Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
vrijdag 6 januari 2017 om 18:53
Spannend Stella! Ik hoop zooo dat je niet ongesteld wordt! Ik had het denk ik ook wel gezegd op het werk, als ik met zulke dingen zou werken.
Pfff wat kan je lichaam dan raar doen he! Florence en GE hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Die onzekerheid is killing!
En dan te bedenken dat ik heel naïef dacht: oh ben vast binnen een paar maand zwanger, zoals iedereen om mij heen. Inmiddels 1,5 jaar verder.....
Pfff wat kan je lichaam dan raar doen he! Florence en GE hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Die onzekerheid is killing!
En dan te bedenken dat ik heel naïef dacht: oh ben vast binnen een paar maand zwanger, zoals iedereen om mij heen. Inmiddels 1,5 jaar verder.....
vrijdag 6 januari 2017 om 20:31
Lastig als je lichaam niet doet wat je verwacht.
Fijn Stella dat je man er zo instaat. Mijn man vind het nu niet erg meer maar hij zei net dat hij het heeeeel erg had gevonden als de uitslag niet goed was. Ik natuurlijk ook maarja die kans is er natuurlijk ook. Wij zijn in ieder geval erg opgelucht.
Fijn Stella dat je man er zo instaat. Mijn man vind het nu niet erg meer maar hij zei net dat hij het heeeeel erg had gevonden als de uitslag niet goed was. Ik natuurlijk ook maarja die kans is er natuurlijk ook. Wij zijn in ieder geval erg opgelucht.

zondag 8 januari 2017 om 10:57
Dat kan ik me voorstellen rosalie. Het is ook rot als het aan hem ligt. Gelukkig is dat dus niet zo. Nu nog hopen dat er met jou ook niks is.
Al was het voor ons ook wel een teleurstelling dat er niks gevonden werd. Want hoe kan het dan dat we al 2 jaar niet zwanger zijn? Pijnlijk en niet te accepteren.
Het is hoe dan ook niet leuk.
Wij gaan mijn vruchtbare week in. En natuurlijk, beide een drukke werkweek. 2 avonden niet thuis. Maar we moeten gewoon! Dit is echt de laatste natuurlijke poging! En die wil ik ten volle benutten.
Succes stella komende week met je nod!
Al was het voor ons ook wel een teleurstelling dat er niks gevonden werd. Want hoe kan het dan dat we al 2 jaar niet zwanger zijn? Pijnlijk en niet te accepteren.
Het is hoe dan ook niet leuk.
Wij gaan mijn vruchtbare week in. En natuurlijk, beide een drukke werkweek. 2 avonden niet thuis. Maar we moeten gewoon! Dit is echt de laatste natuurlijke poging! En die wil ik ten volle benutten.
Succes stella komende week met je nod!

zondag 8 januari 2017 om 14:55
Stella, heb je een vast contract? Dan zou ik het gewoon zeggen op je werk. Je loopt geen risico dat je contract niet verlengd gaat worden dus waarom niet? Ik hoop natuurlijk dat het er helemaal niet toe doet en je deze ronde 'gewoon' zwanger bent!
Emceetje en Borg: Goed bezig!!
Hier merk ik dat ik behoorlijk bezig ben met het zwanger worden.. Ik ben heel benieuwd of ik straks ook gewoon weer op CD (Cyclus Dag) 29 ongesteld wordt.. Zo ja, dan heb ik een korte LF.. Ik heb helemaal een plan voor volgende maand gemaakt: Temperaturen (ben ik deze maand mee begonnen), ovulatietesten gaan gebruiken en aan de granaatappelsap vanaf de ovulatie (het schijnt de innesteling te bevorderen). Ik heb er tot nu toe behoorlijk nuchter in gestaan, maar er moet nu wat gaan gebeuren . Als het die maand niet raak is, ga ik eind februari weer naar de huisarts..
Emceetje en Borg: Goed bezig!!
Hier merk ik dat ik behoorlijk bezig ben met het zwanger worden.. Ik ben heel benieuwd of ik straks ook gewoon weer op CD (Cyclus Dag) 29 ongesteld wordt.. Zo ja, dan heb ik een korte LF.. Ik heb helemaal een plan voor volgende maand gemaakt: Temperaturen (ben ik deze maand mee begonnen), ovulatietesten gaan gebruiken en aan de granaatappelsap vanaf de ovulatie (het schijnt de innesteling te bevorderen). Ik heb er tot nu toe behoorlijk nuchter in gestaan, maar er moet nu wat gaan gebeuren . Als het die maand niet raak is, ga ik eind februari weer naar de huisarts..

zondag 8 januari 2017 om 20:04
Dennen je zal wel vaak horen: laat het los! Ohh wat haat ik het als mensen dat zeggen! Als je zolang bezig bent zonder resultaat, is het niet meer los te laten. En je raakt er niet sneller zwanger door ook, anders was het wel een advies van onze gynaecoloog geweest.
Maar ik ben er ook heel veel mee bezig. Ik denk wij allemaal wel.
Maar ik ben er ook heel veel mee bezig. Ik denk wij allemaal wel.
zondag 8 januari 2017 om 22:11
Is dat waar van die granaatappelsap? Dan ga ik dat morgen ook even halen. Heb ook eens wat gehoord van teunisbloemolie. Iemand bekend mee?
Ik had net even een dipje. Loslaten lukt hier ook niet meer hoor. Dit weekend was de eisprong en seks ging niet helemaal zoals we wilden....... Nouja we hebben het gedaan dat is het belangrijkste maar echt heel leuk was het even niet. Nu weer 2 weken afwachten.
Vriendin moet bijna bevallen dus even lastig. Aan de ene kant heel leuk voor haar maar ik had het ook graag meegemaakt. Kan soms echt zo n steek jaloezie voelen dat anderen hebben gevoeld en meegemaakt hoe het is om zwanger te zijn en ik (nog) niet. Nouja hopelijk gaan de komende weken lekker snel
Ik had net even een dipje. Loslaten lukt hier ook niet meer hoor. Dit weekend was de eisprong en seks ging niet helemaal zoals we wilden....... Nouja we hebben het gedaan dat is het belangrijkste maar echt heel leuk was het even niet. Nu weer 2 weken afwachten.
Vriendin moet bijna bevallen dus even lastig. Aan de ene kant heel leuk voor haar maar ik had het ook graag meegemaakt. Kan soms echt zo n steek jaloezie voelen dat anderen hebben gevoeld en meegemaakt hoe het is om zwanger te zijn en ik (nog) niet. Nouja hopelijk gaan de komende weken lekker snel
maandag 9 januari 2017 om 06:18
Pfff, dat "laat het los", wat een onzin, ik vind het daarnaast eigenlijk ook gewoon onbeschoft, ik bedoel, je hebt een probleem, daar zit je mee en vervolgens vertellen mensen dat je er gewoon niet over na moet denken. Bij elk ander probleem zou dat volslagen ondenkbaar zijn:
- Been gebroken? Laat het los, gewoon verder lopen
- grote schulden: laat het los, ga gewoon winkelen
- lukt niet met solliciteren? Laat het los, als je niet meer solluciteert lukt het vast vanzelf.
- Alleen maar onvoldoendes op school? Gewoon niet meer nadenken, dan gaat het vast beter
Zoiets?
- Been gebroken? Laat het los, gewoon verder lopen
- grote schulden: laat het los, ga gewoon winkelen
- lukt niet met solliciteren? Laat het los, als je niet meer solluciteert lukt het vast vanzelf.
- Alleen maar onvoldoendes op school? Gewoon niet meer nadenken, dan gaat het vast beter
Zoiets?
maandag 9 januari 2017 om 06:44
Ja inderdaad Florence! Als iemand een dierbare heeft verloren of ongeneeslijk ziek is zul je het ze niet horen zeggen..... Ik heb er ook zo'n hekel aan als mensen zeggen "laat het los" of "je bent er te veel mee bezig". Denken ze dat we dat nog niet geprobeerd hebben? Wat geeft iemand het recht om over andermans emoties te oordelen of deze te bagataliseren? Wij zijn ook allemaal lekker op vakantie geweest in de hoop dat we zwanger terug zouden komen maar helaas!
Dennen, ja ik heb een vast contract. Ik werk er nu 6 jaar (fulltime).
Heeft een vriendin van me op Facebook de tekst geplaatst dat het verlanglijstje van een moeder nooit lang is omdat ze het mooiste van alles al heeft, met daaronder een foto van haar twee kinderen (2.5 jaar en 6 weken oud). Au
Gisteren is mijn vriendin hier geweest met haar dochter van 6 maanden. Ik kan mijn ogen bijna niet van de kleine af houden. Ik wil ook zo graag een kindje van mijn man en mij samen
Vragen mensen naar mijn goede voornemens voor dit jaar maar die kan ik niet hardop uitspreken. Ik heb er namelijk maar een: zwanger worden in 2017!
Dennen, ja ik heb een vast contract. Ik werk er nu 6 jaar (fulltime).
Heeft een vriendin van me op Facebook de tekst geplaatst dat het verlanglijstje van een moeder nooit lang is omdat ze het mooiste van alles al heeft, met daaronder een foto van haar twee kinderen (2.5 jaar en 6 weken oud). Au
Gisteren is mijn vriendin hier geweest met haar dochter van 6 maanden. Ik kan mijn ogen bijna niet van de kleine af houden. Ik wil ook zo graag een kindje van mijn man en mij samen
Vragen mensen naar mijn goede voornemens voor dit jaar maar die kan ik niet hardop uitspreken. Ik heb er namelijk maar een: zwanger worden in 2017!
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
maandag 9 januari 2017 om 07:18
Herkenbaar hoor Stella, ik heb twee goede voornemens: 1) we gaan er alles aan doen om zwanger te worden. Alles. 2) zolang dat niet gebeurt is gezond leven en langzaam afvallen naar m'n streefgewicht.
Laat het los is zo'n rot opmerking. Als mensen dat zeggen vraag ik weleens of ze denken dat mensen in medische trajecten het los kunnen laten.
De gyn waar we vorige week waren zei het wel soort van: "stress is aantoonbaar niet goed voor je vruchtbaarheid". Voelde me best wel gekwetst eigenlijk,alsof het mijn schuld is dat ik niet zwanger raak omdat ik teveel gestresst zou zin. Terwijl ik er zoveel aandoe om niet gestresst te zijn, dingen op het werk verandert, doe yoga, goed slapen, etc etc.
Deze week eisprong en we hebben er zin in
Laat het los is zo'n rot opmerking. Als mensen dat zeggen vraag ik weleens of ze denken dat mensen in medische trajecten het los kunnen laten.
De gyn waar we vorige week waren zei het wel soort van: "stress is aantoonbaar niet goed voor je vruchtbaarheid". Voelde me best wel gekwetst eigenlijk,alsof het mijn schuld is dat ik niet zwanger raak omdat ik teveel gestresst zou zin. Terwijl ik er zoveel aandoe om niet gestresst te zijn, dingen op het werk verandert, doe yoga, goed slapen, etc etc.
Deze week eisprong en we hebben er zin in

maandag 9 januari 2017 om 11:04
Nou volgens mij zijn we allemaal goed bezig hoor met gezond leven, zo min mogelijk stress etc. Zelf ben ik gezegend met een baan die weinig stress oplevert, ook weinig geld maarja dat nemen we maar even voor lief. Gezond eten en bewegen maar af en toe laat ik me wel gaan, meestal door de hormonen zeg ik dan haha. Vervelend die opmerkingen van het is het mooiste wat er is. Dat weet ik zelf ook wel maar aan de andere kant vind ik moeders vaak ook ontevreden kijken en denk ik dan nou zo erg genieten ze nou ook weer niet. Maar ik zou wel heel erg genieten denk ik dan.
Probeer vaak te denken dat ik ook happy moet zijn met m'n koophuis, vaste contract, man, auto, rijbewijs, katten etc. Maarja een kind zou het hele plaatje wel afmaken. Reizen om zwanger te worden is me niet gelukt want ik durfde niet te ver naar een warm al inclusive land omdat ik dan bang ben dat ik iets verkeerds eet....... misschien heel stom maar we hadden express gekozen voor een appartement in Italië om zelf te koken, dat wel amper gedaan ivm de hitte en toch veel buiten de deur gegeten maar achteraf wel spijt van de sla.... want stel je voor toxoplasmose of listeria maarja nu maakt het niks meer uit is al bijna een jaar geleden. Begin nu toch te twijfelen aan die reis naar een warm land all inclusive.
Eisprong vraagje... ben er nog steeds niet achter hoe mijn lichaam werkt. Ik heb ongeveer drie dagen erg veel glibberig slijm. Na die dagen verlies ik grote stukken van dat slijm en zijn mijn billen smorgens ook helemaal glibberig. Is dat dan de piek denken jullie? Of is dan de eisprong geweest. Volgende maand toch maar weer ovulatietesten want nu twijfel ik.
Probeer vaak te denken dat ik ook happy moet zijn met m'n koophuis, vaste contract, man, auto, rijbewijs, katten etc. Maarja een kind zou het hele plaatje wel afmaken. Reizen om zwanger te worden is me niet gelukt want ik durfde niet te ver naar een warm al inclusive land omdat ik dan bang ben dat ik iets verkeerds eet....... misschien heel stom maar we hadden express gekozen voor een appartement in Italië om zelf te koken, dat wel amper gedaan ivm de hitte en toch veel buiten de deur gegeten maar achteraf wel spijt van de sla.... want stel je voor toxoplasmose of listeria maarja nu maakt het niks meer uit is al bijna een jaar geleden. Begin nu toch te twijfelen aan die reis naar een warm land all inclusive.
Eisprong vraagje... ben er nog steeds niet achter hoe mijn lichaam werkt. Ik heb ongeveer drie dagen erg veel glibberig slijm. Na die dagen verlies ik grote stukken van dat slijm en zijn mijn billen smorgens ook helemaal glibberig. Is dat dan de piek denken jullie? Of is dan de eisprong geweest. Volgende maand toch maar weer ovulatietesten want nu twijfel ik.
maandag 9 januari 2017 om 14:53
Rosalie Of granaatappelsap werkt, volgens verhalen op internet wel, maar laten we eerlijk zijn, als het echt goed helpt dan hadden gynaecologen het toch ook aangeraden? Zover ik weet doen ze dat niet.. Maar baat het niet, dan schaad het niet, ik wil het toch proberen.
Of teunisbloemolie helpt.. Volgens sommige verhalen wel, maar ik lees ook dat het bij anderen juist de hele cyclus in de war geschopt heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar durf het niet uit te proberen.
Over dat slijm kan ik je niet verder helpen, weet daar (nog) niet zoveel vanaf..
Stella jouw NOD is bijna he? Wanneer verwacht je hem? Zijn er nog meer dames die bijna een nod hebben? Ik zou op basis van de lengte van mijn cyclussen morgen mijn nod hebben. Maar mijn eisprong is een week later geweest, dus hij kan ook volgende week zijn.. Nog even afwachten dus..
Of teunisbloemolie helpt.. Volgens sommige verhalen wel, maar ik lees ook dat het bij anderen juist de hele cyclus in de war geschopt heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar durf het niet uit te proberen.
Over dat slijm kan ik je niet verder helpen, weet daar (nog) niet zoveel vanaf..
Stella jouw NOD is bijna he? Wanneer verwacht je hem? Zijn er nog meer dames die bijna een nod hebben? Ik zou op basis van de lengte van mijn cyclussen morgen mijn nod hebben. Maar mijn eisprong is een week later geweest, dus hij kan ook volgende week zijn.. Nog even afwachten dus..
maandag 9 januari 2017 om 16:25
Dat granaatappelsap klinkt wel interessant en makkelijk. Ik denk dat ik dat ook ga proberen deze ronde. Ik zit eind van de week in mijn vruchtbare dagen, we zijn nu beide snipverkouden dus ik hoop dat we ons dan wat fitter voelen 
Rosalie: Over het slijm, ik kijk daar zelf wel heel erg naar. Bij mij zie je heel duidelijk een verschil in mijn vruchtbare dagen. Het is dan glibberig, helder en dikker. Op de dag dat het slijm het meest rekbaar is, is als het goed is je piek (tussen duim en wijsvinger even testen), meestal is het bij mij dan ook de dag met de meeste afscheiding. Maar ik ben niet zo glibberig als jij omschrijft en ik heb ook geen last van grote stukken die loslaten. Dus ik heb geen idee wat dat betekend.

Rosalie: Over het slijm, ik kijk daar zelf wel heel erg naar. Bij mij zie je heel duidelijk een verschil in mijn vruchtbare dagen. Het is dan glibberig, helder en dikker. Op de dag dat het slijm het meest rekbaar is, is als het goed is je piek (tussen duim en wijsvinger even testen), meestal is het bij mij dan ook de dag met de meeste afscheiding. Maar ik ben niet zo glibberig als jij omschrijft en ik heb ook geen last van grote stukken die loslaten. Dus ik heb geen idee wat dat betekend.