AIVD kerstpuzzel 2016
maandag 19 december 2016 om 17:29
Het kwam net ter sprake in een ander topic, of er geen topic over moest. Dus bij deze .
Hier kunnen we met elkaar praten over de puzzel, maar let op: geen antwoorden delen!, dan gaat namelijk een deel van het plezier verloren .
Ik ben gisteren begonnen, opgave 1a en 20 zijn me inmiddels gelukt. Hoe gaat het bij jullie?
Hier kun je de puzzel vinden.
Hier kunnen we met elkaar praten over de puzzel, maar let op: geen antwoorden delen!, dan gaat namelijk een deel van het plezier verloren .
Ik ben gisteren begonnen, opgave 1a en 20 zijn me inmiddels gelukt. Hoe gaat het bij jullie?
Hier kun je de puzzel vinden.
dinsdag 3 januari 2017 om 22:38
dinsdag 3 januari 2017 om 22:45
quote:AnneSoet schreef op 03 januari 2017 @ 22:19:
Als je weet waar hij vaart en dat combineert met de eerdere hint, dan is de oplossing dichtbij.
Dus het is wel belangrijk te weten waar hij vaart?
En dit in combi met 'let op de nullen' moet het doen?
Hmmm... ga ik over nadenken.
Over 4a... ik heb ook gegoogled en ik denk de logica van de verdeling te snappen.
Wil m'n gedachtengang wel delen via pm.
Wat zijn die roodwitte bolletjes nou toch??
Als je weet waar hij vaart en dat combineert met de eerdere hint, dan is de oplossing dichtbij.
Dus het is wel belangrijk te weten waar hij vaart?
En dit in combi met 'let op de nullen' moet het doen?
Hmmm... ga ik over nadenken.
Over 4a... ik heb ook gegoogled en ik denk de logica van de verdeling te snappen.
Wil m'n gedachtengang wel delen via pm.
Wat zijn die roodwitte bolletjes nou toch??
woensdag 4 januari 2017 om 10:31
woensdag 4 januari 2017 om 11:10
die tip voor de nullen was voor 17 he... Oorspronkelijk dan.quote:AnAppleADay schreef op 03 januari 2017 @ 16:32:
De derde heb ik ook met googlen gevonden, kende het verder niet.
Maar die laatste 2 heb ik ook met google niet kunnen vinden, zijn ze wel bekend?
En bij 4a zitten we dan inderdaad op hetzelfde vast
die laatste twee zijn zeker bekend (bij mij dan). de laatste iets minder maar de een na laatste was bij mij juist waardoor ik het thema door kreeg!
ik bedacht gister in de sauna ineens iets bij 25a.. dus daar ga ik nog even mee puzzelen.
Bij 11 heb ik echt geen enkel idee..
De derde heb ik ook met googlen gevonden, kende het verder niet.
Maar die laatste 2 heb ik ook met google niet kunnen vinden, zijn ze wel bekend?
En bij 4a zitten we dan inderdaad op hetzelfde vast
die laatste twee zijn zeker bekend (bij mij dan). de laatste iets minder maar de een na laatste was bij mij juist waardoor ik het thema door kreeg!
ik bedacht gister in de sauna ineens iets bij 25a.. dus daar ga ik nog even mee puzzelen.
Bij 11 heb ik echt geen enkel idee..
woensdag 4 januari 2017 om 12:02
quote:AnAppleADay schreef op 04 januari 2017 @ 11:57:
Ik vind 16 dus ook heel frustrerend.
Ik heb de eerste 3 woorden maar dan kom ik niet meer verder...Heb je alles onder elkaar geschreven? Zo ben ik er stap voor stap uitgekomen. En let wel op er is een aanwijzing van de AIVD dan er soms letters helemaal niet zijn doorgekomen. Als een letter 4x voorkomt en een andere 1x kan ook de letter die éénmaal goed is doorgezonden de juiste zijn. Hiermee kwam ik er uit.
Ik vind 16 dus ook heel frustrerend.
Ik heb de eerste 3 woorden maar dan kom ik niet meer verder...Heb je alles onder elkaar geschreven? Zo ben ik er stap voor stap uitgekomen. En let wel op er is een aanwijzing van de AIVD dan er soms letters helemaal niet zijn doorgekomen. Als een letter 4x voorkomt en een andere 1x kan ook de letter die éénmaal goed is doorgezonden de juiste zijn. Hiermee kwam ik er uit.
woensdag 4 januari 2017 om 14:27
quote:AnAppleADay schreef op 04 januari 2017 @ 13:18:
Hoe bedoel je, onder elkaar schrijven?
Het staat toch al onder elkaar?
Als ik het met minder witruimte onder elkaar schrijf raak ik juist in de war...Ik heb EXCEL gebruikt en dan de letters onder elkaar gezet. Daarna gelijke letters gekleurd en dan gepuzzeld.
Hoe bedoel je, onder elkaar schrijven?
Het staat toch al onder elkaar?
Als ik het met minder witruimte onder elkaar schrijf raak ik juist in de war...Ik heb EXCEL gebruikt en dan de letters onder elkaar gezet. Daarna gelijke letters gekleurd en dan gepuzzeld.