Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel calorieën nuttig jij op een dag?

16-01-2017 17:16 173 berichten
Als je het niet uit je hoofd weet kan je er via deze site achterkomen wat ongeveer jouw calorie inname is. https://mijn.voedingscentrum.nl/mobiel/caloriechecker/

Ben gewoon benieuwd.

Ik zit nu op de 1000 calorieën per dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 16 januari 2017 @ 17:30:

[...]

Zonder te loepen weet je toch al wie dit is?Nee, ik wist het dus niet! Heb haar topics gemist blijkbaar.
Life is short. Eat dessert first.
Geen idee eigenlijk. Op dagen dat ik veel beweeg eet ik als een bootwerker, op dagen dat ik op mijn luie reet zit minder. Mijn lijf vertelt me wat ik nodig heb, daarom hoef ik het echt niet bij te houden.
Meer dan Fajah Louwrens of hoe die mafketel heet.

Met 1000 ga je crashen en alles wat je daarna eet, komt er dubbel zo hard aan.

Zoek hulp.
Ik heb echt geen idee maar 1000 lijkt me extreem weinig maar dat weet je zelf ook wel en wilde je stiekem gewoon even horen.
Huh? Ik heb helemaal geen anorexia en open ook niet om de haverklap topics over eten. Ik ben juist dol op veel en vooral lekker eten, heb mij dan ook niet ingehouden tijdens de feestdagen maar wil het nu graag weer eraf hebben. Als ik wil afslanken ga ik op de 1000 calorieën per dag zitten en ik voel mij gewoon prima. Eet ook gewoon 3 maaltijden op een dag. Tot zover over mijn calorie inname. Btt graag.
Ik vind het lastig om op een goede manier aan voldoende calorieën te komen. Ik zit regelmatig op 1000-1300. Maar ook vaak genoeg op 2500+. Het lastige is alleen dat dat laatste alleen gebeurt als ik ongezonde dingen eet. Met gewoon gezond eten lukt het mij niet om aan de 1900 te komen (wat ik nodig heb).
Rond de 1600 kcal, soms meer, soms minder, maar gemiddeld per week zo iets.

Ik ben niet al te lang (1.68m) en vreselijk inactief. Zo blijf ik op gewicht (57-58 kg), al zou ik er nog ietsje af willen (heb gezond gewicht en wil geen ongezond laag gewicht voor de rest).
quote:lunaleeflang schreef op 16 januari 2017 @ 17:52:

Ik vind het lastig om op een goede manier aan voldoende calorieën te komen. Ik zit regelmatig op 1000-1300. Maar ook vaak genoeg op 2500+. Het lastige is alleen dat dat laatste alleen gebeurt als ik ongezonde dingen eet. Met gewoon gezond eten lukt het mij niet om aan de 1900 te komen (wat ik nodig heb).Pasta met pesto, kaas snippers en gehakt + groente een ideetje? Da's best veel kcal, en best gezond.
quote:Dragisa schreef op 16 januari 2017 @ 17:29:

Als ik op 1000 ga zitten ben ik binnen no-time op m'n geboortegewicht.
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 17:51:

Huh? Ik heb helemaal geen anorexia en open ook niet om de haverklap topics over eten. Ik ben juist dol op veel en vooral lekker eten, heb mij dan ook niet ingehouden tijdens de feestdagen maar wil het nu graag weer eraf hebben. Als ik wil afslanken ga ik op de 1000 calorieën per dag zitten en ik voel mij gewoon prima. Eet ook gewoon 3 maaltijden op een dag. Tot zover over mijn calorie inname. Btt graag.waarom wil je dit weten? Je weet toch heel goed dat 1000 calorieën per dag veel te weinig is in een normaal voedingspatroon. Wat heb jij eraan als ik zeg dat ik er 1900 weg eet?
Alleen mijn 7 volkoren boterhammen zijn al zo'n 580 calorieën. Ik ben er weer mee gestopt. Hoef het niet te weten. Doei.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 17:51:

Huh? Ik heb helemaal geen anorexia en open ook niet om de haverklap topics over eten. Ik ben juist dol op veel en vooral lekker eten, heb mij dan ook niet ingehouden tijdens de feestdagen maar wil het nu graag weer eraf hebben. Als ik wil afslanken ga ik op de 1000 calorieën per dag zitten en ik voel mij gewoon prima. Eet ook gewoon 3 maaltijden op een dag. Tot zover over mijn calorie inname. Btt graag.

Hoeveel heb je dan wel niet gegeten, dat je nu nog maar 1000 calorieën mag om af te vallen?

Tja als je niets eet dan val je vanzelf af. Dat is niet zo moeilijk.

Maar het zit er zo weer aan bij je.

Je bent erg ongezond bezig, of je liegt over het aantal calorieën.
Veel. Vast meer dan 2000 op dit moment. Er zit een hongerig jongetje in mijn buik maar het aankomen valt vooralsnog mee, mijn verloskundige is er tevreden over. Jij eet ongezond weinig.
Op dagen dat ik werk ongeveer 3000-3500 maar ik heb dan ook een fysiek beroep. Op dagen dat ik niet werk heb ik aan 2000 genoeg. Ik heb dan minder honger dus ik eet dan ook minder.
Niks mis met afvallen, maar 1000 kcal per dag is echt veel te laag en onnodig. Ik eet zelf op dit moment véél meer dan toegestaan, maar ja, alles is zo lekker, hè
Ik ben toevallig sinds een paar weken de Eetmeter weer aan het bijhouden. Ik zit zo gemiddeld rond de 1800 kcal. Vind ik prima, ik beweeg vrij weinig, en ik wil zo'n 7 kg afvallen.

Vandaag zit ik op 1500 ongeveer.

Ik hoef daar overigens niet veel moeite voor te doen, verbaast me wel hoeveel je op zich kan eten zonder boven de 2000 te komen.
Ik eet ook maar rond de 1200 kcal. Heb geen honger en val er een kleine kilo per week mee af momenteel.

Weeg momenteel 62.9 bij 1.65 en wil er graag nog een kilo of 7 a 8 af. Ben er al 34 kwijtgeraakt vorig jaar en daarna een tijdje pauze gehad en nu de laatste kilo's.

Heb niet het idee dat ik heel weinig eet, al lust ik geen brood dus dat moet ik opvangen met andere dingen. Heb ook nog eens een fruitallergie dus mijn ontbijt 's morgens (yoghurt met ananas ) is het enige fruit wat ik per dag binnen krijg.

Verder vaak een soepje o.i.d. tussen de middag, gekookt ei, en 's avonds gewoon aardappels, (veel) groente en een stukje vlees.
quote:sinnombre schreef op 16 januari 2017 @ 17:36:

Heb je een eetstoornis TO?

Het klinkt alsof je trots bent op dat je te weinig eet?

Dat dacht ik ook meteen. On topic: ik nuttig meer dan 2000 kcal per dag. Meer dan 2 keer zo veel als jij en ik ben niet zo lang en ook echt niet dik. Het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon wat de ideale calorieëninname is, maar als ik 1000 kcal zou eten, zou ik echt bang zijn om weg te waaien.

Heb je een voedingsdeskundige geraadpleegd, to? Dit lijkt niet gezond.
+
quote:lilyjo schreef op 16 januari 2017 @ 18:45:

Ik eet ook maar rond de 1200 kcal. Heb geen honger en val er een kleine kilo per week mee af momenteel.

Weeg momenteel 62.9 bij 1.65 en wil er graag nog een kilo of 7 a 8 af. Ben er al 34 kwijtgeraakt vorig jaar en daarna een tijdje pauze gehad en nu de laatste kilo's.

Heb niet het idee dat ik heel weinig eet, al lust ik geen brood dus dat moet ik opvangen met andere dingen. Heb ook nog eens een fruitallergie dus mijn ontbijt 's morgens (yoghurt met ananas ) is het enige fruit wat ik per dag binnen krijg.

Verder vaak een soepje o.i.d. tussen de middag, gekookt ei, en 's avonds gewoon aardappels, (veel) groente en een stukje vlees.een kilo per week afvallen is niet normaal tenzij je 200 kilo weegt, dan wegen de nadelen wel op tegen de voordelen. Maar crash gerust verder hoor. Je verliest spierweefsel zo, en je hart is ook een spier
Op doordeweekse dagen 1800-2000 per dag. In het weekend meestal meer (varierend van 2100 tot 3000 ). Daar ben ik 25 kilo mee afgevallen en ben ik nu en klein halfjaartje stabiel op gezond gewicht.

Ik snap die haast nooit zo met afvallen. Waarom moeten die kilo's er in no time af?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:lunaleeflang schreef op 16 januari 2017 @ 17:52:

Ik vind het lastig om op een goede manier aan voldoende calorieën te komen. Ik zit regelmatig op 1000-1300. Maar ook vaak genoeg op 2500+. Het lastige is alleen dat dat laatste alleen gebeurt als ik ongezonde dingen eet. Met gewoon gezond eten lukt het mij niet om aan de 1900 te komen (wat ik nodig heb).Luister ook vooral naar je eigen lichaam. Als jij je gewoon goed voelt bij de 1000-1300 calorieen zou ik niet nog 600 erbij forceren, omdat je dat nodig zou hebben. Het is allemaal relatief.
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 19:29:

[...]

Luister ook vooral naar je eigen lichaam. Als jij je gewoon goed voelt bij de 1000-1300 calorieen zou ik niet nog 600 erbij forceren, omdat je dat nodig zou hebben. Het is allemaal relatief.wat vooral niet relatief is zijn die ca. 1500 calorieen die je als vrouw alleen al nodig hebt voor je vitale functies. Een dagje minder eten is niet erg maar als je dit dagen achter elkaar doet word je ziek. Overigens is het ook niet echt goed voor je figuur. Je verliest vooral spier
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 19:29:

[...]

Luister ook vooral naar je eigen lichaam. Als jij je gewoon goed voelt bij de 1000-1300 calorieen zou ik niet nog 600 erbij forceren, omdat je dat nodig zou hebben. Het is allemaal relatief.Tuurlijk joh
quote:S-Meds schreef op 16 januari 2017 @ 19:34:

[...]

wat vooral niet relatief is zijn die ca. 1500 calorieen die je als vrouw alleen al nodig hebt voor je vitale functies. Een dagje minder eten is niet erg maar als je dit dagen achter elkaar doet word je ziek. Overigens is het ook niet echt goed voor je figuur. Je verliest vooral spierOok dat is relatief en zijn de meningen over verdeeld. Je eigen lichaam is de beste graadmeter. Als je ongezond bezig bent zal je dat snel genoeg aanvoelen en de gevolgen van merken.
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 19:39:

[...]

Ook dat is relatief en zijn de meningen over verdeeld. Je eigen lichaam is de beste graadmeter. Als je ongezond bezig bent zal je dat snel genoeg aanvoelen en de gevolgen van merken.Daar zijn de meningen niet over verdeeld, dat is gewoon een feit. Je bent ongezond bezig, ook al wil je dat niet horen, maakt het niet minder waar.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven