Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Als een condoom is afgegleden moet je die echt zoeken dus dat weet je dan wel hoor.
Je man of vriend kon ook niet even naar de drogist voor een morningafterpil?
Waarom inderdaad de stress als je wel graag wil? Dan had ik ook geen MAP genomen, dat is toch rotzooi....
Find people who will make you better (M. Obama)
Lekker vaag weer allemaal.
MAP is inderdaad ongezond.
quote:-Belle- schreef op 27 november 2016 @ 06:40:

[...]

ik snap het niet helemaal. Je wil dus eigenlijk wel weer zwanger worden? En het is welkom als het nu komt. Wat is dan het probleem? Over een week of 4 weet je het. Vanwaar dan de stress als jullie het toch willen?Misschien is de beeb niet van haar partner maar van haar seksbuddy?
Mocht je toch zwanger zijn, dan kan die map wel schadelijk zijn volgens mij.

Wil je nou zwanger zijn of niet?
quote:OmeHenk schreef op 27 november 2016 @ 08:29:

MAP is inderdaad ongezond.Overdrijf niet.
quote:spinnekop schreef op 27 november 2016 @ 08:59:

Mocht je toch zwanger zijn, dan kan die map wel schadelijk zijn volgens mij.Is niet zo
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hee hee! Even ook via deze weg

Nog 4 dagen tot m'n nod... super spannend. Ik heb een aantal klachten, wat denken jullie?

- vanaf ovulatie 18 oktober al lichte menstruatie krampjes

- gevoelige borsten, ook vanaf ongeveer een dag of 2 na ovulatie

- duidelijke aders op borsten (altijd wel iets, maar lijkt nu erger te worden)

- gekke dromen

- en last but not least; sinds afgelopen 3 dagen heb ik af en toe een korte felle steek rechtsonder in mijn buik. Echt een auw steek van een paar seconde....
18 november neem ik aan... zie m'n reactie op je andere post
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:bam_1984 schreef op 28 november 2016 @ 19:17:

18 november neem ik aan... zie m'n reactie op je andere post Bedoel ik!!! Sorry haha thanks voor je reactie!
6 nov zwangerschapstest was positief. Toen heb ik een week lang bruine afscheiding gehad. Nu bijna een maandje later weer bruine afscheiding en een gevoel van ongesteldheid (lichte buikkrampen). Begin te twijfelen aan de positieve zwangerschapstest! Pas 9 dec afspraak bij gynaecoloog.. ben ik nou zwanger of niet... verder geen kwaaltjes namelijk...
Nog eens testen of afwachten...
Kwaaltjes zeg niks. Ik heb nergens last van gehad (en nog niet) maar er schijnt toch echt een 6 ponder in mijn buik te zitten die er binnenkort uit wil.

Je kunt nog een test doen voor wat dat waard is.
@Boortje, spannend! Die gevoelige borsten en aders bleken bij mij wel de eerste symptomen te zijn. Merkte het direct aan mijn borsten, die groeiden meteen. En menstruatie achtige krampjes had ik ook.. dus ja klinkt wel positief maar goed het zegt natuurlijk nog niets. Duim voor je!
Hallo allemaal. Na een lange tijdje ben k hier weer met mijn vragen. We zijn erachter gekomen dat er geen ovulatie plaatsvind in mijn cyclus dus heb ik vorige week clomifeen gebruikt voor 5 dagen.

Barstende koppijn en al maar vrijdag was mijn laatste dag ervan en zaterdag ochtend was mijn menstruatie voorbij. De test van vrijdag was knalroze dus k dacht jahoor deze keer gaat het goed aflopen.

Maar sinds gisteren is het ovulatie test steeds heel heel lichtjes.

Omdat k dit allemaal het eerste keer meemaak mocht ik graag weten wat dit betekent. Heb ik deze maand dus weer geen ovulatie? Of komt het nog?

En vorige maand was mijn ovulatie 1 keer een paar dagen na menstruatie donker en een keertje na een week of 10 dagen donker. Mijn cyclus is 26 dagen en als ik er van uit ga dat ovulatie 14 dagen voor de volgende menstruatie is... weet k niet meer wat me te wachten staat.

Als k deze maan een negatieve uitslag heb en dat er weer geen ovulatie heeft plaatsgevonden moet k dan toch noch 6 maanden clomifeen gebruiken of wanneer krijgt men die prik waarbij je nog hogere kans hebt op zwangerschap?

Sorry voor het te lange tekst. En wacht op jullie antwoorden.
Krijg je geen echo's in het ziekenhuis dan?
Als je test positief is, zoals je zegt: knalroze. Dan heb je toch gewoon je ovulatie gehad? Of lees ik dat verkeerd..
Ik heb ook clomid gebruikt. Maar hebben ze fdt niet allemaal in het ziekenhuis uitgelegd dan? Je hebt nu 50mg en dat kan nog naar 100 en 150mg daarna komen pas spuiten ter sprake. Als je de juiste dosis clomid voor jou weet gebruik je dit maximaal een jaar, dan evt spuiten.

Maar om te weten of de dosis clomid goed was, en niet te veel of te weinig kreeg ik echo's. Jij niet? Je xou toch niet willen dat er 3 of geen eitjes zitten? Ik begrijp niet goed op welke cyclus dag je zit. Maar met clomid is een eisprong op dag 12 tot ca 20 gebruikelijk, ookal zijn de pillen dan al op.

Even om de dag seksen en met vragen het ziekenhuis bellen
quote:spinnekop schreef op 04 december 2016 @ 19:33:

Ik heb ook clomid gebruikt. Maar hebben ze fdt niet allemaal in het ziekenhuis uitgelegd dan? Je hebt nu 50mg en dat kan nog naar 100 en 150mg daarna komen pas spuiten ter sprake. Als je de juiste dosis clomid voor jou weet gebruik je dit maximaal een jaar, dan evt spuiten.

Maar om te weten of de dosis clomid goed was, en niet te veel of te weinig kreeg ik echo's. Jij niet? Je xou toch niet willen dat er 3 of geen eitjes zitten? Ik begrijp niet goed op welke cyclus dag je zit. Maar met clomid is een eisprong op dag 12 tot ca 20 gebruikelijk, ookal zijn de pillen dan al op.

Even om de dag seksen en met vragen het ziekenhuis bellen

Mij werd niet veel uitgelegd alleen dat k deze vanaf dag 5 in moet nemen tot 9. En normaal gesproken werd er op de 11e dag bloedgeprikt. Omdat bij mij dag 11 op zaterdag kwam hebben ze het vrijdag gedaan. En ik ben in Duitsland misschien heeft het een grote verschil tussen NL en DE?

Je hebt me wel geholpen met een paar vraagtekens en k ga zeker morgen bellen en even alle vragen stellen. En ik weet niet wanneer ik van 50 naar 100mg ga.

Voor ik begon met clomid hebben ze hormoon testen gedaan dus 2 keer bloedprikken en 1 keer echo daarna werd met gesprek uitgelegd dat mn eieren niet rijpen.
Zeker bellen! !!

Die prikmedicijnen geven geen hogere kans op zwangerschap trouwens hoor. Ze doen hetzelfde als clomid : je lijf aanzetten tot het rijpen van een eitje.
Hallo dames,

Ik ben 27 jaar en sinds een half jaar zijn mijn man en ik niet meer aan het oefenen ;).

Ik ben vandaag 6 dagen overtijd en al een test gedaan helaas was die negatief!

Zoals ik meer verhalen gelezen heb moet ik toch even wachten met testen en over een paar dagen een nieuwe test doen!

Ben benieuwd!

Gr tara en succes voor diegene in het zelfde schuitje !!
Interessant.
Oké.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven