KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Sterkte SaffronSkies!
Hè Saffron wat balen zeg!

Biebke hoe is het met jou?
Slapeloze nachten en teveel stress. Traject nog steeds even on hold. Kan het momenteel niet opbrengen...

Succes alle wachtenden.
Ha Biebke, ik snap dat t je zwaar valt! Neem de tijd! Kun je met je omgeving wel een beetje praten over de stress die je ervaart?
@nausicaa, zoals het er nu uitziet gaat hij geen actieve rol spelen in de opvoeding. Wel zie ik hem geregeld dus het kind zal wel met hem "opgroeien". We zullen het kindje ook vertellen dat hij de vader is.

Aan de ene kant vind ik het zelf fijn te weten wie de vader is, ik weet wat voor persoon hij is etc, het kind weet dan wie zijn/haar vader is en leert zijn/haar vader ook echt goed kennen.

Ik maak me vooral zorgen om onze vriendschap, wil niet dat die hieronder te lijden heeft. Daarom hadden we afgesproken dat ik de gehele opvoeding doe zoals ik het het beste vind en hij zich er niet mee bemoeit (maar mijn angst is dat dat toch wel gaat gebeuren op de een of andere manier, omdat hij wrs toch sterke gevoelens gaat krijgen voor het kind denk ik, maar weet niet hoe dat in de praktijk gaat dus daarvoor ben ik op zoek naar ervaringsverhalen). Hij vindt het fijn te weten dat hij dan toch in zijn leven een kind heeft verwekt, want dat zal hem verder nooit lukken als homoseksuele man. Hij zit in een relatie en zij willen verder geen kinderen adopteren oid. Ook gunt hij het mij heel erg en is blij me daarbij te kunnen helpen.

Vind het echt een hele grote en moeilijke stap dus zou graag wat ervaringen van anderen horen, maar weet niet of ik dan goed zit in dit topic. We hebben ook nog wel even maar wil er toch nu al over na gaan denken.

Verder lees ik hier al enige maanden mee en wil tegen jullie allemaal zeggen dat ik het hartstikke stoer en knap vind dat jullie dit doen en hoe jullie dit doen! Ik weet zeker dat jullie de liefste en sterkste moeders worden en gun jullie dit allemaal echt van harte!
@lievekleine hier een oud-uppie, dat wil zeggen...moeder van een prachtige dochter van inmiddels 8 maanden. Zij is ook van een bekende donor die wel een rol speelt in haar leven en bekend is als vader, maar geen voogdij heeft. Het is zoals nausicaa zegt erg belangrijk om vooraf alle scenario's door te spreken: wat wil hij? Wat wil jij? Waar overleg je over? Gaat hij erkennen? Wat doe je als er iets met jou gebeurd? Etc.

Vriendschap is mooi en het is oprecht heel fijn als iemand dit voor je wil doen, maar het maakt het ook complex. Mijn donor stond iets verder van me af, wat het wel makkelijker maakt denk ik...maar toch, een kindje verandert alles en het is vooraf lastig in te schatten welke gevoelens dit oproept. Als je vragen hebt, let me know!

@ charade...hoe is het met de kleine? En ga je nu voor een 2e, begrijp ik dat goed?

@ iedereen...leuk om te lezen dat er weer een fijne actieve groep is ontstaan...iedereen heel veel succes, het is een proces met ups en downs, maar het is het waard
Saffron, wat super balen :( Ik ga de volgende ronde weer voor je duimen hoor!!

Natuurlijk duim ik ook voor de rest. Het is allemaal niet niks om op het wachtbankje plaats te nemen. (Ik wilde een emoji invoeren maar dat gaat niet... dikke knuffel voor jullie! )

@jiggles, mijn kleine dame is gister 1 jaar geworden. Zo ongelooflijk! Ik ben nu aan het wachten op bericht van Geertgen over 'mijn' donor. Zodra ik bericht heb wil ik inderdaad weer starten :D
Gefeliciteerd met je kleine meid char-ade!
@char-ade gefeliciteerd! 1 jaar al weer, wat gaat het toch snel he. Leuke dag gehad?

Wel spannend om voor een 2e te gaan...gaat hier waarschijnlijk niet gebeuren (donor wil wss niet meer en financieel denk ik niet dat het verstandig is...wel jammer uiteraard want ik gun de uk ook een broer of zus, maar moet ook verstandig zijn).
Dankjewel hope en jiggles! :D

Het was een rustige dag, we vieren zondag haar verjaardag met vrienden en familie :D

Ik weet ook nog niet of de donor nog beschikbaar is, jiggles, maar ik hoop dat het gaat lukken. En anders blijft het hier bij 1, heb ik ook vrede mee. En zeker moet je verstandig zijn. Het is allemaal niet goedkoop.
hoi allemaal!

Allereerst, wat ontzettend fijn dat dit forum bestaat.. stiekem kijk ik al een paar maanden mee maar ik had nooit eerder de behoefte om een berichtje achter te laten. Waarom ik nu wel reageer.... het voelt goed en ik denk het wel fijn te vinden om af en toe mijn ei kwijt te kunnen (ik heb een fijn vangnet om mij heen maar soms is het fijner om met vrouwen te kletsen die precies weten waar het over gaat)..

Even kort voorstellen: 31 jarige single vrouw, uit het mooie Den Bosch. Vorig jaar mei voor het eerst bij NG geweest en er was geen wachttijd (waar ik wel rekening mee had gehouden en schrok mij rot hihi). Afgelopen maandag matching profiel ingevuld en ik verwacht einde van volgende week de rekening van het bestelde zaad . Betalen en dan kan het besteld gaan worden .. Ze vertelde mij dat het wachten op het zaad 6-8 weken gemiddeld duurt (maar kan ook binnen 1 week binnen zijn of binnen 12 weken)..... dan kunnen de inseminaties beginnen! Spannend!

Ze hebben geadviseerd om met ovulatietesten te gaan oefenen dus ik oriënteer mij nu op allerlei soorten LH testen (woow dat zijn er veel hihi).

Ik weet niet of dit ergens vermeld is... maar zijn er vrouwen uit omgeving Den Bosch die ook een kind in haar uppie wensen?

tot snel!
Ik woon in Den Bosch, en ik ken nog een wens-uppie in Den Bosch.

Over bekende donor: ik ben zwanger van een bekende donor (whhaaahhAaaa! Zwanger!) dus ik weet nog niet hoe het gaat als het kindje er is, maar we hebben van te voren alles goed doorgesproken en vast laten leggen bij de notaris. Af en toe voel ik me onzeker over in hoeverre ze wel of niet betrokken willen zijn, en dan benoem ik dat en hebben we het er over. We gaan er wel uit komen met zn allen.
Geen Den Bosch maar wel Brabant...:)
Oh wat leuk! Gefeliciteeeerd !!! Spannend! Hoeveel weken? Hoe voel je je?

En leuk dat je uit DB komt natuurlijk

@jiggles1980 ... Brabant is best groot... hihi waar dan ergens ?
Ik woon ook in regio Den Bosch
Hallo allemaal! Ook hier een stille meelezer Ik ben een aantal jaar vrijgezel, en heb nu maar eens de stap gezet om een KID-verwijsbriefje te gaan vragen bij mijn huisarts. Ik heb een vraagje rondom het psychologisch onderzoek/gesprek; zijn hier ook vrouwen die (op basis daarvan) zijn afgewezen? En een andere vraag, zijn hier ook mensen die uiteindelijk besloten hebben om toch af te zien van KID? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen, in deze lastige twijfelfase;-) Hoop van jullie te horen!

Ondertussen alvast veel succes en geduld voor alle wensmoeders hier!

Groetjes, Marleen
Heb je al een idee of je via een kliniek met bv Deens zaad wilt, of via een gewoon ziekenhuis met eigen bank (goedkoper maar veel langere wachtlijsten)? Bij de losse klinieken worden er volgens mij vrijwel geen mensen afgewezen, dan moet je echt heftig verslaafd of psychotisch zijn of zo.

Ik ben bij het UMC geweest, en daar zeiden ze zelf dat ze niet vaak mensen afwezen. En als dat gebeurde was dat omdat iemand overduidelijk met flinke problematiek zat en dacht dat op te lossen met een kind (zeg maar: mijn leven is klote, ik vind nergens iets aan, maar als ik een kind heb wordt alles fantastisch). En iemand bij wie al twee eerdere kinderen uit huis waren geplaatst.

Daarnaast ben ik ook bij het AMC geweest, en daar vond ik het wel wat intenser. Hoeveel mensen ze afwijzen weet ik niet, maar ik ken wel meerdere mensen die meer dan 1 gesprek moesten hebben etc. Ik heb wel het idee dat het daar nu wat minder negatief is dan een aantal jaar geleden als ik hier zo lees.

En daar zeiden ze tegen mij dat van de mensen die zich daar aanmeldt en naar de (verplichte) voorlichting komt, ongeveer de helft er mee door gaat.

Er heeft hier ook wel eens iemand meegeschreven die al bezig was met intakes etc, en toen de man van haar leven tegenkwam. Ze had nog even qua leeftijd, dus heeft dat even aangezien en heeft uiteindelijk met hem een kind gekregen. Als je omstandigheden (drastisch) veranderen, maak je natuurlijk wel eens andere keuzes.
hallo, hierbij een eerlijke mening en advies van een BAMmer zoals dat heet. Een paar jaar geleden heb ik een dochter gekregen van een bekende donor (weinig contact mee gezien persoonlijke omstandigheden) Heb ook nog een zoon uit een eerdere relatie. Alhoewel wij erg gelukkig zijn zo wil ik eerlijk omschrijven hoe het voor mij is als BAMmer. Je hebt veel vrijheid betreffende beslissingen maar praktisch en emotioneel gezien komt er veel bij kijken alleen. Wat denk je ervan als je ziek bent en je zit nachten met een huilbaby? Of je hebt een baby en loopt op zondag weer alleen achter de kinderwagen en ziet al die gezinnetjes lopen, ouderavonden en verjaardagen alleen bezoeken, altijd maar uitleggen waar je partner is, vragen van je kind al op jonge leeftijd waar papa nu is. Mooie of moeilijke momenten niet kunnen delen want het is nacht/weekend/anderen zijn te druk met eigen dingen/ op het werk etc. En ook al heb je een netwerk die zijn toch minder en niet op de juiste momenten beschikbaar. Een partner vaak wel. Wat als mijn kind ernstig ziek of gehandicapt zou zijn geweest. Dan wordt het nog zwaarder en die kans bestaat bij iedere zwangerschap natuurlijk. Ga er maar vanuit dat je veel aan huis gebonden bent en dat zoeken naar een nieuwe relatie lastig is met al een kind want je wil dat het een perfecte vader zal zijn en hebben veel mannen best moeite mee wanneer dat niet hun eigen kind betreft. Alleen dagjes ondernemen en op vakantie gaan is ook een heel geregel. Ik wil niet negatief doen maar tegen de meiden van 20/30 zou ik willen zeggen. Ga aub nog daten. Geef de moed niet op het is echt emotioneel veel leuker en praktisch handiger om vanuit een relatie te starten. Sowieso alleen een zwangerschap beleven is al best pittig. Nog even naar die datingsite en die singlesreis (nu heb je daar nog tijd voor!) en je bent echt veel blijer. Lekker verliefd met zijn drietjes op die roze wolk! Ik wil niet negatief zijn maar dacht het van te voren ook even te doen allemaal. Geef jezelf die 2-3 jaar extra datetijd
@Nausica: Ik wil ook via het UMC gaan, dus goed te horen wat jij daarover vertelt. Want ik ben absoluut niwt psychotisch of een risicogeval, maar vind het wel een beetje spannend hoe dat psychologisch consult gaat zijn. En je schrijft dat sommige mensen meerdere gesprekken moesten hebben daar? Met als doel..?

@Merel2014: Wat fijn, je eerlijke bericht! Die lees ik maar weinig, terwijl er toch veel mensen het als zwaar en ook soms als te zwaar moeten ervaren.. Ik zelf wil me nu gewoon alvast voor de zekerheid op de wachtlijst plaatsen, zodat als ik over 16 maanden nog geen man heb ontmoet, die kans er is. Maar ondertussen inderdaad vooral ook blijven daten! Ben benieuwd naar meer ervaringen! Goed weekend allemaal!

Groetjes,

Marleen
@ CCB53 Het ziekenhuis waar ik behandeld wordt adviseert digitale ovulatie testen van Clear Blue. Deze zijn best prijzig, Ik begin daarom altijd met die van de action (5 stuks €2,50). Hierbij begint het met een licht streepje en wordt als positief gezien als de controle net zo donker is als de test . Als ik een licht streepje zie ga ik daarna ook de testen van Clear Blue gebruiken. Hierdoor hoef ik vaak maar 1-2 duurdere testen te gebruiken.

@ merel2014 ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren op je bericht. Ik vind het nogal makkelijk gezegd : ga even naar een datingsite of op een singlereis en geef jezelf die extra tijd. Ik ben al ruim 8 jaar single en ben inmiddels ruim 3 jaar met dit traject bezig. Het is iets waar de meeste van ons niet over 1 nacht ijs gaan en die datingsites en singlereizen al geprobeerd hebben. Een partner vinden is wel iets anders dan een paar nieuwe schoenen kopen.

Ik weet dat het zwaar zal worden dat realiseer ik mij echt wel maar ik weet ook dat ik mijzelf liever alleen achter een kinderwagen zie dan zonder kinderwagen.
@Marleen, ik ben ook bij het umc geweest. Ik zag er heel erg tegen op, omdat ik had gelezen dat iemand was afgewezen die een depressie had gehad. Nu heb ik dat zelf ook ooit gehad en al is dat jaren geleden, ik zag al gebeuren dat mijn droom niet door ging.

Ik heb het wel eerlijk verteld omdat ik er geen geheim van wilde maken. Voor mij is het iets wat hoort bij mijn leven en waar ik veel sterker uit ben gekomen.

Anywees, her gesprek is vooral gericht op; uit wat voor gezin kom je, hoe is je netwerk, vind je dat een kind kan opgeroeien zonder vader, hoe ga je dat doen met je werk enz.

Toen ik wegging zei ze al dat ik een positief advies kreeg, dus dat was mooi. Het advies van de psycholoog gaat samen met her advies van de arts naar de beraadsgroep (dacht dat het zo heette). Zij vergaderen 1x in de maand en dan besluiten ze of je door mag gaan.

Geen idee of het bij iedereen zo gaat, maar zo ging het bij mij

@Merel, wat goed dat je deze kant ook eens opschrijft!

@biebke,

@allemaal; zijn er nog mensen op de wachtbank?
Wat is er weer veel geschreven!

Allereerst welkom nieuwe schrijfsters/meelezers, leuk dat er steeds meer bij komen!

Ik vind het een beetje dubbel wat je zegt Merel, niet aanvallend bedoeld hoor! Heel goed dat je eerlijk bent en aangeeft hoe zwaar het soms kan zijn in je eentje. Het is ook zeker belangrijk dat deze kant van BAM ook benoemd word. Maar ik denk dat iedereen zich dit wel realiseerd. Je (of in ieder geval ik) begint niet zomaar aan dit traject, er is een hele hoop aan vooraf gegaan. Het is niet zomaar een pak suiker wat je gaat kopen. Ja, ik ben nog vrij jong (27), misschien wel een van de jongsten hier. Maar ik heb hier echt goed over na gedacht en heb echt wel mijn best gedaan om een lieve vriend te zoeken. Dit is wat ik wil en ik sta echt wel open voor een relatie, nu maar ook als ik een kindje heb. Als het echt de ware is, accepteerd hij het kindje ook.

Zit er nog iemand op het wachtbankje? Er is zoveel geschreven dat ik het even niet meer bij kan houden.
Geertgen adviseert ook clearblue. Deze zijn via bv bol. com veel goedkoper dan in de winkel. Eerste keer heb ik dr ook 10 doorheen gedraaid hahaha! Omg wat een prijs per stuk maja.

Same here! Liever alleen achter die kinderwagen dan niet. Kliniek zou hoe dan ook vr mij moeten en van een papa zou nooit sprake zijn. Wbt delen met je omgeving... tuurlijk is het anders en daar ben ik me ook heel bewust van maar ik ben ook erg open naar vrienden toe en zij naar mij. We bespreken alles, de leuke dingen en fantaseren over hoe het zou zijn maar ook mijn momenten dat ik me alleen voel. Nu ik dit zo schrijf besef ik me weer wat een fijne vrienden ik heb! Begrijp me niet verkeerd, ik snap goed wat je schrijft. Ik weet dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Sterker nog het zal vaak heeeeeel zwaar vallen maar dat accepteer ik....
Leest er trouwens iemand de blog van Roos op famme?

Mijn zus stuurde mij de link als tip.

Ik vind het erg leuk om te lezen wat haar bezig houd en hoe zij met alles omgaat.

Voor degenen die hem nog niet kennen, het is echt een aanrader. Als je op google zoekt naar 'famme Roos' kom je er vanzelf.
Oh leuke blog!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven