Jongensnamen topic
woensdag 14 december 2016 om 21:09
Just vind ik een prima naam, eigenlijk geen associatie bij... Gewoon een oud-Hollandse naam voor een leuk jochie. Enige nadeel is misschien dat het in het Engels een aantal betekenissen heeft (gewoon, zojuist etc).
Lev vind ik niet geweldig, maar ook niet lelijk ofzo. Beetje hip, denk dat die naam erg in opkomst is. Kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Gewoon niet echt mijn smaak, maar verder ook geen onwijs rare of achterlijke naam ofzo.
Lev vind ik niet geweldig, maar ook niet lelijk ofzo. Beetje hip, denk dat die naam erg in opkomst is. Kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Gewoon niet echt mijn smaak, maar verder ook geen onwijs rare of achterlijke naam ofzo.
donderdag 15 december 2016 om 10:49
quote:lovelola schreef op 14 december 2016 @ 21:33:
@satire: thanks voor meedenken! Oh idd....just op zn engels uitgesproken klinkt niet heel positief... oud hollands ja? Nooit geweten haha!
Volgens mij is het een afkorting van Justus.
Wat vind je van Vik, Tuur, Dex, Bob, Duke/ Duuk of Mick? Zit volgens mij een beetje in hetzelfde straatje als Sam en Lev.
@satire: thanks voor meedenken! Oh idd....just op zn engels uitgesproken klinkt niet heel positief... oud hollands ja? Nooit geweten haha!
Volgens mij is het een afkorting van Justus.
Wat vind je van Vik, Tuur, Dex, Bob, Duke/ Duuk of Mick? Zit volgens mij een beetje in hetzelfde straatje als Sam en Lev.
donderdag 15 december 2016 om 12:24
Lovelola, ik vind Lev en Just ook geen geweldige namen. Qua klank wel oke, maar inderdaad omdat Lev klinkt als Lef en Just op z'n Engels betekenis heeft.
Ik doe ook een poging:
Mees
Tim
Bas
Tom
Vic
Roel
Lux
Mats
Mart
Cas
Twan
Guus
Gust
Jurre
Roan
Rick
Stijn
Bo
Lex
Max
Timo
Pax
Paul
Job
Duuk
Koen
Ravi
Daan
Lars
Teun
Toon
Ernst
Boaz
Morris
Milan
Mika
Nick
Len
Dax
Ik doe ook een poging:
Mees
Tim
Bas
Tom
Vic
Roel
Lux
Mats
Mart
Cas
Twan
Guus
Gust
Jurre
Roan
Rick
Stijn
Bo
Lex
Max
Timo
Pax
Paul
Job
Duuk
Koen
Ravi
Daan
Lars
Teun
Toon
Ernst
Boaz
Morris
Milan
Mika
Nick
Len
Dax
donderdag 15 december 2016 om 15:19
vrijdag 16 december 2016 om 09:35
quote:Inexplicable schreef op 16 december 2016 @ 09:07:
Even een vraagje waarom is het S.am? met puntAls je googled op namen kom je deze post niet tegen als er een punt in staat. Stel dat lovelola nu dus gaat kiezen voor de naam Mik en iemand googlet de naam met de S en Mik samen, dan komen ze niet bij deze posts uit en behoud je dus je anonimiteit
Even een vraagje waarom is het S.am? met puntAls je googled op namen kom je deze post niet tegen als er een punt in staat. Stel dat lovelola nu dus gaat kiezen voor de naam Mik en iemand googlet de naam met de S en Mik samen, dan komen ze niet bij deze posts uit en behoud je dus je anonimiteit
vrijdag 16 december 2016 om 09:36
quote:lovelola schreef op 16 december 2016 @ 08:53:
@tinkerbell
Mas vind ik wel leuk, maar dan krijg je S.am en Mas haha! Vigo vind ik weer te Spaans klinken...
En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?
Mick vind ik mooier geschreven.
Misschien is Vince of Dex ook nog iets voor je?
Of Brent?
@tinkerbell
Mas vind ik wel leuk, maar dan krijg je S.am en Mas haha! Vigo vind ik weer te Spaans klinken...
En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?
Mick vind ik mooier geschreven.
Misschien is Vince of Dex ook nog iets voor je?
Of Brent?
vrijdag 16 december 2016 om 11:28
quote:lovelola schreef op 16 december 2016 @ 08:53:
@tinkerbell
En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?Ik zou dan voor Mick gaan, aangezien 'mik' ook gewoon een nederlands woord is. Vind het geschreven zo bovendien ook mooier. Leuke combi!
@tinkerbell
En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?Ik zou dan voor Mick gaan, aangezien 'mik' ook gewoon een nederlands woord is. Vind het geschreven zo bovendien ook mooier. Leuke combi!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
vrijdag 16 december 2016 om 17:25
Dank voor meedenken!!
@marielle8484 hihi daar was ik dus precies een beetje "bang" voor...of t met -ck niet een beetje tokkie zou worden
Alleen heb ik t idee dat mensen bij Vik snel denken: Vik-pik
Heel stom, Mik rijmt ook op pik, maar dacht ik niet aan dit rijmpje...
Vik komt op mn lijstje! Als er nog meer leuke ideetjes zijn...heeeel erg welkom!
@marielle8484 hihi daar was ik dus precies een beetje "bang" voor...of t met -ck niet een beetje tokkie zou worden
Vik komt op mn lijstje! Als er nog meer leuke ideetjes zijn...heeeel erg welkom!
vrijdag 16 december 2016 om 17:26
Dank voor meedenken!!