Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 26 november 2016 @ 21:16:

[...]

Uhm.

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Sylvana steekt haar kop boven het maaiveld uit. Of dat een goed idee is, is discutabel. Maar ze doet het en er zijn er meerderen geweest in de geschiedenis die dat hebben gedaan.

Dat er dan een zekere 'schuld' wordt neergelegd is een logisch gevolg. Realistisch? Juist? Gerechtvaardigd? Time will tell.

Maar hier heb ik wel iets als iets als men werpe de eerste steen.

Maar hier heb ik wel iets als men kaatst een bal enzo.

Zit wat in wellicht.

Maar verklaart het de walging die zij volgens de briefschrijver op zou roepen?

Dat is wel een heel sterke emotie hierbij.
Van Donkeyshot, Ardni, Hans66 en Hollebollegijs weet ik dat hun voorkeur ligt bij de VVD. De VVD doet het zeker ook goed bij de Nederlandse bevolking als grootste partij. Een PvdA als tweede partij kan daar nu eenmaal niet aan tippen.

Eerlijk is eerlijk.

Een Samira Bouchtibti heeft dit vanzelfsprekend ook door, maar ik vind Sylvana Simons politiek gezien toch interessanter.

Van een Damocles weet ik echter niet op welke partij hij gaat stemmen in maart 2017.

Het is immers makkelijker te benoemen waar je tegen bent in tegenstelling tot een duidelijke voorkeur voor bijvoorbeeld een politieke partij.

Dit zou een reden kunnen zijn waarom Sylvana Simons een deel 2 heeft gekregen op dit forum.

Wie het weet mag het zeggen.
quote:quiaquia schreef op 26 november 2016 @ 22:09:

''Als ik Obama of Aboutaleb zie, staat daar geen donkere, Afrikaanse man maar eens mens.''

Als ik Aboutaleb zie, zie ik geen donkere man.

Ook al komt hij oorspronkelijk inderdaad uit Afrika.

Zijn er meer mensen hier die Marokkanen, of Turken, eerder als blank zien?Ik zie de president van de VS / Burgemeester Rotterdam
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:goedzo schreef op 26 november 2016 @ 22:12:

Van Donkeyshot, Ardni, Hans66 en Hollebollegijs weet ik dat hun voorkeur ligt bij de VVD. De VVD doet het zeker ook goed bij de Nederlandse bevolking als grootste partij. Een PvdA als tweede partij kan daar nu eenmaal niet aan tippen.

Eerlijk is eerlijk.

Een Samira Bouchtibti heeft dit vanzelfsprekend ook door, maar ik vind Sylvana Simons politiek gezien toch interessanter.

Van een Damocles weet ik echter niet op welke partij hij gaat stemmen in maart 2017.

Het is immers makkelijker te benoemen waar je tegen bent in tegenstelling tot een duidelijke voorkeur voor bijvoorbeeld een politieke partij.

Dit zou een reden kunnen zijn waarom Sylvana Simons een deel 2 heeft gekregen op dit forum.

Ik snap helemaal niets van deze post..

Maar goed ik stem VVD-Halbe Zijlstra.
quote:hollebollegijs schreef op 26 november 2016 @ 22:26:

[...]

Ik zie de president van de VS / Burgemeester Rotterdam

Ik normaal gesproken ook. Het was iets dat me opviel in die brief.

Maar ook in het algemeen.

Waarom worden moslims zo vaak bij de zwarte Pietendiscussies betrokken?

Geen zwarte Piet, dan ook geen suikerfeest.

Dat soort uitspraken.
quote:goedzo schreef op 26 november 2016 @ 22:12:

Eerlijk is eerlijk.

Had ik al geschreven, twee keer zelfs.

Maar ik mocht mijn mond niet meer open doen dus heb maar meteen alles laten verwijderen.

Hij is een zij overigens, maar doet niet terzake. Zal waarschijnlijk CDA gaan stemmen, met hangen en wurgen overigens.
quote:quiaquia schreef op 26 november 2016 @ 22:38:

[...]

Ik normaal gesproken ook. Het was iets dat me opviel in die brief.

Maar ook in het algemeen.

Waarom worden moslims zo vaak bij de zwarte Pietendiscussies betrokken?

Geen zwarte Piet, dan ook geen suikerfeest.

Dat soort uitspraken.

Mmmm die heb ik niet gezien.........

Of ja, iets met suikerpatiënten en Suikerfeest.

Kijk ik ben pro ZP al ben ik van mening dat het iedereen vrij staat een gele te bestellen maar vind vergelijkingen met BLANKE VLA etc. nooit zo sterk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 26 november 2016 @ 21:02:

[...]

Dit is wat ik in de brief lees en ik ben daar niet de enige in. Wat klopt er niet aan mijn interpretatie?

Net zoveel als aan de interpretatie van iemand met een andere mening. Dat heb je met interpretaties en meningen, als die niet overeenkomen met de jouwe. Dan kloppen ze niet.

Ik denk dat hier de kern van het probleem zit. Er worden met persoonlijke waarheden over en weer gegooid. Maar wat voor de één de waarheid is (bijvoorbeeld, alle Nederlanders zijn in de basis racistisch, of, zwarte piet heeft niets met racisme te maken) is voor de ander olie op het vuur.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Mijn God. "Ik zie nooit welke kleur iemand heeft, ik zie een mens"

Ja, dan houdt het op. Met dat soort mensen in discussie gaan heeft weinig zin.

De stoom komt uit mijn oren gewoon.
quote:Wonderfilled schreef op 27 november 2016 @ 10:53:

Mijn God. "Ik zie nooit welke kleur iemand heeft, ik zie een mens"

Ja, dan houdt het op. Met dat soort mensen in discussie gaan heeft weinig zin.

De stoom komt uit mijn oren gewoon.

Best wel grappig dat je juist over die zin boos wordt. Dat is toch hoe een wereld er zonder racisme hoort uit te zien?

Ik kan me wel voorstellen dat je boos wordt als iemand zegt; Ik zie alleen een mens en geen kleur en ik geloof niet dat er iemand is die wel alleen een kleur ziet. Dat is ontkennen van racisme en ik geloof dat iedereen er wel over eens is dat racisme bestaat.
Mijn kinderen zien de wereld serieus zo hoor. 7 en 9 jaar

Zij zien geen donker en wit. We waren laatst bij een wedstrijd waarin het team 1 donkere jongen met afrokapsel zat, de rest was blank. Door een mooie aanval probeerde ze die donkere jongen te omschrijven, ze kwamen alleen op onderscheid in rugnummer en dat zijn haar omhoog stond.
quote:geboluti schreef op 27 november 2016 @ 11:06:

Mijn kinderen zien de wereld serieus zo hoor. 7 en 9 jaar

Zij zien geen donker en wit. We waren laatst bij een wedstrijd waarin het team 1 donkere jongen met afrokapsel zat, de rest was blank. Door een mooie aanval probeerde ze die donkere jongen te omschrijven, ze kwamen alleen op onderscheid in rugnummer en dat zijn haar omhoog stond.Ik zie wel donker en wit, maar dat is toch ook helemaal geen probleem? Dat is net zoiets als iemand om schrijven als "hij heeft een rood shirt aan en die ernaast een gele". Het is pas een probleem als je er dingen aan gaat verbinden.
Hun kun je nu geen kleur zien? Donkere mensen hébben toch een kleurtje? Ontkennen dat je kleur ziet is dus eigelijk ontkennen dat iemand met een donkere huid een donkere huid heeft. En daarbij, voor mij, gelijk de nadruk legt op het feit dat het dus érg is, dat je een kleurtje hebt. Want we doen net alsof we het niet zien.

Natuurlijk kijk en luister ik naar de mens die iets zegt of doet. Maar ik zie wel kleur. Of rood haar. Of een opvallende bril. Of een rare broek, of dat iemand scheel is. Het wordt in mijn ogen discriminatie als ik de ander als minderwaardig zie. Vanwege die, in verglijking met mijn, uiterlijke kenmerken. En andersom is dat ook zo.

Roep maar als ik het helemaal verkeerd zie.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
.
Tuurlijk zien ze wel kleur, maar het kwam niet in hun op om dat als onderscheid te noemen
quote:tanteslankie schreef op 27 november 2016 @ 11:17:

Hun kun je nu geen kleur zien? Donkere mensen hébben toch een kleurtje? Ontkennen dat je kleur ziet is dus eigelijk ontkennen dat iemand met een donkere huid een donkere huid heeft. En daarbij, voor mij, gelijk de nadruk legt op het feit dat het dus érg is, dat je een kleurtje hebt. Want we doen net alsof we het niet zien.

Natuurlijk kijk en luister ik naar de mens die iets zegt of doet. Maar ik zie wel kleur. Of rood haar. Of een opvallende bril. Of een rare broek, of dat iemand scheel is. Het wordt in mijn ogen discriminatie als ik de ander als minderwaardig zie. Vanwege die, in verglijking met mijn, uiterlijke kenmerken. En andersom is dat ook zo.

Roep maar als ik het helemaal verkeerd zie.Dat ben ik met je eens. En daarom vond ik het ook apart dat iemand boos werd over de opmerking dat iemand een mens zegt te zien en geen kleur. Die bedoelt niet letterlijk dat hij geen kleur ziet (welke kleur dan ook), maar dat hij verder kijkt naar de persoon. En dat is toch wat we willen?
quote:Sugarbaby schreef op 27 november 2016 @ 11:25:

[...]

Dat ben ik met je eens. En daarom vond ik het ook apart dat iemand boos werd over de opmerking dat iemand een mens zegt te zien en geen kleur. Die bedoelt niet letterlijk dat hij geen kleur ziet (welke kleur dan ook), maar dat hij verder kijkt naar de persoon. En dat is toch wat we willen?Ik denk dat de uitdrukkelijke formulering en de toon en inhoud van de rest van de brief een beetje de boodschap vervormen.
Echt helemaal eens met de brief. Mooi verwoord. Heb hem al vele keren voorbij zien komen op FB.
Zo, even op zun Missy's.

Dat lucht wel op.
quote:barbaracartland schreef op 27 november 2016 @ 11:56:

[...]

Ik denk dat de uitdrukkelijke formulering en de toon en inhoud van de rest van de brief een beetje de boodschap vervormen.Precies.
Ik heb Sylvana nooit aardig gevonden.

Is DENK mijn partij? Nee.

Maar Sylvana mag TROTS zijn op zichzelf, vanwege de manier waarop zij bepaalde zaken durft te benoemen.

Op Facebook zie je trouwens alleen voorbij komen waar je het mee eens bent.

Dat weten jullie toch hoop ik?
quote:Wonderfilled schreef op 27 november 2016 @ 12:09:

Ik heb Sylvana nooit aardig gevonden.

Is DENK mijn partij? Nee.

Maar Sylvana mag TROTS zijn op zichzelf, vanwege de manier waarop zij bepaalde zaken durft te benoemen.

Op Facebook zie je trouwens alleen voorbij komen waar je het mee eens bent.

Dat weten jullie toch hoop ik?Ik ben het daar ook mee eens. En nee Sylvana moet niet trots zijn op zichzelf maar zich diep schamen.
quote:Sugarbaby schreef op 27 november 2016 @ 11:25:

[...]

Dat ben ik met je eens. En daarom vond ik het ook apart dat iemand boos werd over de opmerking dat iemxand een mens zegt te zien en geen kleur. Die bedoelt niet letterlijk dat hij geen kleur ziet (welke kleur dan ook), maar dat hij verder kijkt naar de persoon. En dat is toch wat we willen?Ik wel. En velen met ons.
-Albert Einstein-
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 27 november 2016 @ 12:25:

[...]

Ik ben het daar ook mee eens. En nee Sylvana moet niet trots zijn op zichzelf maar zich diep schamen.

Schamen omdat zij met respect, dure woorden en zonder agressie voor haar mening kan komen?

Anderen zouden juist van moeten leren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven