JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu nog 6 bevallingen te gaan...
Jaa, Emms, hartelijk gefeliciteerd met je dochter!! Balen van die ks, maar gelukkig waren ze er net op tijd bij. Een gezond kind met een gezonde mama is dan wel het allerbelangrijkst! Meid, neem je tijd, herstel rustig!

Bleegh, ik voel me nog steeds beroerd.. Ik hoest de longen uit mijn lijf, heb enorme koppijn en spierpijn in mijn buik van het hoesten. Ik heb geloof ik 2 uur geslapen vannacht..

Ik ben dus enorm chagrijnig, dus ik zal jullie niet vermoeien met mijn bui.. Kom straks nog wel even buurten.
Emms, GEFELICITEERD!!! wow, dat klinkt wel heftig zeg, van dat scheurende oude litteken! Gelukkig dat het er net op tijd besloten is dat het toch een keizersnede zou worden...

Ben (als ik dit zo hoor) helemaal blij dat de keizersnede bij ons al gepland staat.

Nu nog maar 6 inderdaad!

Nou, Marianne, ik hoop voor jou dat jij nu de eerstvolgende bent en dan moet je wel vandaag of morgen (uiterlijk de nacht die daarop volgt) wat gaan doen, anders glip ik voor...

Maar wie weet, ben je nu wel bezig!??

Sam, balen zeg dat je je zo beroerd voelt, daar zit je echt niet op te wachten hè als je hoogzwanger bent...

Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Ff snel onze hyve bekijken nu...
huh voel ik me beroerd? je bent denk ik in de war met lucia

hier weer eens een beroerde nacht, veel harde buiken. ik had natuurlijk weer smiddags geslapen en dan ben ik snachts niet moe genoeg om door de harde buiken heen te slapen . vandaag dus brak. en man en kind zijn thuis en hangen aan me en irriteren me, pffff. verder is er een man voor de thermostaat en nu kan de kachel niet aan, brrrr. het is weer een dag vol zelfmedelijden

verder moet ik vandaag naar de verloskundige maar ik weet niet hoe laat. zucht, wat een warhoofd. nu probeer ik de hele tijd te bellen, maar het zal wel druk zijn ofzo, kom er niet doorheen.

luuc, beterschap!!!

en tjee emms wat een verhaal! gelukkig waren ze op tijd zeg.
Jeetje emms, wat een spannende bevalling. Gelukkig dat ze net op tijd met die ks begonnen zijn. Maar vooral: gefeliciteerd met jullie kleine meisje (mooie naam!). Fijn dat zij het zo goed doet en gelukkig dat jij ook goed aan het herstellen bent.

Potverdikke ja, nog maar 6 bevallingen te gaan. Ben je 10 januari uitgerekend kom je gewoon in de achterhoede. En ik ben het zat! Ik heb heel lang het gevoel gehad van "zo lang mogelijk genieten van deze laatste keer zwanger zijn". Maar nu wil ik gewoon mijn kindje zien en vasthouden. Helaas geen actie hier te bespeuren, een beetje vage rugpijn (en da's meer dan ik tot nu toe gehad heb) maar verder nada!

Natuurlijk mag Manianne eerst (maar dan wel snel!), vandaag strippen toch? ik hoop echt dat het effect heeft zodat er eindelijk weer eens een januari knulletje geboren wordt. Zouden die mannetjes van ons gewoon niet durven vanwege al die meiden hier? Misschien moeten we dan maar inzetten op vrijdag a.s. met z'n 3-en tegelijk (marianne, evince en ik) dan durven de knulletjes vast wel.

Geweldig die eerste keer naar buiten. Zeker als het de eerste is, hartstikke onwenning en trots als een hond met 7 staarten. En stoer inderdaad met zo'n kleine dame van 1 week oud.

Dikke ellende ziek en hoogzwanger zijn, is er niet iets (via de huisarts) wat je kunt doen/innemen zodat je iig niet zo hoeft te hoesten en misschein wat beter slaapt. Je hebt je rust zo hard nodig op dit moment.
Een soort jongensinvasie Belletje? Misschien durven ze alleen in een groepje

Emms, van harte met je dochter! En een mooie naam hebben jullie gekozen. Het klinkt niet heel erg fijn, zo'n scheurend litteken, gelukkig waren ze er op tijd bij.

Lucia, he gatver, krijg jij dat nu. Tip: haal veel honing in huis, hete thee met honing, boterham met honing, alles met honing. Dat helpt (Strepsils en hoestdrankjes mogen niet) . En paracetamol ook. Verder is het helaas uitzieken geblazen...

Evince, voor jou komt het nu ook wel heel dichtbij he? Maar als het goed is gaat Marianne inderdaad nog even eerst.

Sam, zelfmedelijden mag op zo'n dag hoor
hè fijn, maar het gaat alweer wat beter.

kreeg de vk om 9.41 aan de lijn. ja mijn afspraak vergeten, ik dacht rond half één. ehm nee, om tien voor tien. aaaaaaahhhhh. ik de deur uit gevlogen, dikke mazzel want alle stoplichten gaven mee en om 9.51 stond ik daar voor de balie!! ze stond ervan te kijken dat ik zo snel was. moest ik zelfs nog wachten in de wachtkamer. zelfs nog 2 bekenden gezien, die eigenlijk nog in de "geheime" fase zitten

ach en alles was weer goed. had alleen een nieuwe vk, wrs vervanging van degene die overleden was, maar ja dat is toch wel weer raar. vond haar ook niet echt leuk ofzo, ligt aan mij want ik moet wennen, maar dan zo vlak voor je bevalling... toch een beetje minder. hoop niet dat ik haar naast mijn bed heb, maar dat dacht ik de vorige bevalling ook en toen "beviel" ze juist heel goed. dus ik houd mijn mond maar...

emms, heeft het eigenlijk nog gevolgen dat je baarmoeder nu gescheurd is???? het klinkt niet goed.
Balen een nieuwe vk zo vlak voor je gaat bevallen, maar misschien valt het uiteindelijk mee. Ik heb ook mijn voorkeur hoor, maar degene die ik het minste vind is zelf zwanger en doet alleen nog spreekuur en geen bevallingen meer de andere twee vk's vind ik allebei heel prettig dus daarover geen zorgen. En als ik weer voor een ruggeprik ga dan is het helemaal simpel want dan neemt het ziekenhuis het over en dan heb je niks meer te wensen. Gek genoeg vind ik dat dan weer helemaal niet erg, die afstand en het medische vond ik de vorige keer wel best.

De voetreflexdame belde net, vanmiddag om 15.30 een afspraak! Mocht het niet baten dan wordt er in ieder geval heerlijk een uurtje aan mijn voeten gefriemeld.

Marianne waar ben je, in barensnood? Nee toch zeker, gewoon dat mannetje eruit ploppen hoor. Het is een mooie dag om geboren te worden.

Een vriendin attendeerde mij erop dat de bezoekjes aan mijn hyves vrij snel oplopen. Een hoop mensen nemen blijkbaar regelmatig een kijkje of er al iets gebeurt is. Grappig hoor, vooral als mensen ook aanmoedigingen achter laten. Ik verheug me op het moment dat ik ook werkelijk nieuws kan brengen.
Marianne heeft nog geen barensnood hoor. Zelfs nog niets wat er op lijkt. Strippen is niet gelukt. Geen verandering ten opzichte van maandag. Helaas. Ze heeft wel weer wat gemasseerd. Ik heb trouwens 3 verloskundigen. Ik heb vertrouwen in alledrie, dus daar ben ik wel blij om. Toevallig hebben ze nu ook alledrie geprobeerd te strippen. Daar is de een wel wat hardhandiger in dan de andere.

Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor een CTG (?) Dat ze de conditie van het kindje bepalen. Volgens de vk is het echt geen extreem groot kind (pffff, gelukkig maar) en heeft hij nog voldoende ruimte. Ik voel hem ook nog genoeg bewegen, dus in principe denk ik dat hij nog in goede conditie verkeerd. Dan vrijdag ook nog weer een keer proberen te strippen. Of door de gyn en als die het niet doet, dan nog even langs de vk-praktijk.

En afhankelijk van de CTG worden er vervolgstappen gepland. Mijn gevoel zegt dat ze dan in ieder geval het weekend nog wel afwachten. Dus ik moet nog even geduld hebben. De krampen, harde buiken enzo blijven ook gelijk. In die zin is het nog steeds hetzelfde als vorige week.

Dus Belletje en Evince, er is een kans dat jullie voor me aan gaan bevallen...

Zo nu de rest even lezen.
Hey Kittycat, bedankt voor je geboortekaartje, wat leuk!

Die zie je hier maar weinig hè? Vents familie vond het volgens mij zelfs een beetje raar toen ze de onze kregen.

Lijkt me ontzettend leuk om eens beschuit met muisjes te komen eten (speciaal geimporteerd?), ik laat jullie eerst wel even een paar weekjes settelen en dan kom ik graag Elena's krullen bewonderen!
Lucia, balen. Kun je niet een paracetamolletje nemen ofzo? Dan voel je je mss ietsjes beter. En gewoon even lekker chagrijnen, daar is niets mis mee. Een dropje helpt ook wel tegen hoesten of een pepermunt of antaflu.

Owja, voor ik het vergeet: leuke naam Emms!

Bleh, getver Sam, dat de thermostaat het niet doet. Dat kun je er niet bij hebben op zo'n dag. Kun je man en kind niet even voor een boodschap wegsturen? Als je een bad hebt, is het mss wel lekker om even te badderen. En anders mss een douche? Dat helpt bij mij wel altijd.

Belletje, dat heb ik ook: op zich gaat het allemaal nog prima, maar als ik al die babymeisjes zie, vind ik het ook wel tijd worden voor wat leuke knulletjes erbij... Dus wat mij betreft gaan we voor vrijdag. Leuke dag, dacht ik zo...

Sam, en hoeveel bekeuringen heb je onderweg gekregen, haha. Had je wel willen zien scheuren. Maar nee hoor, die tijdsdruk is niet leuk. En dan ook nog een andere vk... Mss is bij de bevalling idd wel heel goed. Dat hoop ik voor je. En gelukkig was verder alles okee en dat is natuurlijk ook belangrijk....

Belletje, ik ben heel benieuwd naar eventueel resultaat van de voetzoolreflextherapie. En ach, al helpt het niet, het gefriemel alleen al is al lekker. Geniet ervan.
Emms, gefeliciteerd! Klink wel een beetje eng hoor! Ik ben ook benieuwd of dit nou gevolgen heeft voor 'later'. Gelukkig is alles goed gekomen!

Belletje, lekker ontspannen strks! Ik hoop dat het werkt!

Marianne, maar weer aan de boerenkool dan maar? Tis tijd!

Newsflash! ik pas weer in mijn oude vertrouwde spijkerbroek! Géén rolletjes aan de zijkant, ik ben nog steeds mijn taille alleen in combinatie met een strak shirtje een klein 'vetje' op de buik. Jéétje wat ben ik hier blij mee zeg! Ik pas gewoon weer in mijn oude kleding :D

Ik ben weer een lekker wijf! haha

Shoppen!!!

Ik ben weer een lekker wijf! haha
Lily, en ik ben jaloers... Ik voel me nog steeds een dikke moeke, hoewel ik denk ik ook niet hoef te klagen, want ik heb nog steeds taille. Was ook niet gegroeid deze week, alleen zijn mn bovenbenen wel dikker geworden de afgelopen maanden, maar das denk ik vooral gebrek aan beweging...

Maar ik vind het echt superfijn voor jou, hoor, dat je je weer een lekker wijf voelt. Dat straal je dan ook uit en das weer heel goed voor je zin aan seks...
Waaaat, nu al weer in je oude spijkerbroek.....

Gefeliciteerd lily, sprak zij zonder het vertrouwen dat ze zelf ooit nog in welke (normale) spijkerbroek dan ook zal passen.
Komt vast goed Belletje!
hihi, jullie zijn grappig.
Emms van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! En wat een mooie naam!

Pffff wel een heftige bevalling zeg, en wat eng van dat litteken. Net op het nippertje goed gegaan dus. Fijn meid! En nu herstellen en genieten hoor!

Hier gaat alles goed. Linde doet het hartstikke goed, ze is qua gewicht na het afvallen alweer wat bijgekomen, ze weegt nu 2940 gram. Licht poppetje en dat zie je er ook wel aan af hoor!

Borstvoeding gaat goed. Ze wil nog steeds heel veel aangelegd worden en daarom loopt het als een trein. Mijn tepels vinden het een minder goed idee, maarja. Dan hebben ze pech!

Ik voel me nog erg brak en gekneusd, maar dat wordt elke dag een beetje minder. Slapen is vannacht voor het eerst echt gelukt, ik heb bijelkaar opgeteld zes uur geslapen. dat is echt een zegen hoor, de afgelopen nachten was het steeds maar een paar uurtjes, met als dieptepunt maandagavond: toen sliep ik maar anderhalf uur! maar nu dus beter!

Ik lees wel steeds bij hier om te kijken of er al iemand bezig is, maar mijn hechtingen doen nog teveel pijn om lang genoeg te zitten om te reageren op iedereen. Komt wel weer, beloofd!

Wel even voor Marianne: ik duim echt voor je dat het nu mag beginnen joh!
Weinig lekker ontspannen friemelen en frummelen bij de voetreflexmevrouw, zo'n behandeling om te proberen een bevalling in gang te zetten doet gewoon pijn. De drukpunten die ze te pakken nam pakte ze echt hard aan. Ik kreeg het er erg warm van. Baby vond het volgens mij wel leuk die spartelde er in ieder geval lustig op los.

Nu maar afwachten of het geholpen heeft ik ben er i.i.g. erg loom van geworden. Verder voel ik me nog niet anders.
Ben benieuwd Belletje!
Hm, Belletje, dat had ik me ook anders voorgesteld. Ben wel heel erg benieuwd of het nu ook resultaat heeft. Grappig dat de baby er wel op reageerde, mss helpt het dan toch wel.

Voyager, idd een klein popje, maar zo is ze wel lekker lang baby en dat is ook wel mooi. Fijn dat de borstvoeding al zo goed op gang komt. Hopelijk blijf je nachten van 6 uur houden de komende tijd. 1,5 uur slaap is echt weinig. Dank je wel voor je duim :-)

Nou, ik ga vanavond maar gewoon weer naar toneel. Voel me net als vorige week. Ben ik er nog even uit en hopelijk veel lachen, zodat de vliezen kunnen breken door de druk, haha.
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 14-01-2009 18:05
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Geen lekkere voetmassage dus? He jammer...

Marianne, misschien werkt het wel, een flinke lachbui

Morgen een crematie op 2 uur rijden... alles maar inladen aan ziekenhuisspullen en telefoonnummers. (dus als ik morgen niet reageer ben ik NIET aan het bevallen hoop ik)
Goeiemorgen!

Wen, sterkte met de crematie vandaag én sterkte met de reis heen en weer! Hopelijk heb je je ziekehuistas enzo niet nodig!

Marianne, heeft t toneelspelen nog geholpen? Oftewel, al wat actie in de buik? Hopelijk kan er in ieder geval morgen gestript worden!

En Belletje, heeft t nog effect gehad? Jammer dat het niet lekker relaxend was! Zo klonk t inderdaad wel!

Voyager, wat fijn dat het zo goed gaat met Linde! Nou jij nog wat verder opknappen hè! Gelukkig heb je al wat beter geslapen.

Jeeeeetje Lily, wat heerlijk dat je alweer in je kleren kan zeg! Jaloers! Gaat mij echt niet lukken in een week.. Maar jij was natuurlijk ook in totaal nauwelijks aangekomen, toch? Nou, ikke wel!

Sam, kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om opeens een andere vk te krijgen. Ik heb er drie, die ik allemaal ongeveer even vaak gezien heb.

Nou, mijn chagrijnigheid is iets minder erg dan gisteren. Vannacht wel weer nauwelijks geslapen. Ik zweet me ook een ongeluk 's nachts, en zo'n matrasbeschermer helpt daar ook niet echt bij, gatver wat irritant zo'n plastic in je bed.

In ieder geval bedankt voor jullie medeleven
Meld!

Er is wel iets in gang gezet denk ik, ik heb (heel onregelmatig) wat krampen niet heftig en dus zeker niet het echte werk. Vanmorgen wat andere afscheiding en een paar druppeltjes helder bloedverlies.

Een week zal het dus niet meer duren
Spannend! Hou ons op de hoogte! (als je wil natuurlijk)
Oei Belletje wat spannend, ik hoop dat het doorzet joh!

Marianne, is er nog wat gebeurd bij jou gisteravond?

Wen, veel sterkte vandaag. Laat het bij jou dan vandaag nog maar even niet gebeuren nee...

Lily jij gemenerd! Met je broeken alweer aan! Ik denk dat ik mijn broeken van voor de zwangerschap wel aan de wilgen kan hangen als ik afga op hoe het bij de vorige zwangerschap ging..

Lucia, gelukkig voel je je alweer wat beter! Ik heb dat plastic er trouwens heul snel weer afgehaald toen, daar werd ik dus ook bloedchagrijnig van. Ik gokte maar dat de vliezen niet IN bed zouden breken. Nouja, misschien is het anders aks je thuis bevalt, dan ga je er na het breken van de vliezen ook weer in natuurlijk..

Dames, mijn tepels zijn stuk! Dat doet zo'n pijn bij het aanleggen, maar daarna gaat het wel gelukkig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven