Geld & Recht alle pijlers

Wajong

26-11-2016 23:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb een gedeeltelijke Wajong-uitkering. Ook heb ik zorg- en huurtoeslag. Een huurhuisje met alles op de begane grond (bejaardenwoning) en ook geen relatie en kinderen. Wel twee hondjes. Tot nu toe kan ik er best goed mee rondkomen.

Waardoor zit jij in de Wajong?
Ten eerste : eten, bekijk per winkelketen wat ze daar als goedkoopst hebben en vergelijk dit met andere winkels. Koop alleen wat je nodig hebt, weggooien is zonde. Grootverpakkingen zijn soms goedkoper uit, kijk dus naar de kiloprijs! Een grote vriezer zorgt ook ervoor dat je dingen in de aanbieding in kan kopen en later opeten.

Tweede punt: elektriciteit, gloeilampen zijn verwarmingen die licht geven ;) Energiezuinige producten zijn soms duurder in aanschaf maar goedkoper op langere termijn.

Hou bij wat je uitgeeft elke maand aan eten, elektriciteit, stookkosten, water en hobbyspul.

Huurtoeslag klinkt nogal aan de lage kant?

Geen wajong, maar student en begrijp het rondkomen met een klein bedrag probleem ;)
Let goed op wat de gemeente voor je kan doen. Je hebt een inkomen op minimum niveau, dan kun je vaak veel bijzondere bijstand krijgen. Verschilt per gemeente. Bijvoorbeeld de individuele inkomenstoeslag.
Waarom is de op weg?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven