Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Vervelend pistache! Ik hang op het randje van misselijkheid en kan niet altijd goed plaatsen of mn lijf nou wil dat ik iets eet, of juist niet. Moe ben ik ook en slechte concentratie op het werk. Nog 7 nachtjes tot de echo, ben nu 6.4. Eerst nog een weekendje weg dat is wel leuke afleiding tijdens het wachten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal. Ik ben vandaag 7 weken zwanger en heb komende maandag de eerste echo. Met 8 weken dus, dit is eigenlijk wel iets aan de vroege kant maar ik wilde heel graag nog voor de kerst. Heel spannend. Ik loop ook al in positie broeken, deze zitten zoveel lekkerder (zeker als je zittend werk doet). Mijn darmen zijn ook mega opgezet. Ik denk dat het lastig wordt om het tot 12 weken te verbergen .
Ik meld me ook, speciaal een nieuwe Nick aangemaakt. Er zijn mensen die mijn Nick kennen en vaak genoeg op her forum zijn waarvan ik nog niet wil dat ze het weten en ook sowieso niet dat ze er achter komen Door een reactie hier.

Ik ben erg onregelmatig dus kan nog niet zeggen wanneer ik uitgerekend ben, met een cyclus van 14 tot 35 dagen zegt de laatste ongesteldheid niet heel veel. Zelf denkt ik 10 augustus. De vk kijkt naar aanleiding van de eerste dag van mijn ongesteldheid dus 19 december al een afspraak. Ik ben zo bang dat ze dan (nog) geen hartje kunnen zien kloppen...

En iedereen gefeliciteerd!

Het is nummer 2 bij ons, hij komt vlak voor de verjaardag van onze oudste (man, wat voelt het raar om het opeens over oudste te hebben haha). En misschien wel op mijn verjaardag...

lola88 wat een spannende tijd voor jullie zeg! Pfff... Misschien heb ik het bmgemis hoor, maar waarom zijn ze bang voor een bbz? Heb je ook bloedverlies en krampen?

Misselijk helaas wel, de vorige zwangerschap overgegeven tot aan de bevalling dus ik hou er rekening mee dat dat deze keer weer gebeurt. Welstand ik nu een stuk steviger in mijn schoenen dus als ik deze keer vind dat ik opgenomen moet worden ivm uitdroging en de huisarts doet niks ga ik zelf wel naar het ziekenhuis. Zelfde als ik niet de medicijnen tegen misselijkheid krijg waarvan de werking beter is als de eerste soort weer niet helpt.

Moe overduidelijk, ik ben gesloopt. Gelukkig krijg ik van zoon ook veel energie dus kom ik de dag wel door, maar laatst op kantoor viel ik om 3 uur bijna in slaap achter mijn bureau...

M oeders voor moeders ik heb me wel aangemeld, maar nog geen afspraak voor de intake. Ik heb geen achterom of portiek en werk 4 dagen per week dus ik hoop dat het ophalen van de flessen een beetje gunstig valt of dat ik ze makkelijk zelf kan brengen, anders houd het een beetje op helaas. Ik ga geen flessen met urine naast de voordeur zetten als ze pas rond de met de lunch worden opgehaald...
Leuk, nog een paar nieuwe mensen :-)

Misschien is het een idee de titel aan te passen naar "uitgerekend in augustus 2017"?

Hoewel, dat moet niet per se hoor...

Door de vermoeidheid heb ik echt superveel last van duizelingen, heeft iemand daar tips voor?

Vandaag moest ik me toch bijna voortdurend zetten bij het lesgeven, rondlopen en rechtstaan zijn echt te lastig merk ik

Vanaf nu maar vroeger in bed, en hopen dat ik niet teveel wakker word zeker

Gelukkig ben ik op maandag en woensdag thuis, dat gebruik ik nu echt als rustdagen...

Vandaag ook een creche gevonden die dichtbij is, waar er een plaatsje is voor november 2017.

Snel bellen en eens langsgaan dus om te bezoeken. En hopen dat het een goede is, want jeetje, meestal zijn er maar plekjes in 2018!
Ah nee moet je in je eerste trimester al opvang zoeken? Ik dacht dat die kindjes te kort kwamen tegenwoordig... Zal wel per regio schelen ook?
Pistache91 Ik zou ook nadenken aan hoe je het aan je schoonzus verteld, misschien (hoe onpersoonlijk het ook voelt) met een berichtje ipv persoonlijk vertellen. Als ze niet zwanger is lijkt dat me heel confronterendvoor haar. Als je het met een berichtje doet geef je haar de mogelijkheid het er even moeilijk mee te hebben voor ze naar jullie hoeft te reageren en jullie feliciteert. Voor jullie beide niet fijn als je het aan haar verteld en haar primaire reactie is om in huilen uit te barsten ipv jullie te feliciteren. Het is maar een idee, maar denker wel even over na.

Lola88 Ik heb net je uitleg alsnog gevonden, ik had toch een paar pagina's gemist. Echt heel rot, ik hoop voor je op een goede uitkomst en dat het gewoon echt heel vroeg was. Sterkte de komende dagen!

Rosings Voor bepaalde kdv's wel, sommige hebben genoeg ruimte en andere niet. Bij die van ons kan je zomaar een jaar op de wachtlijst staan voor je een plekje hebt, laat staan als je veel opvang nodig heb...
ik breek even kort in. Ik weet sinds vorige week vrijdag dat ik zwanger ben, na iui nummer 5. Vind het nog wel erg spannend. Ben 20 augustus uitgerekend.

Ik heb in de afgelopen 2.5 jaar al genoeg zwangerschapaankondigingen gehad. Bleef elke keer maar weer heel lastig.

pistache91Ik zou het je schoonzus wel persoonlijk vertellen (evt bellen) en denk ook niet te lang wachten. Het gaat sowieso verdrietig voor haar worden. En dat ze misschien verdrietig reageert is niet omdat ze het jou niet gunt, maar omdat ze zelf zo'n grote wens heeft. En jullie traject (met een miskraam) is ook helemaal niet makkelijk geweest. Dus hopelijk kan ze dat ook inzien. Ik vond het juist vaak lastig als mensen heel lang niets vertelden, terwijl ze wel zwanger waren. Ook daarin mag iedereen natuurlijk zelf beslissen.

iedereen is natuurlijk anders, en ook ik vond het best lastig dat mijn zus wel weer zwanger is/was, maar weet ook dat ik heel erg geniet van mijn neefjes. Hopelijk kan ze dat ook van jullie kindje straks en wellicht is het tegen die tijd ook bij haar gelukt.

Gun jezelf iig hetzelfde podium als jouw schoonzus. Daar heb je net zoveel recht op.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Bij vroege echo's worden er iid wel inwendige echo's gemaakt, maar daarna helemaal niet meer naar mijn weten. Bij mijn allereerste echo kreeg ik eerst een uitwendige, maar er was niets te zien en toen kreeg ik een inwendige, daar is dat iets meer op te zien maar helaas liep dat mis. In het ziekenhuis krijg je ook sneller een inwendige geloof ik, tenminste dat was bij mijn miskraam wel zo.

Bij mijn zoontje had ik met 6 wkn een uitwendige echo en daar was meteen een hartje te zien. Pas met 10 weken kan je echt een 'kindje'zien. Op de echo's daarvoor zie je een vruchtzakje met een knipperend puntje, dat is het hartje! Ook kan je het hartje al horen, ik weet even niet meer zeker of dat met 6 wkn al kan, maar bij mijn zoontje hoorde ik het iig met 8 wkn! Echt een magisch geluid (maar eigenlijk gewoon een ontzettende harde beat, haha 160 bpm geloof ik!)

Ik heb zojuist alle geboortjekaartjes van zoon (eindelijk!!) in het plakboek geplakt. Ik wil ook zijn fotoboek van zijn eerste jaar en video de komende 6 mnd afronden! Ik ga bij deze het fotoboek meteen bijhouden. Ik heb nu zo'n 5000 foto's van 1 jaar.....er is bijna geen beginnen meer aan om dat uit te zoeken, lang leve de digitale foto's hihi.

Nou ik begin ook echt slechte trek te krijgen, heel makkelijk ik heb die zooi nooit in huis, dat scheelt. Maar ik ga vanavond naar de bios en dan ga ik ff lekker een zak snoep halen, yum nu al zin in!

Jeetje loopt het weer zo storm in de kinderopvang? Ik heb heel lang geleden op de planning gewerkt en toen waren de wachtlijsten ook meer dan een jaar, niet normaal! Ons zoontje gaat naar een gastouder waar we heel erg blij mee zijn. Dus nr. 2 gaat daar straks ook heen. Ik moet het haar nog wel vertellen, maar dat doe ik pas na de eerste termijnecho. Ik neem waarschijnlijk volledig ouderschapsverlof op (lang leve het onderwijs, daar krijg je het deels uitbetaald) en daarnaast krijg ik nog de zomervakantie terug omdat het verlof daarin valt. Dus waarschijnlijk pas ergens in 2018 weer werken.

Fee90@ gefeliciteerd! Wat ben je al snel zwanger, super leuk! Hoe ging je zwangerschap bij de 1e met je schildklierprobematiek?

Sammie81@ Gefeliciteerd! Wat fijn na zo'n lange rit! Spannende weken, maar geniet er wel van!

Lola@ Hoe gaat het nu met je? Kunnen ze al iets meer zien op de echo? Je hebt er toch om de dag 1?

Interemnick@ Gefeliciteerd! Deze komt ook vlak voor de verjaardag van ons zoontje! Hoe oud is je zoontje?

Rieta@ Jij was gymdocent toch? Of was dat iemand anders. Ben benieuwd hoe dat voor jou loopt, het is natuurlijk best wel fysiek werk. Ik sta voor de klas, bij mijn zoontje tot 7 mnd, met regelmatig een dagje thuis want het werd best zwaa, ik kreeg veel last van harde buiken. Ik stond fulltime voor een groep 7 in een achterstandswijk. Nu werk ik 3 dgn, dus dat valt weer mee...maar ja wel nog de zorg thuis voor mijn zoontje van 1. Gelukkig heeft hij lange middagslaapjes, hopelijk straks nog steeds.
Die misselijkheid voel ik ook. Hoef gelukkig bijna niet over te geven, maar mijn maag draait zich de hele dag rond. Dat heb ik bij mijn eerste helemaal niet gehad. Natuurlijk is geen zwangerschap het zelfde en ik hoop ook heel hard dat deze ronde anders is dan de eerste keer. Heeft iemand een goed middeltje tegen de misselijkheid?

Princess ik moest hard lachen om die 5000 foto's! Zo herkenbaar. Ik heb het fotoalbum van mijn zoon ook nog niet af. Iedere keer als ik begin blijf ik maar foto's kijken, want wat was hij klein en schattig. En wat zitten er mooie en emotionele opnames bij.

Spannend trouwens voor degene die komende week een echo krijgen! Ik verheug me erg op de mijne maar heb hem pas na kerst.
@princess wat goed van dekaartjes, hier alles in een doos hoor,mag hij zelf gaan inplakken:p

Voor nr 1 duurde 13 maanden, dus Zodra ik weer cyclus had( Geef nog bv) zijn we er voorgegaan en nu was het in de derde ronde al raak.

Met schildklier ging heel goed, super fijne zwangerschap gehad en goede begeleiding van het ziekenhuis. Had een snelle schildklier dus wegens de Remmers moest baby beter in de gaten gehouden worden, dat hij niet achter ging lopen op groei. 54cm en 4280 Gr dusdat is wel goedgekomen:p de ziekte is nu uitgedoofd dus ik heb geen medicijnen meer, maar omdat het nog vrij kort goed gaat begin ik wel weer in het ziekenhuis.

Ik had ook voorgenomen de foto's bij te houden, maar had al iets van 50 pagina's van de eerstedrie maanden. als ik nu kijk haal ik er veel weer foto's uit omdat ze soms erg op elkaar lijkem, echt de hoogtepunten laat ik zitten. Ben dus nog eindeloos ermee bezig omdat ik alles weermoet aanpassen.
Princess, ik sta ool in het onderwijs maar niet in gym, dat is nog iemand anders hier.

Ja, in België moet je dus echt op tijd zijn, nu eentje kunnen vinden voor november 2017, tijd tot dinsdag om te beslissen, vrijdag moeten we eens kennis gaan maken. Raar toch allemaal, je weet niet eens of alles goed is enzo.

We bekomen nog van het nieuws en hoppa je moet al verder denken.

Jeetje, geluk heb jij, hier ben je het kwijt de weken die in de vakantie vallen, die krijg je niet na de vakantie erbij...

Dus ik zal 2-3 weken "verliezen"
Pfff, probleempje...

Zaterdag is er op de school waar ik momenteel halftijds interim ben een kerstmarkt.

Zegt de directeur nu vandaag "jij zou moeten komen helpen van 20-22/23 uur"

Pf kan je natuurlijk niets tegenin brengen.

Maar wat zie ik daartegenop!

Ik kan al amper half uur rechtstaan zonder te draaien, en ben echt wel doodop

Zeker 's avonds ben ik geen sikkepit waard.

Nu kan ik toch moeilijk gaan vragen of ik toch niet in de 1e shift kan (die zal wel volzitten, kon je inschrijven op een dag dat ik e rniet was)

want hij weet helemaal niets van zwangerschap (en ik wil dat zo houden, wie weet word ik anders niet meer gevraagd na de kerstvakantie...)

Maar ik zie dat dus echt niet zitten... Ik zou moeten aan een viskraampje staan, maar kans is dar dit al uitverkocht is, dus dan zal het oliebollen worden (bah kom al slecht van het idee in die geur te staan een ganse avond)...

Tips om me hierdoor te slaan zaterdag?
Rieta , King pepermunt helpt hier heel goed. Geen kauwgom, moet echt pure munt(olie) in zitten. Wat ik wel heb is dat de geuren vaak erger zijn dan de smaak

Vanavond boerenkool gegeten, de geur vond ik niet te harden maar hetsmaakte prima. Dus misschien als je een hapje neemt dat het dan mee valt?

Sterkte, lijkt me echt klote als je zoiets moet doen als je er de energie echt niet voor hebt.
Ik ben diegene die gym geeft en het in de zaal behoorlijk zwaar heeft. Ik probeer wat meer te zitten en vooral goed te eten tussendoor! Het zal een hoop schelen als ik het na de vakantie kan delen, nu voel ik me toch een soort van schuldig. Ben normaal heel energiek voor de klas!
quote:KittB schreef op 13 december 2016 @ 17:55:

Ik ben diegene die gym geeft en het in de zaal behoorlijk zwaar heeft. Ik probeer wat meer te zitten en vooral goed te eten tussendoor! Het zal een hoop schelen als ik het na de vakantie kan delen, nu voel ik me toch een soort van schuldig. Ben normaal heel energiek voor de klas!Knap hoor van je! Ik zou het echt niet meer kunnen opbrengen :-)
Hi meiden,

Er is zoveel geschreven dat ik het moeilijk bijhoudt.

@buik krijgen; ik kijk hier ook zo naar uit!

@zwsngerschaalpskwalen; voel me al aardig zwanger. In ochtend misselijk maar gedurende dag eigenlijk ook licht misselijk. Ook af en toe hoofdpijn en aan eindeen v werkdag keimoe. Dit weekend feest weekend gehad v werk dus weinig geslapen..dat hakt er wel in! Gelukkig trapte iedereen in mijn antibiotica-smoes! Ook voel ik vaak trekken in mijn lies. Onwijs zwamger dus hihi

@echo; nog 7 nachtjes....begint nu wel echt spannend te worden. Hoop zo onwijs dat het goed is!

Wat ik me afvroeg; hebben jullie al nagedacht over vakantie? Wij gaan na de kerst paar dgn nr London. Was onze geplande "babymoon" v vorige zwangerschap die nu ook mooi valt v deze zwangerschap. Maar zou ook wel in mei zoiets nog willen gaan. Want vliegen in juli en augustus gaat 'm denk ik niet worden. Ergens zou ik misschien nog wel ver weg willen gaan voordat de baby er is maar weet natuurlijk ook helemaal niet hoe ik er dan aan toe ben... Hoe staan jullie hierin?

Bye!
Ik wil ook in mei op vakantie gaan met vriendlief. We pakken een last minute niet te ver weg, zodat we eerst kunnen zien hoe de zwangerschap verloopt!

Kijk er enorm naar uit on te luieren op t strand met mijn dikke buik!
Diervriendelijk vlees bestaat niet
He allemaal...

Het wordt hier steeds drukker... gezellig!

@rieta dat klinkt pittig inderdaad. Misschien gewoon eens vragen of de ochtendshift nog kan... Wie weet kan het gewoon!

Ik kijk inderdaad ook uit naar het krijgen van een buik! Al vind ik hem nu telkens aan het eind van de dag al zo opgeblazen... en dan morgen is hij weer weg.

Verder heb ik ochtends nog steeds energie voor tien, heb ik de hele dag honger en ben ik gelukkig niet misselijk.

Ik ben alleen totaal niet productief op mijn werk... ik denk alleen maar de hele dag 'ik voel iets' 'oh een kramp' 'whaah ik ben zwanger'

Kortom... tijd voor kerstvakantie ;)
Ik drink nu gemberthee tegen de misselijkheid. Gember schijnt te helpen, ik kreeg als tip gembertabletten. Heb ze nog niet geprobeerd. De thee helpt tijdelijk wel.

Ik eet ook Chinese gedroogde pruimen (ze zijn heel zuur zout en zoet). Dat helpt ook. Die kan je bij de toko halen. Zien er uitgedroogd en grijzig uit.

En verder heb ik toch maar een zak napoleons gehaald. Want de combi zoet zuur helpt op een of andere manier bij mij tegen de misselijkheid.

@rieta ik zou ook de proberen eerder te gaan. Zou er ook niet aan moeten denken nu. Ben ook zo moe in de avond. Kijk al op tegen mijn kerstdiner op werk volgende week, omdat dat aansluitend is. En na een werkdag kan je me nu echt opvegen. En dan moet ik ook nog ervoor zorgen dat niet iedereen merkt dat ik zwanger ben, omdat ik de wijn oversla.

Iemand nog tips voor alcohol vrij het kerstdiner doorkomen? Het valt wel op als ik niet drink.

Aan de antibiotica? Of dat ik me gewoon niet zo lekker voel en 'geen zin' heb in wijn (verklaart wel de moeheid en dat ik er vroeg vandoor ga)?
@tZonnetje lekker ver weg zou ik gewoon doen. Waarom niet? Nu kan het nog. Met 6 maanden kan je prima van alles.

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap in Thailand, Barcelona en in Londen geweest. Barcelona rond 6 maanden. Als je naar Londen gaat, kan ik een fietstour aanraden! Maar als je het niet fijn vindt om ver weg te gaan, gevoelsmatig dan zou ik het dichter bij huis zoeken.
Wow wat veel berichten... hoop dat ik nu alles gelezen en onthouden heb

@positiekleding: Ik draag ze nog niet hoor hihihi maar ik denk dat het niet heel lang meer duurt omdat me darmen goed opzetten en het dan gewoon prettiger is om positiebroek aan te trekken.

Welkom alle nieuwe leden!

@vermoeidheid: ik ben niet extreem moe... maar als ik de nacht eenmaal wakker ben dan kom ik ook niet meer in slaap.

@vakantie: als alles goed verloopt willen we de 2e week van mij op vakantie gaan.

UPDATE: vanochtend weer controle gehad... er zit IETS in de baarmoeder dat van 2 mm naar 4 mm gegroeid is... maar nog niet duidelijk een zwangerschap... Daarbij toch iets gezien op eierstok.... HCG geprikt en die was te ver doorgestegen... meer dan het dubbele in 48 uur... moest gelijk nuchter blijven en gesprek met gyn gehad... ze wouden me vandaag al opereren ivm bbz. Uiteindelijk mocht ik gaan van de gyn omdat ik geen lichamelijke klachten heb.... donderdagochtend weer terug voor zelfde riedel en moet nuchter zijn.... Dit is echt zenuwslopend je weet gewoon niet waar je aan toe bent en kunt niks plannen.
Wat duurt dat lang Lola... sterkte..

Voor degene die -niet drinken- smoesjes zoeken; kun je niet zeggen dat je de Bob bent?
Jeetje lola.. wat zenuwslopend. Hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt.

Wat veel nieuwe berichten! Ga mijn best doen iedereeen uit elkaar te houden.

Wat betreft alle feestjes, ik veins een opkomend griepje. Dat heerst dus ik hoop maar dat het geloofwaardig is. En heb al een blaasontsteking kunnen hooghouden. Men geloofde het gelukkig door mijn nierbekkenontsteking eerder dit jaar.
Lola nog steeds heel naar en onzeker, maar klinkt toch lichtelijk positief nu, zeker je hcg waarde. Ik hoop echt op positief nieuws overmorgen!

Positiekleding Ik draag het nog niet, is ook niet nodig. Ik merk wel dat mijn broek opeens een stuk strakker is, ik denk dat ik vocht vast hou. Gezien de vorige zwangerschap vind ik dat helemaal niet erg, hoe meer vocht in mijn lichaam hoe beter. Ik heb wel al 3 shirts bestelde, ik heb mijn kleren nog van vorige keer maar had toen liever wat shirts en een broek meer gehad. Ik had veel 2e hands gekocht maar had echt bepaalde dingen die ik graag droeg en andere helemaal niet. En 10 shirts hebben en er 2 van dragen helpt niet echt natuurlijk.

Gevoelige borsten geen last van, maar ik heb bijna 14 maanden bv gegeven en er komt nog steeds melk uit als je er in knijpt (en ja dat doe ik dus soms tijdens het douchen uit nieuwsgierigheid ) dus die van mij zijn sowieso nog in de baby stemming.

Drinken ik drink niet veel dus bij mij zal het niet opvallen tenzij iemand een fles champagne ofzo open trekt om iets te vieren. Ik zou gaan voor het bob zijn (als je dan normaal ook helemaal niet drinkt) of een ab kuur.

Vakantie gezien de vorige zwangerschap plannen wij nu niks, als het veel beter gaat zou ik wel een last minut willen. Ik zou graag nog een keer met alleen met de oudste op vakantie willen voor er ook een broertje/zusje is.

Eten ik ben boos want ik wil tjeplok ei met spek en de ah heeft hun spek verandert en nu is het heel vies en ik heb echt alleen maar zin in tjeplok ei met spek
Jeetje heftig lola. Sterke!! Ik ga voor je duimen.

Alcohol smoes met de auto werkt helaas niet. Want wij kunnen niet met de auto naar werk. Denk dat ik ook voor opkomend griepje ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven