KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
quote:MitakuyeOyasin schreef op 16 januari 2017 @ 12:43:

Ik moet nog even geduld hebben... Het donorzaad was er nog niet. Ben benieuwd... Vind het erg spannend!

Nog ff volhouden!

Voor mij begint het allemaal maandag as. Contract tekenen en 1e echo ben heeeeeel benieuwd.
quote:Hope1980 schreef op 15 januari 2017 @ 23:05:

[...]

Misschien ergens wat lunchen of high tea-en? Sorry, ik hou van eten

Hahaha,

In Utrecht weet ik wel heel leuke plek voor High Tea.
quote:sensotouch schreef op 16 januari 2017 @ 19:31:

[...]

Hahaha,

In Utrecht weet ik wel heel leuke plek voor High Tea.Vertel!! Ben erg benieuwd..
Snap dat het dubbel voelt hope... Hoop dat je snel op de lange wachtbankje zit!

Whaaaa globe wat spannend!! Ik hoop dat ik je heeeeel snel volg!
quote:Hope1980 schreef op 16 januari 2017 @ 19:58:

[...]

Vertel!! Ben erg benieuwd..Hooi! Op de Burgemeester reigerstraat.
Simply me, zit jij alweer op t wachtbankje?

Ik heb zojuist een test gedaan en weet nu definitief dat ik niet meer zwanger ben. Maar goed, dat is voor mij eigenlijk geen nieuws. Ik voelde het al aan alles na de klachten van afgelopen week. Toch maar weer vooruit kijken naar de volgende ronde!
Manawa, wat rot voor je! Kan me voorstellen dat het aan de ene kant duidelijkheid geeft, maar als je er zo dicht bij was, is het ook heel pijnlijk!

Veel sterkte!!

High tea in Utrecht?! ik ben voor! Als ik niet zwanger word ga ik mijn buik maar op een andere manier nog dikker maken
Komt goed Pat! Goede nieuws is dat ik in ieder geval zwanger kan worden!

Ik eet ook graag taartjes mee!
Doortje en Hope: gezellig op het bankje ik zit er nog een paar dagen op en kan dan hopelijk gaan testen.

Stjerna en Rosings: poeh, dus wel flink misselijk. Gelukkig is het iets minder Rosings. Hopelijk ben je binnenkort er helemaal van af!

Ik heb abrikozenpitje gemaild om me ook te aanmelden voor een keertje afspreken (in Utrecht). Leuk
Sensotouch,

Ik heb net even op hun site gekeken, ik ben voor!

Manawa,

Het blijft enorm balen dat het zo geeindigd is.. ga je nu gelijk door of neem je even pauze?

Saffronskies,

Spannend! Ik duim dat je over een paar dagen een positieve test in handen zult hebben..
Ah spannend dat wachtbankje!

Ik weet t nog niet hope. Ik zou dan eigenlijk later deze week alweer mogen gaan testen en dan mogelijk in het weekend of vlak na het weekend de inseminatie. Maar ik heb er even niet zo'n zin in. Aan de andere kant is t misschien juist goed om wel meteen weer door te gaan. Ik kijk t nog even aan.
Spannend Hope1980, ik duim voor je!

Ik heb een datumprikker aangemaakt met degene die naar mij een mailtje hebben gestuurd. Mocht je mij wel gemaild hebben maar niks hebben ontvangen laat dat dan even weten, dan heb ik misschien ergens een spelfout gemaakt.
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:30
0.00% gewijzigd
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:34
0.00% gewijzigd
Stjerna83, dank je... hopelijk hou ik die rust vast volgende week als ik ook op het wachtbankje mag plaats nemen

Saffronskies, hoe voel je je?? Voor jou schiet het op toch om te kunnen testen... ben je er een beetje rustig onder?

Doortje, hope, heel veel succes deze weken... ik duim voor jullie...

Manawa, snap je teleurstelling heel goed... jij bent de enige die kan bepalen of je nog even tijd nodig hebt... denk aan jezelf...

Meiden even een vraag aan jullie...letten jullie nu meer op je eten/lijn omdat dat zou helpen bij het sneller zwanger worden of volgen jullie andere tips op?? Ben benieuwd
Oh en by the way... super leuk dat iedereen zo enthousiast is om te meeten.. high tea sounds perfect... duurt nog even maar wordt vast gezellig
Ik heb vandaag mn eerste echo gehad! Het hartje klopte goed, nu 7 weken onderweg, 12 mm groot! Zal vanaf nu wat minder meeschrijven omdat ik me voor kan stellen dat jullie daar niet op zitten te wachten, maar ik duim echt voor jullie allemaal dat het bij jullie ook allemaal snel mag lukken!!
quote:Jessy010 schreef op 17 januari 2017 @ 18:57:

Stjerna83, dank je... hopelijk hou ik die rust vast volgende week als ik ook op het wachtbankje mag plaats nemen

Saffronskies, hoe voel je je?? Voor jou schiet het op toch om te kunnen testen... ben je er een beetje rustig onder?

Doortje, hope, heel veel succes deze weken... ik duim voor jullie...

Manawa, snap je teleurstelling heel goed... jij bent de enige die kan bepalen of je nog even tijd nodig hebt... denk aan jezelf...

Meiden even een vraag aan jullie...letten jullie nu meer op je eten/lijn omdat dat zou helpen bij het sneller zwanger worden of volgen jullie andere tips op?? Ben benieuwd

Ik eet geen brood en melkproducten meer. Niet altijd hoor, probeer een beetje de 80/20 regel aan te houden. Daarnaast slik ik vitamines en mineralen. Of het gaat werken weet ik niet maar ben wel 6 kilo afgevallen dus ben daar al heel blij mee

@beach.. wat heerlijk!! Van mij mag je gewoon nog meeschrijven hoor..
Wat moet dat een super gevoel zijn beach, een kloppend hartje! Ik vind het wel leuk om af en toe te horen hoe het met jou en de baby gaat!

W.b.t. Afvallen/op eten letten: ik ben vorig jaar januari begonnen met op mijn eten te letten. Ik ben in een jaar tijd ongeveer 13 kilo afgevallen. De laatste maanden van 2016 is het slechte eten er weer ingeslopen. En ik moet zeggen dat ik het verdomd moeilijk vind om weer in het ritme te komen. Mijn voornaamste reden om af te gaan vallen, was om weer lekkerder in mijn vel te komen zitten. Maar nu ik over een paar maanden (waarschijnlijk) ga beginnen, zeker ook om mijn zwangerschapskansen te vergroten .. de 100kg kwam heel dichtbij op de weegschaal.. Was van de week 83
...
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 14:41
98.67% gewijzigd
Wat leuk Beach! Super spannend!! Wat mij betreft schrijf je gewoon verder. Ik denk dat je misschien ook nog steun kan krijgen in het hele proces van alleen een kind krijgen. Maar dat is je eigen keus!
Wat betreft de voeding, ik was echt goed bezig en begonnen met hardlopen. Toen ging ik voor mijn 1e iui en dacht ik dat hardlopen niet goed zou zijn. Dus daarmee gestopt. En toen ik niet zwanger bleek, ging ik van alles eten en steeds bedenken ik ga weer gezond doen. Ik heb vooral een cola light verslaving. De rest vind jk allemaal niet zo bijzonder. Ik drink geen alcohol, geen koffie, rook niet, maar cola light....

Ik lees nu nog mee op de blog van Sensotouch en heb mijn boek van Sonja bakker afgestoft. Maandag begin ik echt
Ja moeilijk he....ik ben ook vorige week begonnen... ene kant omdat ik gewoon echt te zwaar ben en dat niet bevordelijk is om zwanger te worden en andere kant omdat ik echt wat beter voor mezelf moet gaan zorgen... dus idd nu ook aan de multi vitamine speciaal voor zwangere/zwanger worden en gezond eten...

toen ik de vorige x begonnen was met IUI liep ik ook hard en hielp voor mijn gevoel juist goed... ben nu weer begonnen maar die 3x5 min schiet niet echt op

Beach, bijzonder he... lekker van genieten...
Ik ben ook echt te zwaar Jessy. En ik heb pcos, dus afvallen zou heel goed zijn voor me.

Ik had me bedacht dat het eitje niet kon innestelen als ik ging hardlopen. Hahaha, je bedenkt de meest gekke dingen.

3x5 minuten is al heel goed! Laat je daar niet door weerhouden!
@beach er is ook een topic "zwanger in je uppie " misschien is die weer nieuw leven in te blazen.

Qua afvallen: ik begon in Zwolle met 110kg, tijdens de zwangerschap een halve kilo aangekomen puur door gezond te eten.

Ik merk dat het snaaien er nu wel steeds meer weer in sluipt, wat ik wel erg lastig vind.

Ik zit wel voor het eerst sinds de middelbare schoolleeftijd onder de 100. Ik hoop dat ik dit vast kan blijven houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven