Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Elizaar schreef op 19 november 2016 @ 20:57:

Is er trouwens nog een spin gescoord?

Ja!

Ik heb vandaag veel dieren gescoord, o.a. veel honden en katten (keuze genoeg Zanahoria) maar ook een spin voor de Fin! Een mooie spin op een mooie orchidee. Ik zal kijken of ik 'm één dezer dagen een plaatje hier kan plakken. (Sorry Dreamer )
Ja, de meiden vonden het zeker leuk Elizaar

En er is een spin gescoord, heb ik gehoord. Niet gezien, gelukkig
Later is nu
Oh, ik had Labellei's post duidelijk nog niet gezien
Later is nu
Nou ja, ik ben dus ook al een tijdje thuis.

Ik vond het leuk, gezellig, veel te duur ( ) en lekker ( en de rest van het lekkers ligt in de koelkast )
It ain't me
Ik vond het ook leuk!

Ik ben echt net thuis, en ga nu gelijk wat kaartjes schrijven
Jeetje Cocomo, moet ik nu hier weer aan wennen
Later is nu
Ik lees nu pas het profiel van de fransoos. Hij wil graag vrouwen op het strand... Ik denk dat het dan toch de zwembaddame wordt. Hij heeft 1151 kaartjes uit Nederland ontvangen heeft ook Picasa aangemaakt, maar niet op onderwerp, maar op land gesorteerd. Daar heb je dan toch minder aan.
Later is nu
Wel sneu. Hij heeft die kaart van de 3 vrolijke oudere dames in badpak wel 5x! En dat allemaal bij de laatste 15 pagina's. Daar let je toch op?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 19 november 2016 @ 22:21:

Jeetje Cocomo, moet ik nu hier weer aan wennen Is dit het ook niet? Ben zoekende, haha
It ain't me
Als jij hier blij mee bent is het goed hoor
Later is nu
Dank je voor de felicitaties hihi. Ja is idd spannend.

Leuk om te lezen dat jullie een leuke dag hebben gehad.
Hier is hij dan

(Heb even een foto gemaakt met mijn ouwe phone dus kwaliteit is niet superieur)

Cocomo! Wat ben je wild uit Deventer teruggekomen!

Zomerelfje, leuk toch! En nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren!

Ik vond het leuk gisteren! Mijn vriend heeft zich ook goed vermaakt, hij heeft een heel ander Deventer gezien dan wij, haha. Er schijnen ook hele leuke straatjes te zijn zonder winkels en een pontje over de IJssel. Hij was in ieder geval erg enthousiast. Wij blijken ook lekkers uit Deventer te hebben in de koelkast
Ja, dat is dan weer een kant van Deventer, die ik ook best wel eens wil zien, maarja.. die kaartjes he

Ik ben bang dat dochter en ik net zoveel geld hebben uitgegeven aan chocolade als aan kaartjes
Later is nu
quote:Snorhaar schreef op 20 november 2016 @ 13:00:

Cocomo! Wat ben je wild uit Deventer teruggekomen!

Zomerelfje, leuk toch! En nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren!

Ik vond het leuk gisteren! Mijn vriend heeft zich ook goed vermaakt, hij heeft een heel ander Deventer gezien dan wij, haha. Er schijnen ook hele leuke straatjes te zijn zonder winkels en een pontje over de IJssel. Hij was in ieder geval erg enthousiast. Wij blijken ook lekkers uit Deventer te hebben in de koelkast

Ik heb zo'n 5 jaar geleden een echte toeristische stadswandeling gemaakt door Deventer. Was inderdaad erg mooi. Al zag ik toen natuurlijk ook wel al die leuke winkeltjes.

Ik heb vandaag kaartjes gekocht.

12 kattenkaartjes.

Zijn onderdeel van een kalender en die was maar 3,50 Euro. En het zijn mooie kaarten van stevig karton. Dat is toch een koopje?
Echt een koopje, Labellei!

Het 'brommer-koppel' uit Canada heeft mijn kaartje ontvangen. Het jouw nog niet, Tamboti?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 november 2016 @ 23:27:

Echt een koopje, Labellei!

Het 'brommer-koppel' uit Canada heeft mijn kaartje ontvangen. Het jouw nog niet, Tamboti?

Oh allang, op 9 november al! Ook gek! Verzonden op 30 oktober.

Het klinkt alsof het leuk was gister dames, top! Ik verheug me gewoon maar op volgend jaar. :-)
Wat snel

Ik zag 'm er niet bijstaan, maar zo ver terug heb ik waarschijnlijk niet gekeken. Ze ontvangen zoveel kaartjes!
Later is nu
De website is weer veranderd
It ain't me
Ja, alweer!
Later is nu
Ik kreeg een blije hurray uit het United Kingdom
Later is nu
Vind het er niet beter op geworden.

Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad zaterdag!

Hier beginnen de hurrays eindelijk wat binnen te stromen. En sta nu eindelijk ook voor qua verstuurde kaartjes. Dus ben benieuwd wanneer ik mijn eerste kaarten kan verwachten. Vandaag 2 nieuwe adressen getrokken; Letland en Engeland. Letland is nieuw voor mij, dus dat is leuk.
Ik vind de website nu wel iets overzichtelijker zonder die sidebars, maar ik was dan ook nog niet geheel bekend met de oude website.

Vanochtend 20 kaarten ingeslagen in het winkeltje in Deventer. Dat is inderdaad de postcrossinghemel! Er was zoveel keus dat is er helemaal een beetje van in de stress schoot haha. Uiteindelijk maar gewoon 20 kaarten gepakt in categorieën die ik nog wilde (katten, landschappen, treinen, vliegtuigen)
Hoe ging het gesprek verder, Zanahoria?
Later is nu
Lief dat je het vraagt

Ik was niet echt tevreden over mijn input in het gesprek. Kwam niet goed uit mijn woorden en ik wist niet altijd veel te vertellen. De functie lijkt me wel erg leuk. Ik hoop dat ik op tweede gesprek mag komen omdat mijn cv en ervaring wel supergoed bij de vacature aansluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven