Help mijn vriend wil een plant!
woensdag 7 januari 2009 om 19:39
Op verzoek van vriend (meer onder dwang) moet ik de mening van de forummers komen vragen betreffende dit onderwerp
Vriend wil dus een plant.
En ik niet want ik vind planten in huis stom,ze gaan bij mij altijd dood,ik vind planten stom,het staat niet in mijn interrieur en ik vind planten stom.
Nu gaat de kerstboom vandaag de deur uit (ik wil ook al jaren een witte kunstkerstboom maar vriend laat zich die paar weken zuurstof per jaar niet afnemen)
En zit hij te drammen dat hij een plant in huis wil.
Onze relatie komt onder druk te staan.
Wat vinden jullie?
Vriend wil dus een plant.
En ik niet want ik vind planten in huis stom,ze gaan bij mij altijd dood,ik vind planten stom,het staat niet in mijn interrieur en ik vind planten stom.
Nu gaat de kerstboom vandaag de deur uit (ik wil ook al jaren een witte kunstkerstboom maar vriend laat zich die paar weken zuurstof per jaar niet afnemen)
En zit hij te drammen dat hij een plant in huis wil.
Onze relatie komt onder druk te staan.
Wat vinden jullie?
woensdag 7 januari 2009 om 19:45
woensdag 7 januari 2009 om 19:47
Whahahahahaha het is nog altijd JULLIE huis en niet enkel JOUW huis, tja dan is het geven en nemen soms......ook planten. Ach joh verander je toch de complete interieur, met als nieuwe kleur: groen.
Oja en liever dat hij zeurt om een plant dan om een vogelspin in huis bijv hahahahaha.
Het kan altijd erger......
Oja en liever dat hij zeurt om een plant dan om een vogelspin in huis bijv hahahahaha.
Het kan altijd erger......
woensdag 7 januari 2009 om 19:48
Mijn man heeft ook planten. Hij geeft ze water (want ik vergeet dat natuurlijk) en ik moet zeggen: dat helpt echt. Ik ben planten echt gaan waarderen nu ik weet dat ze ook langer dan twee weken meekunnen. Ik voel zelfs een beetje plaatsvervangende trots als de planten nieuwe spruiten krijgen.
Dus probeer het gewoon, misschien verandert het je kijk op planten radicaal .
Dus probeer het gewoon, misschien verandert het je kijk op planten radicaal .
Planten gaan bij mij al dood als ik er naar kijk of wijs...
Heeft je vriend een 'eigen kamer' in jullie huis? Kan 'ie daar mooi planten gaan houden
Zo niet. Afspreken dat de er een plant komt, dat plant de verantwoordelijkheid van vriend is en dat jij plant niet verzorgt.
En als plant er is meteen iets ter sprake brengen wat jij graag wilt maar vriend stom vindt
Heeft je vriend een 'eigen kamer' in jullie huis? Kan 'ie daar mooi planten gaan houden
Zo niet. Afspreken dat de er een plant komt, dat plant de verantwoordelijkheid van vriend is en dat jij plant niet verzorgt.
En als plant er is meteen iets ter sprake brengen wat jij graag wilt maar vriend stom vindt

Mijn vriend heeft ook vele malen meer liefde en joy voor/van planten dan ikzelf heb. Het is wel schattig hoor, om hem in de weer te zien met plantenspuit en potaarde omdat de cactussen/geadopteerde dennenboompje/inmiddels toch overleden uit-zijn-kluiten-gewassen bonzai van een vriend die een jaar op vakantie is/tropische langbladerplant/ avocadoboom in wording/ stekje van zijn tante weer eens verpot moeten worden. Ik vrees het moment echter dat we samen in een huisje gaan wonen want het allerliefste zou hij ook de papa worden van een paar wietplantjes, wat in zijn huidige huis gelukkig niet kan...

woensdag 7 januari 2009 om 19:51
Geeft niets als planten doodgaan Iry, kun je weer een nieuwe kopen Compromi: iedere week verse bloemen?
Offe superstrakke planten wat dacht je van een strakke vierkante bak met dit: http://www.tuinkrant.com/...7/images/soleirolia_1.jpg of deze: ook leuk
Offe superstrakke planten wat dacht je van een strakke vierkante bak met dit: http://www.tuinkrant.com/...7/images/soleirolia_1.jpg of deze: ook leuk
anoniem_61464 wijzigde dit bericht op 07-01-2009 19:54
Reden: mmm link stuk
Reden: mmm link stuk
% gewijzigd
woensdag 7 januari 2009 om 19:51
1 leuke plant ergens in de hoek van je kamer staat best leuk en doet ook nog eens gezellig aan! Nu bij de Aldi markt in de aanbieding. Kijk maar even!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_02/OFF07.SHTML
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_02/OFF07.SHTML
woensdag 7 januari 2009 om 19:52
Zeker doen! Je krijgt er zoveel voor terug, je weet echt niet wat je mist. Nu vind je planten stom, maar als het je eigen plant is dan is dat heeeeel anders. Je kunt je wel verzetten, maar uiteindelijk wil toch iedereen een plant, dat is de natuur!
Tuurlijk kun je met je vriend afspreken dat hij de verantwoordelijkheid heeft, maar straks als ze er eenmaal is dan wil je nooit meer zonder plant en zul je er met liefde voor zorgen. (en foto's meenemen naar verjaardagen om jouw speciale unieke plant die zoveel leuker is dan alle andere planten aan iedereen te laten zien)
Tuurlijk kun je met je vriend afspreken dat hij de verantwoordelijkheid heeft, maar straks als ze er eenmaal is dan wil je nooit meer zonder plant en zul je er met liefde voor zorgen. (en foto's meenemen naar verjaardagen om jouw speciale unieke plant die zoveel leuker is dan alle andere planten aan iedereen te laten zien)