Afval Challenge 2017
zondag 1 januari 2017 om 15:13
En we gaan weer door!
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in

It's not always easy, but it's worth it.
vrijdag 13 januari 2017 om 07:44
hummus toch maar eens zoeken in de winkel. Ik lees daar vaak over.
In de kleine pauze (10 uur) eet ik altijd 2 boterhammen, anders red ik het echt niet tot 12 uur.
Ik zou dan een banaan kunnen eten, dat vult wel goed, maar dan zit ik standaard op 3 stukken fruit, en dat is volgens mij ook niet goed....
Ik zal mijn sultana's vandaag thuis laten ! haha
Vandaag word denk ik wel een raar dagje, alle brood in huis is op. Dus moet in de pauze wel iets in de winkel halen. Zal brood met iets makkelijks smeerbaar worden.
Ik ga nu snel naar het werk, zag dat er behoorlijk wat sneeuw ligt!
Bedankt voor het meedenken!
In de kleine pauze (10 uur) eet ik altijd 2 boterhammen, anders red ik het echt niet tot 12 uur.
Ik zou dan een banaan kunnen eten, dat vult wel goed, maar dan zit ik standaard op 3 stukken fruit, en dat is volgens mij ook niet goed....
Ik zal mijn sultana's vandaag thuis laten ! haha
Vandaag word denk ik wel een raar dagje, alle brood in huis is op. Dus moet in de pauze wel iets in de winkel halen. Zal brood met iets makkelijks smeerbaar worden.
Ik ga nu snel naar het werk, zag dat er behoorlijk wat sneeuw ligt!
Bedankt voor het meedenken!

vrijdag 13 januari 2017 om 08:33
Oh Jane de hele dag in bed ...Heerlijk, zou ik ook weleens willen maar hier staat zoon iedere dag om half zeven aan bed... Mamaaaaa ik ben wakker....Of ik heb gepoept mama en ik ben klaaaaaaaaaaaaaaaarrr....Lekker wakker worden joh
Verder klaag ik niet, love them.
Heb 1 keer humus geprobeerd maar ik vond het niet zo...
Waar haal jij die van je plaatje?
Verder klaag ik niet, love them.
Heb 1 keer humus geprobeerd maar ik vond het niet zo...
Waar haal jij die van je plaatje?

vrijdag 13 januari 2017 om 08:40
Evda, haha herkenbaar met die ukkies maar gelukkig is dat voor mij voorbij.
Alhoewel....ik sta nog steeds op voor mijn zoon (15)
Thee,brood...even samen zitten, vind ik gewoon fijn.
Anders neemt hij geen brood mee en gaat hij snacken op school.
Dat wil ik niet. Niet gezond en ook duur
Humus gewoon in de supermarkt.
Alhoewel....ik sta nog steeds op voor mijn zoon (15)
Thee,brood...even samen zitten, vind ik gewoon fijn.
Anders neemt hij geen brood mee en gaat hij snacken op school.
Dat wil ik niet. Niet gezond en ook duur
Humus gewoon in de supermarkt.
Prrrr, mauw miawwwww.

vrijdag 13 januari 2017 om 09:07
Twilight, zou je het kunnen beperken tot 1 boterham tussendoor misschien? Veel fruit eten is ook niet goed, banaan vind ik zelf echt helemaal niet vullen.
Er zijn dagen zat trouwens dat ik ook 4 boterhammen eet en ook gewoon afval en ik sport niet eens. Dus het kan best.
Jane, ik moest echt wel om je lachen met al die doorgestreepte teksten
Zou, snel douchen en de deur uit de rest van de dag. Fijne dag allemaal!
Er zijn dagen zat trouwens dat ik ook 4 boterhammen eet en ook gewoon afval en ik sport niet eens. Dus het kan best.
Jane, ik moest echt wel om je lachen met al die doorgestreepte teksten
Zou, snel douchen en de deur uit de rest van de dag. Fijne dag allemaal!

vrijdag 13 januari 2017 om 13:09
Vanmorgen maar weer contact gehad met de ha. Jeetje wat doet oorontsteking pijn zeg. Heb nu druppels, antibiotica en pijnstillers. Het straalt uit naar mijn kaak dus eten is lastig. Dus het enige voordeel ik dat koekjes etc nu niet past. Krijg mijn mond niet zover open. Voor de rest net een zombie van de bijwerkingen.
vrijdag 13 januari 2017 om 13:41
Mmmm mijn tekst weg van gisteren avond?
@evda mij pb wel aangekomen?
@woefie oorontsteking een HEL is dat....vorig jaar ook gehad. Bevallen is er niks bij. Vraag goede pijnstilling!!!
Ik ben nooit van de pijnstilling maar zonder kan echt niet. Ik liep echt rond alsof ik weeen aan t wegpuffen was op een gegeven moment...
Hopelijk knap je snel op!!!
@eten...haha ik vind jullie allemaal redelijk wat eten vergeleken met mijn koolhydraat arm dieet.
Gisteren geen goede dag. Flesje aloe vera drank ( suikers....) en de zoute babanenchipjes bij de toko waren zo zielig dat ik het niet over hart kon verstrijken ze daar te laten liggen
Achtelijke kronkel in mijn hersenen zei.. het is banaan en dus fruit dus mag een btje.
En om het af te maken ook nog 2 mini wraps meegegeten bij avond eten...
En zakje gedroogd fruit en b&f snackreep.
Kan erger maar voelt wel slecht....
Vandaag mijn shake, gekookt eitje, belibel kaasje, 1 snee sportmix brood met krabsalade ( ok ook niet goed)
En tussendoor b&f snackreep.
Vanmiddag nog een appel en wat worteltjes denk ik.
Vanavond maak spinazietaart met tomaat, ei en kruidenkaas. Voor mijzelf portie zonder bladerdeeg.
Humus heb ik altijd van de lidl...scheelt veel.
Ook heerlijk met gegrilde courgette.
Nu heb ik niet meer op iedereen gereageerd.
Jongste wil in de sneeuw met mij nu haha
Ik heb hekel aan sneeuw en ben moe...wil liever op de bank stiekem
@evda mij pb wel aangekomen?
@woefie oorontsteking een HEL is dat....vorig jaar ook gehad. Bevallen is er niks bij. Vraag goede pijnstilling!!!
Ik ben nooit van de pijnstilling maar zonder kan echt niet. Ik liep echt rond alsof ik weeen aan t wegpuffen was op een gegeven moment...
Hopelijk knap je snel op!!!
@eten...haha ik vind jullie allemaal redelijk wat eten vergeleken met mijn koolhydraat arm dieet.
Gisteren geen goede dag. Flesje aloe vera drank ( suikers....) en de zoute babanenchipjes bij de toko waren zo zielig dat ik het niet over hart kon verstrijken ze daar te laten liggen
Achtelijke kronkel in mijn hersenen zei.. het is banaan en dus fruit dus mag een btje.
En om het af te maken ook nog 2 mini wraps meegegeten bij avond eten...
En zakje gedroogd fruit en b&f snackreep.
Kan erger maar voelt wel slecht....
Vandaag mijn shake, gekookt eitje, belibel kaasje, 1 snee sportmix brood met krabsalade ( ok ook niet goed)
En tussendoor b&f snackreep.
Vanmiddag nog een appel en wat worteltjes denk ik.
Vanavond maak spinazietaart met tomaat, ei en kruidenkaas. Voor mijzelf portie zonder bladerdeeg.
Humus heb ik altijd van de lidl...scheelt veel.
Ook heerlijk met gegrilde courgette.
Nu heb ik niet meer op iedereen gereageerd.
Jongste wil in de sneeuw met mij nu haha
Ik heb hekel aan sneeuw en ben moe...wil liever op de bank stiekem
vrijdag 13 januari 2017 om 13:52
Beterschap Woeffie. Oorpijn is zo akelig!
Ik heb vanmorgen braaf mijn rondje gelopen. Wel ietsjes korter, want het sneeuwde en waaide wel erg hard.
De hele ochtend gaat het goed, maar juist na de lunch en ook na het avondeten krijg ik snoepzin. Dus echt terwijl ik net gegeten heb. Hebben jullie dat ook?
Ik heb vanmorgen braaf mijn rondje gelopen. Wel ietsjes korter, want het sneeuwde en waaide wel erg hard.
De hele ochtend gaat het goed, maar juist na de lunch en ook na het avondeten krijg ik snoepzin. Dus echt terwijl ik net gegeten heb. Hebben jullie dat ook?
vrijdag 13 januari 2017 om 14:10
Zo! Ik ben al lekker thuis, Ik maar nu geen seconde overtijd op mijn werk en heb wat uren van volgende week gecompenseerd.
Doe ik normaalgesproken nooit als het druk is, maar nu is alles anders.
Oh woeffie, oorpijn is net zo erg als kiespijn, brrrr. Beterschap
Ik ga vanmiddag beginnen mijn trainingsschema voor de halve marathon op 12 maart. In 2 maanden van 15 km naar 21 km moet te doen zijn. Straks intervallen en zondag 100 minuten duurloop. Lekker veel kcal verbranden dus. Ben benieuwd wat het met mijn gewicht gaat doen, want meestal kom ik aan als ik meer ga trainen.
Doe ik normaalgesproken nooit als het druk is, maar nu is alles anders.
Oh woeffie, oorpijn is net zo erg als kiespijn, brrrr. Beterschap
Ik ga vanmiddag beginnen mijn trainingsschema voor de halve marathon op 12 maart. In 2 maanden van 15 km naar 21 km moet te doen zijn. Straks intervallen en zondag 100 minuten duurloop. Lekker veel kcal verbranden dus. Ben benieuwd wat het met mijn gewicht gaat doen, want meestal kom ik aan als ik meer ga trainen.

vrijdag 13 januari 2017 om 15:09
Hey meiden hier ben ik ook weer even.
Evda fijn dat het gesprek zo goed ging meis. Gaan ze hem observeren om dan te bepalen of hij op die school kan blijven of staat dat los van elkaar?
Jua balen dat je gisteren je dag niet had qua eten. Hopelijk vandaag beter.
Femme helaas geen sauna hier in de buurt maar ga wel morgen naar mijn beste vriendin om even afleiding te hebben. Zij komt ook net uit een lange relatie dus begrijpt mij heel goed, al date zij wel weer en vind ik het voorlopig wel even best. Eerst dit allemaal maar eens gaan verwerken. Sauna is wel heerlijk trouwens! Spannend die halve marathon ook voor de boeg.
Woeffie hoe gaat het met je oorontsteking?
Jane Ice wat jij zegt met die boullion i s ook waarom ik ermee gestopt ben ja, dat is zo zout.... Dan liever een stukje fruit extra. Hahaha die pizza hahahaha, wat grappig dat stukje om 07.35!
En ja die hummus daar moet ik ook maar es naar zoeken haha, hoor ook iedereen daar tegenwoordig over!
Haha Judith je post 3 x hier ja? Sliep je op de enter toets? En hoe gaat het nu verder met je, je hebt best een pittige periode ook die je doormaakt.
Ik merk wel gelijk dat ik wat rustiger ben deze dagen. 'Helaas' gaat het afvallen daardoor ook wat rustiger maar goed, vorige week was ook zowat voor een maand haha. Morgen dus naar mijn vriendin maar verder geen moeilijke dagen ff voor de boeg. Dus we pakken het weer op. Fijn weekend vast allemaal!
Evda fijn dat het gesprek zo goed ging meis. Gaan ze hem observeren om dan te bepalen of hij op die school kan blijven of staat dat los van elkaar?
Jua balen dat je gisteren je dag niet had qua eten. Hopelijk vandaag beter.
Femme helaas geen sauna hier in de buurt maar ga wel morgen naar mijn beste vriendin om even afleiding te hebben. Zij komt ook net uit een lange relatie dus begrijpt mij heel goed, al date zij wel weer en vind ik het voorlopig wel even best. Eerst dit allemaal maar eens gaan verwerken. Sauna is wel heerlijk trouwens! Spannend die halve marathon ook voor de boeg.
Woeffie hoe gaat het met je oorontsteking?
Jane Ice wat jij zegt met die boullion i s ook waarom ik ermee gestopt ben ja, dat is zo zout.... Dan liever een stukje fruit extra. Hahaha die pizza hahahaha, wat grappig dat stukje om 07.35!
En ja die hummus daar moet ik ook maar es naar zoeken haha, hoor ook iedereen daar tegenwoordig over!
Haha Judith je post 3 x hier ja? Sliep je op de enter toets? En hoe gaat het nu verder met je, je hebt best een pittige periode ook die je doormaakt.
Ik merk wel gelijk dat ik wat rustiger ben deze dagen. 'Helaas' gaat het afvallen daardoor ook wat rustiger maar goed, vorige week was ook zowat voor een maand haha. Morgen dus naar mijn vriendin maar verder geen moeilijke dagen ff voor de boeg. Dus we pakken het weer op. Fijn weekend vast allemaal!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:39
30.71% gewijzigd

vrijdag 13 januari 2017 om 15:38
Woeffie beterschap, ik hoop voor je dat de pijn snel minder word.
Suikerbrood die zoete trek na het eten is heel herkenbaar. Ik had dat altijd na het avondeten. Nu neem ik al maanden geen toetje na het eten of koekje bij de koffie en m'n lichaam begint er nu eindelijk aan te wennen.
@Femme wat goed zeg dat je de halve marathon gaat lopen.
@hamaika. Sterkte en veel plezier bij je vriendin
Gisteren was geen goede dag voor mij qua afvallen dan. Niet gesport en uit eten geweest met de daarbij behorende wijntjes haha
Vanmorgen heb ik weer gewandeld en nu weer een stukje verder. Het is hier heerlijk weer dus geen excuus om het niet te doen.
Mijn eetlijste van vandaag
O 2 geroosterde bruine boterhammen. 1 met alleen boter en 1 met selleriesalade
L een schaaltje Griekse yoghurt met druiven en Kelloggs K
T smoothie met amandelmelk en rood fruit. Ik koop altijd bevroren fruit voor de smoothies.
Vanavond eet ik een Mexicaanse wrap met een klein beetje gehakt en veel groente en guacamole
Fijn weekend allemaal
Suikerbrood die zoete trek na het eten is heel herkenbaar. Ik had dat altijd na het avondeten. Nu neem ik al maanden geen toetje na het eten of koekje bij de koffie en m'n lichaam begint er nu eindelijk aan te wennen.
@Femme wat goed zeg dat je de halve marathon gaat lopen.
@hamaika. Sterkte en veel plezier bij je vriendin
Gisteren was geen goede dag voor mij qua afvallen dan. Niet gesport en uit eten geweest met de daarbij behorende wijntjes haha
Vanmorgen heb ik weer gewandeld en nu weer een stukje verder. Het is hier heerlijk weer dus geen excuus om het niet te doen.
Mijn eetlijste van vandaag
O 2 geroosterde bruine boterhammen. 1 met alleen boter en 1 met selleriesalade
L een schaaltje Griekse yoghurt met druiven en Kelloggs K
T smoothie met amandelmelk en rood fruit. Ik koop altijd bevroren fruit voor de smoothies.
Vanavond eet ik een Mexicaanse wrap met een klein beetje gehakt en veel groente en guacamole
Fijn weekend allemaal
vrijdag 13 januari 2017 om 18:54
Ahhh oorpijn lijkt mij echt de hel! Gelukkig haast nooit last van mijn oren!
Hier niet zon beste dag gehad.
Het brood thuis was op en heb lekkere kaiserbroodjes en eiersalade gekocht. aiii aii aiii
Avondeten: lasagne. En voor vanavond chocopinda's.
Dit is dus een maximale cheatday!
Voor morgen heb ik een prei gekocht. Tussen de middag een omelet met prei en paprika maken.
Overdag morgen ga ik heel goed opletten. 's Avonds hebben we een feestje.
En morgenvroeg naar de sportschool voor les 8 van evy
Brrrr Evien heerlijk weer? Ik vind het maar niets veel te koud!
Hamaika: fijn dat je toch al even wat gepraat hebt. Sterkte ermee!
Femme: heel veel succes met je voorbereiding voor de halve marathon!
En Jua nog lekker in de sneeuw gespeeld?
Ik zal volgende week eens proberen in de kleine pauze om 1 boterham te eten. Of ik het daarop red tot 12uur. En banaan vind ik juist wel goed vullen. Wat een verschil dan per persoon.
Hier niet zon beste dag gehad.
Het brood thuis was op en heb lekkere kaiserbroodjes en eiersalade gekocht. aiii aii aiii
Avondeten: lasagne. En voor vanavond chocopinda's.
Dit is dus een maximale cheatday!
Voor morgen heb ik een prei gekocht. Tussen de middag een omelet met prei en paprika maken.
Overdag morgen ga ik heel goed opletten. 's Avonds hebben we een feestje.
En morgenvroeg naar de sportschool voor les 8 van evy
Brrrr Evien heerlijk weer? Ik vind het maar niets veel te koud!
Hamaika: fijn dat je toch al even wat gepraat hebt. Sterkte ermee!
Femme: heel veel succes met je voorbereiding voor de halve marathon!
En Jua nog lekker in de sneeuw gespeeld?
Ik zal volgende week eens proberen in de kleine pauze om 1 boterham te eten. Of ik het daarop red tot 12uur. En banaan vind ik juist wel goed vullen. Wat een verschil dan per persoon.

vrijdag 13 januari 2017 om 20:16
Ik moet toch wat meer tijd maken om mee te schrijven! Ik lees af en toe op mijn werk mee, maar heb de tijd niet om ook te reageren e.d.! Maar hierbij
@Hamaika heel veel sterkte! Het lijkt me nooit makkelijk zo een beslissing te nemen, maar wel fijn dat je even rustig met hem heb kunnen praten. Geef jezelf wel de tijd om alles te verwerken, het is niet niets!
@Evda Fijn dat het gesprek goed ging! Ik heb zelf in een klas van 34 leerlingen gezeten en ik geloof nooit dat iemand dit iets meer aandacht of begeleiding nodig heeft, dit in zo’n klas kan krijgen. Het was altijd een drukke bedoeling hoewel we wel goede en leuke leerkrachten hadden.
@Suikerbroodje Veel sterkte met je dochter, lijkt me een moeilijke periode!
Ik krijg ook altijd smiddags trek, ik neem de laatste tijd altijd extra worteltjes of tomaatjes mee zodat ik dat op kan eten. Wij hebben op het werk gelukkig geen kantine waar ik eten kan kopen of iets dergelijks, ik zou dan makkelijk voor de bijl gaan.
@Evien Het verschilt bij mij wanneer ik me weeg, soms een aantal dagen na elkaar en soms een week niet. Maar ik weet wel dat het enorm kan schommelen. Afgelopen dinsdag woog ik ineens 0.7 minder dan de dag ervoor, dus veel waarde hecht ik er niet aan..
@Isa Super goed van je! Merk je al wat van het stoppen? Ook al ben ik een gelegenheidsroker, ik ga met je mee doen! Ik rook af en toe als ik een drankje op heb of een gezellig avondje maar waarom niet helemaal stoppen!? Tot nu toe sinds dit nieuwe jaar nog niet gerookt
@Woeffie Beterschap, weet uit ervaring dat oorontsteking verschrikkelijk kan zijn!
@Judith Hoe was de open avond? Nog wat magers kunnen eten? Ik ga me morgen ook weer eens opmeten, ben benieuwd..
@Jane-Ice Humus + wortel is heerlijk! Eet het soms ook met bleekselderij of zoete aardappel frietjes (bij het avondeten uit de oven/airfryer, niet te veel en heeeeeeeul weinig olie). Ga morgen weer humus maken, heb een nieuw recept en ben erg benieuwd.
@ Jua & Twilight De boog kan niet altijd gespannen zijn!
@Femme Super goed dat je de halve marathon gaat lopen! Ik wilde van de week weer beginnen met Evi, maar toen kwam er regen en sneeuw, zo’n die hard ben ik nog niet..
Leuk om lijstjes te zien, goed om ideeën op te doen
Had vandaag deel 2 van de wortelkanaalbehandeling gepland staan, heb meteen maar de hele dag vrij genomen. Het doet behoorlijk zeer allemaal. Eten gaat niet heel lekker, wat ook weer z'n voordelen heeft
Morgen weer sporten en boodschappen doen. Heb de afgelopen week te weinig gegeten op mijn werk, het is te druk en ik kom er amper aan toe om te eten. Daarnaast vergeet ik door de drukte ook tussendoortjes mee te nemen, dit moet ik volgende week dus beter gaan doen..
Fijne avond allemaal!
@Hamaika heel veel sterkte! Het lijkt me nooit makkelijk zo een beslissing te nemen, maar wel fijn dat je even rustig met hem heb kunnen praten. Geef jezelf wel de tijd om alles te verwerken, het is niet niets!
@Evda Fijn dat het gesprek goed ging! Ik heb zelf in een klas van 34 leerlingen gezeten en ik geloof nooit dat iemand dit iets meer aandacht of begeleiding nodig heeft, dit in zo’n klas kan krijgen. Het was altijd een drukke bedoeling hoewel we wel goede en leuke leerkrachten hadden.
@Suikerbroodje Veel sterkte met je dochter, lijkt me een moeilijke periode!
Ik krijg ook altijd smiddags trek, ik neem de laatste tijd altijd extra worteltjes of tomaatjes mee zodat ik dat op kan eten. Wij hebben op het werk gelukkig geen kantine waar ik eten kan kopen of iets dergelijks, ik zou dan makkelijk voor de bijl gaan.
@Evien Het verschilt bij mij wanneer ik me weeg, soms een aantal dagen na elkaar en soms een week niet. Maar ik weet wel dat het enorm kan schommelen. Afgelopen dinsdag woog ik ineens 0.7 minder dan de dag ervoor, dus veel waarde hecht ik er niet aan..
@Isa Super goed van je! Merk je al wat van het stoppen? Ook al ben ik een gelegenheidsroker, ik ga met je mee doen! Ik rook af en toe als ik een drankje op heb of een gezellig avondje maar waarom niet helemaal stoppen!? Tot nu toe sinds dit nieuwe jaar nog niet gerookt
@Woeffie Beterschap, weet uit ervaring dat oorontsteking verschrikkelijk kan zijn!
@Judith Hoe was de open avond? Nog wat magers kunnen eten? Ik ga me morgen ook weer eens opmeten, ben benieuwd..
@Jane-Ice Humus + wortel is heerlijk! Eet het soms ook met bleekselderij of zoete aardappel frietjes (bij het avondeten uit de oven/airfryer, niet te veel en heeeeeeeul weinig olie). Ga morgen weer humus maken, heb een nieuw recept en ben erg benieuwd.
@ Jua & Twilight De boog kan niet altijd gespannen zijn!
@Femme Super goed dat je de halve marathon gaat lopen! Ik wilde van de week weer beginnen met Evi, maar toen kwam er regen en sneeuw, zo’n die hard ben ik nog niet..
Leuk om lijstjes te zien, goed om ideeën op te doen
Had vandaag deel 2 van de wortelkanaalbehandeling gepland staan, heb meteen maar de hele dag vrij genomen. Het doet behoorlijk zeer allemaal. Eten gaat niet heel lekker, wat ook weer z'n voordelen heeft
Morgen weer sporten en boodschappen doen. Heb de afgelopen week te weinig gegeten op mijn werk, het is te druk en ik kom er amper aan toe om te eten. Daarnaast vergeet ik door de drukte ook tussendoortjes mee te nemen, dit moet ik volgende week dus beter gaan doen..
Fijne avond allemaal!
zaterdag 14 januari 2017 om 09:50
Hey goedemorgen dames!
Hoe gaat het met iedereen?
@Isa, gisteren leuke dag gehad? En hoe gaat het met stoppen met roken?
@Woeffie, jeetje....beterschap meid! Zorg je goed voor jezelf?!
@Suikerbroodje, goed dat je ondanks slechte weer toch je rondje had gedaan.
Zoetigheid na eten...ja dat heb ik laatste dagen ook!
Ik heb nog suikervrije snoep en heel lekkere chocolade hier liggen maar ik moet
echt van mezelf even niet toegeven. Moeilijk.
@Jua, ik vind je een lief mens dat je die zielige bananenchips mee hebt genomen.
Maar NU wil ik ook zielige bananenchipssssss!
@Femme, veel succes met trainingen!
Waarom kom je aan tijdens training? Eet je dan meer dan normaal?
@Hamaika, wat verdrietig maar goede beslissing. Sterkte
@Evien, netjes je eetlijstje!! Goed van je!
@Twilight, je maximale cheatday...omg
Ik had je even nog geloept en las dat je redbulls en alcohol beperkt gaat drinken,
dats ook goed hoor zolang je maar afvalt.
@Tailor, wortelkanaalbehandeling... gruwelllllll.
Wel goed eten he? Zorg goed voor jezelf.
En wat goed dat je humus zelf maakt!
@Judith, Evda,en de rest allés oke met jullie?
Hoe gaat het met iedereen?
@Isa, gisteren leuke dag gehad? En hoe gaat het met stoppen met roken?
@Woeffie, jeetje....beterschap meid! Zorg je goed voor jezelf?!
@Suikerbroodje, goed dat je ondanks slechte weer toch je rondje had gedaan.
Zoetigheid na eten...ja dat heb ik laatste dagen ook!
Ik heb nog suikervrije snoep en heel lekkere chocolade hier liggen maar ik moet
echt van mezelf even niet toegeven. Moeilijk.
@Jua, ik vind je een lief mens dat je die zielige bananenchips mee hebt genomen.
Maar NU wil ik ook zielige bananenchipssssss!
@Femme, veel succes met trainingen!
Waarom kom je aan tijdens training? Eet je dan meer dan normaal?
@Hamaika, wat verdrietig maar goede beslissing. Sterkte
@Evien, netjes je eetlijstje!! Goed van je!
@Twilight, je maximale cheatday...omg
Ik had je even nog geloept en las dat je redbulls en alcohol beperkt gaat drinken,
dats ook goed hoor zolang je maar afvalt.
@Tailor, wortelkanaalbehandeling... gruwelllllll.
Wel goed eten he? Zorg goed voor jezelf.
En wat goed dat je humus zelf maakt!
@Judith, Evda,en de rest allés oke met jullie?
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 14 januari 2017 om 09:57
Mijn eetlijstje van gisteren:
2 getoast sneetjes met humus en 2,5 plak katenspek.
Kakifruit
Kofte met yoghurt en salade
Chinese peer
Gisteren hele dag bankhangen en veel her en der dutjes...ik was kapot plus een oogontsteking
Vandaag voel ik me gelukkig stukken beter!!
Ik heb me stiekem gewogen en yeahhh ik zit onder de 60 kg (voor nu dan he, maandag is weegdag dus telt eigenlijk niet)
Boodschappen zijn ook bezorgd, salades zijn al gemaakt.
Fijn weekend allemaal!
2 getoast sneetjes met humus en 2,5 plak katenspek.
Kakifruit
Kofte met yoghurt en salade
Chinese peer
Gisteren hele dag bankhangen en veel her en der dutjes...ik was kapot plus een oogontsteking
Vandaag voel ik me gelukkig stukken beter!!
Ik heb me stiekem gewogen en yeahhh ik zit onder de 60 kg (voor nu dan he, maandag is weegdag dus telt eigenlijk niet)
Boodschappen zijn ook bezorgd, salades zijn al gemaakt.
Fijn weekend allemaal!
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 14 januari 2017 om 10:40
Jane: Ik denk al wat een kort lijstje. Maar met die vele dutjes en niets doen verklaart het Gelukkig nu weer beter te pas.
Woeiiiiii onder de 60! Maandag vast ook!
Ik heb wel genoten van mijn cheatday dus dat telt! Ik zocht eigenlijk heel makkelijk en gezond avond eten, maar dat kon ik niet vinden. En tja niets zo makkelijk als een bak lasagne de oven in schuiven.
Net ook stiekem gewogen stond er 85,4. Maar ik moest ook heel nodig naar de wc, daarna nog een keer gewogen: 84,5. Dus die is gelukkig onder de 85!
Vanavond bob dus wederom geen bier. Nog even bedenken wat ik dan ga drinken.
Ik heb ergens nog een lijstje liggen met alle maten die ik gemeten heb in oktober. Ik zal die er eens bijpakken. Kijken of het ondertussen al iets minder is.
Fijne dag!
Woeiiiiii onder de 60! Maandag vast ook!
Ik heb wel genoten van mijn cheatday dus dat telt! Ik zocht eigenlijk heel makkelijk en gezond avond eten, maar dat kon ik niet vinden. En tja niets zo makkelijk als een bak lasagne de oven in schuiven.
Net ook stiekem gewogen stond er 85,4. Maar ik moest ook heel nodig naar de wc, daarna nog een keer gewogen: 84,5. Dus die is gelukkig onder de 85!
Vanavond bob dus wederom geen bier. Nog even bedenken wat ik dan ga drinken.
Ik heb ergens nog een lijstje liggen met alle maten die ik gemeten heb in oktober. Ik zal die er eens bijpakken. Kijken of het ondertussen al iets minder is.
Fijne dag!
zaterdag 14 januari 2017 om 10:55
Tailor: Sterkte, wortelkanaalbehandeling = vreselijk!
Jane: Wat een mooi gewicht! Gefeliciteerd!! Ik wou dat ik ook boodschappen kon laten bezorgen, helaas wordt er aan vrijgezelle mensen niet gedacht. Voor 70 euro bestellen, pfffffff dat red ik echt nooit!
Twilight: Zeker fijn dat gewicht, en ook fijn dat je er gewoon van genoten hebt!
Ik ben volledig brak. Was pas 22.00 thuis (7.30 begonnen). Blegh.
Ik kan dan ook nooit gelijk naar bed, te veel chaos in m'n hoofd dan nog dus altijd eerst even ontspannen.
Wilde uitslapen (denk; tot de lunch) maar de buren dachten gezellig te gaan klussen om 10.00. Nog 10x omgedraaid, maar uiteindelijk toch gefrustreerd er maar uit gegaan.
Ik heb geen energie, en heb het bovendien superkoud (heeft ook de maken met die lichamelijke problemen helaas).
Wel heb ik een nieuw plan de campagne, of nou ja, een oude, maar hou het weer wat meer vast - terug naar kha. M'n macro's terug naar 25%koolhydraten, 45% proteïne en 30% vet - onderstaand eetlijstje is 23% koolhydraten, 47% proteïne en 31% vet. Ja, toch maar weer invullen, merk dat ik dan geruster eet.
O (10.30): 20 gr Atkins Crunchy Muesli, 50ml ongezoete amandelmelk, plak jong belegen kaas, flesje yakult light
T: (11.30): 20 gr Atkins Crunchy Muesli, 50ml ongezoete amandelmelk, 3 gedroogde pruimen <- ontbijt dus in 2x
L: (12.30) paprika met rookvlees, flesje smart protein
T: (13.30) 2 Atkins crispbread met kipknakworst
T: (16.30)biologische toverstukjes met hummus, kwart komkommer
D: (18.00) omelet van eiwitten, met gegrilde groenten, rookvlees, bieslook kipfilet, selderij met kaas + gesmolten pindakaas
T: (19.45) proteïne fluff - wrs aardbeien... maar misschien bosbessen. I don't know yet.
Jane: Wat een mooi gewicht! Gefeliciteerd!! Ik wou dat ik ook boodschappen kon laten bezorgen, helaas wordt er aan vrijgezelle mensen niet gedacht. Voor 70 euro bestellen, pfffffff dat red ik echt nooit!
Twilight: Zeker fijn dat gewicht, en ook fijn dat je er gewoon van genoten hebt!
Ik ben volledig brak. Was pas 22.00 thuis (7.30 begonnen). Blegh.
Ik kan dan ook nooit gelijk naar bed, te veel chaos in m'n hoofd dan nog dus altijd eerst even ontspannen.
Wilde uitslapen (denk; tot de lunch) maar de buren dachten gezellig te gaan klussen om 10.00. Nog 10x omgedraaid, maar uiteindelijk toch gefrustreerd er maar uit gegaan.
Ik heb geen energie, en heb het bovendien superkoud (heeft ook de maken met die lichamelijke problemen helaas).
Wel heb ik een nieuw plan de campagne, of nou ja, een oude, maar hou het weer wat meer vast - terug naar kha. M'n macro's terug naar 25%koolhydraten, 45% proteïne en 30% vet - onderstaand eetlijstje is 23% koolhydraten, 47% proteïne en 31% vet. Ja, toch maar weer invullen, merk dat ik dan geruster eet.
O (10.30): 20 gr Atkins Crunchy Muesli, 50ml ongezoete amandelmelk, plak jong belegen kaas, flesje yakult light
T: (11.30): 20 gr Atkins Crunchy Muesli, 50ml ongezoete amandelmelk, 3 gedroogde pruimen <- ontbijt dus in 2x
L: (12.30) paprika met rookvlees, flesje smart protein
T: (13.30) 2 Atkins crispbread met kipknakworst
T: (16.30)biologische toverstukjes met hummus, kwart komkommer
D: (18.00) omelet van eiwitten, met gegrilde groenten, rookvlees, bieslook kipfilet, selderij met kaas + gesmolten pindakaas
T: (19.45) proteïne fluff - wrs aardbeien... maar misschien bosbessen. I don't know yet.
It's not always easy, but it's worth it.

zaterdag 14 januari 2017 om 11:10
Hey meiden. Lief alle beterschap wensen. De nachten zijn echt verschrikkelijk. Overdag gaat het met momenten beter en ook weer minder.
Heb allerlei medicijnen en moet veel drinken. Doordat eten niet geweldig gaat mocht ik van mezelf gisteren patat met 2 snacks. En 's avonds nog een broodje bapao gehad. Verder vloeibaar of dingen wat in kleine stukjes kan.
Ik heb me vanmorgen gewogen en het was....... 88.3kg of het reëel is nu geen idee. Maar ben er blij mee. Ik vind wegen op zaterdag of zondag eigenlijk fijner als de maandag en hoop dat jullie het niet erg vinden ik me een dag eerder weeg.
Heb allerlei medicijnen en moet veel drinken. Doordat eten niet geweldig gaat mocht ik van mezelf gisteren patat met 2 snacks. En 's avonds nog een broodje bapao gehad. Verder vloeibaar of dingen wat in kleine stukjes kan.
Ik heb me vanmorgen gewogen en het was....... 88.3kg of het reëel is nu geen idee. Maar ben er blij mee. Ik vind wegen op zaterdag of zondag eigenlijk fijner als de maandag en hoop dat jullie het niet erg vinden ik me een dag eerder weeg.