Pasta..!
zaterdag 3 november 2007 om 12:26
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!
Zelf vind ik deze erg lekker:
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een ons gerookt ontbijtspek
een blik gepelde tomaten
een klein blikje tomatenpuree
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Kook ondertussen de tagliatelle.
Serveren met de rest van de kaas.
Het smaakt echt zalig.
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een blik gepelde tomaten
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).
Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.
Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.
Het smaakt echt zalig.
donderdag 30 oktober 2008 om 20:20
Vanavond heerlijke pasta gemaakt n.a.v. sommige posts hier, toch een eigen draai aangegeven.
-Macaroni Lunghi
champignons bakken, knoflook ui en katenspek aanfruiten.
Afblussen met witte wijn. Flesje room, monchou peper uit de molen, zout en kruidenkaas toevoegen. Net voor het opdienen geraspte Pardano overheen strooien en goed mengen.
heerlijk, valt wel als een blok op je maag en voor de vitamientjes wat sla en tomaat bij gegegeten.
-Macaroni Lunghi
champignons bakken, knoflook ui en katenspek aanfruiten.
Afblussen met witte wijn. Flesje room, monchou peper uit de molen, zout en kruidenkaas toevoegen. Net voor het opdienen geraspte Pardano overheen strooien en goed mengen.
heerlijk, valt wel als een blok op je maag en voor de vitamientjes wat sla en tomaat bij gegegeten.
maandag 3 november 2008 om 12:04
quote:Maleficent schreef op 06 oktober 2008 @ 18:41:
Vraagje aan de creatieve koks hier:
Ik had laatst in een benzinepomp een bakje pastasalade met kip en mosterd. Ik vond het een hele lekkere combi, maar ik weet niet zo goed meer wat er nog meer in zat.
Dus weet iemand een recept hiervoor, en eigenlijk zou ik hem nog liever in een warme versie hebben zo in de herfst/winter.
Mijn dank is bij voorbaat al groot
Beetje late reactie, maar ik heb wel een lekker recept voor pastasalade met warme kip en honingmosterdsaus:
pasta koken
lekker veel kipreepjes opwarmen in de pan (ik vind die van de Aldi erg lekker, lekker groot en stevig)
Bij elkaar gooien en overgieten met (veel)honingmosterd-dressing. Wat ik er zelf altijd nog bij doe: stukjes (verse) ananas en pijnboompitjes. Mjam!
Vraagje aan de creatieve koks hier:
Ik had laatst in een benzinepomp een bakje pastasalade met kip en mosterd. Ik vond het een hele lekkere combi, maar ik weet niet zo goed meer wat er nog meer in zat.
Dus weet iemand een recept hiervoor, en eigenlijk zou ik hem nog liever in een warme versie hebben zo in de herfst/winter.
Mijn dank is bij voorbaat al groot
Beetje late reactie, maar ik heb wel een lekker recept voor pastasalade met warme kip en honingmosterdsaus:
pasta koken
lekker veel kipreepjes opwarmen in de pan (ik vind die van de Aldi erg lekker, lekker groot en stevig)
Bij elkaar gooien en overgieten met (veel)honingmosterd-dressing. Wat ik er zelf altijd nog bij doe: stukjes (verse) ananas en pijnboompitjes. Mjam!
maandag 10 november 2008 om 22:02
Heb vandaag deze weer is klaargemaakt, 1 van mijn favorieten:
benodigdheden:voor 2 personen
tagliatelle
zak spinazie
doosje kastanjechampignons
bouillonblokje (groente)
1 rode ui, gesnipperd
1 teentje knoflook
2 eetl. creme fraiche (kun je ook weglaten)
versgem. peper
Kook de pasta. Fruit de ui en de knoflook in wat olijfolie en doe er de champignons bij. Als deze geslonken zijn voeg je de spinazie toe en het verkruimelde bouillonblokje. Even laten pruttelen tot het bouillonblokje is opgelost. Gooi dan de pasta erbij met de creme fraiche en roer het geheel goed door. Op smaak brengen met versgem. peper.
Ik blijf hem heerlijk vinden!
benodigdheden:voor 2 personen
tagliatelle
zak spinazie
doosje kastanjechampignons
bouillonblokje (groente)
1 rode ui, gesnipperd
1 teentje knoflook
2 eetl. creme fraiche (kun je ook weglaten)
versgem. peper
Kook de pasta. Fruit de ui en de knoflook in wat olijfolie en doe er de champignons bij. Als deze geslonken zijn voeg je de spinazie toe en het verkruimelde bouillonblokje. Even laten pruttelen tot het bouillonblokje is opgelost. Gooi dan de pasta erbij met de creme fraiche en roer het geheel goed door. Op smaak brengen met versgem. peper.
Ik blijf hem heerlijk vinden!
woensdag 12 november 2008 om 20:22
quote:Zamirah schreef op 03 november 2007 @ 12:26:
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een blik gepelde tomaten
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Het smaakt echt zalig.Bedankt voor je recept, het was echt heerlijk! Zelf doe ik er nu de 2e keer ook nog champignons en een beetje gehakt tussendoor. mmmmmmm
Nodig:
een dunne prei
een teen knoflook
klein bakje slagroom
een blik gepelde tomaten
een ons geraspte kaas
tijm
tagliatelle
Het smaakt echt zalig.Bedankt voor je recept, het was echt heerlijk! Zelf doe ik er nu de 2e keer ook nog champignons en een beetje gehakt tussendoor. mmmmmmm
donderdag 13 november 2008 om 16:09
Hier een eigen creatie die ik zelf errug lekker vind:
Benodigdheden voor 2 personen:
fusilli
1 cougette
potje groene olijven
2 (tros)tomaten
zongedroogde tomaatjes
2 bakjes demi crème fraise (of 1 grote)
potje rode pesto
1 bol mozzarella
zwarte peper
Bereiden:
Snij de courgette in kwartjes en wok deze een paar minuten. Doe daar de in stukken gesneden tomaten zonder het sap/pitjes bij. Meng de demi crème fraise met de rode pesto en doe de saus bij de groenten in de wok. Voeg hier naar eigen smaak nog de olijven, zongedroogde tomaatjes (in stukjes) en de zwarte peper aan toe. Laat het geheel nog even zachtjes pruttelen.
Kook de fusilli beetgaar, en meng de groenten/saus met de pasta. Snijd de mozzarella in stukjes en schep dit door de pasta.
Eet smakelijk!
Benodigdheden voor 2 personen:
fusilli
1 cougette
potje groene olijven
2 (tros)tomaten
zongedroogde tomaatjes
2 bakjes demi crème fraise (of 1 grote)
potje rode pesto
1 bol mozzarella
zwarte peper
Bereiden:
Snij de courgette in kwartjes en wok deze een paar minuten. Doe daar de in stukken gesneden tomaten zonder het sap/pitjes bij. Meng de demi crème fraise met de rode pesto en doe de saus bij de groenten in de wok. Voeg hier naar eigen smaak nog de olijven, zongedroogde tomaatjes (in stukjes) en de zwarte peper aan toe. Laat het geheel nog even zachtjes pruttelen.
Kook de fusilli beetgaar, en meng de groenten/saus met de pasta. Snijd de mozzarella in stukjes en schep dit door de pasta.
Eet smakelijk!
maandag 24 november 2008 om 17:03
Hier nog een versie van pasta recept met gamba's. Gister weer gemaakt, blijft lekker!
Ingredienten
peterselie
zongedroogde tomaten
blikje tomatenpuree
1 ui
2 teentjes knoflook
scheutje witte kookwijn
rucola
olijfolie
pepertje
gepelde gamba's
pardano snippers
Bereiding
Water opzetten voor de pasta en de pasta al dente koken. Ik heb bugatini gebruikt, blijft het allemaal zo lekker aan plakken
Gamba's afspoelen en uit laten lekken.
Gamba's in hete olie totdat ze beginnen te kleuren. Daarna een uitje knoflook pepertjes fruiten
Zongedroogde tomaatjes naar smaak toevoegen en wat peterselie
Afblussen met witte wijn
Tomatenpuree toevoegen even doorroeren, iets laten inkoken.
Pasta afgieten en samen met de rucola en pardano snippers in pan nog heel even meebakken
Serveren met tomatensalade en lekker brood!
Ingredienten
peterselie
zongedroogde tomaten
blikje tomatenpuree
1 ui
2 teentjes knoflook
scheutje witte kookwijn
rucola
olijfolie
pepertje
gepelde gamba's
pardano snippers
Bereiding
Water opzetten voor de pasta en de pasta al dente koken. Ik heb bugatini gebruikt, blijft het allemaal zo lekker aan plakken
Gamba's afspoelen en uit laten lekken.
Gamba's in hete olie totdat ze beginnen te kleuren. Daarna een uitje knoflook pepertjes fruiten
Zongedroogde tomaatjes naar smaak toevoegen en wat peterselie
Afblussen met witte wijn
Tomatenpuree toevoegen even doorroeren, iets laten inkoken.
Pasta afgieten en samen met de rucola en pardano snippers in pan nog heel even meebakken
Serveren met tomatensalade en lekker brood!
zaterdag 3 januari 2009 om 22:08
quote:lindy schreef op 03 januari 2009 @ 21:05:
K, weer een ge-wel-dig pastareceptje. Had 'm een paar maanden geleden uit een blad gescheurd, nu pas gemaakt. Zo goed dat het recept gedeeld moet worden! Ben er speciaal Pernod voor gaan halen, maar met een fles kun je wel 100 keer pasta maken. Drink dat spul nooit maar de smaak van anijs doet het dus verrassend goed in die saus!
Pasta met romige garnalen in Pernodsaus.
200 ml. visbouillon, 200 ml. room, 250 gr. gepelde grote garnalen, 1 courgette in plakjes, 1 el. olijfolie, 1 teentje knoflook, fijngehakt, 30 ml. pernod, 2 el. verse dille, 400 gr. (verse) penne, tagliatelle ofzo, grof zeezout, peper uit de molen.
Voorbereiding:
Dille fijnsnijden (ik had een zakje gedroogde dille want er was geen verse en ook geen diepriesdille), courgette in dunne plakjes snijden, knoflook fijnhakken.
Breng de visbouillon (was bij mij met visbouillonblokje) met de room zachtjes aan de kook. Laat dit op laag vuur ongeveer 15 min. koken, tot het tot de helft is ingekookt. Roer de garnalen erdoor en breng op smaak met zout en peper. Verhit de olijfolie in een koekepan en fruit de knoflook heel kort tot-ie glazig ziet. Voeg de plakjes courgette toe en bak ze beetgaar. Kook intussen de pasta al dente. Warm de roomsaus vlak voor het serveren nog een keer goed door. Giet de pernod erbij en roer de dille erdoor. Meng de saus door de goed afgegoten pasta. Voeg de courgette toe en schep voorzichtig om. Serveer direct.
Ik heb er gemengde salade bij gedaan met wat olie en balsamico.
Klinkt heerlijk ik ben gek op garnalen
K, weer een ge-wel-dig pastareceptje. Had 'm een paar maanden geleden uit een blad gescheurd, nu pas gemaakt. Zo goed dat het recept gedeeld moet worden! Ben er speciaal Pernod voor gaan halen, maar met een fles kun je wel 100 keer pasta maken. Drink dat spul nooit maar de smaak van anijs doet het dus verrassend goed in die saus!
Pasta met romige garnalen in Pernodsaus.
200 ml. visbouillon, 200 ml. room, 250 gr. gepelde grote garnalen, 1 courgette in plakjes, 1 el. olijfolie, 1 teentje knoflook, fijngehakt, 30 ml. pernod, 2 el. verse dille, 400 gr. (verse) penne, tagliatelle ofzo, grof zeezout, peper uit de molen.
Voorbereiding:
Dille fijnsnijden (ik had een zakje gedroogde dille want er was geen verse en ook geen diepriesdille), courgette in dunne plakjes snijden, knoflook fijnhakken.
Breng de visbouillon (was bij mij met visbouillonblokje) met de room zachtjes aan de kook. Laat dit op laag vuur ongeveer 15 min. koken, tot het tot de helft is ingekookt. Roer de garnalen erdoor en breng op smaak met zout en peper. Verhit de olijfolie in een koekepan en fruit de knoflook heel kort tot-ie glazig ziet. Voeg de plakjes courgette toe en bak ze beetgaar. Kook intussen de pasta al dente. Warm de roomsaus vlak voor het serveren nog een keer goed door. Giet de pernod erbij en roer de dille erdoor. Meng de saus door de goed afgegoten pasta. Voeg de courgette toe en schep voorzichtig om. Serveer direct.
Ik heb er gemengde salade bij gedaan met wat olie en balsamico.
Klinkt heerlijk ik ben gek op garnalen
zaterdag 3 januari 2009 om 23:03
hnjmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm78quote:lindy schreef op 03 januari 2009 @ 21:08:
Receptje?
Risotto met venkel, zalm en pernod
Een venkelknol 1 minuut koken en in reepjes snijden.
Fijngesnipperd uitje in wat olie glazig bakken. Risotto toevoegen. Groentebouillon per schep toevoegen + 1 eetlpel pernod (of sambuca of ouzo of welke anijsdrank ook). Bouillon gedruende 20 minuten blijven toevoegen en laten opnemen, goed roeren. Dan venkel en kleingesneden gerookte zalm er door heen mengen en Parmezaanse kaas en wat peterselie.
Receptje?
Risotto met venkel, zalm en pernod
Een venkelknol 1 minuut koken en in reepjes snijden.
Fijngesnipperd uitje in wat olie glazig bakken. Risotto toevoegen. Groentebouillon per schep toevoegen + 1 eetlpel pernod (of sambuca of ouzo of welke anijsdrank ook). Bouillon gedruende 20 minuten blijven toevoegen en laten opnemen, goed roeren. Dan venkel en kleingesneden gerookte zalm er door heen mengen en Parmezaanse kaas en wat peterselie.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zaterdag 3 januari 2009 om 23:13
Vanavond pasta met pompoensaus gegeten, erg goed dus een receppie (heb niet alle 8 pagina's doorgespit dus misschien wel al zoiets hier)
Saus:
Stukken pompoen met een bouillion koken, staafmixer erdoor. (je hebt geen hele pompoen nodig, een paar lepels is genoeg, de rest vriest goed in)
Daar aan toevoegen: flinke scheut balsamicocreme (flesje, of zelf b-azijn inkoken) dragon, peper zout (optioneel; creme fraish)
Deze saus over kip uien en champions met knoflook uit de wok
..oh en pasta natuurlijk!
Saus:
Stukken pompoen met een bouillion koken, staafmixer erdoor. (je hebt geen hele pompoen nodig, een paar lepels is genoeg, de rest vriest goed in)
Daar aan toevoegen: flinke scheut balsamicocreme (flesje, of zelf b-azijn inkoken) dragon, peper zout (optioneel; creme fraish)
Deze saus over kip uien en champions met knoflook uit de wok
..oh en pasta natuurlijk!
zaterdag 3 januari 2009 om 23:43
Een snelle pasta die ik altijd maak als er geen tijd is en wel lekkere trek! We eten er ongeveer met z'n drieen van, maar ik heb geen vaste afmetingen, doe alles op de gok.
- Pijnboompitjes, (2 handjes ofzo)
- 1 courgette in dikke kwartjes
- Basilicum olie (of gewone olie en wat basilicum dan dat op t laatst toevoegen)
- 1 a 2 tenen knoflook
- Bakje Cherry tomaten
- Bakje rucola
- Witte wijn
- Rode wijn azijn
- De pasta die je lekker vindt, beter geen spaghetti ofzo want dat gaat niet zo lekker met de saus.
Water koken en pasta opzetten. Pijnboompitjes in heten pan laten kleuren en er uit halen. Goed wat olie in de pan, knoflook en courgette erbij, tot courgette beetgaar is. Dan cherry tomaatjes erbij tot velletje 'knapt'. Boel afblussen met een scheut witte wijn en een paar druppels azijn. Als pasta nog niet gaar is saus even uitzetten. Pasta afgieten en door de groenten roeren, doorwarmen. Pijnboompitjes en rucola erbij en goed door roeren. Goed wat zout en versgemalen peper erbij.
Echt heerlijk en binnen tien minuutjes klaar.
- Pijnboompitjes, (2 handjes ofzo)
- 1 courgette in dikke kwartjes
- Basilicum olie (of gewone olie en wat basilicum dan dat op t laatst toevoegen)
- 1 a 2 tenen knoflook
- Bakje Cherry tomaten
- Bakje rucola
- Witte wijn
- Rode wijn azijn
- De pasta die je lekker vindt, beter geen spaghetti ofzo want dat gaat niet zo lekker met de saus.
Water koken en pasta opzetten. Pijnboompitjes in heten pan laten kleuren en er uit halen. Goed wat olie in de pan, knoflook en courgette erbij, tot courgette beetgaar is. Dan cherry tomaatjes erbij tot velletje 'knapt'. Boel afblussen met een scheut witte wijn en een paar druppels azijn. Als pasta nog niet gaar is saus even uitzetten. Pasta afgieten en door de groenten roeren, doorwarmen. Pijnboompitjes en rucola erbij en goed door roeren. Goed wat zout en versgemalen peper erbij.
Echt heerlijk en binnen tien minuutjes klaar.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 13 januari 2009 om 14:05
Gisteren had ik een zelfbedacht recept gemaakt! Vriend en ik vonden het erg lekker:
Tomatenspaghetti met gehaktballetjes
Balletjes draaien van rundergehakt, een ei, paneermeel, zout, peper, verse basilicum, italiaanse kruiden naar smaak, pijnboompitten en een fijn gesneden sjalotje. Balletjes bakken.
Spaghetti koken
In een koekepan een geperst teenje knoflook even aanfruiten, blikje tomatenpuree erbij. Op smaak brengen met (3-seizoenen)peper en zout, worshestershiresauce en een beetje sambal.
Spaghetti door de tomatensaus roeren zodat alle pasta bedekt is met een dun laagje saus. Paar gesneden gedroogde tomaatjes erdoor scheppen.
Op een bord een laagje rucola leggen, daarop de spaghetti en balletjes leggen, bestrooien met parmezaanse kaas.
Ik ga het zeker nog eens maken.
Tomatenspaghetti met gehaktballetjes
Balletjes draaien van rundergehakt, een ei, paneermeel, zout, peper, verse basilicum, italiaanse kruiden naar smaak, pijnboompitten en een fijn gesneden sjalotje. Balletjes bakken.
Spaghetti koken
In een koekepan een geperst teenje knoflook even aanfruiten, blikje tomatenpuree erbij. Op smaak brengen met (3-seizoenen)peper en zout, worshestershiresauce en een beetje sambal.
Spaghetti door de tomatensaus roeren zodat alle pasta bedekt is met een dun laagje saus. Paar gesneden gedroogde tomaatjes erdoor scheppen.
Op een bord een laagje rucola leggen, daarop de spaghetti en balletjes leggen, bestrooien met parmezaanse kaas.
Ik ga het zeker nog eens maken.
donderdag 15 januari 2009 om 14:57
Ik ben bezig alle genoemde receptjes in een word-document te plaatsen, voor degene die dat document willen hebben, stuur maar even een pb-tje met het emailadres (weet niet of dit kan..is mijn eerste berichtje hier op het forum). Als ik het topic heb doorgespit zal ik zelf ook nog wat recepten plaatsen, leuk dit!
donderdag 15 januari 2009 om 15:27
Nou ben klaar met het verzamelen van de recepten! Dus mensen als jullie het willen hebben let me know, zijn ongeveer 30 pagina's geworden.
Bij deze gelijk een eigen receptje:
Benodigdheden:
Tagliatella (zelf inschatten hoeveel)
Courgette 2x
2 blikken gepelde tomaten
kipfilet 300 gr
2 uien
slagroom (200ml)
Kruidenbouillon (poeder)
italiaanse kruiden
geraspte kaas
Bereiding: (oven voorverwarmen op 200 graden)
Pasta koken.
snijd de kipfilet in blokjes en bak ze. Als de kipfilet klaar is, in ovenschaal doen. Uitjes, en de courgettes (blokjes) bakken. Gepelde tomaten (even uit laten lekken en tomaatjes zelf even uitknijpen zodat t meeste vocht eruit is, in stukjes snijden) bijvoegen en kort mee bakken. Slagroom er door heen en roeren. Voeg de kruidenbouillon en de italiaanse kruiden naar eigen smaak toe ( ik proef zelf tussen door of t goed op smaak is). Mengsel in de ovenschaal gieten, geraspte kaas erover heen, +/- 20 minuutjes in de oven, totdat de kaas goudbruin is. Pasta en mengsel apart serveren.
Dit is echt een van mijn favorieten, heerlijk! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is trouwens wel behoorlijk machtig door de slagroom.
Bij deze gelijk een eigen receptje:
Benodigdheden:
Tagliatella (zelf inschatten hoeveel)
Courgette 2x
2 blikken gepelde tomaten
kipfilet 300 gr
2 uien
slagroom (200ml)
Kruidenbouillon (poeder)
italiaanse kruiden
geraspte kaas
Bereiding: (oven voorverwarmen op 200 graden)
Pasta koken.
snijd de kipfilet in blokjes en bak ze. Als de kipfilet klaar is, in ovenschaal doen. Uitjes, en de courgettes (blokjes) bakken. Gepelde tomaten (even uit laten lekken en tomaatjes zelf even uitknijpen zodat t meeste vocht eruit is, in stukjes snijden) bijvoegen en kort mee bakken. Slagroom er door heen en roeren. Voeg de kruidenbouillon en de italiaanse kruiden naar eigen smaak toe ( ik proef zelf tussen door of t goed op smaak is). Mengsel in de ovenschaal gieten, geraspte kaas erover heen, +/- 20 minuutjes in de oven, totdat de kaas goudbruin is. Pasta en mengsel apart serveren.
Dit is echt een van mijn favorieten, heerlijk! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is trouwens wel behoorlijk machtig door de slagroom.
donderdag 15 januari 2009 om 17:02
nog een simpele;pasta koken.in flinke scheut olijfolie uitjes bakken,olijfjes,kappers,teentjeknoflook en chillies erbij doen.rode pesto en eventueel wat tomatenpuree mee fruiten.je kan dr ook gehakt of spekjes bij doen.en dit mengsel door de gare pasta doen,parmazaansekaas erbij.groenvoerdrbij en smullen maar.
zaterdag 7 maart 2009 om 23:48
quote:LadyJosh schreef op 15 januari 2009 @ 14:57:
Ik ben bezig alle genoemde receptjes in een word-document te plaatsen, voor degene die dat document willen hebben, stuur maar even een pb-tje met het emailadres (weet niet of dit kan..is mijn eerste berichtje hier op het forum). Als ik het topic heb doorgespit zal ik zelf ook nog wat recepten plaatsen, leuk dit!Dat wil ik wel! Leuk initiatief.
Ik ben bezig alle genoemde receptjes in een word-document te plaatsen, voor degene die dat document willen hebben, stuur maar even een pb-tje met het emailadres (weet niet of dit kan..is mijn eerste berichtje hier op het forum). Als ik het topic heb doorgespit zal ik zelf ook nog wat recepten plaatsen, leuk dit!Dat wil ik wel! Leuk initiatief.
zondag 8 maart 2009 om 11:35
Ook ik ben groot pasta-fan, hierbij een van mijn favorieten.
Verse tagliatelle (van de AH, liefst die met kruiden)
Blokjes / snippers gerookte zalm
Cherrytomaatjes
Groene pesto
Kookroom (maar creme fraiche kan ook)
Zongedroogde tomaatjes
Verse basilicumblaadjes
Pasta koken. Onderhand de kookroom in een pannetje opwarmen, pesto erbij, zalmsnippers erbij, zongedroogde tomaatjes erbij (in die volgorde dus). Niet hevig laten koken, gewoon zachtjes pruttelen. Vervolgens de saus op de pasta scheppen, gehalveerde cherrytomaatjes en de in reepjes gesneden basilicumblaadjes eroverheen strooien. Klaar! Als extra groente voeg ik wel eens broccoli toe.
Verse tagliatelle (van de AH, liefst die met kruiden)
Blokjes / snippers gerookte zalm
Cherrytomaatjes
Groene pesto
Kookroom (maar creme fraiche kan ook)
Zongedroogde tomaatjes
Verse basilicumblaadjes
Pasta koken. Onderhand de kookroom in een pannetje opwarmen, pesto erbij, zalmsnippers erbij, zongedroogde tomaatjes erbij (in die volgorde dus). Niet hevig laten koken, gewoon zachtjes pruttelen. Vervolgens de saus op de pasta scheppen, gehalveerde cherrytomaatjes en de in reepjes gesneden basilicumblaadjes eroverheen strooien. Klaar! Als extra groente voeg ik wel eens broccoli toe.