Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Haha, vind dat echt knap als mensen vergeten te eten, dat kan ik echt niet hahaha.

Evda: In ieder geval gezonde dingen, en je ziet het, dat beetje extra kan helemaal geen kwaad bij je ;)

Karen & Suikerbroodje: Lekker bezig met sporten!

En omg spaghetti........ <3

Jane oooh met zwembad ook nog, dat is lekker zeg, maar ja.... 90 euro p/m blijft een hoop geld hahahaha.

En inderdaad, dat houd me ook echt tegen, die afstand, terwijl ik ergens wel echt 'wil' trainen.

Twilight: Dat was ik, scheelt namelijk ook weer wat kcal goed gedronken vandaag :D

Ik ben bezig met m'n eetlijstje inplannen voor morgen... maar omg... Ik wilde lekker cordon bleu met pindasaus doen (is een soort raar eetdingetje van me...) Is alleen dat al 305kcal, 14,5g vet en 24g koolhydraten. Hmz! --- bizarre is; de cordon bleu is maar 12g koolhydraten, en 7gr vet - de pindasaus is dus gewoon bijna de helft!

Kan daar makkelijk andere dingen voor eten *schrapt de pindasaus*

Eetlijstje:

O: havermoutpap, met kaneel, haverzemelen en bosbessen, yakult light

T: Atkins cappuccino nut bar

L: 7 gedroogde pruimen, appel, 3 radijsjes, kwart komkommer, 2 pompoenpit/lijnzaad crackers

T: paprika met rookvlees + kaas

D: cordon bleu, 100gr krieltjes, 300gr geroerbakte bloemkool, 15ml mayo + glas rode wijn

T: 30gr gegrilde kipfilet, 3 augurken met rookvlees
@Isa, paprika...goed idee!

@Twilight,

Je lijstje ziet er stuk beter uit zonder die ene boterham!

Ik zou vla skippen, oke ja dat ben ik ja met mijn mini eetlijstjes

@Judith, Lijkt mij een lekker combi hoor maar heeft pindasaus zo veel calorie?

ik at gisteren indo rijstafel met gado gado, diverse soorten sate's

Misschien kan je extra gekookte groenten erbij eten bij je gerecht?

***Ugh, even uitbuiken....

Fijne avond!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik denk met dat sporten dat die vla er wel bij kan, al is dat best suikerrijk.

Hihi Jane, ja bizar hè, en dit is dan zo'n klein mini kuipje. Haha schrok er wel van! Vind pindasaus echt heerlijk... maar ja, voor die hoeveelheid kcal kan ik zoveel andere dingen eten.... dan liever dat hahaha!

Overigens denk ik dat ik aan die 300gr bloemkool wel genoeg heb qua groente hoor ;)

Die hele maaltijd (-wijn) zoals het er nu staat is 375kcal, incl. de mayo - da's dus 70kcal meer dan alleen de cordon bleu & pindasaus, haha!

Heb je zoveel gegeten dan, dat je moet uitbuiken? ;)
Mijn eetlijstje van vandaag

O: speltcracker met kaas avocado en ei

T:appel

L: salade met kip en kikkererwten, peer

T cup a Soup en worteltjes

D: bloemkool, aardappel en gehaktbal, zelfgemaakte appelmoes

T: gedroogde vijg
Ik heb geen puf meer om de vla te pakken. Dus het bleef bij dit lijstje.

Was en zware training in de sportschool. Er was nu een andere instructeur. Pfff kapot! !
Oeps, ik ga vandeweek ook pindasaus eten. Beter ook maar schrappen dus, jammer.

In plaats van vla kun je sowieso beter een schaaltje magere kwark of yoghurt eten. Vla is lekker, maar wel bomvol suiker.

Ballys, ik mis wat zuivel in je eetlijstje, klopt dat? Het werd mij aangeraden om elke dag 2 keer zuivel te eten, dat schijnt goed te zijn voor de vetverbranding.

Vergeten te eten. Gebrek aan eetlust is een bijwerking van medicijnen die ik heb. Vandaar dat ik heel lang zonder aan eten te denken kan doen. Maar als ik dan eenmaal wat eet, ga ik ook helemaal los Vandaar dat vaste tijden voor mij heel belangrijk zijn.
Mooie eetlijstjes allemaal. Ik ben echt super goed en lekker uit eten geweest. Vast niet heel goed voor de lijn, maar dit was het wel waard een keertje. Morgen weer gezond ;)
Wie bied?!

Prrrr, mauw miawwwww.
Ballys: Lekker eetlijstje zeg!

Twilight: Goed zo! En lekker toch?

Hihi Isa, ik denk echt al laaaaaaaaaaaaaaaang voordat ik moet eten aan wat ik ga eten, maar denk dat dit ook komt door de diabetes (dan moet je echt vaste tijden eten, dus vergeten is dan vrijwel onmogelijk haha)

Bloempie: Ligt eraan wat je op hebt natuurlijk ;) Maar een keer kan sowieso geen kwaad!

Jane: OMG! Pindakaas <3

Wilt er iemand voor mij werken vandaag? Kan ik terug m'n bed in :(
Ik wil wel voor je werken Judith! Waar moet ik zijn?

Twilight: ik vind je lijstje nu best goed, ook qua hoeveelheid... Ik merk dat de voedingsbehoefte qua hoeveelheid hier erg per persoon verschilt.. ik heb zelf ook meer nodig dan de gemiddelde hier. .. ik eet meestal 3 boterhammen maar zou er ook 4 nodig hebben met zo intensief sporten.. die vla kun je ook vervangen door magere kwark met scheutje slimpie bijvoorbeeld.

Ik ben gisteren weer los gegaan na mijn werk avond...Wat stom is dat toch, elke keer weer...Chips, koekjes,snoep etc.

Deze week ook nog 2 verjaardagen en een etentje... (All you can eat incl onbeperkt toetjesbuffet, nog wel).. .

1 keer gebak ga ik afslaan en me inhouden bij het etentje. En tussendoor (woe, donderdag, vrijdag) nog even keurig eten.
Dit wordt mijn lijstje vandaag:

O: magere kwark met havermout en rozijntjes

T plakje ontbijtkoek met beetje boter met ruitjes (dat is een traditie al vanaf dat ik kind was, er moeten ruitjes in de boter worden gemaakt, ja ja ik weet het, slaat nergens op)

L 3 geroosterde boterhammen met tomatenspread (serieus lekkerder dan sandwichspread)

T sinaasappel

D: boerenkool stamppot (heel saai zonder vlees, sinds ik weet dat rookworst van separatie vlees is wil ik het niet meer, ieuw)

T beetje kwark + 1 dropkogel
Hey meiden, deze week gaat tot zover wel goed al is ie pas 2 dagen oud haha. Zag zelfs dat ik alweer 200 gram krijt ben dus hopelijk zet dat door. Wil zo graag bye bye eighties zeggen....

Jane-Ice wat een gedoe he met die stroomstoring. Hebben er van jullie nog last gehad met trein danwel bus?

Over vergeten te eten, nee dat heb ik ook niet. Ik eet wel echt 3 x. Alleen ontbijt ik de ene keer later dan de andere. Kan me goed voorstellen ja Judith met diabetes moet je wel. Ik krijg ook gewoon honger als ik niet eet haha. Dus dan eet ik vanzelf wel.

Karen leuk dat je wel mee blijft schrijven al is het buiten de tabel.

Later meer dames, ik moet weer hollen naar mijn werk haha. Fijne dag!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:43
26.88% gewijzigd
Zo. Mijn wandeling zit er weer op. 6 km in 58 minuten. Mijn ontbijt heb ik ook op. Zo maar eens douchen en dan kan de dag echt beginnen (want koffie ) Zou alleen wandelen beweging genoeg zijn? Ik doe dit wel zeker 5 of 6 dagen per week (soms 7).
Iedere dag meer dan 3 km wandelen is fantastisch om af te vallen suikerbroodje.

Meer dan genoeg!!
Judith, ik moest uitbuiken omdat ik weer wat "normaler" had gegeten en alles behalve salade

en cracker zit ik momenteel sneller vol.

En nee sorry, ik wil niet voor je werken.

Twilight, goed gedaan! Zowel sporten en vla overslaan!

Isa, pindasaus zou ik niet skippen als je daar zin in heb.

Andere dingen skippen!

Ballys, mooi lijstje en mooi ava!

Bloempje, wat had je allemaal gegeten dan?

Evda, heb je zoveel chips,koek,snoepjes in huis?

En oehhhh je hebt nog 2 verjaardag en een etentje, ik wens je veel succes!

Hamaika, ja lastig stroomstoring. Trein en bus reden volgens mij later in de ochtend wel weer.

En wat goed dat je weer wat afgevallen bent!

Suikerbroodje, wat goed dat je wandeld! Als je doorstapt denk ik wel dat je gaat afvallen.

***Ik blijf nog even onder mijn dekens!

Vanavond sporten!
Prrrr, mauw miawwwww.
Eetlijst van gisteren:

2 roggebrood met komijnenkaas

Kaasknabbels

Gewokte garnalen met chinese groenten, babi pangang,stoofpeer met witte rijst

Manderijn en een part sinasappel

Edit, loempia met kethup.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik vind Twilight's lijstje ook niet te veel, wel veel, maar niet slecht - op een aantal producten na die ik zou vervangen, maar dat is persoonlijk denk ik

Evda komt dat dan omdat je gedurende de dag te weinig eet, dat je zo losgaat na het werk? Maar inderdaad, de kcal behoefte verschilt p/p, maar ook natuurlijk met hoe je het invult, eet je 500gr groente per dag is dat best veel, maar qua kcal is het niets, bijvoorbeeld.

Overigens kan all you can eat (veel groenten, kip en rund) - en ook de toetjes; fruit met slagroom ;) - heus gezond zijn haha.

Ik ben ook fan van de spreads, ik vind die tomaat iets te zoet, de spinaziespread vind ik lekkerder haha, die sandwichspreads vind ik maar vies, zo zuur.

Hihi die roostertjes!

Suikerbroodje wat goed dat je zoveel loopt! Afvallen is overigens hoofdzakelijk voedsel - ik ben mijn gewicht echt puur met eten aanpassen kwijtgeraakt, sport helpt bij extra verbranding, en spieren opbouwen helpt je ook om extra kcal te verbranden (en dan kun je dus meer eten) - verder helpt het wel voor strak worden e.d.

Hamaika *knuf* Fijn dat je toch even gesproken hebt, biedt misschien een fijner gevoel richting je bezoek daar?

Wat fijn dat je gewicht de goede kant op gaat :D Ik ga duimen voor je

Ik hoop maandag in ieder geval <65 te zitten. Ik ben best hoopvol.

Jane: Jouw lijstjes lijken altijd zo weinig, maaaaaar aan de andere kant is je avondmaaltijd altijd wel erg calorierijk, dus je komt wel aan je kcal behoefte desondanks

Ik heb trek!!!!!!!!!!!

EN ik ben moe :(

ENNNN ik heb het koud :((
suikerbroodje, knap hoor zo vroeg altijd zo'n eind wandelen.

Ik heb echt heel lekker gegeten, coquilles en sukade en panacotta en nog veel meer, was best chique. Dat maak ik thuis niet zeg maar, dus dan is het me wel waard.

Jane-ice, had je gister geen honger? Lijkt best weinig, moest je daarvan uitbuiken?;) Of was het heel veel gewokte garnalen?

Lastig he verjaardagen en etentjes evda! Om gezond te eten dan..

Die stroomstoring was erg onhandig ja, ik had erge vertraging met de trein daardoor
Knap hoor, zo vroeg al zo'n eind wandelen, helemaal in de kou!

Vandaag ben ik vrij, dat vind ik altijd lastiger. Ik mis dan toch de structuur en de drukte van van het werk. Te veel tijd om aan lekkere maaltijden te denken..

Misschien moet ik maar op doek naar een lekker en licht lunchrecept..
Judith, drink een kop koffie dat vult. Tenminste bij mij wel.

Bloempje, ik was gisteren thuis en bewoog minimaal dus ik had niet zoveel eten nodig.

En ja veel garnalen en ook een stukje babi pangang dats zo vet maar ooooo zoooo lekkerrrrr!

En mmmm, wat heb je lekker gegeten gisteren! Yummie!
Prrrr, mauw miawwwww.
Geen idee Judith, ik had alleen maar honger gisteren, maar ik vind 400 ml kwark met havermout en rozijntjes, 3 boterhammen, 1 cracker, 2 pakjes maiswafels, ontbijtkoek, sinaasappel, maaltijdsalade, cup a soup niet erg weinig
Hongergevoel is nu trouwens wel over...

Ik krijg het gevoel dat ik meer verbrand dan ik denk....Zit (behalve tijdens flessen geven) nauwelijks stil...Altijd bezig en heel veel trap op en af..
Lekker bloempie en Jane dat eten.

Ik heb inderdaad hoop zooi in huis Jane, dat stelt man op prijs
Jeetje wat is er veel geschreven.

Ow judith mag ik een dagje voor de klas. Dat lijkt me best leuk haha. Of ik er goed in ben is nog ff vraag 2.

Vanmorgen toch even gewogen en weer 200gram eraf sinds zaterdag. Jeetje wat gaat het momenteel lekker.

Ik ga zo lopend boodschappen doen. Moet toch wat meer bewegen.

Oorontsteking gaat gelukkig weer de goede kant op.

Ik wil ook thuis wat meer sporten maar kan de motivatie niet vinden.

Hamaika toch fijn dat jullie even hebben kunnen praten.
Dag allemaal,

Het was heerlijk in de sauna gister! Heb zeker 2500 kcal gegeten. Bitterballen, saté, wijn, etc.

Was enorm ontspannen, ben als een blok in slaap gevallenen en heb me vanochtend verslapen. Dus was te laat op het werk.

Voel me wel stukken beter, had al heel wat nachten erg slecht geslapen.

Had geen tijd om gezonde snacks voor te bereiden, maar wel een zakje wortelknabbels en pakje dunne zoute rijstwafels (lekker Evada!!!) meegenomen. Ik zal ook eens eetlijstjes plaatsen. Maar die van vandaag en gister zijn geen goede voorbeelden van mijn eetgedrag.

Vanavond hebben we een social run hier in Rotterdam over de Willemsbrug, dus ga gelukkig nog wel wat verbranden vanavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven