Afval Challenge 2017
zondag 1 januari 2017 om 15:13
En we gaan weer door!
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in

It's not always easy, but it's worth it.
donderdag 12 januari 2017 om 20:33
Isa, wat fijn!!!! Gefeliciteerd!!!! Weer een stapje verder 
Suikerbroodje: Ik weeg in principe 1x per week, nu dus even gewoon niet meer, maar dat komt door de omstandigheden. Geniet van je etentje
Evda: Fijn dat het zo goed gegaan is! De observatie is ook fijn, dan kunnen ze ook gerichter daarop sturen/ingrijpen.
Ik heb morgen open avond op het werk
Ik ben al om 12u klaar met werk, maar moet om 16u weer terug zijn om alles klaar te zetten.
Om 17u krijgen we broodjes -_-'
Ik ken mezelf, ik ben echt een verveel-eter, zeker op m'n werk.
Eetlijstje voor morgen:
O: Havermoutpap met kaneel en bosbessen
T: pompoen & lijnzaadcracker van de action
L: paprika sandwich (2 paprika's) 1 met rookvlees, 1 met kaas + 100gr gegrilde groenten
T: komkommer, 5 snoeptomaatjes, 10gr doritos cheese (snacktrek)
D: broodje ?? (hopelijk iets magers
) + appel
T: glas wijn (bij thuiskomst, is een must haha)

Suikerbroodje: Ik weeg in principe 1x per week, nu dus even gewoon niet meer, maar dat komt door de omstandigheden. Geniet van je etentje

Evda: Fijn dat het zo goed gegaan is! De observatie is ook fijn, dan kunnen ze ook gerichter daarop sturen/ingrijpen.
Ik heb morgen open avond op het werk

Om 17u krijgen we broodjes -_-'
Ik ken mezelf, ik ben echt een verveel-eter, zeker op m'n werk.
Eetlijstje voor morgen:
O: Havermoutpap met kaneel en bosbessen
T: pompoen & lijnzaadcracker van de action
L: paprika sandwich (2 paprika's) 1 met rookvlees, 1 met kaas + 100gr gegrilde groenten
T: komkommer, 5 snoeptomaatjes, 10gr doritos cheese (snacktrek)
D: broodje ?? (hopelijk iets magers

T: glas wijn (bij thuiskomst, is een must haha)

donderdag 12 januari 2017 om 20:40
Wat boel heftige dingen!
Suikerbrood: poe dat lijkt me zwaar zeg! Sterkte voor jou en kind!
Hamaika: Ahh toch de realitie uit.
Ik denk dat het misschien toch wel het beste is. Maar nooit leuk zon beslissing.
Evda: Fijn dat de directrice zo fijn mee viel te praten. 34 kinderen is ook wel een hele grote klas! Kleuterklas?
Judith: Goed zo stop die weegschaal maar fijn weg! Zwaar frustrerend om zwaarder te worden terwijl je zo gezond bezig bent.
Sorry de rest weet ik zo niet meer terug te halen om op te reageren .....
Hier vandaag zwaar trek in chocolade toen ik in de winkel liep. Uiteindelijk voor sultana gekozen.
Mijn lijstje vandaag:
O: yoghurt/havermout/lijnzaad/agavesiroop. beker nesquick (aiiii)
T: 2 boterhammen halvajam 0,5l water
L: 3 boterhammen halvajam 0,5l water, 2 koppen bouillon
T: 1 kiwi, 1 sinaasappel
T: pakje sultana
*10 min fietsen, 20 min krachttraining, 25 min loopband (les 7 evy)
D: kipfilet/noodles/peultjes/worteltjes/sweet and sour woksaus
T: ??
Suikerbrood: poe dat lijkt me zwaar zeg! Sterkte voor jou en kind!
Hamaika: Ahh toch de realitie uit.

Evda: Fijn dat de directrice zo fijn mee viel te praten. 34 kinderen is ook wel een hele grote klas! Kleuterklas?
Judith: Goed zo stop die weegschaal maar fijn weg! Zwaar frustrerend om zwaarder te worden terwijl je zo gezond bezig bent.
Sorry de rest weet ik zo niet meer terug te halen om op te reageren .....
Hier vandaag zwaar trek in chocolade toen ik in de winkel liep. Uiteindelijk voor sultana gekozen.
Mijn lijstje vandaag:
O: yoghurt/havermout/lijnzaad/agavesiroop. beker nesquick (aiiii)
T: 2 boterhammen halvajam 0,5l water
L: 3 boterhammen halvajam 0,5l water, 2 koppen bouillon
T: 1 kiwi, 1 sinaasappel
T: pakje sultana
*10 min fietsen, 20 min krachttraining, 25 min loopband (les 7 evy)
D: kipfilet/noodles/peultjes/worteltjes/sweet and sour woksaus
T: ??
donderdag 12 januari 2017 om 20:47
donderdag 12 januari 2017 om 20:50
De sultana's+Nesquick! Zo veel suiker - of vervangen door iets anders.
Verder met de hoeveelheid beweging die je krijgt niets schrappen hoor Twilight!
Isa, ben ik ook bang voor
Heb eigenlijk al spijt dat ik me heb aangemeld haha. Maaaaar vorige keer waren er broodjes ei (gewoon gekookt eitje) --- dus.... Dat valt nog mee, toch?
Verder ga ik gewoon op m'n werk even non-stop trappen lopen!
Oh! Chips! *moet op zoek naar comfortabele loopschoenen*
Verder met de hoeveelheid beweging die je krijgt niets schrappen hoor Twilight!
Isa, ben ik ook bang voor

Verder ga ik gewoon op m'n werk even non-stop trappen lopen!
Oh! Chips! *moet op zoek naar comfortabele loopschoenen*

donderdag 12 januari 2017 om 20:55
De Nesquick weet ik, maar de optimel wat ik anders altijd drink was op. Optimel is ook niet helemaal gezond natuurlijk, maar wel beter dan nesquick lijkt mij.
Sultana is wel iets wat goed vult, en dat ben ik wel nodig voor een uur sporten. Wat zou dan een goed vullend optie kunnen zijn?
Broodje ei is nog best verantwoord toch? De ei sowieso wel, het broodje zal wel wit zijn.....
Ik hoop dat je goede schoenen kunt vinden!
Sultana is wel iets wat goed vult, en dat ben ik wel nodig voor een uur sporten. Wat zou dan een goed vullend optie kunnen zijn?
Broodje ei is nog best verantwoord toch? De ei sowieso wel, het broodje zal wel wit zijn.....
Ik hoop dat je goede schoenen kunt vinden!

vrijdag 13 januari 2017 om 03:31
Geen idee wat het forum/mijn mobiel vannacht gedaan heeft. Opeens m'n post hier 3x. Bizar.
Ben een uur te vroeg wakker, maar nu weer proberen te slapen, daar word ik alleen maar druk van. Nu er dus maar uit.
Ga even ontbijten, dan nog even sporten denk ik, en dan rustig naar het werk.
Ugh. Open avond duurt tot 21u, maar... zal wrs. pas rond 22u thuis zijn
Ben een uur te vroeg wakker, maar nu weer proberen te slapen, daar word ik alleen maar druk van. Nu er dus maar uit.
Ga even ontbijten, dan nog even sporten denk ik, en dan rustig naar het werk.
Ugh. Open avond duurt tot 21u, maar... zal wrs. pas rond 22u thuis zijn

vrijdag 13 januari 2017 om 06:20
@Isa wat goed van je! 3 dagen gestopt met roken, hopelijk hou je het vol. Succes!
En 2 wijntjes mag best hoor!
@Evda, fijn dat het gesprek goed liep!
@Suikerbrood, ik woog mij elke dag maar nu weeg ik me eens per 3 dagen ofzo.
Elke dag wegen maakt mij toen niet heel blij.
@Twilight, ik vind je eetlijstje niet zo gezond en ik denk dat het helemaal niet goed als
je wilt afvallen...of valt het wel mee?niet boos worden he!
@Woeffie, beterschap...ziek zijn is rot. Grrr.
@Judith, als ze broodje ei hebben is redelijk oke toch?
En kan je zelf niet wat gezond en goedvullend meenemen?
Ik was laatst met mijn zoon naar opendagen geweest en we vonden het hartstikke leuk! (MBO)
Succes vandaag he!
En 2 wijntjes mag best hoor!
@Evda, fijn dat het gesprek goed liep!
@Suikerbrood, ik woog mij elke dag maar nu weeg ik me eens per 3 dagen ofzo.
Elke dag wegen maakt mij toen niet heel blij.
@Twilight, ik vind je eetlijstje niet zo gezond en ik denk dat het helemaal niet goed als
je wilt afvallen...of valt het wel mee?niet boos worden he!
@Woeffie, beterschap...ziek zijn is rot. Grrr.
@Judith, als ze broodje ei hebben is redelijk oke toch?
En kan je zelf niet wat gezond en goedvullend meenemen?
Ik was laatst met mijn zoon naar opendagen geweest en we vonden het hartstikke leuk! (MBO)
Succes vandaag he!
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 13 januari 2017 om 06:26
Mijn eetlijst van gisteren:
2 sneetjes tosti met omelet,kaas,sambal en kethup.***
Witte druiven en dadels
Plakje katenspek
2 wasa sesam met humus
Gebakken mie met kip,garnalen en diverse groenten.
***Rare combi maar ik had dag daarvoor dus brood met omelet voor mijn zoon gemaakt voor school,
hij wou het niet meenemen omdat hij die dag verkorte rooster had en dus geen pauze had.
Ik moest mezelf echt naar de sportschool slepen, was zo moe en had ook wat spierpijntjes...
Ooooh maar helemaal geen spijt!! Keiharde trainster hadden we, soort legertraining.
Heb wel al dagen trek in zoetigheid.
2 sneetjes tosti met omelet,kaas,sambal en kethup.***
Witte druiven en dadels
Plakje katenspek
2 wasa sesam met humus
Gebakken mie met kip,garnalen en diverse groenten.
***Rare combi maar ik had dag daarvoor dus brood met omelet voor mijn zoon gemaakt voor school,
hij wou het niet meenemen omdat hij die dag verkorte rooster had en dus geen pauze had.
Ik moest mezelf echt naar de sportschool slepen, was zo moe en had ook wat spierpijntjes...
Ooooh maar helemaal geen spijt!! Keiharde trainster hadden we, soort legertraining.
Heb wel al dagen trek in zoetigheid.
Prrrr, mauw miawwwww.
vrijdag 13 januari 2017 om 07:16
vrijdag 13 januari 2017 om 07:25
Twilight, gelukkig word je niet snel boos.
Mag ik?
Van beker nesquick en sultana wist je al maar ik vind 2 boterhammen als tussendoortje
best veel. 2 koppen bouillon is toch heel zoutig en dan hou je dus ook vocht vast.
Sweet and sour woksaus zit heel veel suiker erin als ik het goed heb.
Ik weet eigenlijk niet of dit jou normale eetpatroon is maar in mijn ogen kan er nog
best veel verandering in komen. echt niet boos worden he, het is goed bedoelt
Mag ik?
Van beker nesquick en sultana wist je al maar ik vind 2 boterhammen als tussendoortje
best veel. 2 koppen bouillon is toch heel zoutig en dan hou je dus ook vocht vast.
Sweet and sour woksaus zit heel veel suiker erin als ik het goed heb.
Ik weet eigenlijk niet of dit jou normale eetpatroon is maar in mijn ogen kan er nog
best veel verandering in komen. echt niet boos worden he, het is goed bedoelt
Prrrr, mauw miawwwww.

vrijdag 13 januari 2017 om 07:26
Twilight: Ik begrijp wat ze bedoelen (suiker, koolhydraten) er zijn betere tussendoortjes dan sultana, maar ik moet zeggen dat ik dat ook regelmatig als tussendoortje at en dan wel af viel hoor! .. gezonde tussendoortjes: handje ongebrande/ ongezouten noten, bakje kwark, plakje kipfilet, rauwkost, fruit (met mate)... Maar hey, mij lukte dat in de praktijk ook niet altijd (het vult toch minder dan die sultana) en viel toen toch netjes af ..

vrijdag 13 januari 2017 om 07:29
Ik heb zelf ook vrij veel eten nodig, anders verga ik van de honger... Dat scheelt ook per lengte en gewicht..
Ik merk steeds dat ik het niet eens red op 3 boterhammen, avondeten en een havermout ontbijt...Moet echt nog wat vullends tussendoor (cracker met smeerkaas, banaan) en dan sport ik nog geen eens.... Als ik dat zou doen, zo actief als Twilight heb ik wel 4 boterhammen nodig en havermout ontbijt en fruit tussendoor.
Ik merk steeds dat ik het niet eens red op 3 boterhammen, avondeten en een havermout ontbijt...Moet echt nog wat vullends tussendoor (cracker met smeerkaas, banaan) en dan sport ik nog geen eens.... Als ik dat zou doen, zo actief als Twilight heb ik wel 4 boterhammen nodig en havermout ontbijt en fruit tussendoor.
vrijdag 13 januari 2017 om 07:29
Grrrr nu heel boos
Nee gekheid! Ik ben echt niet boos. Ik word alleen boos als ik honger heb haha
De bouillon zou ik inderdaad wel 1 kop kunnen doen. Ik vind blijf wel bouillon drinken, want vooral in de winter vind ik het fijn wat warms te drinken. (en lust helaas echt geen koffie en thee).
Die woksaus ik zal eens kijken naar de suikers, misschien vind ik een ander smaakje wel net zo lekker. Ik doe er niet overdreven veel saus bij, dat scheelt wel.
Bedankt voor de tips!
(en ik ben toch wel zo eigenwijs dat ik dingen die ik echt lekker vind, toch wel blijf eten )

De bouillon zou ik inderdaad wel 1 kop kunnen doen. Ik vind blijf wel bouillon drinken, want vooral in de winter vind ik het fijn wat warms te drinken. (en lust helaas echt geen koffie en thee).
Die woksaus ik zal eens kijken naar de suikers, misschien vind ik een ander smaakje wel net zo lekker. Ik doe er niet overdreven veel saus bij, dat scheelt wel.
Bedankt voor de tips!
(en ik ben toch wel zo eigenwijs dat ik dingen die ik echt lekker vind, toch wel blijf eten )
vrijdag 13 januari 2017 om 07:35
quote:twilight84 schreef op 13 januari 2017 @ 07:29:
Grrrr nu heel boos
Nee gekheid! Ik ben echt niet boos. Ik word alleen boos als ik honger heb haha
Bedankt voor de tips!
Ik snap het!
Zo nu en dan die lekkere woksaus nemen is niet erg, juist lekker!
Ik wil ook dingen die ik lekker vind blijven eten maar het mag van mezelf even niet
IK WIL EEN DIKKE LEKKERE VETTE PIZZA MET PEPERONIIIIIIIIIIII zo vroeg al?
Grrrr nu heel boos

Bedankt voor de tips!
Ik snap het!
Zo nu en dan die lekkere woksaus nemen is niet erg, juist lekker!
Ik wil ook dingen die ik lekker vind blijven eten maar het mag van mezelf even niet
IK WIL EEN DIKKE LEKKERE VETTE PIZZA MET PEPERONIIIIIIIIIIII zo vroeg al?
Prrrr, mauw miawwwww.

vrijdag 13 januari 2017 om 07:35
Nee maar je hebt wel gelijk hoor Jane... Maar ik merk zelf ook dat ik een grotere eet behoefte heb (anders echtttt honger) dan de gemiddelde hier... En dat een komkommer dan gewoon niet vult... Ik eet wel weer minder dan Twilight.. misschien kan er tussendoor een boterham af Twilight? Of die sultana?

vrijdag 13 januari 2017 om 07:41