Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
huishouden: Lief doet momenteel veel en ws niet helemaal op de manier warop ik het zou doen, maar het gebeurt wel, zonder dat ik er om hoef te vragen (hoe luxe) het enige wat hij echt echt niet amg doen is was vouwen. Ben daar een beetje een neuroot in, handdoeken en dergelijke moeten op een bepaalde maneir gevouwen worden anders wordt ik gek. MErk wel dat na de geboorte van Mayte en we dus kramzorg in huis hadden en dat uiteindelijk na 8 dagen alles op een andere plek lag dan gewoonlijk, ik de boel meer los heb kunnen laten.

@Mirjam, die Primark waar je het over had, heb daar in de Viva over gelezen en eigenlijk alles wat ik er lees is men lyrisch! (komt er ook 1 in Groningen???)

verder nog een beet6je duf in de kop, kom later vandaag nog wel eens terug.

Mayte vanmiddag naar de psz......mega mindy tas + toebehoren staan al helemaal klaar.
Hoi hoi, hmmm, gaat nog steeds niet denderend met mijn keel, maar met de nodige pijnstilling is het draagelijk.

Fluf, zoals je Max beschrijft, wijkt het niet veel af van Mats. Mats brabbelt ook nog steeds veel in zijn eigen taal, af en toe gooit hij er een echt woord door. Ik maak me daar geen zorgen om, belangrijker vind ik dat hij ons wel goed begrijpt en dat doet ie uitstekend. Hoe zit dat bij Max?

Ringel, hahahaha, herkenbaar die opvouwneurose, hier net zo. Mijn handdoeken zijn allemaal even breed, allemaal mooi op elkaar (om en om zodat je geen scheve toren krijgt), lief doet het net iets anders...tsja...

Pebs, wat voor traktaties heb je? Ik wil ook weer wat leuks, maar ben niet zo crea, iemand tips?
Weeeeeh m'n meissie zit op school en heeft het erg naar d'r zin. Is meteen de poppenhoek in gedoken en is druk bezig met koken (vooral de magnetron wordt gebruikt! :-))

Ik mag haar pas om 15.25 weer ophalen.

Jeetje heb tijd over......wat ga ik doen?
Max begrijpt ons niet en doet dan ook niet wat je hem vraagt. Hij weet niet eens dat hij Max is. Hij noemt zichzelf Ian. Soms snapt hij wel ineens iets van wat je zegt, maar meestal niet.

PSZ begint hier pas met twee jaar en drie maanden. En dan nog gaan we kijken of Max er al wel aan toe is. Gek idee, wat worden de ukkies alweer groooooot.
Ringel wat kun je doen deze middag:koffie drinken, surfen (op internet, de zee lijkt me te koud en in jouw toestand al helemaal neit wenselijk!), even naar de bakker lopen voor iets lekkers, een tijdschrift lezen, foto's downloaden van je digitale camera zodat wij ook kunnen genieten van je buik, de handdoeken allemaal opnieuw opvouwen zodat de kraamzorg straks wel weet hoe het moet, je zkh-tas inpakken, je benen ontharen (en tegelijkertijd je bikinilijn en oksels), een masker nemen, je buik insmeren met lekker olie van weleda. Moet ik nog doorgaan?

Ik hoop dat Mayte net zo geniet als Ella! Die heeft vanmorgen en gisteravond nog vaak gezegd dat ze met de andere kindjes wil spelen!

Fluff, ik snap dat je er op bedacht bent geen "achterstanden" te willen missen bij Max, maar als ik hoor dat Mats ook nog niet zo ver is, zou ik me niet te veel zorgen maken hoor. Je kunt het idd altijd checken (cb of Sophia?).

Volgens mij zijn meiden toch wel sneller als het om praten gaat (goh... erfelijk bepaald door de generaties heen?)

Ik heb niet veel te melden. Ik wilde foto's op onze website zetten, maar ik kan geen albums meer maken en ik weet neit hoe ik twee albums kan samenvoegen...
he beebs, heb niets bijgelezen de afgelopen dagen. Zelfs nu niet. Er is een griepgolf in huize krokus sinds vandaag. Hang dus een beetje sneu op de bank en Roan loopt met 39,5 rond te stuiteren. Manneke is ineens heel knuffelig. Ik geloof dat ik zondag ook alleen maar bijgelezen heb, maar ga ervan uit dat ik me mrogen weer stukken beter voel. En hopelijk de kleine man ook.
Krook, beterschap!! En natuurlijk ook voor Roan.
Zo dan meiden, jullie hebben niet stil gezeten in de tussentijd! Komt zeker omdat al die kids naar de psz gaan

@Pebbles: Het is wel een gedoe, maar Floor kan met campingbed wel bij Jasmijn op de kamer (of bij ons?) en jij en Eva in de babykamer? Dan zie je alleen wel gelijk wat de baby voor een geslacht heeft En de naam, want die staat op de muur geschilderd...maar de namen heb ik geloof ik toch al eens op het forum gespuid!

@Mirjam: In grote lijnen geloven wij gewoon precies hetzelfde, alleen qua 'regeltjes' zijn we een beetje verschillend. Mijn kerk is 'gewoon' PKN; is die van jou evangelisch/baptistisch/welke titel dan ook? Het dorp waar ik woon staat er bekend om streng christelijk te zijn, maar wij zijn niet van zo'n gemeente hoor. Ik ken idd wel veel mensen die dat wel zijn. Bij ons gaat het ook meer om wat jij zegt. Het is ook een beetje hoe je ermee opgevoed bent en wat je daarvan overneemt; mijn man mocht niet eens een ijsje eten op zondag maar daar zijn wij dus niet streng in ofzo. Mijn schoonouders overigens ook niet zo meer

@Fluf: Ik vind dat jij tenminste een reeël beeld van je kinderen hebt. Je hoort ook wel eens moeders waarvan het kind gewoon wat achterloopt (niks mis mee overigens) en die dat maar steeds proberen te vergoelijken. Mijn nichtje is bijna 19 maanden en loopt nog steeds niet los, aan de hand loopt ze wel stevig. Nu zeggen mijn broer en schoonzus steeds dat ze wel kán lopen, maar dat ze gewoon onzeker is, bang om te vallen, bla bla bla...zeg gewoon: 'nee, ze kan nog niet los lopen nee, en dat gaat nog wel een keer komen voor ze 18 wordt'. Veel mensen hebben de neiging een 'maar' te moeten noemen, echt onnodig vind ik. Niet ieder kind is gelijk. Zou dat schaamte zijn ofzo?

Overigens snap ik dat je wilt nadenken over nu al de psz, maar misschien is het ook wel júist goed voor Max' ontwikkeling, of niet?

@Krokus: Er schijnt van alles te heersen op het moment, veel leerlingen zijn ziek ook en Jas had natuurlijk in het weekend koorts. Beterschap voor jullie!

@Ris: Ik heb je foto's van de psz gezien op Hyves, het is daar idd erg mooi ingericht zeg, leuk hoor. Fijn dat Ella het zo naar haar zin had. Ik heb nog steeds niet gehoord wanneer Jasmijn mag, balen, ze is er zó aan toe volgens mij!!!

@Ringel: Heb je de tijd nog weten te doden? De volgende keer dat je je verveelt mag je hier wel komen poetsen hoor, of heb je geen last van nesteldrang? Ik helaas nog niet, haha. Dat opvouwneurose gebeuren herken ik trouwens, ik heb handdoeken die geribbeld zijn en ook gewoon 'gladde' en ik maak daar altijd 2 aparte stapels van. Kon me ook zó irriteren als de kraamhulp ze dus gewoon door elkaar in de kast ging leggen (was overigens een heel nette kraamhulp; gelukkig!!!). Hoe bedoel je, neurotisch???

@Annie: Je moet eens googlen op traktaties, zijn echt heel leuke sites van. In de J/M (tijdschrift) staan ook iedere maand altijd hele leuke voorbeelden en er is ook wel eens een topic over geweest.

@Niniane: Ik heb 2 gastouderbureaus gemaild en 1 daarvan reageerde heel snel en correct dus die krijgt het voordeel van de twijfel en daar gaan we maar inschrijven...de man is het er nog steeds niet mee eens maar hij heeft pech; zelf regelt hij immers ook niks!

@Pepiet: Moeten we voor de poule ook niet voorspellen wie er in de aflevering uit gaat??!!?! Bedacht ik gisteren...

Volgens mij heb ik zo iedereen. Ik ga dit even posten voordat het weer weg is...
Ik baal trouwens nog steeds dat ik die Hemnes kast niet meer kan kopen!!! We hebben nog geen goede vervanger gevonden en ik heb deze gewoon in mijn hoofd. Er staat er momenteel 1 op MP maar die staat in Marum, niet echt naast de deur :-S

En daar is al 200 euro op geboden terwijl de nieuwprijs 239 was volgens die mensen...en hij is pas een half jaar oud dus een half jaar geleden had ik hem dus gewoon nog bij Ikea kunnen halen!!!! BAAAAAAAAAAAAAAL!!!!
He meiden,

Ik kom even langs om iedereen een heel mooi en gelukkig 2009 te wensen! Ik hoop op een mooi jaar, vol gezondheid, liefde en geluk voor jullie allemaal!

Ringel; Oe die kleine komt natuurlijk al bijna zeker? Zet 'm op hé! Succes met de laatste weken!
Ik zit een beetje te balen want ik had 2 shirtjes via MP gekocht die erg duur waren en die zijn nog steeds niet binnen. Gewoon via de post dus geen track en trace nummer.

@krokus: beterschap, blijf maar lekker binnen met dit weer.

@mmmoi: ik zal over het blijven slapen nog wel even nadenken maar ik kom zeker langs. Het is inderdaad wel leuk om jullie babykamer al te kunnen zien.

@ris: leuk dat Ella het zo naar haar zin heeft gehad op de PSZ. Wat worden ze dan al groot.

@ringel: al lekker bijgeknuffeld met Mayte? Hoe vond ze het?

@fluffy: ik zou me ook niet direct zorgen maken maar door die wigschedel kan ik me voorstellen dat je er wat extra op let.

@annie: ik heb kapiteinkoek auto's gemaakt.

http://www.kdv-hethofnarretje.nl/inhoud ... taties.pdf

En dan pagina 12.

In de kaas heb ik een vlaggetje geprikt met "Floor 2" erop.

@mirjam: leuk dat Hanna zo'n kletser is geworden. Ik kan me inderdaad herinneren dat je een paar maanden geleden nog zei dat ze maar een paar woordjes gebruikte.

Dit scherm staat al 2 uur open ondertussen dus ik ga even plaatsen en kijken of er nog andere reacties zijn.
@mette: hoi! Jij ook een gelukkig nieuwjaar. Volgens mij heb je hier nog helemaal niet verteld dat je weer zwanger bent (nu weet iedereen het dus ).

@mmmoi: ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel erg van baalt. Ze hadden bij een bouwmarkt (gamma, karwei, praxis??) 2 witgelakte kasten in de aanbieding voor 199 euro.

1 strakke en 1 wat klassieker model.

Die hemnes kast was gebroken wit toch? moet het die kleur ook zijn?
@mmmoi: je hebt een sms ivm die kast.
volgens mij weet ik welke kast Pebbels bedoelt, zag ook vanochtend in het praxis krantje staan en moest ook gelijk aan mmmoi denken.

Mette van harte gefeliciteerd! wanneer ben je uitgerekend?

Ik heb Mayte gisteren helemaal stuk geknuffeld toen ik haar op ging halen, moest zelfs ff traantje weg pinken (goed excuus die hormonen!) zie je haar daar zitten tussen al die andere kindjes en hoor je d'r stemmetje "mamaaaaaaaa" snif......

@krook, beterschap. Er gaan idd allerlei rare dingen rond.....en als je eenmaal ziek bent heb je de rest ook zo te pakken.

O en Marum ligt hier om de hoek....hahahahaha.

Mayte heeft een bril verkleiner met beertjes gekregen en die heeft ze nu om d'r nek heen hangen.....als ketting. Raar kind.
Hier gister nog even naar de EHBO. Des wilde een deur opendoen op hetzelfe moment dat Ian (aan de andere kant van de deur) de deur opendeed. Boem is ho en onderarm uit de kom. Dikke bult op zijn elleboog dus naar het ziekenyuis. Het is weer rechtgezet (POP) en nu een mitella. Des heeft echt altijd wat, een echte pechvogel is het.

Wie is de mol ga ik niet volgen. Ik snap er niets van. Kan iemand uitleggen wat nu de bedoeling is enzo???

Max juist wel naar de PSZ doen heb ik over nagedacht. Maar als hij niet in staat is om dingen die je zegt te snappen en uit te voeren, ben ik bang dat het niets wordt. Dat hij Max heet dringt niet door. Als je zegt Max ga je op de stoel zitten? snapt hij niet wat je zegt. Lijkt me voor de juffen lastig te doen met een kindje dat er nog weinig tot niets van snapt. Of schat ik nu de tweejarigen om me heen hoger in?
Krokus, beterschap. Balen dat ziek zijn.

Hier ligt er trouwens nog steeds sneeuw. Het oude is opgevroren (een grote schaatsbaan dus) en daaroverheen ligt weer nieuw.

Mette, lief dat je even langskomt. Volgens mij las ik ergens dat je zwanger bent. Indien zo, gefeliciteerd! Brutale vraag, maar toch. Als je geen antwoord wil geven, is dat ook goed. Maar ben je niet bang dat het weer misgaat met bevallen? Of krijg je nu een keizersnede?
Ringel, wat doe je me aan, zelf ik heb nu een traantje vanwege Mayte die om haar mama roept! Wat heerlijk dat je fijne meid het zo goed doet.

Pebs, leuke dingen zitten er bij zeg, jouw auto's zien er ook fantastich uit. Ik voel wel wat voor die soepstengel met zo'n vingerpopje erop. Ik ben namelijk niet a-creatief maar minstens z-creatief!

Fluf, ik hoop niet dat je denkt dat ik de ontwikkeling van Max bagatelliseer. Vanachter zo'n scherm is het voor ons moeilijk in te schatten natuurlijk. Maar juist bij sommige dingen vind ik Max juist weer zo ver. Ik zie bij Mats heel veel muzikaliteit, dat moet ook wel met 2 zingende ouders, Maar hij zingt misschien 3 liedjes mee. Ook Mats benoemt zichzelf niet, noemt mij papa en v.v.. Wel merk ik dat Mats veel begrijpt, als ik aan hem vraag of hij iets wil brengen, of dat we naar buiten gaan enz, dan begrijpt hij dat. Dus baart mij zijn ontwikkeling geen zorgen. Misschien is het juist goed voor Max om naar een psz te gaan idd, zoals Mmmoi al zegt, dan speelt hij met kindjes van zijn eigen leeftijd. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid over hem krijgt!

Mette, wat gaaf! Ik ga dadelijk even naar het decembertopic!

Mirjam, heo gaat het momenteel met Hannah?
quote:FluffyC schreef op 07 januari 2009 @ 11:34:

Max juist wel naar de PSZ doen heb ik over nagedacht. Maar als hij niet in staat is om dingen die je zegt te snappen en uit te voeren, ben ik bang dat het niets wordt. Dat hij Max heet dringt niet door. Als je zegt Max ga je op de stoel zitten? snapt hij niet wat je zegt. Lijkt me voor de juffen lastig te doen met een kindje dat er nog weinig tot niets van snapt. Of schat ik nu de tweejarigen om me heen hoger in?

Tsja, das ook moeilijk inschatten. Luistert hij wel goed, reageert hij goed op geluid, is hij een dromer?

Als hij zulke dingen idd nooit begrijpt, zou ik me wel zorgen maken, mijn ervaring is dat bijna-tweejarigen ook goed kunnen doen of ze doof zijn, hihi!
Ik denk niet dat je het bagataliseert hoor. Maar het is bij Max meer het geheel dat doet vermoeden dat er wel eens meer aan de hand kan zijn. Hij is inderdaad bij sommige dingen verder. En bij andere dingen weer helemaal niet. Het is het geheel van zijn slechte praten, weinig begrip van wat je van hem vraagt of voor de gewone dingen (naar buiten, jas pakken, aankleden zegt hem allemaal niets), wel in staat zijn om bijvoorbeeld auto´s uit te sorteren, te tellen en melodietjes te herkennen, slechte grove motoriek etc. Wel kunnen kleuren binnen de lijntjes (nou ja, redelijk dan), maar hij kan nog steeds niet uit een beker drinken of met een vork of lepel eten. Ach als hij 18 is, vraag ik me ongetwijfelt af waarom ik me er ooit zorgen om maakte.
Meiden, ff snel...

Jullie zijn lieverds met jullie kasten tips! Pebbs en Ringel, superbedankt voor het enthousiasme. Ik ben gelijk online gaan kijken bij Praxis en ik vind het hele leuke kasten! Je kunt kiezen uit vier verschillende deuren en ook nog verschillende greepjes en 199 euro is niet zo duur. Wit kosten ze 249 maar misschien vindt de man het ook wel leuk om hem te schilderen in een passende kleur Ik vind deze leuk:

Woops, te vroeg gepost, wilde nog meer typen...

En er is ook nog een ander soort deur die me mooi lijkt. Vanmiddag is de man vanaf 14 uur vrij dus misschien kunnen we wel even naar een Praxis in de buurt!!!

Vanochtend koffie gedronken met mijn vriendin. Nu ben ik de zomerkleren van Jas aan het uitzoeken. Ik twijfel of ik sommige dingen op MP zal zetten of naar de tweedehandswinkel brengen. Misschien de dure merkdingen maar eerst op MP proberen, toch altijd wel een sport.

Jullie zijn allemaal lieverds maar ik heb ff geen zin in persoonlijk reageren, beetje lui, haha. Doeidoei!

PS O ja, Mette is hartstikke zwanger, ik dacht dat ik dat al wel verteld had!?!? Ik wist het namelijk behoorlijk vroeg omdat we via Hyves contact hebben samen. Ze is bijna net zo ver als ik dus het is helemaal geen geheim meer hoor, bij haar!!! Leuk hè?
@Pebbles: Welke maat draagt Eva nu? Ik heb eigenlijk al Jasmijns babykleren tot maat 86 verkocht maar ik heb nog een leuk stelletje van Villa Happ van iemand gekregen, echt voorjaarsachtig. En ik heb nog een doos vol maillots en sokjes, misschien is het wat voor haar. Ik vind het zonde om ze weg te gooien want ze zijn echt nog heel mooi.
@mmmoi: Eva heeft nu maat 62 dus van het voorjaar zal ze wel maat 68-74 hebben en in de zomer 74 en misschien al wat 80.

Maillots en sokken zijn altijd handig, zal ik die bekijken als ik naar jou toe kom?

Durf je nog wel naar een bouwmarkt met je man?

Ik heb laatst ook wat dingen op MP verkocht maar de leukste dingen heb ik toch moeite mee om weg te doen.

Ik heb ook al een hele stapel Bengh kleertjes gekocht voor het voorjaar en de zomer. Wat een leuk spul is dat zeg! En het verkoopt super op MP dus ik raak het ook wel weer kwijt.

@fluffy: Dat moet nogal een harde deur zijn dat zijn onderarm helemaal uit de kom lag. Arme jongen.

Als ik hoor dat Max tot 8 kan tellen dan vind ik dat wel weer heel goed. Vreemd dat hij in sommige dingen dan juist weer heel goed is (binnen de lijntjes kleuren doet Floor echt niet, die ziet niet eens lijntjes) en in andere dingen helemaal niet.

Zijn naam niet weten en simpele opdrachten niet begrijpen lijkt me toch niet lastig als je al wel kan tellen.

En op een stoel gaan zitten begrijpt Floor wel maar luisteren doet ze vaak niet dus zoveel verschilt het dan uiteindelijk niet .

In Wie is de Mol moeten ze trouwens opdrachten doen om geld te verdienen (puzzeltochten, bergbeklimmen etc) maar eentje is de mol en die probeert ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk in de pot komt. Elke week moeten ze vragen invullen om te raden wie de mol is en degene die het minste vragen goed heeft ligt eruit. Uiteindelijk houd je dus een winnaar en een mol over. Het is de sport om zelf uit te zoeken wie de mol is want er worden altijd hints in het programma gestopt. De laatste aflevering zie je dan alle trucs die de mol heeft gedaan om geld uit de pot te houden.

@annie: Die vingerpopjes wilde ik eerst ook doen maar ik kon zo snel geen vingerpopjes vinden. Op internet kan je ze wel bestellen maar daar had ik geen tijd meer voor.

@ringel: Mayte vond het wel leuk op de PSZ? Ik zag haar trouwens al helemaal lopen met die verkleiner om haar nek, haha. Floor doet dat altijd met mijn strings en onderbroeken als we de was aan het opvouwen zijn.

Vanochtend bij de supermarkt snowboots voor Floor gekocht voor maar 1,99! Knalrode in maat 25. Zijn nog wel wat te groot maar ze kan er wel op lopen en dan past ze ze volgend jaar misschien ook nog.

Ze vond het geweldig op de PSZ.

Ik ben eignelijk niet zo'n enorme meelezert op andere topics. Alleen njanuari 2009 lees ik nu (weer) mee. Het blijft toch wel bijzonder hoor. En het topic van Yammini heb ik tot aan de geboorte gevolgd. En Yamuna is gisteren eindelijk bevallen van een dochter.....

Vandaag naar de vk geweest en alles was goed. Maar ze heeft de baby even bij de nek gepakt en dat vond baby niet zo leuk. Bij thuis komst een baby die HEEEEEL ERG druk was, dat ik eingelijk niet meer goed wist hoe te zitten/staan/ hangen om nog enigzins comfi te lunchen. Was er echt even helemaal van af. Ben van ellende maar even in bed gaan liggen en blijkbaar in slaap gevallen. Werd wakker van maagzuur in m'n keel.....
quote:mmmoi25 schreef op 07 januari 2009 @ 14:23:

@Pebbles: Welke maat draagt Eva nu? Ik heb eigenlijk al Jasmijns babykleren tot maat 86 verkocht maar ik heb nog een leuk stelletje van Villa Happ van iemand gekregen, echt voorjaarsachtig. En ik heb nog een doos vol maillots en sokjes, misschien is het wat voor haar. Ik vind het zonde om ze weg te gooien want ze zijn echt nog heel mooi.Haha, je laat je ventje natuurlijk niet in roze in de wieg liggen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven