Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ha Suske en Wiske-Spaans, ook erg lollig, caramba!

Ik had laatst deze tekst op een profiel, ook sympathiek:

"If you have chosen to send me i.e. Marilyn card or coffee related one etc. go ahead. I don't expect anybody to go through 7000+ cards to see if I already have it. But if you are sending a card typical to your country, I'd be very grateful if you checked which cards I already have from your country."
Ik zit wel eens te denken, dat als ik zo ver ben als jij Dreamer, om gewoon opnieuw te beginnen
It ain't me
Dat is wel mooi gezegd, Snorhaar!

Ik dacht er laatst ook over, Cocomo, maar ik krijg nu al dubbele giraffes, dat is dan nog meer zo, natuurlijk.

Ik zit met een 'dilemma'. Wil het liefst het sturen van kaarten een beetje spreiden, omdat ik steeds binnen dezelfde tijd hurrays krijg. Nu heb ik gisteren ná 6 uur m'n kaartjes gepost en die gaan dus met dezelfde lichting als de 5 die ik nu ga sturen. Jammer.

Afijn

Duitsland krijgt een fluitiste van Dick Bruna, in oranje en blauw. De andere Duitse krijgt een retro landkaart van Nederland, nog zonder de Afsluitdijk!

Rusland krijgt een Dali (vorig jaar gekocht in Deventer) en de ander een sneeuwpop van Dick Bruna

USA krijgt een schilderij van boeken, kasboeken helaas, maar dat zie je niet aan de buitenkant.
Later is nu
Nou Dreamer, je zou een "omgekeerd HappyOwltje" kunnen doen en dan elke dag één kaartje naar de brievenbus brengen (ipv één kaartje uit je overspoelde postbus te pakken dus). Deed jij niet toevallig aan stappentellen?
Hey, sorry beetje weinig zin om kaartjes te versturen. Prive omstandigheden zorgen er voor dat ik gaotisch ben. Zo iri. Begin je met de afwas en zie je een vuile thee doek liggen ga ik de was doen en daarna de badkamer soppen... en vanmorgen zien.. owja afwas... achja.

Pas wel leuke kaartjes gekocht bij wonen xl
Over sympathieke profielen gesproken.... één van mijn favo-profielen is die van de nr. 10 van Duitsland. Een grootgigaverzender dus.

Guten Tag, hello,

I´m Lothar from Wuppertal in the "Bergisches Land" (about 40 km to Cologne).

Any postcards

will be appreciated.

Special stamps are always welcome (just put on the postcard- I´m no stamp collector)!

I like

* cactuses/deserts (sand, oasis, camels)

(http://hepmanscactusblog.tumblr.com)

* space/science fiction

(http://hepmansspaceblog.tumblr.com)

* volcanoes

(http://hepmansvolcanoblog.tumblr.com)

* playing Boule (Pétanque, Boccia, Bowls).

* Sock Monkeys (btw: my Sock Monkey Clan from IKEA is more than complete :D)

* old, vintage or b/w postcards from Wuppertal/Bergisches Land.

Dear postcrosser, please do me a favor:

just relax and DO NOT apologize for the postcard that you've selected,

it´s definitely great. Postcrossing means fun to me, not stress.

And to my opinion Postcrossing is the wrong place for politics.

Enjoy yourself, tschö (means bye), Lothar

P.S.: Please NO envelopes! Thank You.

(4.10.2016)
Ik ga zo nog even twee kaartjes schrijven. Taiwan (met leeg profiel) krijgt een Sinterklaas-kaartje.

En de spinnenliefhebster in Tasmanië krijgt deze kaart:

Heb je de afwas al gedaan zomerelfje? Ik nog niet trouwens.
Wat een super lief kaartje!!.

Ja afwas is gedaan. Zit nu 1,5 uur mijn mijn zus haar katje. Heb verder geen plannen... ow wacht... mijn was zit nog in de wasmachine..
Was opgehangen.
quote:Snorhaar schreef op 23 november 2016 @ 12:07:

Nou Dreamer, je zou een "omgekeerd HappyOwltje" kunnen doen en dan elke dag één kaartje naar de brievenbus brengen (ipv één kaartje uit je overspoelde postbus te pakken dus). Deed jij niet toevallig aan stappentellen?

Yep

En de hond wil nu al niet meer mee, als ik m'n kaartjes pak, want de brievenbus dichtbij is verwijderd en nu is het dus heen en weer 20 minuten lopen

Vanmorgen heb ik expres vóór het boodschappen doen de kaartjes geschreven, zodat ik in het winkelcentrum de kaartjes kon posten, was ik ze vergeten mee te nemen Stond ik daar m'n zakken te doorzoeken.

Dus je ziet, Zomerelfje, je bent niet de enige Chaoot

Gisteren liet ik een kaartje op de scanner liggen.

Achja.. m'n stappen voor vandaag zijn gedaan
Later is nu
Wat een lief kaartje Labellei en inderdaad een leuk profiel!

En gelukkig Zomerelfje, was is opgehangen. Dat ga ik nu ook maar eens doen. (net blad voor de deur weggehaald, dat van vorig jaar ook gelijk maar ) Niet teveel, want er wonen vast spinnen in en als ik die teveel plaag, komen ze binnen
Later is nu
dames! wat leuk, jullie zijn er allemaal nog!

ik heb een tijdje terug iets over de baby in mijn buik gezet op mijn profiel, toen ook 3 kaartjes gestuurd en nog niets teruggehad helaas... jammer he, trekt niet echt zo!

qua gezondheid moet ik nu wel wat inleveren, nog even en ik mag met verlof, dan ga ik wel weer lekker schrijven hoor!

nu eerst de kerstkaartjesparade, en dan weer postcrossing!

tot snel, dan kom ik weer stalken!
Ik had zo´n lief kaartje gisteren in de bus liggen. Een dame uit Spanje die schreef dat haar vader in de jaren 60 in Deventer gewerkt en gewoond heeft en dat ze nog allemaal Nederlandse spulletjes van hem heeft. Helaas is hij 3 jaar geleden overleden, maar ze bewaart alles en wil nog eens hier naartoe komen om het hier te zien. Zo aandoenlijk
quote:rosekapje schreef op 23 november 2016 @ 15:06:

dames! wat leuk, jullie zijn er allemaal nog!

ik heb een tijdje terug iets over de baby in mijn buik gezet op mijn profiel, toen ook 3 kaartjes gestuurd en nog niets teruggehad helaas... jammer he, trekt niet echt zo!

qua gezondheid moet ik nu wel wat inleveren, nog even en ik mag met verlof, dan ga ik wel weer lekker schrijven hoor!

nu eerst de kerstkaartjesparade, en dan weer postcrossing!

tot snel, dan kom ik weer stalken!

Leuk leuk een baby

We hadden het nog over je in Deventer. Dat jij er oa bij was dus eigenlijk
Later is nu
quote:sneeuwvosje schreef op 23 november 2016 @ 15:13:

Ik had zo´n lief kaartje gisteren in de bus liggen. Een dame uit Spanje die schreef dat haar vader in de jaren 60 in Deventer gewerkt en gewoond heeft en dat ze nog allemaal Nederlandse spulletjes van hem heeft. Helaas is hij 3 jaar geleden overleden, maar ze bewaart alles en wil nog eens hier naartoe komen om het hier te zien. Zo aandoenlijk

Oh wat leuk

Misschien is het wel familie... ik zou gráág banden hebben met Spanje
Later is nu
Ja dat zou geweldig zijn, wat een toeval Maar hij kwam zelf uit Spanje en ik kom hier oorspronkelijk niet vandaan. Ik probeer nu wel allerlei scenario´s te bedenken, maar ik geloof niet dat ik er een makkelijk gratis vakantieadresje uit kan slepen
Ik mag een kaartje naar Andorra sturen, leuk!
Super leuk MissBliss!

Ben stiekem een beetje jaloers!
Oh wat leuk zeg!
Later is nu
Oh wat bijzonder!

Ik kreeg vandaag mijn eerste kaartje sinds jaren binnen. Leuk verhaaltje stond er op, al was het in het Duits en kon ik het niet goed lezen.

Zo leuk weer!

En wat een gekke profielen zitten er tussen he?
Ik kreeg een kaartje uit Rusland en zat er wat raar naar te kijken bij de eerste zin. Er klopte iets niet? En ineens het was in het Nederlands geschreven! Alleen het eerste stukje hoor, maar bést bijzonder vond ik. Ze wil volgend jaar in Nederland studeren. Leuk hoor
Later is nu
Mijn kaartje naar India is in 9 dagen aangekomen! En ik had z'n dag gemaakt met m'n speciale postzegel (bewegende schaatser)
Later is nu
Jippie ik mag een kaartje sturen naar Pakistan, eindelijk eens wat anders dan de gebruikelijke landen /ego-post
jeeeeeej
Later is nu
Wat een gave landen komen langs!
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven