Hondjes bij bedelaars

07-12-2016 17:35 52 berichten
Hallo,

Ten eerste, ik weet niet of het topic op deze pijler goed staat. Excuses als het niet zo is!

Vandaag liep ik wat door mijn stad te banjeren op jacht naar kerstcadeau's. Zoals altijd zaten er onwijs veel bedelaars, in elke straat wel één. De stad kampt al een tijd met deze Roemeense bedelaars, die naar het schijnt door mensenhandelaren daar worden neergezet. Sinds een tweetal maanden zitten er ook steeds hondjes bij. Het begin bij één of twee bedelaars met een hond, vandaag zag ik dat inmiddels iedere bedelaar een hond heeft.

Het zijn allemaal kleine hondjes en Cocker Spanieltjes, van die typische broodfokhondjes. Ik maak me erg zorgen om het welzijn van deze honden. De bedelaars zelf worden al niet goed behandeld, laat staan deze arme hondjes. Er staat ook geen bakje water of iets te eten bij voor de hondjes, ze zitten daar maar in de kou. Ze zijn ook erg rustig, allicht gedrogeerd. Ze zitten er de hele dag, tot 17 uur. Ze zien er niet mager uit.

Is er een instantie die hier in kan grijpen? Die kan controleren of de hondjes goed behandeld worden buiten het zicht van het winkelpubliek? Het gaat om de gemeente Utrecht.

Alvast bedankt!
Dierenambulance of dierenbescherming zou ik denken.
Misschien kan je eens informeren bij de Dierenbescherming.
https://www.dierenbescher ... -bestrijden/inspectiewerk
Ja, zouden zij iets kunnen betekenen? Vind 't moeilijk om dat te weten, aangezien ze niet zwaar ondervoed zijn en ik ook geen mishandeling heb gezien o.i.d.
Bel ze gewoon even op, dan kunnen ze vast wel vertellen wat zij kunnen betekenen of wie je anders in kan schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Verkopen zij die hondjes?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gedrogeerd?! Aluhoedje bij?
En nu moeten we in Nederland ook die hondjes gaan opvangen in overvolle dierenasiels? Wat had je precies in gedachte?
viva-amber, nee, ze zitten erbij voor het zieligheidsgehalte.

ikhierhuh, dat komt vaak voor hoor. Zodat die hondjes 'lekker rustig' schattig gaan liggen slapen. Is geen gekke theorie, is gewoon vaak zo in de praktijk.

Ik ga morgen eens contact opnemen MissWollstonecraft, dankjewel!
Ik zie ook nog wel eens Nederlands zwervers met honden, ik hen er nog geen topic over gelezen.
quote:Anoniem7102 schreef op 07 december 2016 @ 17:52:

En nu moeten we in Nederland ook die hondjes gaan opvangen in overvolle dierenasiels? Wat had je precies in gedachte?

??

Als blijkt dat die hondjes daar niet goed behandeld worden moeten ze daar weg óf de omstandigheden verbeteren, lijkt me. Of laat jij kindermishandeling ook gaan omdat er al zo weinig pleeggezinnen beschikbaar zijn
Het is altijd verstandig om te bellen, misschien is de DB niet bekend met het fenomeen en kunnen ze het in de gaten houden.
Wat wil je precies met dit topic?
quote:Anoniem7102 schreef op 07 december 2016 @ 17:54:

Wat wil je precies met dit topic?Weten waar ik met de zorgen naartoe moet. En dat antwoord heb ik inmiddels gekregen.
quote:LaFolie schreef op 07 december 2016 @ 17:53:

[...]

??

Als blijkt dat die hondjes daar niet goed behandeld worden moeten ze daar weg óf de omstandigheden verbeteren, lijkt me. Of laat jij kindermishandeling ook gaan omdat er al zo weinig pleeggezinnen beschikbaar zijn Honden zijn geen kinderen .
Je kunt de Dierenbescherming bellen. Maar meestal doen die niks.

Het beste is bedelaars geen cent te geven. Waarschijnlijk heeft er eentje gezien dat een bedelaar met hond geld kreeg, dus ineens hebben ze allemaal een hond. In Nederland kunnen mensen die dakloos zijn een daklozenuitkering krijgen, dus het is niet zo dat ze helemaal geen geld hebben.
quote:LaFolie schreef op 07 december 2016 @ 17:55:

[...]

Weten waar ik met de zorgen naartoe moet. En dat antwoord heb ik inmiddels gekregen.Dat had je echt niet zelf kunnn bedenken?
Dubbel ook niet nodig.
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n 'zwerver' héél kwaad werd toen hij voer voor zijn hond kreeg....!

quote:Anoniem7102 schreef op 07 december 2016 @ 17:56:

[...]

Dat had je echt niet zelf kunnn bedenken?Joh, ga even lekker je tampon rechttrekken ofzo. Ik wist inderdaad niet zeker of dit een zaak was voor de Dierenbescherming.
De dierenbescherming doet bijna nooit wat.
Je maakt je zorgen, dus contact opnemen met meldnummer 144. Als je niet belt, weet je zeker dat er niets gebeurt.
Beter.Laat en Medina, klopt. De bedelaars mogen zelf het geld ook niet houden, zij worden ingezet door mensenhandelaren. Aan hondenvoer hebben ze dus niks. Daarom vrees ik ook voor het welzijn van de hondjes; als mensen al zo behandeld worden, hoe gaan ze dan met dieren om...
quote:Ikhierhuh schreef op 07 december 2016 @ 17:50:

Gedrogeerd?! Aluhoedje bij?

Zo raar is dat niet, hoor. Heb ooit eens een reportage op tv gezien (ging dan wel over bedelaars met honden in vakantielanden), maar die werden zeer zeker gedrogeerd!

TO, ik vind het lief dat je je het lot van deze dieren aantrekt. Inderdaad, misschien de dierenbescherming bellen. Ben alleen bang dat die ook niet veel (kunnen) doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven