Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wat krijgt je vriendin Mmmoi???
@mmmoi: wat goed dat Jasmijn al zelf wilde schaatsen! Floor is vorig weekend ook geweest maar die vond het maar niks, al dat geglibber.

Leuk zeg dat jullie steeds hetzelfde geslacht krijgen. Dat is voor de kinderen ook heel leuk als jullie wat afspreken.

Gek kind hoor, die Jasmijn. In 2 uur van mijn huis naar de jouwe slaapt ze niet en in dat kleine stukje 's middags wel.

Ik denk trouwens dat ik gewoon 's avonds naar huis ga als ik die kant op kom. Eva wordt de laatste dagen weer geregeld wakker 's nachts en dan ook nog in een vreemd huis lijkt me niet handig.

Moeten we alleen nog even een datum prikken. Kan jij op die twee dagen die ik eerder had genoemd?

@ringel: goede reden om nu wel een keer de Mol te kijken. Echt een aanrader! Je kan nu nog mee poulen als je wilt.

Wanneer begint X-factor weer?

Nog even volhouden met je dikke buik. De energie kwam bij mij heel snel weer terug toen ik eenmaal bevallen was.

Ik gebruikte trouwens Antagel tegen maagzuur. Ik vond het niet vies en het hielp als een tierelier.

@krokus: beterschap maar weer, jullie hebben het goed te pakken.
Hier ff stiekum vanaf het werk. Ik moet 24 uur werken blehhhh.

heb ook wat spullen mee van huis om af te schilderen

ris : hahahahaha

mmmoi; leuk he dat schaatsen. Mees vond het maar vreemd en raar en was het na een half uur wel zat. ging ie steeds op de grond liggen. gelulkkig had ik nog een skipak van Bram. gisteren is ie de hele middag op het ijs geweest met de slee.

krook; veel plezier vanmiddag en beterschap!
Hi meiden,

Even een berichtje van mij. Leef nog maar gewoon erg druk weekje gehad. Met als afsluiting dat ik vandaag gewerkt heb. Het was daar een gekkenhuis. Heel Leiden en omstreken was gaan schaatsen en een groot deel zat dus met gebroken ledematen op de ehbo. Het leek ER wel. Mansen zaten zelfs op de gang op klapstoeltjes. Echt niet normaal. Als je dan niet kan schaatsen doe dat dan lekker niet zeg! Zelf hele dag op ct-scan geweest ook daar erg druk voor een weekend en voor mezelf in mijn eentje want de rest was natuurlijk op de ehbo.

Maar nu lekker vakantie 2,5 weken!!!!

Kyran en Myrddin gaan zondagavond lekker bij opa en oma logeren en komen dinsdagavond pas weer thuis. Heb ik lekker even twee dagen voor mezelf, uitslapen, huishouden, kapper en voorberiedingen voor de verjaardagen van de mannen.

Iedereen haaaiiiiii en doeiiiii
Jaaa ik ben terug in het koude NL...Brrrr....

Ga dus no ways bijlezen....Snel gekeken, geen nieuwe zwangeren en schokkende dingen....Toch????

Iedereen gefeliciteerd met de 2 jarigen...

Aim ook alweer 2 jaar. Ze heeft een feestje gehad met een gruwelijke roze Barbie taart (schoonmoeder). Feestje was uitbesteed aan een farm in de bergen. Er kwamen verschillende kindjes en ze mochten alle dieren bekijken en voeren. Er was een springkussen, speeltoestellen etc. Alle kinderen kregen een snoepzak. Overdreven voor een 2 jarige. Schijnt in ZA de norm te zijn, wie heeft het leukste feestje....Dus ik heb weinig geregel gehad aan haar tweede verjaardag. Ze heeft van ons nog niets gehad.

Ik kom straks verder updaten. Aimee is wakker. Ziek, 39 graden koorts. Nou ja beter hier dan daar,,,,,Ga even ziekenboeg spelen.
Heee Babba!!! Welkom terug in het wel heel erg koude Nederland.

Wat een feest heeft Aimee gehad zeg! Gelukkig is ze nog niet zo oud dat ze nu elk jaar zoiets verwacht.

Beterschap voor Aimee.

@niniane: fijne vakantie! En nog een paar dagen helemaal voor jezelf gepland ook, heerlijk.

@pepiet: dat is lang zeg, 24 uur werken. Ben je alweer klaar?
Hoi Babba, fijn dat je er weer bent!

Niniane, niet zo streg hoor! Hahahahaha! Ik vind het juist leuk, al die mensen die gaan schaatsen en tuurlijk is niet iedereen even handig, daar is het nooit lang genoeg winter voor. Mijn moeder en tante schaatsen ook constant. Ze zijn allebi al flink gevallen, bij mijn moeder viel het mee, mijn tante heeft haar pols gebroken. Sneu voor der maar ze heeft wel veel lol gehad in ieder geval!

Mmmoi, Jasmijn al schaatsen, stoer hoor! Mats heeft gisteren veel gesleet, dat was ook leuk!
he babsie, fijn dat je terugbent.

Ik ben sjachie. Net ongesteld geworden. Na 22 dagen alweer. Bah.
@krokus: balen! Wat snel trouwens na 22 dagen. Is het wel echt ongestel? (geen innestelingsbloeding oid).

Heee babba. Ook weer terug in ons landje! Aimee ziek. Zielig hoor.

Ooh krook wat balen. Ik had echt ingezet op deze keer raak!

Hier Myrddin ook ziek. Wellicht krijgt hij kiezen. Nu staan wel die dagen voor mezelf op de tocht trouwens. Mijn moeder had wel nog zetpillen voor hem gehaald bij de drogist in de stad die ook op zondag open is want ik was er doorheen. Gebruik die dingen nooit maar na een halve nacht op wil het wel. Daarna en na een extra fles is hij wel lekker gaan slapen. Denk dat ik hem daar dus wel kan laten vannacht.

Alleen geen ijspret voor Myrddin en mij. Ja, ja Annie het is ook wel leuk hoor en de laatste jaren ook best zeldzaam. Kyran is dus met N-man en groep vrienden gaan sleeen en schaatsen op het ijs.

Gister had ik alleen even de balen van de ijspretslachtoffers. Het was bij ons in het ziekenhuis zo druk dat het gewoon niet leuk meer was. Zelfs zonder de ijsslachtoffers was deze dienst al erg druk, kun je nagaan. Daarbij kwam ook nog dat er een flink aantal mensen gescand moest worden. Ik had net een ic-patient op tafel en er werd gebeld van de ehbo dat ze een speodgeval hadden. Dat hebben ze wel vaker en het kan meestal wel even 10 minuten wachten. Nu dus niet zeiden ze. Prima, er is nu geen plek. Heb ik ook gezegd maar ze kwamen kwamen toch direct naar boven. Toen heel verbaasd want ze konden ze er niet bij want er lag al een patient op tafel met de nodige toeters en bellen. Voordat een ic-patient van tafel is ben je zo 10 minuten, kwartier verder. Dus patient van tafel. die verpleegkundige maakte het me nog makkelijk door de patient nogal slordig in bed te leggen laken erover en de rest boven wel in orde te maken. Nogal ongebruikelijk. Eindelijk plek voor ehbo-patient. Stop die dus met ademen. Reanimatie tem erbij, crash-car erbij. Man, een heel circus dus. Uiteindelijk had die patient dus een grote bloeding in het hoofd en is meteen afgevoerd naar ok. Nu dus schuldgevoel omdat ik niet even een collega van de ehbo naar boven had gebeld om die patient even op de andere scanner te doen. (Die stond toevallig aan, aanzetten duurt normaal 16 minuten. En toeval dat er nog een ct-laborant in huis was want in het weekend is er altijd maar 1. Weet ook dat alsik haar gebeld had ze er ook nog ruim 5 minuten over had gedaan boven te zijn dus erg veel tijdswinst had het niet opgeleverd). Weet dat ik goed gehandeld heb maar toch heb ik er een rotgevoel over. Weet ook niet of die patient nog leeft.

Maar Annie daarom moest ik even mopperen op de ijspretslachtoffers. Omdat ze onze dienst nogal gecompliceerd maakten.
Wow, je kan ook smileys maken met leestekens!!!! sprak ons digibeetje
Niniane, het lijkt me vervelend zeg, dat je zo goed je prioriteiten moet stellen op dat soort momenten. Ga je nog checken of de patiënt het heeft overleefd? Het zou mij niet loslaten maar jou vast ook niet.

Krook, wat ontzettend balen, bah. Kan het inderdaad geen innestelingsbloeding zijn geweest? En wanneer heb je dan je eisprong gehad eigenlijk? Valt die dan ook veel eerder?

Babba, klinkt gruwelijk verwend haha, dat feestje van Aimee. Maar zij vond het natuurlijk geweldig? Ging het vliegen goed? Was zij nog gratis eigenlijk? Op de heenreis wel en terug niet meer toch?

Mmmoi, wat leuk dat Jasmijn al kan schaatsen. Ik ben met Hanna nog helemaal niet op het ijs geweest. Ze weet niet wat ze mist en eerlijk gezegd vind ik het een beetje dubbel om nu op de plek te staan (water) waar ik haar verder altijd voor zal moeten waarschuwen.. zou zo'n kleintje wel snappen dat het soms wel mag, en meestal niet? Ik ben er een beetje huiverig voor.

Ringel, nog zo'n maagzuur of is het even minder? Rotgevoel he. Kamertje helemaal af en alles gestreken?

Fluf, alles oké? Kom jij nog wel eens op het ruiltopic? Twee dames wachten nog op iets van jou, misschien kun je er even buurten?

Annie, hoi! Jammer van de borstvoeding, dat het terug loopt. Maar ja, iedere druppel is meegenomen. Ik geef ook nog steeds (keer of vijf per week denk ik). Volgens mij is het ml-werk (dus de hoeveelheden tellen niet mee) maar ze vindt het wel heerlijk. Af en toe spiekt ze even of de boobs er nog zitten ("Zit 'ie nog?", en dan met zo'n hoog stemmetje).

Hanna lijkt iets te zijn afgevallen. Ze woog een paar weken geleden meer dan 11 kilo (11,5 zelfs wel eens) en nu is het nog maar 11 kilo. Maandag over een week weer naar het cb. Ik heb een hele vragenlijst moeten invullen; jullie ook? Wie hebben hun 2-jaars bezoekje al gehad? Roan en verder? Ella ook toch?

@mir, heb ik ook een beetje hoor. Wij hebben een sloot naast het huis. Lief wilde daar al lopen met Roan maar dat wilde ik niet. Ergens anders oke, maar niet op de sloot waar Roan anders nog niet eens naar mag wijzen.

Roan idd 2-jaars apk gehad. Gewicht viel me mee moet ik zeggen. Ik had hem zwaarder verwacht. Hij zit echt midden op de curve met zijn 13,3 kilo en 90 cm. Prima dus.

@pebbs, denk dat het gewoon menstruatie is. Is nl helderrood bloed. Nu ook maar tampon ingedaan anders hol ik iedere 3 minuten naar de wc om even te vegen. Heb nu via internet ook ovulatietesten gebruikt. Word tussen dag 20 en 27 ongesteld. Toch makkelijker met ovulatietesten hoop ik. Al dat geseks is heerlijk hoor, maar wil toch ook wel graag resultaat zien.
Krokus, echt mis dus deze cyclus. Zou het nou nog uitmaken voor je vruchtbaarheid, zo'n korte cyclus? Je hebt per jaar wel meer kansen zo, toch?

En moest jij ook een vragenlijst invullen voor dat bezoekje of is dat iets van mijn woonplaats? Dus 90 cm. en 13,3 kilo is precies gemiddeld (voor een jongen)? Dan zit Hanna nog steeds onderin. Maar goed, ik begin er (eindelijk) aan te wennen, dat ik een groot en snel groeiend kind (Mirjamzoon) heb en een klein dun poppetje.
En o ja, nog een vraagje aan iedereen; is extreme aanhankelijkheid aan een van de ouders (ondergetekende in dit geval ) normaal rond deze fase? Wie heeft dit nog meer? Hanna wil eigenlijk alleen bij mij zijn. Wel leuk en eervol, maar ook een beetje lastig soms.
geen idee of het uitmaakt. Bij Roan was ik na 1 maand zwanger dus het fenomeen wachten ken ik niet!!! Ga deze maand ovulatietesten gebruiken, dus ik zie het wel.

Wij hoefden niets in te vullen bij het CB. Er werden wat algemene vragen gesteld. Hij moest met blokjes een torentje bouwen (met linker en rechterhand) en ze constateerde dat hij snel afgeleid was en dat alles een beetje moest zoals Roan het wilde. Dat wist ik al.

Roan heeft geen voorkeur. Doen jullie de opvoeding met z'n tweeen of doe jij het voor het grootste deel? Kan het daarmee te maken hebben? Lief en ik doen echt alles wel evenveel. Naar bed brengen, bij hem zijn enz enz.
@Mirjam, Mayte heeft momenteel wel een voorkeur voor Lief, maar dit heft er ook mee temaken dat ik momenteel ff niet zoveel met haar kan doen. Lief gaat met haar "bouwen" na het eten en is met haar aan het dollen tijdens bad. Meestal ben ik dan ook wel boven, voor het idee, maar het is nu toch echt wel papa voor en papa na. Maar als het echt nodig is, dan ben ik wel nr 1. (hihihi) zo was ze laatst helemaal over de zeik en wilde ze perse bij mama zijn, terwijl papa haar vasthad. Ach ik maak me er niet zo druk om

2 jaar apk hoef ik pas met haar heen als ik de1e keer met de baby heen ga (vertelden ze me de laatste keer dat ik op het cb was, dat is euh..........lang lang geleden)

@Krook balen man.......hoe heb je dan nu je vruchtbare dagen berekend? Heb persoonlijk errug goede ervaringen met Babybrabbel...(hrmpfproest-> maar echt waar dus)

@baba fijn dat je er weer bent....lijkt me nogal een klap van lekker warm Afrika in ijskoud nederland.....logisch lijkt me dat Aimee ziek is geworden en een toffe verjaardag gehad dus.... Ben idd ook wel benieuwd hoe het dit keer is gegaan met haar en vliegen. Als ik het goed heb onthouden moetne jullie daar ook nog een keer overstappen op een binnenlandse vlucht of niet?
Babba'tje! Weer terug in NL??? Verjaardag klinkt leuk, balen dat Aimee nu ziek is. Ik hoop dat ze snel opknapt, kan ze lekker de sneeuw in!

He Krook wat vervelend dat het niet gelukt is deze ronde. En ja... als je niet weet wat wachten is, is drie keer al heel veel natuurlijk!

Ik heb bij Ella ook ovu testen gebruikt (moest ivm de IUI). Welke heb je? Meestal staat er een schema in de bijsluiter, dan kun je nav je cyclusduur bepalen wanneer je gaat beginnen met testen (en weet je dus ook wanneer je je ei-sprong hebt). Als je zo'n korte cyclus hebt, valt je eisprong ook eerder. Ik had bij Ella mijn eisprong op dag 11. Maar wel een cyclus van 26-28 dagen, niet extreem kort ofzo.

Zit nu zo te denken, volgens mij heb ik ze bij Gijs ook gebruikt, maar dan meer omdat ze er toch nog lagen. Ik weet het niet eens meer.. hihi.

Mirjam; Ella heeft haar 2 jaar-apk ook gehad. Wij hoefden geen lijstje in te vullen vooraf. Ze moest idd blokjes bouwen (eigenlijk meer omdat de dokter dan naar onze Gijs kon kijken) en we meosten wat vragen beantwoorden. Ik vond het geen ene ruk voorstellen eerlijk gezegd. Maar ja.. ik heb niet zulke goede ervaringen met ons CB.

Ik mag met Gijs volgende week weer en ga dan wel aankaarten dat ik de arts van het vorige bezoek liever niet nog een keer wil, ik weet niet of ze kunnen voldoen aan die wens, maar ik ga het proberen.

Annie, jammer dat de bv terug aan het lopen is. Ben je nu weer voldoende opgeknapt? Als je echt zou willen, kun je proberen om t weer op te krikken, maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt als je al zo kwakkelig bent.

En wat goed dat je Mats al voorlichting hebt gegeven! Ik ben nog zo weinig ongesteld geweest (haha, maar 3 keer in 2006 en ook 3 keer in 2007... 2008 heb ik ongesteldloos doorgebracht en nu maar afwachten).

Niniane, ik kan me indenken dat al die klunzen die menen te kunnen schaatsen je normale werkzaamheden behoorlijk kunnen verstoren.. maar ja... ze willen gewoon lekker schaatsen natuurlijk!

Wij zijn niet gaan schaatsen, ik zou niet weten hoe ik dat moet organiseren met die twee ukken en een man met twee kunstheupen. Ik ben wel vandaag met Ella, Gijs, de hond en mijn zus lekker in het park gaan wandelen. Er zitten daar ook wat heuvels in en op 1 van die heuvels was een jongetje aan het sleeen. Ella riep keihard "Ella ook" (alsof ze ooit gesleed heeft....) en toen mocht ze zomaar met dat kereltje meedoen. Echt superleuk voor d'r! En ook zo lief van dat manneke.

Verder heeft ze weer enorm zin in morgen als ze weer met de kindjes mag spelen. Ze is niet te houden als het over de speelzaal gaat, het liefst ging ze nu al... we hebben haar daarom maar verteld dat er nu geen kindjes zijn. Dat alle kindjes thuis zijn, tandjes moeten poetsen en gaan slapen. Dat snapte ze helemaal! Zo grappig!

By the way... WAAR IS RINGEL????
Lekker dan... zit ik te hysteren, post je gewoon net voor mij!
Vliegen ging prima met Aimee. Heenweg vlogen we overdag en sliep ze dus niet constant. We moesten toen wel de nacht op de airport in Johannesburg doorbrengen. Zij sliep wel in de buggy, wij een beetje op een bankje. Pas in de ochtend hadden we binnenlandse vlucht. Terugweg heeft ze hysterisch gegild tijdens binnenl. vlucht naar Jburg. Ze wilde niet in de gordel... Pech voor haar en medepassagiers (1,5 uur vlucht). De lange vlucht naar amsterdam ging goed, geslapen....Haha midden in de nacht worden wij wakker van gehuil. Is ze van de stoel afgerold op de grond.

Vandaag dus hangerig meisje. Wel handig en rustig, kunnen wij ook bijkomen.

We hebben echt genoten. Aimee is zo verwend, met veel aandacht. Kreeg ze het niet van ons dan heel veel mensen waar ze het wel van kreeg. Ze heeft dus echt elke dag snoep, koek en chips op. 4 weken lang...Nu fruit/groente dieet.

Ze spreekt nu wat Engels en Afrikaans....

En weer vond iedereen Aimee groot. En was ze ook in vergelijking met sommige kindjes daar. Kindje van 3 net zo groot als zij...Typisch.

Was dus heerlijke luiervakantie, veel barbeque en eten. Verder wat leuke korte uitstapjes. 1 dag safari. Veel olifanten gezien en zo. Ik had nog wel willen reizen. Niet van gekomen. We hadden wel huurauto dus konden overal naar toe. Voor vriendlief is het fijn om thuis te zijn en hij heeft minder behoefte om dan een aantal dagen weg te gaan, want hij ziet iedereen al zo weinig.

Nu weer wennen aan het NL ritme.

Aimee is een sociaal kind en vertoeft makkelijk in de aanwezigheid van veel mensen. En daar zijn altijd veel mensen en kinderen. In haar eentje kan ze zich minder goed vermaken. Ze is niet zo van het speelgoed. Dat viel daar des te meer op. Ben benieuwd komende tijd.

Dit was even een heel ego update...Ga vanaf nu weer reageren:

Krokus: jammer nog niet gelukt. Je kent de cliche's , van je bent nog maar net bezig. En met die testen gaat het misschien wel sneller. Was jouw cyclus altijd zo kort?

Ringel: wow baby is echt in zicht nu. Alles klaar nu. Ben benieuwd wat het wordt.

Mirjam: dus Hanna is in een mamma mood. Bij Aimee wisselend. Geen duidelijke voorkeur.

RIS: lekker druk met 2 kids. Binnenkort daten. Dadelijk kan Gijs al lopen.....

Pebbles: Ben je al met jouw nieuwe baan begonnen? Heb je er zin in? Spannend...
@babs, dat herken ik heel erg, dat niet zo van het speelgoed zijn. Hoe doe jij dat als je de hele dag thuis bent? Roan heeft ook een korte aandachtsspanne. Ik ben sinds mijn 14e aan de pil ivm hevige menstruatieklachten. Had dus jaren een chemische cyclus.
Krook, ik doe wel het allermeeste met Hanna (en ook wel met Mirjamzoon) als ik thuis ben. Mirjamman heeft wel een papadag (en -middag voor zoon) en dan vindt ze het prima bij hem. Maar als ik dan thuiskom, wordt ze wild "Mama toe, mama toe!". Als ik in de buurt ben, sta ik absoluut met stip op een. En ach, eigenlijk vind ik het heerlijk en totaal geen probleem. De laatste nachten (en avonden) is het ook bal en ik kan haar dan gewoon ook het beste troosten. Het inslapen 's avonds is een beetje lastig op het moment en dan blijf ik er naast zitten tot ze in slaap is gevallen of in slaap lijkt te zijn gevallen. Net ook weer; sluip ik weg bij een schijnbaar slapend kind, zit ze meteen weer rechtop te jammeren "Mama toe-oe.." Dus toen ben ik er maar weer naast gaan zitten. Ik kan haar qua aanwezigheid ook geen nee verkopen (niet dat ik niet streng kan zijn) maar als ze me nodig heeft, wil ik er zijn voor haar. Als ik echter merk dat ze me gewoon gaat uitproberen, zal ik nog strenger zijn en haar wel laten huilen in bed (nu soms ook al wel hoor). Voor zoon ben ik ook al zo belangrijk; we hebben echt twee moederskinderen!
Krokus

Vorige x was je natuurlijk meteen zwanger, dus geen cyclus gehad.

Die testen lijken mij dan wel handig.

Een hele dag thuis met Aimee is soms vermoeiend. Ze wil zelf het liefste de deur uit. Het woord spelen is bij haar een straf. Als ik vraag wil je spelen, dan zegt ze nee.

Kleuren en boekjes kan ze zich nog even mee vermaken. Het is al lang geleden dat ze voor lange tijd zelf speelt. Als wij op de bank zitten, dan zit ze erbij. Dan gaat ze iets op de bank doen, bv haar schoenen uit en aan doen. Ze trekt zichzelf niet terug. Ik ervaar dat soms als claimend en dan moeten we echt zeggen/dwingen op een bepaalde plek te spelen.

Misschien zelf in de hand gewerkt. Ik heb het afgelopen half jaar veel gewerkt. Dus als ik er ben in de avond, krijgt ze veel aandacht. Ben ik een hele dag alleen met haar, dan valt het mij op dat ze erg op ons gericht is qua vermaak. Op kdv heeft ze genoeg vermaak met andere kinderen. Dus dan is ze happy.

Speelgoed zoals little people vindt ze 3x niks. Haar vermaak haalt ze uit contact met andere mensen/kinderen. Ik heb dus geen zin om haar steeds te vermaken haha...Heb zo'n idee dat we een vermoeiende tijd tegemoet gaan met Aimee wbt dit onderwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven