Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
@maison: leuk om zo voor de jaarwisseling hetgeslacht te weten! Ik zou vertrouwen op het oordeel van de echoscopist.. volgens mij las ik ook ergens op een site dat het mooier is om het later in de zwangerschap te doen, omdat de baby dan gegroeid is, meer vet heeft en het gezichtje meer lijkt.. Ik heb er nog niet nagedacht wanneer ik een 4d echo wil doen, maar wil het wel gaan doen tzt..

@huilen: ik kan van mijzelf al vaak huilen om dingen, maar nu merk ik ook dat ik veel sneller huil en geëmotioneerd raak van som hele kleine onbenullige dingen.. Haha het hoort er bij..
@lilian. Jaa, echt heel erg leuk. Ben zo benieuwd.

Aankomende woensdag is het 2 weken geleden dat we de termijnecho hadden. Ik moet dan nog 1 weekje wachten totdat we weer op controle gaan. Ik merk dat ik weer een beetje onzeker begin te worden. Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap al niet veel kwaaltjes, dus hier kan ik ook niks aan 'meten'. Daarnaast heb ik ook geen reden om mijzelf zorgen te maken. Ik heb geen gekke dingen (buikpijn, bloedverlies). Maar toch ben ik onzeker.. Meer meiden die dit hebben bij het lange wachten op de volgende afspraak?

Prettymama, nu mijn omgeving allemaal op de hoogte is van ons mooie wondertje lijkt mij het leuk om mijzelf bij de Facebook groep aan te melden. Hoe ging dat nou precies?
@maison: ik begrijp het wel hoor dat je je dan meer onzeker ga voelen.. Heb ik ook.. Ik heb ook niet zo veel kwaaltjes. Vanavond een afspraak bij de vk om naar het hartje te luisteren, omdat het bij 12 weken niet goed lukte.. sinds zondag opeen toch een beetje zenuwachtig en bang dat het toch mis kan zijn.. alhoewel dat laatste gevoel niet zo sterk is gelukkig.. maar we zullen zien vanavond.

Je kan prettymama en berichtje sturen en je mail adres doorgeven die aan Facebook gekoppeld is. dan kan zij je toevoegen op Facebook.. leuk dat je er ook bij komt..!
Maison je kunt mij een privébericht sturen met je naam dan voeg ik je toe in de groep.

Als er nog meer zijn die nu ook wel naar de Facebook groep willen komen kunnen jullie mij ook een privébericht sturen
Vanavond het hartje horen kloppen! Heel fijn, nu 13+5 en echt ff goed kunnen luisteren. Het was wel ff zoeken, want hij/zij lag helemaal boven in mn baarmoeder terwijl ze juist vaak onderin liggen.. iig ik ben weer heel blij !!
Fijn lilian,

Maison ik ben ook af en toe zenuwachtig gelukkig mag ik donderdag weer..

Ik ben benieuwd wanneer ik het ga voelen daar heb ik zo'n zin in.
Zo, even een tijdje afwezig geweest ivb met mijn operatie van afgelopen vrijdag (gelukkig in het ziekenhuis nog even naar het hartje mogen luisteren van ons kleintje .. hoe is het met de rest van de dames hier ?
Stay Positive!
Zenuwachtig en onzeker. Ik ben elke keer weer blij als ik het hartje weer hoor. Maar maak me er verder niet echt druk om. Ben daar ook veel te moe voor. Mijn dag bestaat uit eten werken eten slapen. En als ik vrij ben tussen de middag nog even slapen.

Ladiinurd is je operatie goed gegaan?

De tijd dat je je mooi zwanger voelt en de hele wereld aan kan mag van mij snel komen.

14 januari 20 weken echo ik ben dan pas 19 weken en 2 dagen. Zijn er meer meide die al voor de 20 weken de 20 weken echo hebben? Ze zij we gaan gewoon kijken of we dan al alles kunnen zien, ik hoop het.

Hebben jullie al grote inkopen gedaan?
Ja alles is goed gegaan, Smurf! ik was vrij snel na de operatie herstellende mocht alleen niet eerder weg ivb met uitslagen had alleen erg veel last van mijn infuus (tot 3x aan toe is er opnieuw geprikt, en mijn ruggenprik beviel me ook niet maar helaas was dat te verwachten daar had ik 10 jaar terug ook al last van haha .. wij hebben nog geen inkopen gedaan, wij wachten met het eerste setje kopen tot we weten wat het geslacht zal zijn spannend dus! al liggen er bij mijn moeder onder de boom al wel allemaal cadeautjes voor 'de nog onbekende baby' erg lief!
Stay Positive!
@ladiinurd: ik heb denk ik gemist waarvoor je geopereerd moest worden? Fijn dat alles goed is gegaan.

Kopen: wij hebben ook nog geen grote aankopen gedaan.. 5 jan hebben wij de geslachtsbepaling en ik denk dat we daarna langzaam aan spullen gaan verzamelen.. K heb een leuk bedrag gespaard voor de grote aankopen en van mn ouders krijgen we een kinderwagen! Hoe lief! Ik heb er al helemaal zin in het shoppen..
Ladiinurd wij hebben zelf ook nog geen kleren gekocht alles is toch wel echt of voor n jonge of voor n meisje, wel al wat neutrale kleren cadeau gekregen maar is echt weinig keus.

Ik krijg wel echt veel cadeautjes voor de baby. Zo lief denk dat ik dat nu ook eerder ga doen voor anderen.

Lilian wij krijgen ook de kinderwagen van mijn ouders en de box + toebehoren van mijn schoonouders.

Ik ben denk ik blij als ik alles in huis hev want er is zo veel keus dat ik soms echt denk maar wat is dan gewoon goed. Van maxi cosi heb je al 4 verschillende groep 0 autostoelen en dan nog allemaal anderen merken.
@Smurf: ja bizar hé zo veel spullen.. ik zou ook niet goed weten wat k moet kiezen.. Als kinderwagen heb ik een Mutsy op het oog bij de Baby Dump. Maar ik ga samen met mijn ouders en vriend een keer langs en dan laat ik me goed informeren. Ik denk dat dat het beste is. Verder krijg ik een box te leen van mijn beste vriendin en een maxicosi autostoeltje voor baby's kan ik waarschijnlijk ook lenen (gelukkig)

Ik heb een uitzetlijst van de prenatal mee gekregen, zo veel! moet maar eens kijken wat echt nodig is. Ik denk namelijk dat kruiken voor 's nachts misschien niet nodig zijn? wat denken jullie?

Ik ben nu een beetje mee aan het doen met de griepgolf.. Ik ben nu gelukkig alleen ontzettend verkouden. Ik hoop dat het hierbij blijft! Merk wel dat ik hierdoor meer last heb van maagzuur :S Vooral 's avonds als ik in bed lig.. Ook mijn hoofd voelt aan alsof hij vol zit met watten.

Heel fijn zo voor kerst enzo :(

Maar het is niet anders..
Leuk om te horen dat iedereen begint met spulletjes te kopen, vond ik vorige keer ook leuk te doen. Nu hebben we eigenlijk alle grote dingen al. Wil alleen nog graag een cosleeper en een rekbare draagdoek. Binnenkort maar eens in gaan verdiepen.

Tip voor alle eerste keer moeders, vraag een vriendin met kind(eren) wat je echt nodig hebt voordat je gaat winkelen. Heeft mij een hele hoop geld en onnodige meuk die je toch niet gaat gebruiken gescheeld.

Hier gaat het verder redelijk. Misselijkheid is onder controle zolang ik maar rustig aan doe. Alleen ben ik het bankhangen wel zat. Helaas gaf de verloskundige vandaag ook aan waar ik al bang voor was, de kans is groot dat het tot het eind zo zal blijven. Ik had nog een klein beetje hoop op verbetering, maar moet denk ik nu gaan bedenken hoe ik deze periode op een voor mij fijne manier doorkom met deze misselijkheid.

Vandaag weer een echo gehad, kindje groeide goed en maagje, nieren e.d. zag er allemaal goed uit. We hebben nog gevraagd of een tweeling mogelijk was. Verloskundige zei dat het bijna nooit gebeurd dat een tweeling gemist word op de echo, maar dat het wel kan. Ze heeft wel even goed gekeken. Maar het was er toch echt maar één, was toch wel een opluchting.
Lillian ik zou echt niet weten of kruiken nodig zijn, gelukkig kan je die gewoon bij de Hema kopen dus als je t nodig heb is dat zo aangeschaft. Me schoonzus had ze over dus heb die van haar gekregen. Wij zijn bij de prenatal goed geïnformeerd over kinderwagens! Bij de babypark een stuk minder goed.

Wij willen een aantal dingen met personal shopping aanschaffen bij de prenatal zij geven minimaal 10% maximaal 20% korting terug op een cadeau kaart.

Mijmama wat balen zeg. Probeer positief te blijven wie weet knap je nog wat op. Ik ben heel vermoeit en mijn leidinggevende heeft ook gezegt dat ze denkt dat ik t niet tot t verlof vol hou, zelf denk ik daar heel anders over. Maar de tijd zal t leren.
Oh heerlijk meiden lekker kijken voor spullen. Hier dus ook alles al in huis nog van de eerste. Vind het wel jammer maar heb wel wat dingetjes die ik nog wil hebben. En wil kijken of ik de kinderwagen opnieuw kan bekleden dat is niet meer zo mooi. Had m toen al 2e hands gekocht. Nieuwe kopen vind ik zonde want hij wordt hier toch sporadisch gebruikt vorige keer veel gedragen helaas wilde dochter vanaf een maand of 5 niet meer in de doek. Ik hoop nu wel een kindje wat er langer in wil is zo ideaal!

Kruiken moet je wel echt aanschaffen hoor. Hier ging de kraamzorg niet akkoord als je ze niet in huis hebt (hebben ze toen met de intake echt naar gekeken wat voor kruiken we ook hadden) en was geen overbodige luxe. Mijn dochter is dan wel van eind maart maar het was toen uitzonderlijk warm (25 graden in de kraamweek) desondanks hadden we de kruiken nodig dochter hield haar warmte niet goed vast. De baby komt ook uit 37 graden en is dat de eerste tijd gewend. Het fijnste is lekker huid op huid bij papa of mama maar je wil ze toch af en toe even in hun bedje leggen en dat is dan echt koud voor ze. Ik gebruikte de kruiken de eerste maanden met name om het bedje voor te verwarmen en dan soms snachts nog een nieuwe er in en dat was toen ook in de zomer.

Hier gisteren weer controle gehad hartje geluisterd. Alles was goed. Schrok alleen een beetje van mijn bloeddruk die was 110/50 heb nooit eerder zo'n lage onderdruk gehad. Nu had ik wel al een paar uur niet gegeten en de verloskundige maakte zich er geen zorgen om. Heb ook geen klachten er van dus ik probeer me er ook maar niet te druk om te maken.
@ smurf ik bedoelde het ook eigenlijk positief. Maar als ik het zo terug lees klinkt het indd beetje depri. Bedoel eigenlijk dat ik vanaf nu wil gaan kijken naar de dingen die ondanks de misselijkheid wel lukken en daarvan te genieten. Niet meer steeds te hopen op verbetering. Want nu is het steeds een tegenvaller ergens op te hopen en uiteindelijk te moeten concluderen dat het niet lukt.
quote:lilianw1988 schreef op 21 december 2016 @ 19:13:

@ladiinurd: ik heb denk ik gemist waarvoor je geopereerd moest worden? Fijn dat alles goed is gegaan.

Kopen: wij hebben ook nog geen grote aankopen gedaan.. 5 jan hebben wij de geslachtsbepaling en ik denk dat we daarna langzaam aan spullen gaan verzamelen.. K heb een leuk bedrag gespaard voor de grote aankopen en van mn ouders krijgen we een kinderwagen! Hoe lief! Ik heb er al helemaal zin in het shoppen..Ik had al langer dan 8 weken last van mn rechterbeen (laten onderzoeken en toen dachten ze dat het een botontsteking kon zijn, en dat dit waarschijnlijk al jaren in mn been heeft gezeten en dmv van de hormonen spuit en zwanger zijn even een boost heeft gekregen en dus op is komen spelen, maar omdat ik bekend met een medisch achtergrond van het verleden (het k woord) moest ik in het AMC in Amsterdam geholpen worden .. binnen een week lag ik op de OK omdat het zo snel mogelijk verholpen moest worden (ivb met zwangerschap) dus ze moesten het schoonmaken van binnen (de details zal ik besparen haha)
Stay Positive!
Wat leuk dat iedereen al baby spulletjes aan t shoppen is.. Wij hebben nog niets gekocht, maar willen dat in januari na al de feestdagen drukte wel gaan doen!

Wil iedereen weten wat t geslacht wordt? Dat begint er nu ook aan te komen.. Wij hebben besloten t niet te willen weten! Lijkt me een mooi moment bij de geboorte als mijn vriend me verteld of we een zoon of dochter hebben gekregen.. Ook leuk om 2 namen te bedenken! Weet zelf ook hoe ik gegeten zou hebben bij een jongetje..

Voor nu eerst allemaal fijne (alcoholvrije) feestdagen gewenst!!
Hartje ik vond het een super mooi en bijzonder moment dat mijn man vertelde dat we een meisje hadden gekregen. Wij gaan dus ook deze keer voor de verrassing!
Fijne feestdagen iedereen!! En hopen op een kwaaltjes vrij 2017 ;)
@ladiinurd: dat klinkt allemaal pittig. Hoe voel je je nu?

Jullie allemaal ook fijne feestdagen!
.
Hi baby nummer 1, wij kiezen inderdaad voor een neutrale kamer en baby spullen.. Qua kleding is het even zoeken inderdaad, maar koop ik alleen pakjes voor de 1e dagen..

Daarna weten we wat het is en bestel ik online wat of stuur ik mijn moeder even de stad in....

Ooh dat zou ik niet kunnen.. T zelf wel weten, maar t niet vertellen! Een tip zou kunnen zijn dat niemand t weet dat jullie t weten, dus net doen of je van niets weet.. Scheelt een hoop vragen ;)..

Allemaal een lekkere kerst gehad?

Ladiinurd, hopelijk gaat het al wat beter?

Prettymama, nogmaals voor de tabel.. 9 jan verloskundige, 20 januari 20 weken echo.. Uitgerekende datum: 09 juni
Heeft iedereen de feestdagen overleeft?

BabyNummer1 wij willen het ook zelf weten maar het voor de rest willen we het als verrassing houden.

Het lijkt mij wel heel lastig maar we gaan ons best doen.

Qua kamer hebben we wel n kleur maar kan zo wel voor n jongen of meisje. En qua kleertjes we hebben al best wat gekregen en gelukkig hebben we nog even voor de baby komt. En alles wat jonge of meisje verklapt verstoppen we.

Hartje15 jij heb ook eerder dan 20 weken de echo klopt dat? Ik met 19 weken alleen zei ze ik hoop dat alles dan goed te zien is.
Hi smurf, mijn uitgerekende datum staat nog niet goed in de tabel. Heb de 20 weken echo precies op de dag dat ik 20 weken ben..

Wel vreemd als ze niet zeker ervan is, kan hij toch beter een weekje later gepland worden? Of kwam dat niet uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven