KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Ik dag 6 na iui en ook menstruatie achtige pijntjes gevoeld. Ik heb dat eerder gevoeld en ik ben me er ook van bewust dat ik nu heel erg op mn lichaam let. Dus..geen idee..gewoon maar wachten tot dag 16 na iui op zn minst.
Ik ga ook echt niet eerder testen deze keer. Merk wel dat ik er minder mee bezig ben dan de vorige keer en er ook meer vanuit ga dat het toch niet raak is. Zelfbescherming denk ik en teveel aan m'n hoofd.

Als deze ronde mislukt even rust voor de rest van het jaar.
Spannend meiden! Ik duim voor jullie!
Spannend Biebke en Saffron! Hoe is het met de rest van het wachtbankje? Rosings, Linnie?

Vandaag bij m'n zusje geweest. Goed gepraat gelukkig en de lucht geklaard. Ze is zeker wel blij voor me maar is ook bezorgd. Dat mag natuurlijk.

Verder was ze wel heel lief... Ik mag alles wat ik wil gebruiken van hen, lenen.

Daarna was ik nog even bij m'n ouders. Toen mijn zusje zwanger was van de oudste hebben mijn ouders weer een babykamer gemaakt. Nu de kids van m'n zus ouder worden willen ze van de babykamer een logeerkamer maken met een stapelbed (ivm de beschikbare ruimte). Ze gaan de babykamer dus weg doen.. Als ik wil mag ik die zo hebben. Het is uit de serie Holland van Happy Baby en dan Paris. Er zit alleen geen linnenkast bij, dat is wel jammer.

Maar ik zat al te denken dat ik, als ik het neem, het in een mooi kleurtje ga schilderen. Kan altijd nog een grenen linnenkast kopen en deze in dezelfde kleur schilderen...
Hey mitakuyo, wat fijn van je zusje, dat jullie goed hebben gepraat. Ik herken het heel erg en merkte dat de mensen die je het meest lief hebben vaak wat meer moeten wennen door bezorgdheid. Zij hebben ook tijd nodig. Jij bent ze soms net een stap vooruit en dan klinken ze heel kritisch, maar zijn ze dus bezorgd. Door samen rustig te praten kom je veel dichter bij elkaar. Fijn dat jullie zo'n open gesprek hebben gehad.
Hoi dames, al een tijdje aan het meelezen. Weg doorlopen van zi (2014/2015) wachtlijst KID 2016, en afgelopen vrijdag mijn eerste IUI gehad, mag 1 december testen.( in het isala) Dit zou mijn vierde kindje op aarde worden. De andere zijn 15,14 en 10.
Ik ben van het korte wachtbankje naar het lange wachtbankje verschoven.... Als het goed is voor een maand of 8.... Het is nog zooooo vroeg dat ik het nog doodeng vind (2x vroege miskraam gehad met 5/6 weken).... maar dit is een streep...

OMG OMG
oh wow Rosings! Gefeliciteerd en wat verschrikkelijk spannend... ik ken het gevoel... .Heb een missed abortion gehad dit jaar en ben zo bang dat het de volgende keer weer misgaat.

Ik ga heeeeel hard voor jou duimen!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:45
0.00% gewijzigd
Wauw Rosings..wat geweldig voor jou! Gefeliciteerd!
Ohhhh Rosings... zo spannend...gefeliciteerd... ja nu wordt het nog spannender ja... alsof die eerste 2 wkn wachten voor je mag testen al niet spannend genoeg zijn... duim voor je dat alles goed blijft gaan... geniet in de tussentijd ook een beetje
Wat geweldig Rosings!!!! Gefeliciteerd!!
Oooh jaaaa Rosings!!! Wat een fijn nieuws! Hartstikke gefeliciteerd! Ik hoop en duim en vier alvast een klein feestje voor je <3
Wauw Rosings dat is idd een erg duidelijke streep!! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!

Welk merk test is dat trouwens?
de bovenste is een Action early, de onderste is een Kruidvat 2 voor 5 (allebei uit het hoesje gehaald)
Ik vind het zo fijn dat jullie de streep ook duidelijk vinden :D Het nu 11 dagen na ovulatie dus nog best vroeg voor een streep.
Gefeliciteerd rosings!! Super fijn!
Uit het hoesje gehaald?

Ik dacht dat er altijd een controle streep op stond.. maarja ik heb ook nog nooit getest natuurlijk .
De felle streep is de controlestreep, de streep (het streepje..) rechtsdaarvan is de HCG streep. ielig streepje nog, maar dat is niet raar op 11 dagen na ovulatie
yes Rosings!!! Wat ben ik blij voor je! Ik ga heel hard duimen dat deze blijft plakken de komende 8 maanden!
Waar ik trouwens heel benieuwd naar ben is of je al voelde dat je zwanger was, Rosings? Heb je zwangerschapsverschijnselen? Ik voel namelijk maar heel weinig nog (moet ook nog zeker een week wachten hoor..).
Op de dag van terugplaatsing ben ik savonds heel erg licht in mn hoofd geworden (aan de muur vast houden en bijna flauw vallen, paar keer wit weggetrokken) Dat heb ik anders nooit, de dagen erna woe t/m zondag licht bruine/roze/waterig rode afscheiding gehad; dat heb ik ook nooit zo vroeg in de cyclus.

Dus ik was wel al hoopvol.
Wauw rosings wat een geweldig nieuws zeg. Gefeliciteerd!
Wauw rosings!! Wat leuk!! Gefeliciteerd en deze keer blijft hij gewoon zeker nog 8 maanden zitten hoor! Gun het je zo..

Ik heb net de intake gehad bij Leiderdorp en ik heb groen licht gekregen om in januari te starten! Kan niet wachten..

Wat ik wel bizar vind is dat ze dus samenwerken met de ESB en ik maar 50 euro verzendkosten hoef te betalen (gaat om een gezamenlijke shipping) en ze geen btw rekenen zoals de 25% bij cryos.. ff serieus! Als ik dat een jaar geleden had geweten had ik zoveel geld kunnen besparen..

maar ja, nieuw jaar, nieuwe kansen!

Nogmaals gefeliciteerd Rosings!!
Hey Hope, wat een verschil zeg! Betaal je alleen 50 euro verzendkosten of moet je ook nog (een bijdrage voor) de rietjes betalen? En heb je verder wel de keuzevrijheid zoals bij Cryos? Fijn dat je in januari kunt starten, goed begin van een nieuw jaar :-) met volop nieuwe kansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven