KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 14 december 2016 om 19:44
Voor mij is het weer een tijd geleden dat ik geschreven heb, maar lees wel dagelijks mee. Ik denk dat het actieve mee schrijven voor mij komt als ik ook echt in het proces zit. Begin januari wil ik een afspraak maken bij Geertgen (en de huisarts voor een verwijsbrief). Dus het komt allemaal wel dichterbij nu.
Ben nu voor de 2e keer ongesteld zonder de pil (de eerste keer na stoppen pil reken ik niet mee, anders zou het al de derde keer zijn). De eerste keer had ik een cyclus van 30 dagen, nu 28 dus dat is wel netjes.
Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met mijn moeder omdat ze toch wel aan het idee moest wennen. Ik heb het idee dat het gesprek goed heeft gedaan voor haar.
Verder ben ik druk met overstappen qua zorgverzekering. Iemand misschien nog tips? Geertgen heeft volgend jaar weer een contract met vgz, maar op de site staat dat ze een plafond hebben en dat t kan zijn dat daardoor je behandeling stil komt te liggen. ???
Tenslotte heel leuk nieuws, ik ben vorige week voor de tweede keer tante geworden van een heel lief knap mannetje. Ik was op slag verliefd toen ik hem zag!!
Degene die zwanger zijn, super gefeliciteerd en degene op het wachtbankje succes!!
Sorry voor de ego post trouwens!
Ben nu voor de 2e keer ongesteld zonder de pil (de eerste keer na stoppen pil reken ik niet mee, anders zou het al de derde keer zijn). De eerste keer had ik een cyclus van 30 dagen, nu 28 dus dat is wel netjes.
Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met mijn moeder omdat ze toch wel aan het idee moest wennen. Ik heb het idee dat het gesprek goed heeft gedaan voor haar.
Verder ben ik druk met overstappen qua zorgverzekering. Iemand misschien nog tips? Geertgen heeft volgend jaar weer een contract met vgz, maar op de site staat dat ze een plafond hebben en dat t kan zijn dat daardoor je behandeling stil komt te liggen. ???
Tenslotte heel leuk nieuws, ik ben vorige week voor de tweede keer tante geworden van een heel lief knap mannetje. Ik was op slag verliefd toen ik hem zag!!
Degene die zwanger zijn, super gefeliciteerd en degene op het wachtbankje succes!!
Sorry voor de ego post trouwens!
woensdag 14 december 2016 om 20:05

woensdag 14 december 2016 om 21:17
Plafond heeft te maken met het jaarlijkse budget wat de zorgaanbieder krijgt van een zorgverzekeraar... Dus niet per verzekerde hè. Waarschijnlijk wisten jullie dit wel maar ik noem het voor de zekerheid toch maar even .
Ik heb via het werk een speciale polis bij CZ. Geen contract met NijGeertgen maar ik heb een restitutie polis en omdat de prijzen bij NijGeertgen marktconform zijn krijg ik alles dus vergoed. Het enige "nadeel" is dat je de rekening thuis krijgt en zelf moet declareren. Maar mijn ervaring is dat dat zo snel wordt uitbetaald dat je daar eigenlijk geen last van hebt.
Ik heb via het werk een speciale polis bij CZ. Geen contract met NijGeertgen maar ik heb een restitutie polis en omdat de prijzen bij NijGeertgen marktconform zijn krijg ik alles dus vergoed. Het enige "nadeel" is dat je de rekening thuis krijgt en zelf moet declareren. Maar mijn ervaring is dat dat zo snel wordt uitbetaald dat je daar eigenlijk geen last van hebt.
woensdag 14 december 2016 om 21:50

donderdag 15 december 2016 om 09:03
@hope, ik kan me wel boos gaan maken maar het verandert de situatie niet. Het enige dat ik kan doen is afwachten, natuurlijk was ik even emotioneel toen ik het hoorde maar het is helaas zoals het is en ik verwacht dat ze gewoon rietjes voor me gaan hebben
@rosings Ik heb alleen nog maar reserveringskosten betaald. Dus gelukkig geen dubbele kosten

@rosings Ik heb alleen nog maar reserveringskosten betaald. Dus gelukkig geen dubbele kosten
donderdag 15 december 2016 om 11:37
quote:char-ade schreef op 15 december 2016 @ 09:03:
@hope, ik kan me wel boos gaan maken maar het verandert de situatie niet. Het enige dat ik kan doen is afwachten, natuurlijk was ik even emotioneel toen ik het hoorde maar het is helaas zoals het is en ik verwacht dat ze gewoon rietjes voor me gaan hebben
Daar heb je helemaal gelijk in! Zag dat je alleen reserveringskosten hebt betaald, dat scheelt gelukkig wel!

vrijdag 16 december 2016 om 11:42
vrijdag 16 december 2016 om 13:15
Oow Jessy, kan me voorstellen dat het een klap is, had het je zo gegund
Met mij gaat het goed Mitakuyo, ik voel me niet heel anders behalve dat mijn borsten pijn doen en voller zijn (vind ik stiekum wel leuk).
Ik geloof het verder nog niet helemaal, denk dat dat pas komt na de echo, maar die is pas eind januari, met 9-10 weken.
Maandag komt iemand van moeders voor moeders en dan doe ik nog een test, ik vind dat heel spannend.
Met mij gaat het goed Mitakuyo, ik voel me niet heel anders behalve dat mijn borsten pijn doen en voller zijn (vind ik stiekum wel leuk).
Ik geloof het verder nog niet helemaal, denk dat dat pas komt na de echo, maar die is pas eind januari, met 9-10 weken.
Maandag komt iemand van moeders voor moeders en dan doe ik nog een test, ik vind dat heel spannend.
zaterdag 17 december 2016 om 11:02
Hoi allemaal,
Gefeliciteerd Stern en Rosings! Super nieuws.
Vorige maand dacht ik misschien zwanger te zijn maar helaas. Wel kreeg ik op de eerste dag van mijn ongeveer te horen dat ik op de wachtlijst bij het Isala werd geplaatst! Ik heb besloten om direct met Deens zaadjes te starten.
Voordat ik begon was mijn cyclus altijd 25/26 dagen en de laatste twee langer... wellicht door spanning. Ik had op 3 december een positieve ovulatietest test en ben op 4 december geinsemineerd!
Nu mag ik van het Isala pas na 16 dagen testen (dus dinsdag avond a.s.), maar ik kon het niet laten en vanochtend op de KV 2v5 test en de Action early test een licht streepje!
Nu toch nog even een paar dagen wachten, maar het ziet er positief uit. Mijn eerste IUI poging lijkt raak
Ik hoop dat het ook voor de dames op het wachtbankje goed nieuws mag zijn!
Groetjes,
Miepje
Gefeliciteerd Stern en Rosings! Super nieuws.
Vorige maand dacht ik misschien zwanger te zijn maar helaas. Wel kreeg ik op de eerste dag van mijn ongeveer te horen dat ik op de wachtlijst bij het Isala werd geplaatst! Ik heb besloten om direct met Deens zaadjes te starten.
Voordat ik begon was mijn cyclus altijd 25/26 dagen en de laatste twee langer... wellicht door spanning. Ik had op 3 december een positieve ovulatietest test en ben op 4 december geinsemineerd!
Nu mag ik van het Isala pas na 16 dagen testen (dus dinsdag avond a.s.), maar ik kon het niet laten en vanochtend op de KV 2v5 test en de Action early test een licht streepje!
Nu toch nog even een paar dagen wachten, maar het ziet er positief uit. Mijn eerste IUI poging lijkt raak
Ik hoop dat het ook voor de dames op het wachtbankje goed nieuws mag zijn!
Groetjes,
Miepje