Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik kreeg vandaag een hele blij hurray uit Andorra en het volgende kaartje mag naar Letland. Nieuw land in mijn statistieken en een leuk profiel.

Nog een hurray en ik mag een extra kaart onderweg hebben
Ik kreeg een hele blije hurray uit Duitsland. De varkensverzamelaarster was blij met mijn wilde zwijnen in de sneeuw. Ik kreeg nog uitleg over hoe ze die in Duitsland noemen.. dat was natuurlijk niet echt nieuws voor mij, maar wel aardig En een blije hurray uit.. eh.. ergens anders.

Dus eigenlijk wil ik ook adressen trekken, maar ik heb het eigenlijk best druk vandaag
Later is nu
Dochter heeft trouwens te horen gekregen dat ze 11 december opgenomen gaat worden. Eigenlijk kon ze komende zondag al
Later is nu
Ik mag een kaartje sturen naar Chili!!!!

Hij 'dacht' weer heel lang na, dus ik rekende op Duitsland En 2e werd Turkije, 3e Zwitserland... Daarna nog 'back to normal' met Rusland en Duitsland
Later is nu
Oh dear, uit het profiel van Chili, een man uit Honduras die daar nu leeft:

*I am Big Fan and Follower of the EUROVISION SONG CONTEST in Europe, each year!

Je verwacht het niet he
Later is nu
Leuk Zanahoria, nu is het echt begonnen!

En Chili! Hoef ik geloof ik niet meer toe te lichten he?
Dreamer, sterkte voor je dochter en julie allemaal! Gaat dat een opname voor een ingreep zijn? Nou weet ik eigenlijk helemaal niet wat haar aandoening is en misschien wil je daar ook niks over zeggen, dat hoeft ook niet.
Snorhaar, mijn dochter heeft een conversiestoornis, waardoor ze soms niet kan lopen of praten of zien, door stress. Daarnaast heeft ze veel pijn. Ze wordt 6 maanden opgenomen en krijgt dan therapie. De weekenden is ze thuis. Helaas gaat ze niet naar Deventer ofzo, nee, naar het midden van het land.
Later is nu
Oei, een half jaar lijkt me best lang en pittig. Wat is jullie verwachting van die therapie, worden daar goede resultaten mee behaald? Gaat ze nu doordeweeks ook kaarten naar huis sturen en wil ze dan volgend jaar ook meer tijd in DE winkel doorbrengen?
Heftig Dreamer. Sterkte, ook voor je dochter! 6 maanden is lang.
It ain't me
Snorhaar. Ze wil volgend jaar wel mee, maar gaat dan direct naar de naastgelegen winkel

Het Russische profiel is van 3 ratten
Later is nu
Aargh.. de ratten krijgen een broodje kaas. In een enveloppe, want dat willen ze graag. Heb ik dat ding helemaal dichtgeplakt (met katten-tape ) bedenk ik ineens dat ik het kaartje had moeten scannen.. Het gaat lekker (not)

Overigens krijgt Chili een landschap van de dijk bij Pieterburen

Turkije een filmposter van Romeo en Julia

en Zwitserland een kaartje van Deventer.

Nu nog voor Duitsland en Maleisië uitzoeken

(en dan de koude, barre tocht naar de brievenbus aanvangen)
Later is nu
Ik zou de ratten ook Kaas sturen. Kunnen ze lekker van smikkelen
It ain't me
Ik zat eigenlijk te denken aan een kat, die je likkebaardend aankijkt, maar die had ik niet
Later is nu
Maleisië krijgt een Mucha

Duitsland een kaartje uit de Flow, met 2 kindertjes inde sneeuw

Een leeg profiel uit Amerika een kaartje van 't Ronald McDonaldshuis, dat ik ooit kreeg van Labellei
Later is nu
Jee Dreamer, wat heftig die opname. Fijn dat het nu gaat gebeuren lijkt me, maar wel lang en zwaar zeg. Hopelijk heeft het veel resultaat!

En wat ben je lekker aan de schrijf. :-) Ik heb nu 1 kaartje gehad uit Chili en 1 erheen mogen sturen en beide deden er meer dan een maand over dus bereid je voor.
Ach, degene was wel vandaag nog online geweest, dus dat is hoopvol

Ik kreeg een kaartje uit Duitsland (zag eerst niet wat het was, maar een stylistisch geschilderde lezende vrouw) en uit Latvia (Litouwen?) met een heerlijk recept erop

Ja, ik ben erg bang hoe dochter gaat zijn als de opname géén resultaat heeft. Daar durf ik niet aan te denken
Later is nu
Oh.. en éénmaal daar, wil ze bést kaartjes ontvangen

Oooh.. ze tagde me net in een box met Fantastic Beasts kaartjes
Later is nu
sterkte dreamer! Maar, hopelijk, voor een goed doel!

Helaas hier, nog, geen eerste kaartje of hurray grr
Op zich is dochter het huis uit niet zo heel erg hoor. Ze is 19 en hoort op zich het huis zo'n beetje eens te gaan verlaten

Balen Liezelies. Maar het komt vanzelf hoor!
Later is nu
Weet ik maar lijkt me zo leuk! kan haast niet wachten hihi
Ik heb weer 2 hurrays gehad Kaartjes naar Rusland en China zijn aangekomen. Twee hele enthousiaste hurrays:)

Daarnaast is mijn kaartje naar Duitsland expired. Had haar nog een berichtje gestuurd maar daar reageerd ze niet op:(

Dat betekend wel dat ik 3 nieuwe adressen kon trekken En allemaal hele leuke profielen!

Er gaan een bloemenveld naar een meisje in Belarus

Een rendier gaat naar HongKong

En een vliegtuigkaart naar Duitsland
Hoi allemaal!

Ik loop wat achter in dit topic. Maar een samenvatting van mijn PC-activiteiten: ik had wat Hurrays en er lagen wat kaartjes in mijn brievenbus.

Het laatste ontvangen kaartje heb ik zojuist geregistreerd. Het Forum Romanum uit Italië Polen. Komt van een 16 jarige jongen. Het kaartje is wel helemaal volgeschreven, hij schrijft o.a. dat hij een hond en een kat heeft en dat de poes ieder jaar 2 x een nestje met kittens krijgt en dat dat haar hobby is.
Zanahoria, wat gaaf dat je de eerste kaartjes hebt ontvangen! En meteen al twee tegelijk. Leuk om zo te beginnen.

Liezelies, succes met wachten. Ik wens je veel geduld toe.

Dreamer, sterkte voor jou, je dochter en de rest van je gezin. Erg spannend zo'n opname. En dat ook al zo snel. Ik hoop van harte dat het zal helpen! (Vast wel!)
Oh Labellei, niet echt de tekst die je als kattenliefhebber & asiel medewerker graag leest

Ik zal ook eens updaten, want ik had vorige week een tsunami waar ik nog niet over verteld had. Nou ja, er lagen ineens 4 kaartjes in mijn bus! Uit Nederland, USA, Hong Kong en Rusland, variererend in mooiheid, maar wel allemaal lekker beschreven. De gaafste was mijn eerste kaartje van Boris Kustodiev De afzendster vond het tof dat ik hem kende en ik was dolblij dat ze hem mij gestuurd had, dus bingo!

Maar, hier komt Het viel op dat 3 van die 4 kaarten op 18 november verstuurd waren. Dat was de dag voor onze meeting, en toen had ik tegen mijn gewoonte in 4 adressen op een dag aangevraagd. Betekent dat nu dat iemand mijn adres krijgt op moment dat ik zelf een adres trek? Vragen, vragen. Ik hoop stiekem van wel, want dan kan ik een soort van zelf doseren wanneer kaartjes aan mijn verstuurd worden en misschien verdere tsunamis voorkomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven