Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
test witter dan wit.

Ik had zo gehoopt!!
foodsandbeats hmm dat weet ik niet. Ik denk dat ik het volgende week hoor (en meekrijg). Ik weet wel dat ik het 7 dagen moet prikken. Dan voor een echo moet komen en eventueel langer doorgaan met prikken. Als de folikels nog niet goed gegroeid zijn.

twilight he nee! Wat ongelooflijk balen zeg! wat een teleurstelling, zeker als je al een paar dagen overtijd bent. Hopelijk wordt je dan snel ongesteld, dan kun je tenminste weer opnieuw beginnen.

rosalie met mijn gynaecoloog nooit over ontpillen gehad, maar volgens mijn huisarts kan het na de pil enige tijd duren voor je cyclus weer normaal is. Omdat je met de pil een nepcyclus hebt. Lijkt me logisch. Bij mij verschilt de ene ronde ook van de andere. De ene keer erg veel pijn (meestal) en zoals nu heb ik nauwelijks ergens last van.

Gisteren gehoord dat, wat ik als dag 1 ervaar, dag 1 nog niet is. Dag 1 is als het heftig bloedt. Dus ik heb vandaag dag 1 en gisteren was een voorproefje. Zoiets. Dan heb ik het in de app altijd verkeerd ingevoerd. Voor de hormonen is dat dus belangrijk. Ik moet vanaf dag 3 prikken.
Nee Twilight wat ontzettend balen! Ik had het echt zo voor je gehoopt! Idd hopen dat je nu snel ongesteld wordt.

Bij mij is het nog even afwachten, vind die laatste dagen altijd het ergst. Voel weer vanalles, zeurderig gevoel in m'n onderbuik en met vlagen beetje misselijk, maar dat heb ik allemaal al wel eerder gehad. Maar merk toch dat ik deze ronde best wel een beetje een gevoel heb dat het raak is dus zal wel een hele erge teleurstelling zijn als ik straks toch ongesteld wordt.. ben ik er toch weer ingetrapt
Ah jee, ik had zo gehoopt op een mooie positieve test Twilight!
Oh Twilight ik had ook zo gehoopt dat t deze maand jouw beurt zou zijn! Bah bah bah! Hoe gaat het met je? Al ongesteld? Die onzekerheid is echt killing!

Zonnebloem succes op het wachtbankje!

Emceetje - succes met prikken, hopelijk valt het mee. heb je er een beetje vertrouwen in dat dit je gaat helpen?

Florence is het nog gezellig geweest ondanks je schoonouders?

Rosalie, Stella, Dennen, hoe gaat het met jullie?

Hier: dinsdag ongesteld geworden na een keurige cyclus. Baal enorm, ben weer erg verdrietig de afgelopen dagen - het vertrouwen in m'n lichaam is helemaal weg. Tegelijkertijd vastberaden om er in 2017 alles aan te doen om zwanger te worden. Ik heb 2 "goede voornemens" - zwanger worden en afvallen naar m'n streefgewicht. Zwanger heeft duidelijke prioriteit over afvallen maar door afvallen heb ik in ieder geval het idee dat ik zelf ook alles doe om m'n lichaam zwanger te laten worden.

Ik wens jullie allemaal een gezellig Oud&Nieuw en een prachtig, gelukkig, gezond, vruchtbaar 2017!
Jammer twilight
Twilight: balen! Niets aan te doen natuurlijk maar we houden de moed erin

Rosalie: yes. Schoonouders wilden vroeg naar bed, vond het toch maar niks zo stiekem maar manlief vond het zonde om meteen dus hele maand af te schrijven. Heeft hij natuurlijk goed punt, dus stiekem dan maar
Ja idd balen. Nu maar snel ongesteld worden. Dan kunnen we door.

In januari toch de eerste stap maar zetten. Als eerst het zaadonderzoek.

Ahh florence de kans dus wel benut en nu maar weer afwachten.

Bjorg ahhh knuffel voor jou!

Ik wens jullie ook alle goeds voor het nieuw jaar! !
Allemaal alvast fijne jaarwisseling natuurlijk!

En volgend jaar hopelijk een gezamelijke babyborrel!
Dat zo leuk zijn Florence. Daar gaan we voor!
Ja daar heb ik ook wel zin in!!
Hi meiden, ik ben terug van aantal dagen weg en heb het heerlijk gehad. Hoop dat jullie ook allemaal fijne dagen met veel ontspanning hebben gehad!

Net snel door de gemiste berichten gescrolled en een paar nods gezien:

Wat jammer van die kerstcadeaus die er niet kwamen, het was jullie gegund! Op naar een mooi en babyrijk 2017. Mét babyborrel!

Ik ben ook toen ik weg was door gegaan met temperaturen en denk dat ik m'n eisprong min of meer gemist heb. Er was een daling, toen een piek en wat "golfjes" afscheiding. Zou raar zijn want het matcht niet met wat de gynaecoloog zag tijdens echo. Dat wees op lange cyclus. Ben benieuwd.

Vraag: enig idee of je menstruatie ook langer dan 2 weken na eisprong kan komen? Ik dacht eigenlijk dat dit vast stond en dat de periode vóór de eisprong het tot een lange cyclus maakt. Blijft ingewikkeld.
GettingEven: menstruatie is altijd ong 14 dagen na je eisprong - een lange cyclus wordt dus inderdaad veroorzaakt door een late eisprong. Ik zou bij je gyn aankaarten wat je gezien hebt met temperatuur en afscheiding - klinkt inderdaad als eisprong, raar dat de echo een ander beeld liet zien.
Emceetje, goed dat je aan de hormonen mag beginnen nu. Hopelijk slaan ze goed aan en gaan ze je echt helpen om zwanger te worden. Wel spannend hoe het allemaal gaat lopen.

Super shit weer Twilight die negatieve test . Ik had het zo voor je gehoopt. Hopelijk wordt je nu snel ongesteld zodat je verder kan naar de volgende ronde.

Bjorg, ook weer verdrietig dat je weer ongesteld bent geworden . Elke maand is weer een teleurstelling. Ik hoop dat je goede voornemens van 2017 gaan lukken!

Zonnebloem, succes nog met wachten! Wanneer verwacht je je menstruatie?

Hier alles redelijk. Merk wel dat ik het lastig vind zonder ovulatietesten. Ze gaven me toch houvast, nu ben ik al de hele week mezelf aan het afvragen of de eisprong nu echt is geweest of dat hij misschien eerder of later is deze maand. Ik heb de ovulatietesten nu twee maanden niet gebruikt om er minder mee bezig te zijn maar het maakt me juist onzekerder wanneer de eisprong nu precies is. Als het goed is was het afgelopen dinsdag of woensdag. Volgende maand toch maar weer de testen tevoorschijn halen.

Veel meiden die toch in januari naar de huisarts gaan (waaronder ikzelf). Onder het mom van laten we 2017 goed beginnen en uitzoeken waarom het bij ons allemaal zo lang duurt om zwanger te raken. Sommige moment heb ik even helemaal geen hoop meer dat het nog ooit goed gaat komen (meestal na een confrontatie met zwanger vrouwen of pasgeboren baby's). Dan denk ik echt dat het bij ons nooit gaat lukken. Ik hoop dat we in januari wat onderzoeken kunnen laten doen bij de huisarts ook al zijn we nog geen jaar bezig dan (we gaan wel zeggen dat we een jaar bezig zijn). Ik zou gewoon graag willen weten waar we aan toe zijn. Zowel als er iets niet goed zou zijn maar ook als het wel goed zou zijn. Dat zou ook al een geruststelling zijn.

Fijne jaarwisseling allemaal!
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
quote:Bjorg schreef op 30 december 2016 @ 19:38:

GettingEven: menstruatie is altijd ong 14 dagen na je eisprong - een lange cyclus wordt dus inderdaad veroorzaakt door een late eisprong. Ik zou bij je gyn aankaarten wat je gezien hebt met temperatuur en afscheiding - klinkt inderdaad als eisprong, raar dat de echo een ander beeld liet zien.

Dit dacht ik ook inderdaad.

Op 10 en 11 december zag ik een super duidelijke streep op de ovulatietesten. Dus ik ging er vanuit dat ik dan 2weken later ongesteld zou moeten worden. En dat was dus rond kerst. Maar inmiddels is het 31 december en ik ben nog niet ongesteld.

Ik snap dr echt helemaal geen jota van!
Lieve meiden, ik ben niet doelgroep. Maar wilde jullie even een hart onder de riem steken.

Zal niet altijd makkelijk zijn om positief te blijven. Ik wens jullie het aller allerbeste voor 2017!
--
quote:twilight84 schreef op 31 december 2016 @ 10:26:

[...]

Dit dacht ik ook inderdaad.

Op 10 en 11 december zag ik een super duidelijke streep op de ovulatietesten. Dus ik ging er vanuit dat ik dan 2weken later ongesteld zou moeten worden. En dat was du rond kerst. Maar inmiddels is het 31 december en ik ben nog niet ongesteld.

Ik snap dr echt helemaal geen jota van!Heb je de zwangerschapstest nog een keer herhaald? Want dat je toch zwanger bent lijkt me best mogelijk.
Niet meer herhaald, want niets meer thuis liggen.

En de winkels hier in het dorp zijn nu ook al dicht...

Ik bedenk me net dat de supermarkt ze misschien wel zou hebben, maar die is met 10 minuten dicht, dat red ik niet meer.

Maar de test was donderdag echt witter dan wit.

Ik heb vorig jaar ook een keer een cyclus gehad van 69 dagen. Maar toen gebruikte ik geen testjes.

Ik kijk net in mijn lijstje op mijn telefoon: vorig jaar was het ook van 12 december tot 25 januari de cyclus.

Dat zou toch te vreemd zijn, als het nu weer zo lang duurde...
Twilight wat balen dat je nog steeds onduidelijkheid hebt zeg. Is ook wel heel apart als je cyclus nu weer in dezelfde periode zo lang duurt. Ik hoop voor je dat wellicht iets positiefs is!

Ik verwacht mijn menstruatie morgen. Heb vanmorgen een test gedaan in de hoop duidelijkheid te hebben voor het feestje van vanavond, maar die was wit. Tis ook nog vroeg en ik dacht dat mijn eisprong wat later was, dus zegt hopelijk nog niet zoveel. Ik ben nog nooit een dag te laat geweest in mijn cyclus dus ben heel benieuwd naar morgen aangezien ik nu nog niets merk dat erop kan wijzen dat ik ongesteld wordt.

GettingEven Ik heb juist een iets korte luteale fase dan de 14 dagen. Dat kan dus wel, langer weet ik niet.
De laatste dag van het jaar! Zitten jullie al aan de oliebollen? Wij zijn onderweg naar mijn schoonouders. Die gaan we inlichtingen over de iui.

Ik wens jullie allemaal een fantastische avond en een gezond, gelukkig en vruchtbaar 2017!!
Succes met het vertellen aan je schoonouders Emceetje, Hopelijk kunnen ze jullie ook steunen in dit traject.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Jullie ook een fijne jaarwisseling en het beste voor 2017. Hopelijk wordt het voor ons allemaal een heel vruchtbaar jaar. Vorig jaar wenste ik 2 vriendinnen een heel vruchtbaar jaar. Die zitten nu beiden met een baby op schoot en wij gaan het nieuwe jaar in met niks. Dat voelt wel naar maarja hopelijk het komende jaar ook geluk
Iedereen een fijne jaarwisseling en hopelijk wordt 2017 ons jaar!!
Een heel gelukkig en gezond 2017 voor jullie allemaal! Hopelijk het jaar dat we een kleintje mogen verwelkomen.

Hoe reageerden je schoonouders emceetje?

Spannende maand voor degenen die naar de huisarts/gyn gaan.

Ik heb het inmiddels steeds meer mensen verteld en het lijkt me te helpen er nuchterder in te staan. Ook ben ik wat aangekomen en is er nog een vakantie in het vooruitzicht. Hoop dat het bijdraagt aan de kansen om zwanger te raken.

Zijn er nog nods binnenkort?
quote:tinnifin schreef op 31 december 2016 @ 10:40:

Lieve meiden, ik ben niet doelgroep. Maar wilde jullie even een hart onder de riem steken.

Zal niet altijd makkelijk zijn om positief te blijven. Ik wens jullie het aller allerbeste voor 2017!

Lief! Dank je wel!

Beste wensen voor het nieuwe jaar en hopelijk voor iedereen een vruchtbaar jaar! Ik heb trouwens helemaal nergens naar gekeken de afgelopen weken ivm verhuizing en feestdagen. Lekker gedronken, slechte dingen gegeten, getild, gesjouwd en vitamines vergeten. Maar we gaan er weer voor na 6 januari als mijn WOD is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven