Jordanie
dinsdag 13 januari 2009 om 20:12
ik heb ook een retour van amsterdam gevonden met bmi, via londen, koste maar 440 euro. Maar dan moet je heen en terug ruim 4 uur wachten op je aansluiting. Vind ik gewoon heel erg zonde van mijn tijd, dus denk dat we voor de duurdere rechtstreekse optie gaan.
Maar in ieder geval fijn om te horen dat de prijs wel redelijk normaal is, dacht dat we duur uit waren omdat we zo laat boeken.
Maar in ieder geval fijn om te horen dat de prijs wel redelijk normaal is, dacht dat we duur uit waren omdat we zo laat boeken.
woensdag 14 januari 2009 om 17:00
brussel had ik gekeken, maar vind ik te ver weg, bovendien ben ik erg aan mijn vertrekdagen gebonden, 10/3 kunnen we nog niet weg en ik geloof dat ze niet elke dag op aqaba vliegen.
die 700 euro is dus heen op amman en terug op aqaba, wat eigenlijk ook onze voorkeur heeft.
heen en terug op amman is met RJ ong 650 euro, en ik moet zeggen dat ik voor 200 euro meer dan liever vanaf schiphol vlieg (bovendien betere vertrektijd op de dag), eet er geen boterham minderom, dus mss moet ik mezelf dat maar gewoon gunnen.
die 700 euro is dus heen op amman en terug op aqaba, wat eigenlijk ook onze voorkeur heeft.
heen en terug op amman is met RJ ong 650 euro, en ik moet zeggen dat ik voor 200 euro meer dan liever vanaf schiphol vlieg (bovendien betere vertrektijd op de dag), eet er geen boterham minderom, dus mss moet ik mezelf dat maar gewoon gunnen.
donderdag 15 januari 2009 om 09:10
Uiteraard speelt er meer mee dan alleen de prijs. Toen wij naar Amman vlogen was rechtstreeks ook een plus gezien we met twee kleine kinderen gingen. Met een overstap hier en daar wordt het wel goedkoper maar niet makkelijker.
Maar tjeetje,....voor Eur 700 vloog ik een paar jaar geleden retour Australië.
Maar tjeetje,....voor Eur 700 vloog ik een paar jaar geleden retour Australië.
woensdag 4 maart 2009 om 20:46
In Amman heb ik in het Larsa Palm Palace geslapen. Ik weet niet of dit dezelfde is die Jody bedoeld. Ik vond het trouwens ook wel lekker dat je in de bar gewoon een biertje kon drinken. Is toch altijd wel lekker na een reis. Verder is alles denk ik al gezegd, Gewoon genieten van Amman met het oude amfitheater, Jerash is zeker de moeite waard, Petra, wadi Rum, Mount Nebo, Aqaba en een beetje dobberen in de dode zee. Het is echt een mooi land met over het algemeen een aardige bevolking.
donderdag 5 maart 2009 om 07:04
De 3 mannen waarmee we samen reisden hebben beide wandelingen op 1 dag gedaan. Het kán dus wel. Zelf heb ik de ene dag de eerste wandeling gedaan met 2 vriendinnen en de 2e dag de wandeling naar 't klooster in m'n eentje. Ik vond de eerste wandeling veruit 't spectaculairst omdat je dan heel mooie uitzichten hebt over het gebied en ook langs allerlei grotwoningen en mooi gekleurde rotspartijen komt. (Ik heb 't nu over de wandeling die als je de treasury voorbij bent aan de linkerkant omhoog gaat)
donderdag 5 maart 2009 om 08:43
quote:boarder schreef op 04 maart 2009 @ 20:46:
In Amman heb ik in het Larsa Palm Palace geslapen. Ik weet niet of dit dezelfde is die Jody bedoeld. Niet hetzeldfe, ik had het over het Palace Hotel.
Wat ik ook zeker de moeite waard vond waren de woestijnkastelen ten oosten van Amman (had ik die al genoemd?). Prima te doen als dagtocht vanuti Amman.
Je gaat maar 10 dagen toch? Dan heb je genoeg aan Amman, Jerash, Dode Zee, Petra, Wadi Rum en Aqaba.
In Amman heb ik in het Larsa Palm Palace geslapen. Ik weet niet of dit dezelfde is die Jody bedoeld. Niet hetzeldfe, ik had het over het Palace Hotel.
Wat ik ook zeker de moeite waard vond waren de woestijnkastelen ten oosten van Amman (had ik die al genoemd?). Prima te doen als dagtocht vanuti Amman.
Je gaat maar 10 dagen toch? Dan heb je genoeg aan Amman, Jerash, Dode Zee, Petra, Wadi Rum en Aqaba.
donderdag 5 maart 2009 om 15:11
zaterdag 7 maart 2009 om 13:32
Zelf bij Seastar geweest, bij het Alcazar Hotel. Maar is alweer een paar jaar geleden, en rt id altijd veel verloop onder divemasters e.d. Verder is het wel een goed adres.
http://www.aqabadivingseastar.com/
http://www.aqabadivingseastar.com/
zondag 22 maart 2009 om 12:03
Zo, gisteren weer thuis gekomen en het was gaaf!!!
Ik vond jordanie een heel relaxed land, mensen waren heel aardig, niet zo opdringerig als in veel andere landen en ik vond het als twee vrouwen alleen ook echt goed te doen.
In het vliegtuig toch besloten een auto te huren, dus dat op het vliegveld meteen nog even geregeld. Na een dagje amman met de auto richting jerash gegaan en daarna doorgereden naar de dode zee. Omdat we de hotels daar te duur vonden alleen in de dode zee gezwommen/gedreven en door gereden naar madaba om te overnachten. Via de Kings highway (prachtige vergezichten) dan naar Petra gereden. Met als absoluut hoogtepunt petra by night! De auto gedropd in Aqaba, hotel gezocht (coral bay, met eigen duikschool) en nog even lekker gerelaxed en gedoken. Laatste dag nog naar wadi rum geweest. Eindconclusie is eigenlijk dat we nog makkelijk een week langer hadden willen/kunnen blijven. Maar we hadden helaas niet meer tijd. Maar ik vind het echt een heel prettig land met heel aardige mensen!
Zo en nu ga ik de vakantiewas wegwerken!
Ik vond jordanie een heel relaxed land, mensen waren heel aardig, niet zo opdringerig als in veel andere landen en ik vond het als twee vrouwen alleen ook echt goed te doen.
In het vliegtuig toch besloten een auto te huren, dus dat op het vliegveld meteen nog even geregeld. Na een dagje amman met de auto richting jerash gegaan en daarna doorgereden naar de dode zee. Omdat we de hotels daar te duur vonden alleen in de dode zee gezwommen/gedreven en door gereden naar madaba om te overnachten. Via de Kings highway (prachtige vergezichten) dan naar Petra gereden. Met als absoluut hoogtepunt petra by night! De auto gedropd in Aqaba, hotel gezocht (coral bay, met eigen duikschool) en nog even lekker gerelaxed en gedoken. Laatste dag nog naar wadi rum geweest. Eindconclusie is eigenlijk dat we nog makkelijk een week langer hadden willen/kunnen blijven. Maar we hadden helaas niet meer tijd. Maar ik vind het echt een heel prettig land met heel aardige mensen!
Zo en nu ga ik de vakantiewas wegwerken!