KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 7 december 2016 om 11:12
@Jo_Anna
Je blijft elke keer zeggen dat met ICSI de kans groter is. Jij hebt ICSI gedaan omdat je eicellen wilde doneren wat helaas niet gelukt is.
Ik heb een persoonlijk gesprek gehad met de directrice van Nij Geertgen omdat ik eigenlijk over wilde stappen op ICSI om de kansen te vergroten. Zij heeft me ervan overtuigd dat dat onzin is. Dat er hele goede resultaten geboekt worden met IUI en juist bij Geertgen het slagingspercentage vrij hoog ligt.
Ik persoonlijk vind het niet correct dat je blijft zeggen dat met ICSI de kansen groter zijn.
Super fijn dat het bij jou meteen gelukt is maar dat is geen graadmeter voor iedereen.
Niet bedoeld als aanval maar ik merk dat ik me er aan begin te storen. Juist omdat ik je ook al gezegd heb wat de directrice gezegd heeft. Als IUI echt minder kans van slagen heeft raden ze iedereen meteen ICSI aan.
Onzin dus, sorry dat ik het zeg.
Moest ik even kwijt.....
Je blijft elke keer zeggen dat met ICSI de kans groter is. Jij hebt ICSI gedaan omdat je eicellen wilde doneren wat helaas niet gelukt is.
Ik heb een persoonlijk gesprek gehad met de directrice van Nij Geertgen omdat ik eigenlijk over wilde stappen op ICSI om de kansen te vergroten. Zij heeft me ervan overtuigd dat dat onzin is. Dat er hele goede resultaten geboekt worden met IUI en juist bij Geertgen het slagingspercentage vrij hoog ligt.
Ik persoonlijk vind het niet correct dat je blijft zeggen dat met ICSI de kansen groter zijn.
Super fijn dat het bij jou meteen gelukt is maar dat is geen graadmeter voor iedereen.
Niet bedoeld als aanval maar ik merk dat ik me er aan begin te storen. Juist omdat ik je ook al gezegd heb wat de directrice gezegd heeft. Als IUI echt minder kans van slagen heeft raden ze iedereen meteen ICSI aan.
Onzin dus, sorry dat ik het zeg.
Moest ik even kwijt.....

woensdag 7 december 2016 om 11:27
Gemiddels genomen heb je ISCI wel zeker een hogere kans, maar ook met hoger risico en hogere kosten.
IUI is ongeveer 15-20% kans per ronde, en ISCI 30%. Maar afhankelijk van leeftijd en gezondheid is er normaal gesproken geen reden om meteen naar ISCI/IVF te grijpen, de behandeling is intensief eerst kijken of IUI tijdig werkt is de normale gang van zaken. Net zoals je met een partner het eerst een tijd zelf moet proberen voordat je het medisch circuit ingaat.
Kan trouwens best zijn dat de kansen bij Geertgen hoger liggen voor iui dat weet ik niet. Maar zonder medische redenen gaan icsi-en is niet echt logisch.
IUI is ongeveer 15-20% kans per ronde, en ISCI 30%. Maar afhankelijk van leeftijd en gezondheid is er normaal gesproken geen reden om meteen naar ISCI/IVF te grijpen, de behandeling is intensief eerst kijken of IUI tijdig werkt is de normale gang van zaken. Net zoals je met een partner het eerst een tijd zelf moet proberen voordat je het medisch circuit ingaat.
Kan trouwens best zijn dat de kansen bij Geertgen hoger liggen voor iui dat weet ik niet. Maar zonder medische redenen gaan icsi-en is niet echt logisch.
woensdag 7 december 2016 om 11:40
@Biebke
Geloof meteen dat met IUI goede resultaten geboekt worden, maar het is niet eens een discussiepunt dat de resultaten met ICSI wel degelijk beter zijn. De resultaten zijn zoals @Rosings benoemd. Dus jij kunt het persoonlijk niet correct vinden omdat ze je overtuigd hebben, maar ik kan niks aan de wetenschappelijke cijfers veranderen. En ja ik voel me gezegend dat het zo snel gelukt is, heb al meerdere malen gezegd dat ik het rot vind dat sommige langer op het wachtbankje moeten zitten, maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij mag zijn.
Ik benadrukte het alleen om aan te geven waarom ik voor 3 maanden zaad besteld met daarbij de kosten, aangezien daarna gevraagd werd.
Geloof meteen dat met IUI goede resultaten geboekt worden, maar het is niet eens een discussiepunt dat de resultaten met ICSI wel degelijk beter zijn. De resultaten zijn zoals @Rosings benoemd. Dus jij kunt het persoonlijk niet correct vinden omdat ze je overtuigd hebben, maar ik kan niks aan de wetenschappelijke cijfers veranderen. En ja ik voel me gezegend dat het zo snel gelukt is, heb al meerdere malen gezegd dat ik het rot vind dat sommige langer op het wachtbankje moeten zitten, maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij mag zijn.
Ik benadrukte het alleen om aan te geven waarom ik voor 3 maanden zaad besteld met daarbij de kosten, aangezien daarna gevraagd werd.
woensdag 7 december 2016 om 11:42
Ik bedoelde het ook niet in percentages maar inderdaad zonder medische reden.
Bij Geertgen doen ze alleen meteen ICSI als je eicellen gaat doneren of als ICSI gewoon noodzakelijk is. Drukte me misschien een beetje krom uit. Komt omdat ik me er persoonlijk erg aan stoor elke keer te horen dat ICSI beter/succesvoller zou zijn.
Bij Geertgen doen ze alleen meteen ICSI als je eicellen gaat doneren of als ICSI gewoon noodzakelijk is. Drukte me misschien een beetje krom uit. Komt omdat ik me er persoonlijk erg aan stoor elke keer te horen dat ICSI beter/succesvoller zou zijn.
woensdag 7 december 2016 om 12:01
Jammer dit Biebke, aangezien we elkaar persoonlijk kennen. Ik hou de eer aan mezelf.. ik zit hier met alle goede bedoelingen maar wil niet de sfeer voor een ander verpesten. Denk dat het in deze topic wel mooi geweest is.
Voor alle dames in het traject en nog in de oriëntatiefase.. heel veel succes!
Voor alle dames in het traject en nog in de oriëntatiefase.. heel veel succes!
woensdag 7 december 2016 om 13:11
Aaarrrcchh moet ff de spanning van me af schrijven... het lukt me niet om het los te laten... ik zit nog niet eens op een week van t wachtbankje... het is niet dat ik de tijd langzaam vind gaan ofzo maar merk dat het zo in mijn hoofd zit en merk aan Mn ademhaling etc dat ik enorm gespannen ben... dit terwijl ik nooit echt snel stress.... vervelende is dat ik weet dat die spanning niet echt bevordelijk is maar dat ik het toch niet kan loslaten...
Sorry voor Mn gezeur... weet dat jullie t zelfde doormaken maar moest t even kwijt.. mensen die niet t zelfde doormaken kunnen soms zo simpel reageren met dan moet je meer ontspannen... ja I know als dat maar zo simpel was
Sorry voor Mn gezeur... weet dat jullie t zelfde doormaken maar moest t even kwijt.. mensen die niet t zelfde doormaken kunnen soms zo simpel reageren met dan moet je meer ontspannen... ja I know als dat maar zo simpel was
woensdag 7 december 2016 om 13:59
Jessy, heel herkenbaar je gevoel!!
Ik zit er ook elke keer veel aan te denken tijdens de wachtweken en zou het heel graag los willen laten maar het lukt niet..
Heb je iemand om je heen bij wie je even je gevoel/verhaal kwijt kan? Soms wil dat wel eens helpen.
Ikzelf houd een dagboek bij sinds ik ben begonnen aan het traject. Vooral voor het kind om later terug te kunnen lezen maar ik merk dat het van me af schrijven ook erg fijn is.
Ook doe ik sinds 2 maanden yoga oefeningen, dat lijkt me rust te geven..
Hopelijk heb je er iets aan!!
Ik zit er ook elke keer veel aan te denken tijdens de wachtweken en zou het heel graag los willen laten maar het lukt niet..
Heb je iemand om je heen bij wie je even je gevoel/verhaal kwijt kan? Soms wil dat wel eens helpen.
Ikzelf houd een dagboek bij sinds ik ben begonnen aan het traject. Vooral voor het kind om later terug te kunnen lezen maar ik merk dat het van me af schrijven ook erg fijn is.
Ook doe ik sinds 2 maanden yoga oefeningen, dat lijkt me rust te geven..
Hopelijk heb je er iets aan!!
woensdag 7 december 2016 om 14:45
woensdag 7 december 2016 om 16:22
Ik stuiter helemaal (ondanks maar 3 uur slaap na m'n nachtdienst ). Net bij NijGeertgen geweest voor donormatching. Alles ingevuld en 6 rietjes aangevraagd. Nu wachten op de factuur, die snel betalen en dan wachten tot de rietjes binnen zijn.
Dan bellen voor een afspraak om donorcontract te tekenen. Dit doen ze vlak voor mijn verwachtte ovulatie zodat ze meteen met een echo kunnen kijken hoe ver ik ben. En dan wordt de inseminatie gepland! Zooooo spannend allemaal!
Dan bellen voor een afspraak om donorcontract te tekenen. Dit doen ze vlak voor mijn verwachtte ovulatie zodat ze meteen met een echo kunnen kijken hoe ver ik ben. En dan wordt de inseminatie gepland! Zooooo spannend allemaal!
woensdag 7 december 2016 om 16:22
HCG zit ook in je bloed van Pregnyl. Kan 10 dagen duren voordat het uit je lichaam is dus vals positief testen kan helaas wel.
Sommigen testen juist elke dag om te kijken wanneer de hormonen uit hun lichaam zijn.
Ik heb gewacht de eerste keer tot na die tien dagen en de tweede keer tot een dag voor NOD en toen werd ik helaas ongesteld.
Sommigen testen juist elke dag om te kijken wanneer de hormonen uit hun lichaam zijn.
Ik heb gewacht de eerste keer tot na die tien dagen en de tweede keer tot een dag voor NOD en toen werd ik helaas ongesteld.
woensdag 7 december 2016 om 18:27
Thanks... miss is dat schrijven wel een goed idee... ook leuk miss om idd aan je kind mee te kunnen geven later... yoga stond ook al op mijn lijstje en voor vrijdag een massage geboekt...
Stjerna, als je kan wachten zou ik dat adviseren.. ik had vorige x 5 dgn te vroeg getest en positief daarna las ik dat je in die periode nog een zeer verhoogd risico op een (vervroegde) miskraam hebt... kortom ineens veel meer stress... mijn voornemen is nu nooit meer te vroeg testen... benieuwd of ik het volhou
Stjerna, als je kan wachten zou ik dat adviseren.. ik had vorige x 5 dgn te vroeg getest en positief daarna las ik dat je in die periode nog een zeer verhoogd risico op een (vervroegde) miskraam hebt... kortom ineens veel meer stress... mijn voornemen is nu nooit meer te vroeg testen... benieuwd of ik het volhou
woensdag 7 december 2016 om 18:49
woensdag 7 december 2016 om 20:00
woensdag 7 december 2016 om 22:57
quote:MitakuyeOyasin schreef op 07 december 2016 @ 16:19:
Volgens mij kun je niet vals positief testen... Je test alleen positief als erg HCG in je bloed zit.. toch?
Nou ja, echt vals positief kan inderdaad alleen als je hormonen hebt gespoten (pregnyl is gewoon HCG namelijk). Maar de kans dat een iets misgaat is gewoon nog heel erg groot die eerste paar dagen. Het is wel verstandig om voor jezelf na te gaan of je daar tegen kunt. Voor sommigen maakt het weinig uit, niet zwanger is niet zwanger. Maar anderen ervaren het als een miskraam, en zeker als het een paar keer gebeurd (wat niet ondenkbaars is als je echt al na een week of anderhalf test) kan dat heel hard aankomen.
Dat is een beetje het nadeel met die vroege testen van nu. 'Vroeger' moest je minstens overtijd zijn, liefst een paar dagen voordat de test positief was. Maar nu kan het soms al na 10 dagen. En juist die eerste dagen/weken zetten heel veel zwangerschappen niet door. Dat is niet raar, het betekent ook niet dat er iets mis met je is, dat is gewoon zoals het gaat. Dat werd altijd gewoon beschouwd als 'dus niet zwanger', maar nu is het ineens een miskraam voor sommigen. Laatst sprak ik iemand die vertelde dat ze met 3 weken een miskraam had gehad, en het daar vreselijk moeilijk mee had. 3 weken is dus nog voordat je uberhaupt ongesteld had moeten worden. Dat lijkt me dus typisch iemand die wellicht beter ietsje langer kan wachten met testen, dan maar een paar dagen extra onzekerheid.
Ik ben inmiddels wederom bij het AMC geweest, gyn en counseling. Gyn vond ik niet per se heel aardig, counselor was wel ok. Ze vertelde dat ze dus momenteel geen donoren hebben, dus als ik door mag, kom ik weer op een wachtlijst. Maar er hebben zich wel een aantal nieuwe donoren gemeld, dus afhankelijk van hoe geschikt die zijn, zou het niet heel lang hoeven duren.
Volgens mij kun je niet vals positief testen... Je test alleen positief als erg HCG in je bloed zit.. toch?
Nou ja, echt vals positief kan inderdaad alleen als je hormonen hebt gespoten (pregnyl is gewoon HCG namelijk). Maar de kans dat een iets misgaat is gewoon nog heel erg groot die eerste paar dagen. Het is wel verstandig om voor jezelf na te gaan of je daar tegen kunt. Voor sommigen maakt het weinig uit, niet zwanger is niet zwanger. Maar anderen ervaren het als een miskraam, en zeker als het een paar keer gebeurd (wat niet ondenkbaars is als je echt al na een week of anderhalf test) kan dat heel hard aankomen.
Dat is een beetje het nadeel met die vroege testen van nu. 'Vroeger' moest je minstens overtijd zijn, liefst een paar dagen voordat de test positief was. Maar nu kan het soms al na 10 dagen. En juist die eerste dagen/weken zetten heel veel zwangerschappen niet door. Dat is niet raar, het betekent ook niet dat er iets mis met je is, dat is gewoon zoals het gaat. Dat werd altijd gewoon beschouwd als 'dus niet zwanger', maar nu is het ineens een miskraam voor sommigen. Laatst sprak ik iemand die vertelde dat ze met 3 weken een miskraam had gehad, en het daar vreselijk moeilijk mee had. 3 weken is dus nog voordat je uberhaupt ongesteld had moeten worden. Dat lijkt me dus typisch iemand die wellicht beter ietsje langer kan wachten met testen, dan maar een paar dagen extra onzekerheid.
Ik ben inmiddels wederom bij het AMC geweest, gyn en counseling. Gyn vond ik niet per se heel aardig, counselor was wel ok. Ze vertelde dat ze dus momenteel geen donoren hebben, dus als ik door mag, kom ik weer op een wachtlijst. Maar er hebben zich wel een aantal nieuwe donoren gemeld, dus afhankelijk van hoe geschikt die zijn, zou het niet heel lang hoeven duren.
donderdag 8 december 2016 om 07:58
Ah oké, met pregnyl wel "vals positief" testen dus.. maar dat is dan ook nog wel erg vroeg. 10 dagen na de spuit (zolang blijft het in je lijf) is dus 8 dagen na de inseminatie. Toch?
Anyway, kan me voorstellen dat dat wachten een eeuwigheid duurt en dat je jezelf niet kunt beheersen tot 16 dagen na de IUI. Ben benieuwd hoe ik dat straks zelf ga ervaren...
Anyway, kan me voorstellen dat dat wachten een eeuwigheid duurt en dat je jezelf niet kunt beheersen tot 16 dagen na de IUI. Ben benieuwd hoe ik dat straks zelf ga ervaren...
donderdag 8 december 2016 om 10:52
@nausicaa: Helemaal geen donoren meer? Wat raar verhaal zeg.
In het AD roepen ze dat ze 60 Nederlandse donoren hebben. Volgens mij klopt er dan vrij weinig van het AD onderzoek.
Jammer dat ze niet super aardig waren. Ik vond de gyn in UMC dan wel heel aardig dus dat heft elkaar weer beetje op misschien voor je haha.
Heb je nu voorkeur voor UMC of AMC? Of ga je gewoon waar je het eerste terecht kan?
http://www.rtllatenight.n ... hoe_het_is_om_ongesteld_t
Toch grappig om te zien!
In het AD roepen ze dat ze 60 Nederlandse donoren hebben. Volgens mij klopt er dan vrij weinig van het AD onderzoek.
Jammer dat ze niet super aardig waren. Ik vond de gyn in UMC dan wel heel aardig dus dat heft elkaar weer beetje op misschien voor je haha.
Heb je nu voorkeur voor UMC of AMC? Of ga je gewoon waar je het eerste terecht kan?
http://www.rtllatenight.n ... hoe_het_is_om_ongesteld_t
Toch grappig om te zien!
donderdag 8 december 2016 om 15:42
Ik zit eerder dan verwacht weer in de wachtweken. Gisteren was na precies een week Puregon spuiten (CD 10) al een rijpe follikel te zien.
Over de discussie IUI versus ICSI: ik denk dat iedereen zou willen kunnen kiezen voor de optie met het hoogste slagingspercentage. We hebben het echter niet altijd voor het zeggen. Ieders situatie is anders en vraagt om een eigen aanpak. Ik vind het ook niet heel fijn om te horen dat ICSI betere slagingskans heeft als het voor mij op dit moment niet eens optie is...
Ik kan best snappen dat een kliniek eerst x keer IUI zonder poespas probeert alvorens over te gaan op dure medicatie en klinische ingrepen met alle bijwerkingen en risico's van dien.
Wat Rosings eigenlijk ook zegt...
Jessy, lukt het om je zinnen een beetje te verzetten?
Mita: superleuk..zoveel stapjes ineens! Komt nu snel dichtbij...
Over de discussie IUI versus ICSI: ik denk dat iedereen zou willen kunnen kiezen voor de optie met het hoogste slagingspercentage. We hebben het echter niet altijd voor het zeggen. Ieders situatie is anders en vraagt om een eigen aanpak. Ik vind het ook niet heel fijn om te horen dat ICSI betere slagingskans heeft als het voor mij op dit moment niet eens optie is...
Ik kan best snappen dat een kliniek eerst x keer IUI zonder poespas probeert alvorens over te gaan op dure medicatie en klinische ingrepen met alle bijwerkingen en risico's van dien.
Wat Rosings eigenlijk ook zegt...
Jessy, lukt het om je zinnen een beetje te verzetten?
Mita: superleuk..zoveel stapjes ineens! Komt nu snel dichtbij...