Dom geweest!
zondag 4 december 2016 om 01:41
Ik geef nu meteen al toe, mijn fout.
Ik ben lid van de bibliotheek, maar er een paar jaar niet geweest. Ik wilde het dit jaar dus opzeggen, maar omdat het nu al maanden een complete chaos in mijn hoofd is, ben ik het vergeten. Nu is er een paar dagen geleden 50 euro afgeschreven voor 2017, maar eigenlijk kan ik dit geld niet missen in verband met zorgkosten en andere rekeningen. Even voor de goede orde; Ik kan normaal heel goed met geld omgaan, maar omdat het nu echt niet lekker gaat is het me gewoon totaal ontschoten. Geen ruimte meer in mijn kop.
Ik zit me hier nu al te verdedigen.
Ik begrijp het best als mijn geld nu gewoon naar de bieb gaat, omdat ik het eerder had moeten opzeggen, maar weet iemand van jullie of er misschien nog een mogelijkheid is om dat geld terug te krijgen?
Ik kan het terugboeken via internetbankieren, maar ik ben een beetje bang dat ik dan aanmaningen ga krijgen, dus ik doe het nog maar niet.
Dom, ik weet het, heel dom.
Ik ben lid van de bibliotheek, maar er een paar jaar niet geweest. Ik wilde het dit jaar dus opzeggen, maar omdat het nu al maanden een complete chaos in mijn hoofd is, ben ik het vergeten. Nu is er een paar dagen geleden 50 euro afgeschreven voor 2017, maar eigenlijk kan ik dit geld niet missen in verband met zorgkosten en andere rekeningen. Even voor de goede orde; Ik kan normaal heel goed met geld omgaan, maar omdat het nu echt niet lekker gaat is het me gewoon totaal ontschoten. Geen ruimte meer in mijn kop.
Ik zit me hier nu al te verdedigen.
Ik begrijp het best als mijn geld nu gewoon naar de bieb gaat, omdat ik het eerder had moeten opzeggen, maar weet iemand van jullie of er misschien nog een mogelijkheid is om dat geld terug te krijgen?
Ik kan het terugboeken via internetbankieren, maar ik ben een beetje bang dat ik dan aanmaningen ga krijgen, dus ik doe het nog maar niet.
Dom, ik weet het, heel dom.
zondag 4 december 2016 om 01:53
Dus het zou nog wel kunnen? Bij sommige abonnementen zit je er meteen weer een jaar aan vast. Opzegtermijnen enzovoorts. Geen idee hoe dat bij een bibliotheek werkt.
Storneren dus, en wanneer ze open zijn volgende week even langs om abbo op te zeggen.
Ik schaam me wel een beetje, ik heb nog nooit eerder iets doms gedaan met betrekking tot mijn financiën.
Bedankt!
Storneren dus, en wanneer ze open zijn volgende week even langs om abbo op te zeggen.
Ik schaam me wel een beetje, ik heb nog nooit eerder iets doms gedaan met betrekking tot mijn financiën.
Bedankt!
zondag 4 december 2016 om 02:09
Volgens mij geldt dat je na het eerste jaar per maand kunt opzeggen. Als dat bij een telecomprovider kan, geldt het ook voor de bibliotheek, lijkt me.
Dus ik denk: als je nu opzegt zul je wel voor januari moeten betalen, maar is per 1 febuari je abbo gestopt.
Overigens duurt het vaak wel even voor je 'teveel betaald' bedragen terug krijgt, ik zou dus storneren, opzeggen en contact opnemen met de bieb dat je januari wel wilt voldoen en vragen hoe je dat het beste kunt regelen. Is nog geen 5 euro dus dat moet te doen zijn, toch?
Dus ik denk: als je nu opzegt zul je wel voor januari moeten betalen, maar is per 1 febuari je abbo gestopt.
Overigens duurt het vaak wel even voor je 'teveel betaald' bedragen terug krijgt, ik zou dus storneren, opzeggen en contact opnemen met de bieb dat je januari wel wilt voldoen en vragen hoe je dat het beste kunt regelen. Is nog geen 5 euro dus dat moet te doen zijn, toch?
zondag 4 december 2016 om 02:11
Ik heb vorig jaar mijn bibliotheekabonnement drie maanden nadat het geld voor een jaar was afgeschreven opgezegd. Had het niet verwacht, maar had binnen twee weken het resterende bedrag voor dat jaar terug op mijn rekening. Geen idee of dat bij alle bibliotheken zo werkt, maar ik vond het een hele fijne meevaller toen.
zondag 4 december 2016 om 07:42
quote:Vivanneke schreef op 04 december 2016 @ 05:58:
Oh en als dat het stomste is wat je ooit hebt gedaan qua financiën, ben je echt een heilige.....
Dit dus. Lig je hier echt op zaterdagnacht van wakker?
Misschien nog iets anders waar we mee kunnen helpen/kunnen meedenken?
Oh en als dat het stomste is wat je ooit hebt gedaan qua financiën, ben je echt een heilige.....
Dit dus. Lig je hier echt op zaterdagnacht van wakker?
Misschien nog iets anders waar we mee kunnen helpen/kunnen meedenken?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
zondag 4 december 2016 om 09:55
Ik kom heel vaak bij de bieb.
Een abonnement kun je maandelijks opzeggen. Dus gewoon langsgaan, zeggen dat je op wilt zeggen en dan krijg je het resterende bedrag terug.
Verder: práát met mensen. Zij hadden je dit ook gewoon verteld. Maar dan moet je wel eerst gewoon in gesprek gaan ipv meteen in paniek het Vivaforum op.
Een abonnement kun je maandelijks opzeggen. Dus gewoon langsgaan, zeggen dat je op wilt zeggen en dan krijg je het resterende bedrag terug.
Verder: práát met mensen. Zij hadden je dit ook gewoon verteld. Maar dan moet je wel eerst gewoon in gesprek gaan ipv meteen in paniek het Vivaforum op.
zondag 4 december 2016 om 10:51
Ik heb vorig jaar een abonnement op de sportschool genomen, na een jaar zou het maandelijks opzegbaar zijn en dus nam ik aan: ook maandelijks betalen. Nee dus... Ineens ruim 200 euro van m'n rekening af! Ik heb gestorneerd en via Twitter laten weten dat ik op wilde zeggen (ik kan even geen sportschool veroorloven...). Dat was begin dit jaar (februari ofzo) en ik moest nog tot mei betalen. Stelletje matennaaiers...
zondag 4 december 2016 om 13:33
Regal, daar dacht ik dus ook aan, abonnementen waar je aan vast blijft zitten. Ik heb te vaak Radar gekeken, denk ik. Bij sportscholen hoor je dat wel vaker.
Mellow, waar lees jij paniek? Ik was niet in paniek, ik maakte me alleen een beetje zorgen, en op zaterdag en zondag is de bieb hier gesloten. Blijkbaar hebben meer mensen hier ervaring mee, dus dan is het wel handig dat ik dat nu weet, hoef ik me nu geen zorgen te maken.
Vivanneke, ik ben echt geen heilige hoor, maar de financiën heb ik wel altijd op orde. Nou ja, nu dan even niet.
Schaap, dat is lief, ik heb het verder wel op orde, hoor. Ik moet alleen leren me minder te schamen, dat is mijn probleem. Dank je.
Mellow, waar lees jij paniek? Ik was niet in paniek, ik maakte me alleen een beetje zorgen, en op zaterdag en zondag is de bieb hier gesloten. Blijkbaar hebben meer mensen hier ervaring mee, dus dan is het wel handig dat ik dat nu weet, hoef ik me nu geen zorgen te maken.
Vivanneke, ik ben echt geen heilige hoor, maar de financiën heb ik wel altijd op orde. Nou ja, nu dan even niet.
Schaap, dat is lief, ik heb het verder wel op orde, hoor. Ik moet alleen leren me minder te schamen, dat is mijn probleem. Dank je.
zondag 4 december 2016 om 14:18
Zo.n instelling als de bieb is best voor rede vatbaar. Kon de helft van mijn abonnementgeld terug krijgen .nadat ik halverwege het jaar op zei.
Vond het niet eerlijk van mij zelf .omdat ik boeken op de ereader kreeg van n vriendin. Heb gezegd dat ze er gebak of n bloemetje voor mochten kopen.
Leg even duidelijk je situatie uit. Komt vast goed.
Vond het niet eerlijk van mij zelf .omdat ik boeken op de ereader kreeg van n vriendin. Heb gezegd dat ze er gebak of n bloemetje voor mochten kopen.
Leg even duidelijk je situatie uit. Komt vast goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zondag 4 december 2016 om 19:12
quote:RegalPrinces schreef op 04 december 2016 @ 10:51:
Ik heb vorig jaar een abonnement op de sportschool genomen, na een jaar zou het maandelijks opzegbaar zijn en dus nam ik aan: ook maandelijks betalen. Nee dus... Ineens ruim 200 euro van m'n rekening af! Ik heb gestorneerd en via Twitter laten weten dat ik op wilde zeggen (ik kan even geen sportschool veroorloven...). Dat was begin dit jaar (februari ofzo) en ik moest nog tot mei betalen. Stelletje matennaaiers...Omdat jij dingen ten onrechte aanneemt zijn die andere matennaaiers????
Ik heb vorig jaar een abonnement op de sportschool genomen, na een jaar zou het maandelijks opzegbaar zijn en dus nam ik aan: ook maandelijks betalen. Nee dus... Ineens ruim 200 euro van m'n rekening af! Ik heb gestorneerd en via Twitter laten weten dat ik op wilde zeggen (ik kan even geen sportschool veroorloven...). Dat was begin dit jaar (februari ofzo) en ik moest nog tot mei betalen. Stelletje matennaaiers...Omdat jij dingen ten onrechte aanneemt zijn die andere matennaaiers????
zondag 4 december 2016 om 22:19