseren. Ik kan me heel goed inbeelden dat het voor veel mannen zelfs pas binnenkomt bij de geboorte en ze hun zoontje/dochtertje echt zien en kunnen vasthouden. Niet elke man is evengoed in het aanvoelen van de behoeftes van een (zwangere) vrouw en omgekeerd.
Als hij eerder een afwijzende houding heeft zou ik precies toch proberen een gesprek aan te gaan over waarom hij zich zo voelt want je zou je toch gesteund moeten voelen en er samen over kunnen praten/fantaseren..
Blijf vooral niet zitten met je onzekerheid en probeer te praten met hem.
Mijn man is zelf volledig mee met het zwanger-zijn concept maar ik laat hem toch ook nog geregeld weten hoe het nu zit met de groei van de baby, dat ik me niet zo goed voel, welke spullen we nodig hebben, welk soort bevalling ik wil, wat zijn rol is in die bevalling,.. (vanalles en nog wat). Als ik dat niet zou doen, zou het voor hem toch ook allemaal wel iets-verder-van-zijn-bed-show-zijn tot aan de geboorte. Ik wil hem bewust laten worden van het feit dat hij een belangrijke rol heeft, ook nu al. Maar je partner moet daar ook zin in hebben om dat te horen.
Als hij eerder een afwijzende houding heeft zou ik precies toch proberen een gesprek aan te gaan over waarom hij zich zo voelt want je zou je toch gesteund moeten voelen en er samen over kunnen praten/fantaseren..
Blijf vooral niet zitten met je onzekerheid en probeer te praten met hem.
Mijn man is zelf volledig mee met het zwanger-zijn concept maar ik laat hem toch ook nog geregeld weten hoe het nu zit met de groei van de baby, dat ik me niet zo goed voel, welke spullen we nodig hebben, welk soort bevalling ik wil, wat zijn rol is in die bevalling,.. (vanalles en nog wat). Als ik dat niet zou doen, zou het voor hem toch ook allemaal wel iets-verder-van-zijn-bed-show-zijn tot aan de geboorte. Ik wil hem bewust laten worden van het feit dat hij een belangrijke rol heeft, ook nu al. Maar je partner moet daar ook zin in hebben om dat te horen.
maandag 21 november 2016 om 14:13
@bunpersticker, ik herken het wel hoor. Vooral tijdens mijn eerste zwangerschap werd het voor hem pas een beetje echt toen hij de baby ook kon voelen. Komt echt goed!!
Onze echo was goed! Alles zag er mooi uit en het hartje klopt mooi. De eerste keer zat ze ging meten kwam ze op 7.3 weken uit en later op 8 weken.
Onze echo was goed! Alles zag er mooi uit en het hartje klopt mooi. De eerste keer zat ze ging meten kwam ze op 7.3 weken uit en later op 8 weken.
maandag 21 november 2016 om 14:23
Mag ik hier ook mee praten?
Ik ben 7 weken en 1 dag zwanger. Ik heb 2 weken geleden de eerste echo gehad omdat ik toen dacht ongeveer 7/8 weken zwanger te zijn. Helaas was op die echo geen kloppend hartje te zien maar wel een vruchtzakje. De echoscopiste gaf toen aan dat ik óf minder lang zwanger was als ik dacht óf dat de zwangerschap niet goed zou lopen.
Vanmiddag (na 2 weken stressen) had ik weer een echo. Gelukkig zagen we meteen een hartje kloppen en na het meten van de baby blijkt dat ik 7 weken en 1 dag zwanger ben. Dit kan natuurlijk de volgende echo nog aangepast worden. Vriend en ik zijn dolblij. Op pijnlijke borsten na heb ik eigenlijk nergens last van
Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Ik ben 25 jaar, vriend 32. Het is ons eerste kindje, uitgerekende datum is nu 9 juli. Vandaag ook een kloppend hartje gezien. Volgende echo is op 12 december.
Ik ben 7 weken en 1 dag zwanger. Ik heb 2 weken geleden de eerste echo gehad omdat ik toen dacht ongeveer 7/8 weken zwanger te zijn. Helaas was op die echo geen kloppend hartje te zien maar wel een vruchtzakje. De echoscopiste gaf toen aan dat ik óf minder lang zwanger was als ik dacht óf dat de zwangerschap niet goed zou lopen.
Vanmiddag (na 2 weken stressen) had ik weer een echo. Gelukkig zagen we meteen een hartje kloppen en na het meten van de baby blijkt dat ik 7 weken en 1 dag zwanger ben. Dit kan natuurlijk de volgende echo nog aangepast worden. Vriend en ik zijn dolblij. Op pijnlijke borsten na heb ik eigenlijk nergens last van
Zou iemand mij in de tabel willen zetten? Ik ben 25 jaar, vriend 32. Het is ons eerste kindje, uitgerekende datum is nu 9 juli. Vandaag ook een kloppend hartje gezien. Volgende echo is op 12 december.
maandag 21 november 2016 om 17:19
Hee dames!
Allereerst allemaal van harte met de prille zwangerschappen!
Zou ik hier mee mogen schrijven? Ik ben 24jr en zwanger van de eerste!
Zelf had ik 25 oktober een positieve test in handen! Half september is mn spiraal verwijderd dus allemaal vrij snel gegaan!
Vanavond staat de eerste afspraak bij de verloskundige gepland en ook de eerste echo! Zo spannend!
Ik zal morgen achter de pc even bijlezen!
Hoop op mooie zwangerschappen
Allereerst allemaal van harte met de prille zwangerschappen!
Zou ik hier mee mogen schrijven? Ik ben 24jr en zwanger van de eerste!
Zelf had ik 25 oktober een positieve test in handen! Half september is mn spiraal verwijderd dus allemaal vrij snel gegaan!
Vanavond staat de eerste afspraak bij de verloskundige gepland en ook de eerste echo! Zo spannend!
Ik zal morgen achter de pc even bijlezen!
Hoop op mooie zwangerschappen