Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Bedankt voor je reactie.. Ik moet leren soms beter voor mezelf op te komen. Zeg dan nu braaf aan de telefoon dat we het dan nog wel even gaan proberen maar eigenlijk wil ik inderdaad gewoon dat er actie ondernomen wordt. Wij zijn nog wel wat jonger (ik ben 24 en vriend is 30) maar willen wel graag.
Klopt Florence, de verwarring is moordend. Het is bij mij zo erg, dat ik het ene moment kan denken dat ik zwanger ben omdat ik alles over geanalyseerd heb (opgewekt) , en het volgende moment denk ik dat mijn menstruatie eraan komt (sip).

Waarschijnlijk geldt het voor de meeste meiden dat het maar liever duidelijk is waar je aan toe bent, als dat je jezelf gek blijft maken. Jammer alleen dat de periode onzekerheid zo lang duurt. Vooral met onregelmatige cyclus.

Stella en Florence, ik stuur jullie veel hoop voor de nods!

Emceetje, hoe ging de prikinstructie?

Bjorg, kan me bijna niet voorstellen dat de gyn niet meewerkend zou zijn. Het mag je wel eens gaan meezitten na 3 miskramen! Veel succes morgen
Gettingeven, ik heb dat dus ook, ik heb een regelmatige cyclus maar vorige maand ging die cyclus even alle kanten uit, werd er helemaal kriebelig van. Maar deze maand lijkt hij weer normaal, dus ik doe mijn best het maar te laten rusten. Probleem is natuurlijk dat dat op het moment zelf niet lukt.

Maar goed, wachten op de NOD of WOD dan maar.....
twilight Dikke tegenvaller dus! In ieder geval duidelijkheid. Wat gettingeven ook zegt, die onzekerheid is killing. Ik maak me ook blij met elke dode mus. Elk gevoel wat anders is, geeft mij hoop. Maand na maand. En dan is het weer zo'n teleurstelling!

vivaforum2017 je hebt je leeftijd mee, dat is zeker. Maar dat hoeft je wens niet minder groot te maken. Ik zou ook zeker geen 2 maanden wachten! Maak een afspraak met je huisarts ipv te bellen met de assistente. Het persoonlijk overleggen is mijns inziens altijd effectiever.

bjorg veel succes morgen! Ik kan mij niet voorstellen dat je na 1,5 jaar proberen en 3 miskramen niet verder zou komen bij de gyn.

Dennen en Rosalie jullie gaan beide zaadonderzoek laten doen? Dennen hoe is het met jou?

Hier: ik heb vanmiddag prikinstructie gehad! Oef wat eng! Een naald van ruim een centimeter mijn buik induwen is niet bepaald mijn nieuwe hobby. Ik heb er best lang gezeten, want het lukte me totaal niet. Ik ben echt panisch voor naalden en zei ook tegen mijn man: we hoeven toch helemaal geen kinderen!

Aan het eind is het gelukt (met tranen). Ik voelde er niks van, wat mij erg opluchtte. Maar het blijft spannend. Volgende ronde gaan we beginnen.
Hoi Dames, ik zou graag mee willen schrijven

wij zijn 1 mei 2016 met de pil gestopt maar helaas tot op heden nog geen zwangerschap

mijn cyclus is vanaf de eerste maand meteen volgens het boekje ( 29dagen)

echter twijfel ik nog steeds of ik wel een echte eisprong heb

ik kan moeilijk tot niet mijn eisprong herkennen

het enige wat ik heb is 1 dag per maand ontzettende hoofdpijn en dat is ongeveer in de dagen dat mijn eisprong zou moeten zijn maar verder heb ik geen aanknopingspunten

ik heb nog geen ovulatie test gebruikt en wil hier komende cyclus graag mee beginnen.

ik moet toegeven dat wij er de eerste 6 maanden niet echt mee bezig zijn geweest en het op zijn beloop laten maar ik merk nu toch wel dat ik erg onzeker aan het worden ben en bang ben dat ik wellicht geen goede eisprong heb?

is dit mogelijk? of rijmt dit niet met een stabiele cycles??

de dokter ja dat zou een volgende stap kunnen zijn maar zoals ik al meerdere heb gezien word ik er ook een beetje angstig van en wil ik helemaal niet de medische molen in.
Roseetje, welkom bij de club.

Ik zou gewoon ovulatie testen gebruiken en of temperaturen. In principe zou je gewoon een eisprong moeten hebben.

Mijn cyclus lijkt dit keer 24 dagen te worden, dus dat is een mooi rijtje: 24, 38, 42, 24.

Heb het idee dat ik ongesteld word/ben. En anders is m'n lijf echt doorgedraaid.
Emceetje, dat heb je ook weer achter de rug!

Hopen dat het snel went en niet lang nodig is
Hier is het zaadonderzoek al gedaan en vrijdag de uitslag. Beiden vinden we het erg spannend en zijn bang dat het niet zo goed is. Maar ik vind het ook spannend of ik ook onderzoeken krijg. Mijn man vind het wel lastig, voelt toch als een aantasting op zijn mannelijkheid.

Welkom roseetje en vivaforum2017, willen jullie je gegevens voor in de tabel dikgedrukt doen?
Spannend Rosalie!!! Ik duim met je mee.
@emceetje gelukkig heb je de eerste prikken achter de rug. Lijkt me best even moeilijk!

@rosalie87 spannend! Ik duim ook mee!

Mijn gegevens: ik ben 24, vriend 30. NOD geen idee omdat cyclus nog geheel niet op gang is gekomen
Gegevens mijn leeftijd 27 partner 33 sinds mei 2016 proberen wij zwanger te worden.
rosalie wat goed dat jullie het maar meteen gedaan hebben! Mijn man vond het ook heel spannend en dacht zelfs dat ik bij hem weg zou gaan als het aan hem zou liggen.

Succes vrijdag. Ik neen aan dat je dan ook meer over eventuele vervolg onderzoeken hoort?
Ja klopt dan horen we gelijk het vervolg. En ben vrijdag vrij dus als ik moet bloedprikken en een echo hoop ik eigenlijk gelijk door te kunnen. Heb eerder eens een echo inwendig gehad en toen kon ik gelijk door naar het ziekenhuis.....

Snap dat de prikinstructie spannend was, lijkt me ook heel gek jezelf prikken. Hoop dat de iui voor jullie de manier is om zwanger te raken
Zoooo pfffff, afspraak was totaal niet wat ik verwacht had. Gyn zei: ik denk dat het goedkomt, maar ik begrijp dat je het vertrouwen kwijt bent en hulp wil. Alleen, die hulp kan gyn me niet bieden. Volgens haar was de prive fertiliteitskliniek hier in de stad de beste optie, ook beter dan de reguliere kliniek. Zij kunnen onderzoeken doen en behandelingen starten. Dus daar heb ik maar meteen een afspraak gemaakt, woensdag 11 januari. Vind het vooral heel eerlijk van haar om te zeggen: "ik kan je eigenlijk niet helpen dus ga naar een collega die dat wel kan". Gelukkig is het maar een week wachten tot we daar terecht kunnen.

Voor de tabel: Intake fertiliteitskliniek: 11 januari.
bjorg Ok! Nog een weekje geduld dus. Wel fijn dat je zo snel terecht kunt. Ze nam je in ieder geval serieus! Wat vind je er van dat het zo gelopen is?

Oh ja namens mij in de tabel: bijzonderheden kun je vervangen door: onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
Ik ben even weggeweest, maar ik ben er weer..

@Emceetje: Spannend zo'n eerst IUI (Laten we hopen dat het de enige is!). Welke hormonen moet je spuiten? En waar is het voor? Om je eisprong op te wekken? Fijn dat het prikken in elk geval gelukt is en geen pijn deed!

@ Bjorg: Ik ben ook begonnen met temperaturen.. Kun je anders een link neerzetten van je temperatuurkaartje? Dan kunnen we met je meedenken/meekijken... En waarom konden ze jullie in het ziekenhuis niet helpen? Is zo'n privékliniek niet heel duur? Woon je trouwens in Nederland of België? Sorry voor de vragen hoor!

@ Twillight: Dikke knuffel!

@ Roseetje: Welkom!

@ Vivaforum2017: Jij heb dus ook al zo'n niet-meelevende huisarts! Jammer is dat.. Hopelijk kun je toch een kuur oid krijgen om je mensturatiecyclus op te wekken..

We hebben de uitslag van het zaakonderzoek van mijn man: alles is oke. Dit is fijn. Man was er stiekem wel erg blij mee, haha!

Ik ben deze maand ook begonnen met temperaturen. Ik heb net mijn eisprong gehad, op dag 23 van mijn cyclus.. Normaal is mijn cyclus 29 dagen, dus dat houd in dat mijn LF (fase tussen eisprong en menstruatie) veel te kort is. Dat zou verklaren waarom we niet zwanger worden.. Ik heb 10 cyclussen van 29 dagen gehad en 1 van 34 dagen en 1 van 42 dagen.. Ik ga even kijken hoe lang deze cyclus wordt, maar als het inderdaad 29 dagen is, dan verklaard het een hoop....

Twee weken terug vertelde een vriendin dat ze zwanger was, het was nog niet gepland, maar een keer onvoorzichtig geweest. Ze wilden twee maanden later beginnen voor kinderen, maar dat hoefde dus niet meer. Vandaag kwam een ander vriendinnetje op bezoek, met bijna hetzelfde verhaal... Zij wist dat wij al lang bezig waren en bracht het heel lief, maar toch.. Hebben jullie al eens emotioneel gereageerd als iemand het blije nieuws kwam vertellen?
Dennen - wat fijn dat het zaadonderzoek goed was! Kan me voorstellen dat jullie opgelucht zijn.

Je LF klinkt inderdaad kort als je eisprong op dag 23 is van een 29dagen cyclus. Heb je dat weleens met een arts besproken / wil je dat met n arts bespreken? Is volgens mij relatief eenvoudig met hormonen bij te sturen.

Ik woon trouwens in noord-Europa (Scandinavië). Zorgt werkt in grote lijnen wel hetzelfde als in Nederland, behalve dat de meeste gynaecologen in zelfstandige praktijken zitten (zoals tandartsen) en er naast de reguliere overheids-gefinancierde zorg ook veel particuliere/privé zorg beschikbaar is. Commercieel dus ja dat kost een paar duiten maar het spaart me van nog weer 6 maanden wachten en allerlei conservatief "past dat wel in het budget" geneuzel. Wij zitten in de gelukkige situatie dat het financieel kan. Het voelt alsof we nu eindelijk terecht gekomen zijn op een plek waar ze ons kunnen helpen met net dat extra zetje dat we nodig hebben. Afspraak ga ik wel n week naar achter schuiven - anders botst t met m'n eisprong en manlief zaad wil ik volgende week in mij hebben en niet in n potje.
@ Bjorg, Groot gelijk dat je de afspraak een week op schuift.. Fijn dat de mogelijkheid van een privé kliniek er is.

Ik ben deze cyclus op dag 8 begonnen met temperaturen en wil nog even afwachten hoe lang mijn cyclus gaat worden en of mijn LF inderdaad zo kort is, of dat mijn cyclus deze maand gewoon langer is. Ik heb met mijn man afgesproken dat we het hierna nog 1 cyclus proberen en dan weer temperaturen. Dan heb ik een temperatuurkaartje van een hele maand en dan gaan we daarmee naar de huisarts.. Ik twijfel alleen nog of ik naar mijn huidige huiarts ga of dat ik gelijk een nieuwe huisarts op zoek (mijn huisarts wil dat we eerst 2 jaar proberen voordat hij iets doet, hij vroeg ook helemaal niets, niet eens naar mijn cyclus oid. Ik vind hem dus gewoon een botte-niet-geinteresseerde man en weet niet of ik het fijn vind als hij met zo'n eendenbek bij mij gaat kijken.. Maar misschien moet ik dit nog even laten bezinken )
Fijn dat het zaadonderzoek goed was dennen.
@ Rosalie: Ik hoop dat het bij jullie ook goed is. Wie doet het zaadonderzoek bij jullie? De huisarts of het ziekenhuis?
Dennen fijn dat je mans zaad goed was! Ik zou voor je vervolgvragen direct een andere ha zoeken. Twee jaar wachten... Waarom? Dat zou ik véél te lang vinden.

Ik moet per begin februari (nieuwe cyclus) gonal-f spuiten om de eicellen te laten rijpen en ovitrelle om te ovulatie op gang te brengen. Deze cyclus waren we te laat, dus vanaf komend weekend mogen we zelf weer aan de slag. Daarna moeten we ook rekening gaan houden met seksen: man moet zaad inleveren waarbij hij maximaal 3 dagen ervoor en minimaal 1 ervoor een zaadlozing heeft gehad Het is zo spontaan allemaal

bjorg slim dat je de afspraak verzet. Op een week zal het niet aankomen en je weet maar nooit!
Wij doen het onderzoek via de huisarts. Oef idd niet zo heel spontaan emceetje. Hier ook niet hoor wij hebben bedacht rond de eisprong toch maar weer om de dag, maar hebben beide een drukke werkweek dus eigenlijk geen zin. Het is meer een taak dan maarja leuk maken en hopen
Veel geschreven weer

Dennen, super fijn dat het zaadonderzoek goed was. Ik zou echt niet wachten tot jullie twee jaar bezig zijn maar inderdaad op zoek gaan naar een andere huisarts. Als je LF inderdaad zo kort is zou dat een hoop verklaren. Heb je ooit ovulatietesten gebruikt? En zo ja op welke dag gaven die dan een positieve uitslag? Heel herkenbaar, andere mensen die met positief nieuws komen. Toen mijn schoonzus het vertelde heb ik het ook even moeilijk gehad. Kon mijn tranen inhouden tot thuis maar wat heb ik zitten janken toen.

Rosalie. Spannend nog. Hopelijk krijgen jullie morgen ook een goede uitslag van het zaadonderzoek.

Roseetje, welkom

Bjorg. Fijn dat jullie daar terecht kunnen. Hopelijk is dit hetgeen dat jullie nodig hebben om zwanger te raken.

Emceetje, heel erg spontaan allemaal... maar allemaal voor het goede doel. Dat de eerste iui poging maar gelijk de laatste mag zijn en het liefst een tweeling inderdaad ;)
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Ja ik ben ook weleens emotioneel geweest toen iemand aankondigde zwanger te zijn. In de twee jaar dat wij bezig zijn, zijn er om ons heen 8 mensen zwanger geraakt / bevallen.

Een vriendin van me durfde het me niet te vertellen. Maar ik had het al door. Ze kon niet van baan veranderen, dat was niet zo handig nu. En ze had een grotere auto nodig. Etc. Toen ze het me weken later vertelde over de telefoon, was ik dus voorbereid. Ze had me meerdere keren gebeld, maar ik drukte haar steeds weg. Uiteindelijk heb ik opgenomen, ze vertelde het. Ik zei dat ik het al wist en begon heel hard te huilen. Ze is inmiddels bevallen en ik ben nog niet langs geweest.

Ook toen mn collega vertelde zwanger te zijn moest ik huilen (met iedereen erbij... genant!)

Andere keren heb ik me kunnen inhouden, maar thuis lopen brullen. Zodra het woord baby valt, zitten de emoties me gewoon hoog.

Een vriendin van mijn man is gisteren bevallen. Iedereen reageert dan zo blij en vrolijk, en ik moet dan echt een knop omzetten. Oh ja, dit is niet alleen verdrietig nieuws voor mij, dit is ook heel gelukkig nieuws voor een ander.

Nog 2 hoogzwanger in de omgeving. Dus nog 5 kraamvisite's. Ik zie er heel erg tegenop.

Dit had ik in het begin helemaal niet zo erg. Nog de hoop om samen zwanger te zijn enzo. Maar na een jaar proberen ongeveer werd ik emotioneler...
Heel herkenbaar, de reacties op zwangerschapsaankondigingen en bevallingen. Ik heb ook telefoontjes weggedrukt en niet gereageerd op geboortes. Erg afhankelijk van m'n eigen humeur en van wie het is. Voor vriendinnen/kennissen die interesse tonen in mijn emoties en proces heb ik stuk meer begrip dan voor mensen die dat niet doen. Bovendien wil ik graag n deel zijn van het opgroeien van de kinderen van goede vrienden, de andere optie is namelijk dat we uit elkaar groeien. Ik wil het risico niet nemen dat we over 10 jaar en geen kinderen en geen vrienden hebben. Dan liever tanden op elkaar en de kids knuffelen.

Naar goede vrienden spreek ik ook uit, letterlijk, dat ik blij voor hun ben maar dat het mij zoveel pijn doet. Dat helpt - het lucht mij op en zij begrijpen mij beter.

Sterkte dames! Het is gewoon kl*te!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven