Gezondheid alle pijlers

Zumba step

11-01-2017 13:34 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag iets meer aan beweging doen.

Naast dat ik met de honden loop en op mijn werk veel loop wil ik iets doen voor een betere conditie.

Ik hoef niet af te vallen want mijn BMI is prima maar mijn conditie niet.

Ik hou van dansen en zo kwam ik uit om zumba step

https://www.bol.com/nl/p/ ... 79908840-9200000051276979

Is dat wat? Iemand die dit doet?

Heb jaren geleden een paar lessen zumba gedaan in de sportschool maar dat was gewone zumba.

Ik heb kleine kinderen dus naar de sportschool gaan vind ik zo'n gedoe om te regelen qua oppas.

Man werkt overdag maar ook veel 's avonds.

Ik weet dat er voor thuis sporten discipline nodig is maar als ik iets wil dan ga ik er ook voor!
Bij zumba-step dans je veel minder omdat je op- en afstappend veel beperkter bent. Ikzelf vind het een stuk saaier.

Maar als je je conditie wil verbeteren, kan zumba-step natuurlijk prima zijn!

(Er zijn ook steplessen voor gevorderden waarbij je geen één maar twee steps gebruikt en dan ook met allerlei hupjes en sprongetjes de steps gebruikt. Het tempo kan dan hoog liggen en de combinatie van passen kan best lang zijn, zodat je ook goed moet blijven opletten wat je moet doen. Het is alleen geen dansen maar absoluut goed voor je conditie.

Dit terzijde, aangezien je liever niet naar een sportschool gaat).

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 11 januari 2017 @ 16:13:

Bij zumba-step dans je veel minder omdat je op- en afstappend veel beperkter bent. Ikzelf vind het een stuk saaier.

Maar als je je conditie wil verbeteren, kan zumba-step natuurlijk prima zijn!

(Er zijn ook steplessen voor gevorderden waarbij je geen één maar twee steps gebruikt en dan ook met allerlei hupjes en sprongetjes de steps gebruikt. Het tempo kan dan hoog liggen en de combinatie van passen kan best lang zijn, zodat je ook goed moet blijven opletten wat je moet doen. Het is alleen geen dansen maar absoluut goed voor je conditie.

Dit terzijde, aangezien je liever niet naar een sportschool gaat).

Veel plezier!De combi van dansen en steppen lijkt mij erg leuk
Dan zeg ik: ga ervoor, en veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven