Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 28 december 2016 @ 16:38:

[...]

Van mij mogen ze blokkeren wie ze willen maar het is toch wel een beetje de pot verwijt de ketel in deze.

Ook dat is niets nieuws onder de zon (met name op social media). Het enige opmerkelijke eraan is dat ze het van te voren aangeven. Wel verfrissend eigenlijk.

En ergens ook logisch; als je iemand van iets strafbaars wil beschuldigen moet je bij de politie zijn en niet op internet. Althans, als je er wat tegen wil doen- als je alleen wil klagen is internet natuurlijk wel heel geschikt (al moet je dan wel oppassen dat het geen laster/smaad wordt).
@Baudolino wat ben je aan het zuigen! Ga je informatie bijspijkeren en geef dan je mening.
quote:Gisselle schreef op 28 december 2016 @ 16:47:

@Baudolino wat ben je aan het zuigen! Ga je informatie bijspijkeren en geef dan je mening.

Oh ja, nou ben ik aan het zuigen.

Haha.

Ik heb hier al eerder mijn mening over gegeven, tig pagina's terug.
quote:Baudolino schreef op 28 december 2016 @ 16:42:

[...]

Destijds was het niet voldoende voor je dat Sylvana zich gecommitteerd had aan het gedachtegoed van Denk, en dus achter de standpunten van Denk stond. Nee, ze moest ook nog haar persoonlijke mening er over geven.

Dat wordt verder van niemand gevraagd. Als er een nieuwe kandidaat op de lijst van SP komt, die zich zal inzetten voor de gezondheidszorg, dan is de kans zeer klein dat aan die persoon het vuur aan de schenen wordt gelegd over de Armeense genocide.

Maar Sylvana, die zich wou inzetten tegen racisme, via Denk, moet wel overal haar persoonlijke mening over geven. Van jou.

En jij krijgt niet verwoord waarom je dat zo belangrijk vindt.

Toen niet, en nu ook niet.

Dan is het makkelijk om het op begrijpend lezen van een ander te gooien, dat snap ik wel.

Wat zit jij te draaien en jokkebrokken zeg.

Persoonlijke mening, interesseert me niets waar haal je dat vandaan? Jij denkt dat een standpunt van -op dat moment haar partij- ooit ergens een persoonlijke mening is???

Haar mening, ze wilde de politiek in toch? Dus haar mening. Niemand is geïnteresseerd in haar muzieksmaak of haar favoriete parfum. Als je eerst A zegt in de politiek en daarna B wil het journaille daar wat over weten. Simpel zat behalve als je je al tig keer hebt geschreven dat je het 'echt niet begrijpt'. Overigens vind ik het niet belangrijker dan andere punten, ik leg uit waarom men er hier en elders naar blijft vragen en naar refereren. En nogmaals ze heeft het door haar manier van reageren belangrijk gemaakt.

En nu lijkt het mij handig je kennis wat op te vijzelen, dan kun je mij daarna proberen de les te gaan lezen.
quote:Baudolino schreef op 28 december 2016 @ 16:33:

[...]

Ja, sorry, ik begrijp het gewoon echt niet. Omdat Sylvana haar stokpaardje racisme is, en zich daar heel duidelijk over uitspreekt en inzet,

is het logisch dat ze over de Armeense genocide (bijvoorbeeld) ook een duidelijke mening heeft.

Dan is het dus niet voldoende dat ze zich bij een bepaalde partij heeft aangesloten, en zich dus committeert aan de standpunten van die partij.

En nu is ze niet meer bij die partij, maar is het wederom enorm van belang wat Sylvana van de Armeense genocide vindt.

En ik vraag, waarom??? waarom moet Sylvana daar iets van vinden????Tja als je het niet wilt begrijpen dan houdt de discussie wat mij betreft op.
Kuzu en Öztürk inderdaad tegen de motie de Armeense genocide te erkennen. Met hen de meerderheid van de Tweede Kamer: https://www.google.nl/amp ... nocide.html?client=safari

De verdeeldheid lijkt haast op de Brexit. De erkenning ervan (of juist niet) is niets nieuws dat met DENK gekomen is, noch zijn zij de enige die het niet wensen te erkennen.

Wat dat betreft zijn de standpunten van elke partij hierover dus relevant voor eenieder die van mening is dat het erkend moet worden en die er eventueel zijn/haar stem vanaf laat hangen.

Maar bij één partij erop hameren, is wel een beetje raar. Ook wanneer ze uit een partij gestapt is die tegen de erkenning heeft gestemd. Wanneer het "hot-topic" is en het écht om de kwestie an sich gaat moet het aan iedere partij worden gevraagd.

Alleen Sylvana er nu over aan de kaak gaan voelen heeft meer te maken met dat haar politieke bewegingen "hot-topic" zijn dan dat het inhoudelijk om de erkenning van de genocide gaat.
Wat vinden jullie eigenlijk, moet de regering het erkennen of niet?
quote:Pientjexxxx schreef op 28 december 2016 @ 15:48:

[...]

Dat heb ik haar op tv horen verkondigen. Ik weet niet meer wanneer dat precies was, want ze is om de haverklap op de tv. De uitzending zal vast nog wel online staan. Het was in ieder geval op een publieke zender.ze heeft dit nooit gezegd. je kan het dus niet hebben gezien of gehoord
quote:Pientjexxxx schreef op 28 december 2016 @ 15:33:

[...]

Ik zeg toch niet dat ze mij iets heeft aangedaan? Ik zeg dat ze op mij onsympathiek overkomt. Dat denken van mij is gebaseerd op wat ik van haar zie en hoor.Precies het is jouw denken. Jij interpreteert. Dat lig niet aan haar maar aan jou. Als je er last van hebt kan je ook besluiten om het anders te interpreteren
quote:Dormouse schreef op 28 december 2016 @ 17:16:

Wat vinden jullie eigenlijk, moet de regering het erkennen of niet?Absoluut. Heel hypocriet hoe de Nederlandse regering zich hierin opstelt. Als dit geen genocide was, wat dan wel?
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 17:24:

[...]

ze heeft dit nooit gezegd. je kan het dus niet hebben gezien of gehoordGa alle programma's waar ze in aanwezig was maar eens terugkijken voordat je hier wat roeptoetert.
quote:Dormouse schreef op 28 december 2016 @ 17:16:

Wat vinden jullie eigenlijk, moet de regering het erkennen of niet?

Ja, ik ben voor erkennen als genocide.

http://historynewsnetwork.org/article/43861

https://nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocide
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 17:26:

[...]

Precies het is jouw denken. Jij interpreteert. Dat lig niet aan haar maar aan jou. Als je er last van hebt kan je ook besluiten om het anders te interpreterenIk ben al zover dat als ik haar hoofd op tv zie ik een naar een andere zender overschakel. Ik ben dat mens spuugzat. Jij interpreteert overigens net zo goed. Er zijn heel veel mensen die dezelfde mening over Sylvana hebben als ik heb. Het is daarmee dus wel een feit dat zij bij veel mensen irritatie oproept.
quote:Pientjexxxx schreef op 28 december 2016 @ 17:30:

[...]

Ik ben al zover dat als ik haar hoofd op tv zie ik een naar een andere zender overschakel. Ik ben dat mens spuugzat. Jij interpreteert overigens net zo goed. Er zijn heel veel mensen die net als ik tegen Sylvana aankijken. Het is daarmee dus wel een feit dat zij bij veel mensen irritatie oproept.ik heb geen enkele negatieve associatie bij haar dus ik heb geen probleem. Jij wel zo te lezen. Dat anderen datzelfde probleem hebben maakt niet dat sylvana daar verantwoordelijk is. Jij gaat over je eigen interpretatie. Zij heeft je niks aangedaan. ze heeft sowieso niks misdaan.
quote:Pientjexxxx schreef op 28 december 2016 @ 17:27:

[...]

Ga alle programma's waar ze in aanwezig was maar eens terugkijken voordat je hier wat roeptoetert.Jij beweert dat ze heeft gezegd dat alleen witten racistisch zijn, je kan dat niet onderbouwen of bewijzen. Ik weet zeker dat ze dat nooit gezegd heeft. Ik ben niet verantwoordelijke voor jouw beweringen hoor.
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 17:32:

[...]

ik heb geen enkele negatieve associatie bij haar dus ik heb geen probleem. Jij wel zo te lezen. Dat anderen datzelfde probleem hebben maakt niet dat sylvana daar verantwoordelijk is. Jij gaat over je eigen interpretatie. Zij heeft je niks aangedaan. ze heeft sowieso niks misdaan.Geert Wilders heeft jou ook niets aangedaan, of misdaan. (ik ga uit van een vrijspraak in hoger beroep). Toch heb je een negatieve mening over hem.
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 17:32:

[...]

ik heb geen enkele negatieve associatie bij haar dus ik heb geen probleem. Jij wel zo te lezen. Dat anderen datzelfde probleem hebben maakt niet dat sylvana daar verantwoordelijk is. Jij gaat over je eigen interpretatie. Zij heeft je niks aangedaan. ze heeft sowieso niks misdaan.Jij draait de boel gewoon om. Dat jij geen enkele negatieve associatie bij haar hebt zegt verder toch niets? Het gros van de Nederlandse bevolking denkt er anders over. Nogmaals, ik schrijf toch ook nergens dat zij mij wat heeft aangedaan? Wat leuteren jullie daar toch telkens over. Ik heb mijn mening over Sylvana en jij de jouwe. Punt. Het is alleen wel zo dat veel meer mensen mijn mening delen dan die van jou. Dat zou natuurlijk wel iets over jouw beoordelingsvermogen kunnen zeggen.....
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 17:34:

[...]

Jij beweert dat ze heeft gezegd dat alleen witten racistisch zijn, je kan dat niet onderbouwen of bewijzen. Ik weet zeker dat ze dat nooit gezegd heeft. Ik ben niet verantwoordelijke voor jouw beweringen hoor.Dan kijk je toch zelf even al die programma's met haar terug? Als fan heb je daar vast geen problemen mee. Dat jij die uitspraak toevallig gemist hebt, wil nog niet zeggen dat ze die niet gedaan heeft.
Dubbel.
Ik vind haar manier van doen niet effectief en ik deel niet al haar standpunten, maar ik voel verder geen irritatie of afkeer. Ze strijdt voor haar standpunten en steekt haar nek uit, dat siert haar. Wilders maakt welzeker sterke negatieve gevoelens in me los, want hij heeft m.i. geen goede intenties. Maar ook bij hem waardeer ik zijn inzet en werkethos en ik richt mijn kritiek daarbij puur op de inhoud, in plaats van op bijvoorbeeld zijn uiterlijk (kapsel...) of accent te focussen.
Gristus, nu gaat Anja Meulenbelt zich er ook tegenaan schurken.

Trap er niet in Sylvana, straks krijg je vragen over Israel, Israëlieten, Joden, Zionisten, kolonisten, nou ja je weet wel mensen die 'daar' wonen en de 'kwesties' die 'daar' spelen.
quote:missie_m schreef op 28 december 2016 @ 13:58:

[...]

[fgcol

#242eab]Door wie? Door mensen die van het sinterklaasfeest houden? [/fgcolor]Door mensen die een hekel aan homo's hebben.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:S-Meds schreef op 28 december 2016 @ 14:10:

[...]

wat heeft ze jou dan aangedaan?Hoezo aangedaan? Je kunt toch iemands persoonlijkheid niet pruimen?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:tanteslankie schreef op 28 december 2016 @ 18:05:

[...]

Hoezo aangedaan? Je kunt toch iemands persoonlijkheid niet pruimen?ja dat doe je dan toch zelf?
quote:PowerCube schreef op 28 december 2016 @ 17:46:

Ik vind haar manier van doen niet effectief en ik deel niet al haar standpunten, maar ik voel verder geen irritatie of afkeer. Ze strijdt voor haar standpunten en steekt haar nek uit, dat siert haar. Wilders maakt welzeker sterke negatieve gevoelens in me los, want hij heeft m.i. geen goede intenties. Maar ook bij hem waardeer ik zijn inzet en werkethos en ik richt mijn kritiek daarbij puur op de inhoud, in plaats van op bijvoorbeeld zijn uiterlijk (kapsel...) of accent te focussen.Hier sluit ik mij graag bij aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven