Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Dat is rot voor je, Loredana.

Het is net alsof kappers iets hebben tegen een koele kleur,net of dat ongezellig is.

Op de site van Johan staan 2 kappers,ik dacht in Den Haag en Eindhoven.

Deze zouden met kleurtypes werken.

Ook niet zo heel ver bij jou vandaan.

Intussen is het wel heel vervelend,zeker omdat je nu weet dat het niet goed is.
De kapper heet Frank Bianchi in Den Haag.
Marat, bedankt voor de tip!! Den Haag is in de buurt en ik ga de eerstvolgende keer daar naar toe. Daar moeten ze het toch wel weten wat ik wil......
Johan (of iemand anders die het weet) wat is de website van je bedrijf? Ik kan het niet vinden.

Heb je het boek al?
Als je met Google zoekt bij B Kwadraat,krijg je de site direkt.
Johan even via deze weg. Leuk om jullie terug te zien bij het programma Werkzat! Was weer leuk gedaan! Grtjs
@Madiken,

Het is aangekomen bij mijn boekhandel en ik ga het nu halen. Je leest hier dus binnenkort of wij het een aanrader vinden.
zucht...zucht..zucht....

Wordt nu dus definitief verdrietig van kappers;(

Ben Door Johan en Ada getypeerd als een zomertype en mijn haar mocht best een beetje lichter! Ik dus naar de kapper, hele verhaal uitgelegd, moet een AS-tint hebben jaaa ze snapte het helemaal en leuke was: "het is weer helemaal in!!" (lekker belangerijk) maar resultaat: koperkleurig haar!

En als ze dan gewoon eerlijk zijn en zeggen dat mijn haar heel erg gek is op roodpigment, maar nee hoor, niets zeggen en je zo de deur uit laten gaan:o

Snappen ze dan echt nix????
Golvendanser,denk je eindelijk:nu kan het niet meer mis gaan en dan verprutst zo`n kapper het nog.

Een kapper kan beter op een "kleurencursus" gaan als steeds weer nieuwe,onzinne kapsels uit te proberen.
onzinnige,natuurlijk.
Ooooooh govendanser, ik ken je frustratie! Ik ben ook een keer de kapperszaak uitgekomen met een "tijgerhoofd", allemaal gele banen erin! Ik wilde ook asblonde highlights. Mooi niet dus. Sindsdien wantrouw ik alle kappers en doe ik het zelf. En zie daar, dat lukt heel mooi! Ik ben ook een zomertype trouwens.

Mijn methode is deze; eerst de lokken ontkleuren tot alle pigment eruit is. En dan asblonde verf eroverheen. Het kost ook nog eens veel minder. Ik heb lang haar en als ik het goed verzorg gaat dat prima zo!

De laatste tijd vind ik mijn eigen (vrij donkere) kleur weer mooi en ben ik aan het laten uitgroeien. Waarschijnlijk krijg ik in de lente weer de kriebels en wordt het weer iets lichter...
"fijn" dat jullie het herkennen:(

Helemaal ontkleuren en dan weer verven? weet niet of ik dat durf...

Doe je je hele haar of alleen highlights?

Heb altijd al een haat-liefde verhouding gehad met kappers, lijkt wel of ze je er niet op je best uit willen laten zien.

Met kleding wordt het winkelen nu ook minder leuk, had zaterdag de huppel-van-de-week, ik mijn kleuren laten zien, komt ze gewoon tot 2x toe met iets heeeeeeel anders aan zetten:o
Nee, niet al mijn haar, alleen een paar accenten. Ik koop een pak coupesoleil van ploy (superblond) en dat ontkleurt. Daarna een asblonde tint van Lóreal Preference kleur viking. Echt waar, de kapper doet het niet beter. Ik denk ook weleens dat ze je express verprutsen. Altijd teveel afknippen en de verkeerde kleur, bah.

Wat winkelen betreft; kun je niet gewoon zelf jouw kleuren uit de rekken halen? Ik denk dat je zelf eht beste ziet wat je nodig hebt. Die grietjes die in de winkel staan hebben er 0,0 verstand van. Die willen je alleen maar vanalles aansmeren. Ik dnek dat er met de juiste kleuren op zak (je waaier) niet veel mis kan gaan. En: bekijk kleuren ook altijd in het daglicht.
Madiken, bedankt voor de tip!:)

Ik ga de spullen zeker in huis halen en zodra ik de moed verzameld heb (denk met de kerstvakantie, haha) Dan zal ik een een poging gaan wagen!
quote:Johan even via deze weg. Leuk om jullie terug te zien bij het programma Werkzat! Was weer leuk gedaan! GrtjsDank je Ozzie; ze hadden er een hele ochtend voor nodig om dit minuutje te produceren. Zelf waren we er niet zo tevreden over, maar och, het is weer gratis publiciteit.
quote:

@Madiken,

Het is aangekomen bij mijn boekhandel en ik ga het nu halen. Je leest hier dus binnenkort of wij het een aanrader vinden. Kom er waarschijnlijk pas onder de Kerstboom aan toe; 1e indruk is niet verkeerd, maar ook al een  kleurvoorbeeld gezien wat niet klopt.
Ik ben terug gegaan naar de kapper, het leek wel of ik het bruine eruit

had gewassen en dat alleen de koperkleur was overgebleven. Op een

gegeven moment vroegen mensen mij of ik mijn haar rood had geverfd! Dat

was de druppel en ik ben teruggegaan en heb mijn haar laten zien. Er

stond gelukkig iemand anders die verstand had van kleuren. Die zei wel

dat die koperkleur er in was gedaan om de groene waas te voorkomen,

maar dat de kleur nu wel erg rood was uitgeslagen. Ik zei ook dat ik

een koele kleur wilde en een warme heb gekregen. Ze heeft er op mijn

verzoek een astint over heen gedaan om het te matteren, en nu eindelijk

is het redelijk de kleur geworden die ik wilde hebben. Er staat nu ook

op mijn kaart dat ik absoluut geen warme tinten in mijn haar wil

hebben. Ik zou dus aan de anderen willen zeggen, ga toch gewoon terug

naar de kapper, want bij mij is het nu eindelijk ook goed gekomen en nu

staat die (koraal)rode felle kleur lipstick, die bij een lentetype 3

hoort, mij wel, hèhè.
Fijn voor je ,Loredana.
Johan, Ben je al aan het boek toegekomen? Of wordt het echt kerst? Ben erg benieuwd of het een aanrader is.
Johan (en de dames die zo'n problemen hebben met de kapper), is het eigenlijk niet zo dat je natuurlijke haarkleur het beste bij je huid e.d. past? Ik heb ook een kleurenanalyse laten doen (bij House of Colour) en daar gaven ze wel haarverfadviezen voor de mensen die per se wilden, maar volgens hen geeft je natuurlijke haarkleur het meest harmonieuze resultaat. Wat is jouw mening hierover?
Armonia, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb dat ook eens ooit gelezen in een kleurenanalyseboek. Je haar, huid en oogkleur zijn perfect op elkaar afgestemd. Ik zelf ben een zomertype met zachte contrasten in mijn kleuren. Ik heb donkerblond haar (met as ondertoon)dat soms nogal massief aanwezig kan zijn vind ik. Dan vind ik een paar lichtere accenten wel mooi. Maar ik zorg wel dat het grootste deel van mijn natuurlijke kleur te zien blijft. Ik vind niets zo lelijk als een 100% geverfd kapsel. Bij mij gaat het alleen om een paar accenten rondom mijn gezicht.

Maar ook ik ben benieuwd hoe Johan erover denkt.
Ik ben ook lente 3, maar heb donkerblond haar dat zelfs ietwat rossigs erdoor heen heeft. Het past absoluut niet bij mijn gezicht, maakt me erg bleek. Ik heb bij Johan & Ada gezien wat een "doodsaaie" donkerbruine tint met asblond erdoorheen met mijn gezicht doet... wereld van verschil, véél mooier!

Overigens ben ik al een paar maanden op zoek naar de juiste kleur, kapper kleurt het steeds te warm (what else is new...).
Hallo Johan! Wat een ontzettend aardig aanbod! Graag wil ik daar op in gaan maar niet zonder meer want dat vind ik bezwaarlijk. Eigenlijk wilde ik ook eens een afspraak maken voor een stijladvies en daarin zouden mijn kleurentwijfels ook aan bod kunnen komen. Tot ziens, groet, Laatmetalles.
Ik heet geen Johan en ben ook geen 'kleurenanalist', maar geef toch een reactie

Ik denk dat er wel wat in zit dat je eigen haarkleur bijna altijd goed harmonieert met je huid, simpelweg omdat dat de combinatie is die onze ogen al eeuwenlang kennen. Maar persoonlijk vind ik 'harmonie' soms een beetje saai; als kleding, haar en huid helemaal afgestemd zijn/kloppen met elkaar. Ik hou ook wel van een beetje spanning in de beelden om me heen (en dus ook in mensen). Dus een afwijkende haarkleur kan erg leuk zijn, beetje gek.

Zelf heb ik een erg saaie, peper en zoutachtige kleur die me eruit laat zien als een saai, flets persoon. En dat wil ik toch niet uitstralen, dus zoek ik naar een haarkleur die net even wat spannender is !
quote:

Armonia, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb dat ook eens ooit gelezen in een kleurenanalyseboek. Je haar, huid en oogkleur zijn perfect op elkaar afgestemd. Ik zelf ben een zomertype met zachte contrasten in mijn kleuren. Ik heb donkerblond haar (met as ondertoon)dat soms nogal massief aanwezig kan zijn vind ik. Dan vind ik een paar lichtere accenten wel mooi. Maar ik zorg wel dat het grootste deel van mijn natuurlijke kleur te zien blijft. Ik vind niets zo lelijk als een 100% geverfd kapsel. Bij mij gaat het alleen om een paar accenten rondom mijn gezicht.

Maar ook ik ben benieuwd hoe Johan erover denkt.

Een gezond, gelukkig en vooral kleurrijk 2007 allemaal.

Als je een Zomer 1 bent madiken, dan is er niets mis mee om je haar een beetje (mits koel) op te lichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven