Lijf & Lijn alle pijlers

Te snel afgevallen - lichaam ziet er niet uit :(

16-12-2016 12:26 28 berichten
Ik ben een vrouw van 36.

Vanaf mijn 18e ben ik eigenlijk altijd te zwaar geweest. Ik heb uitschieters gehad richting de 90 kilo, maar ben ook tijden rond de 80 kilo geweest.

De laatste 2 jaar was ik steeds rond de 69 / 70 kilo.

Vanaf eind september t/m heden was ik er ineens flauw van. En wat al die jaren niet lukte, lukt nu wel . Ik val af. Ik doe er niet eens heel veel moeite voor. Ik ben gewoon gestopt met snoepen en grote porties eten.

Ik ging al 3x per week hardlopen en dat is niet veranderd.

Nu weeg ik rond de 62 / 63 kilo. Ik ben er super blij mee. Of was er super blij mee moet ik eigenlijk zeggen.

“Ineens” zag ik in de spiegel dat mijn eens zo volle en grote borsten (cup D) helemaal slap en uitgezakt zijn geworden. Ze hangen naar beneden maar het ergste is nog het lijken wel lege theezakjes. Ik heb gemeten met een meetlint en in principe is het nog steeds cup D, maar het ziet er niet uit en voelt zo mogelijk nog slapper. Alleen met een goede push-up BH voel ik me weer wat vrouwelijker en blijer. Maar ja, ’s avonds gaat dat ding toch uit he.

En ook mijn billen zijn niet meer wat ze geweest zijn. Ze beginnen echt plat te worden.

Rond mijn buik ben ik een stuk slanker maar daar zit ik ook nog met een hoop overtollige huid die hopelijk nog wat mee gaat krimpen.

Ik was super blij met mijn nieuwe gezonde gewicht en had eigenlijk nog graag 2 kilo willen afvallen tot 60 kg. Dat past qua BMI ook goed bij mijn lengte van 1.71m. Maar ik durf haast niet meer. Sterker nog, ik overweeg zowat om maar weer meer te gaan eten om mijn borsten weer terug te krijgen. Ik schaam me er kapot voor ? Ik weet dat dit voor sommigen echt heel overdreven lijkt, maar ik ben toch al niet moeders mooiste en dit was 1 van de weinige dingen aan mijn lijf waar ik me wel goed bij voelde. Het doet echt wat met mijn zelfvertrouwen.

Omdat ik twee jaar geleden erg ziek ben geweest en nu nog een verhoogd risico heb op trombose is plastische chirurgie niet een reële optie. Uiteraard is alles uiteindelijk mogelijk maar ik wil geen risico’s nemen met mijn gezondheid alleen omdat ik onzeker ben over mijn uiterlijk.

Zijn er anderen op het forum die hetzelfde probleem hebben met slappen borsten ? Wat hebben jullie eraan gedaan?

Is er nog kans op dat mijn huid nog wat gaat meeveren in de loop der tijd en dat het allemaal weer wat strakker wordt?

Ben blij dat ik het even ergens kon opschrijven….. en nu weer positief verder
quote:Ik was super blij met mijn nieuwe gezonde gewicht en had eigenlijk nog graag 2 kilo willen afvallen tot 60 kg. Dat past qua BMI ook goed bij mijn lengte van 1.71m.Ook toen je 70 kilo woog paste je bmi goed bij je lengte.
Alle reacties Link kopieren

Slap vel kun je helaas niet trainen. Dus ja, je kunt eventueel je borstspieren wat meer ontwikkelen om dat steviger te krijgen, maar als het hangt dan hangt het. En de enige oplossing daarvoor is plastische chirurgie, helaas..

Wat goed van je dat je zoveel bent afgevallen!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Sport je ook? Zo ja, wat dan? Krachttraining helpt het lichaam meer te shapen.
7 kilo afvallen in een paar maanden valt niet echt onder te snel afvallen lijkt me? Ik denk dat het meer een kwestie is van jarenlang meer gewogen te hebben en nu zit je onder de grens van de juiste opvulling in je vel om het maar zo te zeggen.
Langzaam afvallen had het niet beter gemaakt, schrale troost. En wat Tr0tter zegt, 70 kg is ook prima bij je lengte. Dus als je beter in je vel zit met wat meee kilo's, gewoon lekker doen. Voor je gezondheid maakt het iig niet veel uit.
Hé, laat je hoofd niet hangen, wees trots op wat je bereikt hebt. Je billen kun je in elk geval ronder krijgen met trainen, en je borstpieren kun je ook trainen, herstelt het niet helemaal maar het kan wel iets doen. Maar het klinkt een beetje alsof je onzekerheid nu verlegd is; eerst was het om je gewicht, en nu dat prettig voelt is er iets anders waar je je rot om voelt... Ik begrijp het wel hoor, maar misschien is het ook tijd om aan je zelfbeeld te werken? Je zegt dat je niet moeders mooiste bent, wat ben je hard voor jezelf dan... Je kunt hoe je over je uiterlijk denkt beïnvloeden door aan de binnenkant te werken, daar heb je een leven lang iets aan. Op een gegeven moment gaat namelijk toch alles wel hangen, van de zwaartekracht winnen weinigen het.
quote:Tr0tter schreef op 16 december 2016 @ 12:30:quote:Ik was super blij met mijn nieuwe gezonde gewicht en had eigenlijk nog graag 2 kilo willen afvallen tot 60 kg. Dat past qua BMI ook goed bij mijn lengte van 1.71m.Ook toen je 70 kilo woog paste je bmi goed bij je lengte.Sterker nog. Met 60 kilo zit je bijna op ondergewicht
Ik ben 1.72 en weeg rond de 59-60 kilo. Het liefste zit ik rond de 63, maar dat lukt niet.

Daarom ga ik vanaf volgend jaar weer braaf sporten.
Met krachtsport kun je nog wel iets veranderen aan je billen en misschien ook je voorgevel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ga 3x per week hardlopen voor mijn conditie en ben recent begonnen mezelf te leren om op te drukken. Juist voor de borstspieren inderdaad. Ik zal daar wat meer aandacht aan gaan besteden en misschien wat gewichten kopen om de armspieren en borstspieren te gaan trainen. Dat is een goed idee. Ik ben niet echt een sportschool type dus dat ik ga mezelf maar niet aan doen

Bedankt voor de positieve aanmoediging! Voel me gelijk al beter.
Ik zou even stoppen met hardlopen en naar een sportschool gaan. Spieren kweken!
Je hebt nu een gezonder lichaam, dat was toch de opzet? Daar mag je echt super trots op zijn.

(nu niet verder lijnen hoor) koop een fijne bodylotion of huidolie en behandel je huid met zorg.

en 'ziet er niet uit' zal wel meevallen, gewichtsverlies is natuurlijk wel even wennen voor je beeld van jezelf... maar het resultaat beoordelen op een objectieve manier is lastig als je het over jezelf hebt en mogelijk een kwestie van je verwachtingen bijstellen.

ik ga niet vragen hoe volgens jou een vrouw van 36 eruit hoort te zien en hoe je aan dat idee komt, maar wat me duidelijk lijkt is dat je daar beter vanaf kunt stappen.

er is hopen en er is accepteren
Lorem Ipsum
quote:zecora schreef op 16 december 2016 @ 12:37:

[...]

Sterker nog. Met 60 kilo zit je bijna op ondergewicht

Nee joh, dan zit haar bmi nog boven de 20. Dat is dus prima, net als 63.

Toen mijn bmi 18,5 was waren mijn borsten bijna afwezig. Nu ben ik 10 kilo zwaarder en heb ik cup D/E, en word door mensen nog steeds slank genoemd Het luistert dus allemaal niet zo nauw, zo lang je binnen de marges zit.

Plus... Met 36 is het verval ingezet. Dan kunnen mensen nog zo hard roepen dat dat niet zo is, maar de jaren hebben toch invloed. En bij sommige mensen gaat dat wat harder dan bij andere.
Ik vind 7 kilo nou niet zo schokkend veel hoor, dat je dit soort effecten zou krijgen. Ik ben wel eens meer dan 20 kilo afgevallen en toen was ik nog ouder dan jij en had dit niet. Is het misschien zo dat je het zelf ernstiger in schat dan dat anderen het zien? Verder zou ik wel echt krachttraining aan raden. Regelmatig squatten bijvoorbeeld doet wonderen.

[...]

Sterker nog. Met 60 kilo zit je bijna op ondergewicht

Dat is wel een beetje overdreven. Met mijn 1.72 en 61 kilo heb ik echt niet bijna ondergewicht hoor.

Maar on topic, to: ik denk dat je je onzeker voelt over iets waar je je niet onzeker over hoeft te voelen.

Of je nu 50, 60 of 70 kilo weegt, soms zit het hem niet in de kilo's maar in je hoofd. Want wat als je nu je borsten weer "mooi" zou kunnen krijgen, dan is er vast weer wat anders waar je je onzeker over gaat voelen. Ik denk dat er eerder een knop om moet in je hoofd. Dat je er mag wezen! Punt!

En laten we eerlijk zijn, ik zit hier op kantoor nu eens om mij heen te kijken.., en raad is; niemand is perfect! Iedereen heeft wel wat....
Wil je echt een tip? Ga krachttrainen. Daar krijg je billen van. En dan hoef je ook niet meer op de weegschaal.
quote:SpringDing schreef op 16 december 2016 @ 12:35:

[..] En wat Tr0tter zegt, 70 kg is ook prima bij je lengte. Dus als je beter in je vel zit met wat meee kilo's, gewoon lekker doen. Voor je gezondheid maakt het iig niet veel uit.Zo'n generiek statement klopt natuurlijk niet. Inwendig buikvet is bijv. aantoonbaar slecht voor je. Aangezien je niet weet hoe het vet verdeeld is/was bij TO, kun je ook niet weten of zij -als ze een paar kilo zou aankomen- geen inwendig buikvet zou ontwikkelen. Je kunt op voorhand dus niet stellen dat een paar kilo erbij niet uit maakt.

[...]

Sterker nog. Met 60 kilo zit je bijna op ondergewichtJa joh! Vrijwel dodelijk, zo'n BMI van 20.6.
quote:NosceTeIpsum schreef op 16 december 2016 @ 14:03:

[...]

Zo'n generiek statement klopt natuurlijk niet. Inwendig buikvet is bijv. aantoonbaar slecht voor je. Aangezien je niet weet hoe het vet verdeeld is/was bij TO, kun je ook niet weten of zij -als ze een paar kilo zou aankomen- geen inwendig buikvet zou ontwikkelen. Je kunt op voorhand dus niet stellen dat een paar kilo erbij niet uit maakt.

Maar je kunt net zo min stellen dat het wél uitmaakt. En dus maakt het in de praktijk niet uit.

Daarbij, ik schreef 'maakt niet veel uit'. Die 7 kilo zullen niet het verschil maken tussen leven en dood, zeker niet als je verder overwegend gezond bent.
Dat moet je zelf weten. Als je je makkelijker beweegt met een slanker figuur dan is dat toch beter voor je omdat dat toch een compensatie is voor je uiterlijk dat wat minder strak is. Vind ik hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:NosceTeIpsum schreef op 16 december 2016 @ 14:05:

[...]

Ja joh! Vrijwel dodelijk, zo'n BMI van 20.6.

Ik stam uit een tijd dat een BMI onder de 20 als ongezond werd gezien. Dat is nu gezakt naar 18,5, maar met een BMI van 20,6 zit je iig richting de ondergrens.

Ondergewicht blijkt riskanter te zijn dan overgewicht, dus zeker wel iets om in de gaten te houden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:NosceTeIpsum schreef op 16 december 2016 @ 14:03:

[...]

Zo'n generiek statement klopt natuurlijk niet. Inwendig buikvet is bijv. aantoonbaar slecht voor je. Aangezien je niet weet hoe het vet verdeeld is/was bij TO, kun je ook niet weten of zij -als ze een paar kilo zou aankomen- geen inwendig buikvet zou ontwikkelen. Je kunt op voorhand dus niet stellen dat een paar kilo erbij niet uit maakt.Juist omdat je bij een individu niet weet hoe de vetverdeling is, is zo'n generiek statement juist wel kloppend. Want ook met het huidige gewicht van TO zou ze in theorie inwendig buikvet kunnen hebben. Een paar kilo aankomen zal daarin weinig verschil maken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Vel trekt ook nog wel wat bij, als het gewend is aan je de nieuwe afmeting. Tenminste dat is zo na zwangerschappen.

Ik heb door zwangerschappen een heel lelijke buik en borsten overgehouden, veel striae en littekens van operaties ook. Theezakjes van borsten die ik heb laten liften (weer volle borsten maar flinke littekens)

Het zij zo. Mijn figuur is goed, en ben nog nooit een man tegengekomen in mijn bedje die daarop afknapte.
Lunges en squat kun je misschien in je training meenemen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven