Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rommel ze ringel, zou wel leuk zijn als de baby al snel komt.
Ringel,

wahahahhhaaaaa, ben je aan het rommelen????

Ik zit op de tribune, lekker veel gebak erbij vanwege de verjaardagen van Tessa en Myrddin!

ik kijk morgen weer!!!

Allemaal een roze taartje van ons roze taartje. Tessa is jarig! Mèn wat is dat jaar hard gegaan. Ben er sentimenteel van. Ze is de laatste baby die hier gaat komen, dus elke stap is een eerste en een laatste stap. Zucht...

(Sorry dat ik er zo weinig ben. Het is hier heel erg druk. Problemen met Ian, die begint te puberen en is zo opstandig als de pest. Problemen met Des, die is depressief en behoorlijk ook endat op negen jaar oud. Wil niet meer leven, vind zichzelf drie keer niets, vind niets meer leuk. En daarbij de normale dingen van het huishouden draaien, dus te druk om te forummen. Sorry meiden, ik kom snel weer bijlezen.)
Fluf; Gefliciteerd met Tessa! maak er ondanks de drukte een leuke dag van.

mmmoi; wij hebben ook een gastouder en ik ben er tot nu toe nog erg blij mee, hebben ook nog geen wisselingen gehad dus dat scheelt dan wel denk ik. kdv is voor mij wel een optie, maar met wisselende diensten helemaal niet handig. kdv is nl niet flexibel.en ik krijg er niet op mijn werk doorheen dat ik vaste dagen krijg. (heb al mazzel met twee vaste dagen vrij:)

ik vond het qua prijs niet zoveel uitmaken hoor, kdv betaal je iets meer, maar als ik het optel met de psz is het kdv goedkoper.

ik betaal 60 euro gastouder en 60 psz per maand. kdv zou komen op 110 in de maand. met na schoolse opvang van bram erbij.bij ons zijn trouwens de wachtlijsten voor de dinsdag en de donderdag heeel lang. en oja de gastouder toelage gaat ws volgend jaar flink minder worden!!!
Wow, Tessa alweer jarig, dat had ik helemaal niet in de gaten...Fluf en fam., gefeliciteerd en een fijne dag!

Bedankt voor al jullie reacties op mijn oppasverhaal; ik laat de hele boel maar weer even bezinken. Hoorde vandaag van mijn vriendin dat haar moeder haar baan kwijt is en die is gastouder voor mijn vriendin. Misschien vindt ze het wel leuk om op te passen, dacht zij. Zou leuk zijn, enige nadeeltje is dat ze nogal ver weg woont.

Pebbles, 20 feb. is goed. Deze vrijdag ga ik uit eten en volgende week vrijdag is Isabel jarig dus daar moet ik wel ff heen. Maakt niet uit dat ik dan 36 weken ben hoor.

Vanochtend is er iemand langs geweest die mijn kleertjes op MP had gezien en ze heeft voor 50 euro meegenomen. Voor haar een koopje, want ze had echt allemaal mooie merkdingen, maar ik ben ook weer blij dat er wat kwijt is. Kasten puilen uit en nu ik 'nesteldrang' krijg vind ik het fijn om wat te kunnen lozen...

Heb ook de babykleertjes gewassen en die hangen nu aan de lijn. Wel opletten dat ik ze op tijd weg haal want mijn moeder komt straks even oppassen. Ze zou meegaan naar de vk, maar Jasmijn heeft nog steeds koorts. Voor de rest gaat het wel oké met haar hoor, alleen veel moe. Maar dat vind ik niet erg, heb ik lekker rust. Vanochtend sliep ze uit tot half negen (vannacht wel aantal keertjes wakker geweest) en om even over twaalven lag ze er alweer in.

Ik ga nu even aan de poets want het is een bende hier in huis.

Enneh... waar is Ringel?!?!
Mmmoi, ik begin toch sterk te denken dat jullie een jongen krijgen. Anders ga je echt die kleertjes neit verkopen... heb ik ook niet gedaan tot we het wisten, toen heb ik het bij elkaar gezocht en weggedaan....

Fluf van harte met Tessa! Wat is het snel gegaan he?!

En net als ik weer ff tijd heb om te typen, is Gijsemans weer wakker.. en huilen dat hij kan!

Later meer (hopelijk...)

ik is hier, druk in de weer met plakplastic.....

Ik krijg ook steeds meer het idee dat jullie een zoontje krijgen mmmoi, als het weer eenmeisje was geweest had je het allang van de de daken geschreeuwd.

Ik weet het nog steeds niet. Ben wel errug nieuwsgierig hoor.

verder alles ok. het rommelt nog lekker door, maar niet heel storend ofzo. Met douchen trekt het niet weg, zet niet aan het blijft lekker constant. nou ja we merken het wel.

ga ff opruimen. Lief is net terug met boodschappen
Hiep hiep hoera voor Tessa!!!

Ringel: melden!! Je kan niet zomaar zeggen dat je aan het rommelen bent en dan de volgende dag niet langskomen

@fluffy: die arme jongens van jou. Klinkt echt alsof ze toe zijn aan een andere school oid waar ze wat meer begrepen worden.

Niet leuk als je zoontje van 9 zegt dat hij niet meer wil leven

Ho, Eva wil eten.
Fluffy, van harte met je meisje!! Wow, alweer een jaar...het gaat echt hard zeg. En supervervelend van je jongens, bah. Als je kind depressief is (Mirjamzoon ook wel eens (geweest)) en dat soort dingen zegt, dat snijdt door je ziel.

Mmmoi, heb je op tijd de blauwe kleertjes van de waslijn gehaald? Ik weet wel zeker dat je een knul krijgt (en niet alleen omdat je nu de kleren van Jasmijn allemaal wegdoet). Ik leg het nog wel een keer uit als het ventje er is haha. Was alles goed bij de vlos?

Ringel, rommel je nog??
Was toch al geweest vandaag?

@Fluf bij deze nog van harte gefeliciteerd met je meisje......sorry, dat de felicitatie nu pas komt.....ook behoorlijk naar van je jongens....heft het te maken met het feit dat er nu officieel een diagnose is, of hebbenze dit al langer, maar kan nu pas de vinger op de juiste plek worden gelegd? Sterkte iig met hele spul.

en ik rommel nog gewoon lekker door.
Rommeldebommel, wat een gestommel, voelt Ringel toch in haar buihuihuik....

Kletterdespetter, kan het wat netter met al dat gerommel de bomhommel...

Sorry.... ben melig geworden van je gerommel...

Enne 17kg valt nog mee toch? Ik was bij Ella 30kg aangekomen (....) en bij Gijs 25kg. Die zijn er op 6kg na bijna weer af!!!

Fluff, vanmiddag geen tijd gehad op je bijna onzichtbare stukje te reageren. Wat naar dat het met de jongens niet goed gaat. Ik hoop echt dat er snel dingen gaan veranderen. Als je als 9 jarige niet meer wilt leven, is het wel heel erg. Heb je al psychische hulp voor 'm? En puberen lijkt me zowiezo vreselijk... Dikke kus!

Niniane... alvast gefeliciteerd met Myrddin! Gaan jullie het samen vieren met Kyran of toch niet? Wel druk zo zeg... ik ben toch blij dat er bij ons wat meer tijd tussen zit.

Annie hoe is het met jou? Wil Sverre weer wat vaker drinken of toch niet? Ben je zelf al weer opgeknapt of aan de beterende hand?

Mmmoi; ik zou niet weten hoe het zit met KDV en de kosten daarvan. Het is wel heel vervelend dat je je oppasadressen kwijt bent. Is er niemand in je buurt die je genoeg vertrouwt en waar je je 2 kids wel durft te laten blijven? Als hier de nood hoog zou zijn, weet ik zeker dat ik ze bij 1 van mijn beste vriendinnen zou kunnen laten.

Als je zou kiezen voor KDV, zou ik Jasmijn niet meer naar de psz laten gaan, maar dat is persoonlijk. Zo kun je in elk geval de kosten drukken.

Hier kost de psz voor twee dagdelen trouwens 43 euro (wat een verschil met Pepiet!) en omdat de psz in een "zwarte" wijk staat, mogen 3 jarigen een dagdeel extra komen zonder bijkomende kosten. Dat is gesubsidieerd door de gemeente. Er zijn 5 psz die dat doen (en die van ons hoort daar dus bij; wel lekker!)

Pebbs; ik herken het van je man... De mijne zou dat ook gedaan hebben en is zich dan totaal niet bewust van wat hij niet goed heeft gedaan. Beetje star, "jij zou toch koken?" ook al ben je veel later thuis dan normaal...

Hier gaat het inmiddels wel weer beter hoor. Ik moet me niet zo druk maken. Ik heb van de week ook voorgesteld om de hele zaterdag te besteden aan bijv. wassen. En dat hij dat ook doet. Niet dat ik uiteindelijk op zondag alles kan wassen. Want als we op zondag niet wassen, kan ik het de rest van de week alsnog alleen doen. Helaas lukte het al niet zo te doen, we hadden op zondag zoooooveel was....

DHW is vorige week pas weer begonnen, ik moest er ook even inkomen. Idd zijn ze nu 5 jaar verder in de tijd. Susan en Mike zijn niet meer bij elkaar omdat ze een ongeluk hebben gekregen waarbij een vrouw en haar dochtertje overleden. Dat is zo tussen hen in komen staan dat ze uit elkaar zijn gegaan.

Edie is weer terug met man, maar die man is een beetje vaag.... hoe en wat is nog niet duidelijk.

Gaby heeft idd 2 kids en ziet er uit als de eerste de beste slons... (maar toch, ik wou dat ik haar looks had!)

Lynette daar is nog niet veel anders mee en ook met Bree niet. Behalve dat dat kind van Danielle opgehaald is door Danielle en haar nieuwe vriend (zag je in de aflevering van vorige week een klein stukje van).

Vanmorgen met Ella en Gijs naar de stad geweest. Dekbedje voor Ella gekocht en ook twee overtrekken (dezelfde als die Pebbs en Mmmoi hebben natuurlijk). Ook nog een nieuwe hoes voor onszelf. Nu hebben we er 7.... (dat is toch niet normaal of wel?) Dus we gaan eens even bekijken welke wegkunnen of dat we een zomer en wintercollectie gaan maken; het puilt de kast uit (want we hebben natuurlijk ook bijpassende hoeslakens en voor de extra kussen ook bijpassende slopen...)

En ik ben met Ella naar een speciale kinderkapper geweest. Dat was me toch leuk! Ze had een auto als stoel, dus dat was al feest. Ella kreeg krentjes terwijl ze geknipt werd, een mooie cape met Mickey Mouse en Donald D om en ze mocht tv kijken. Ze heeft het supergoed gedaan (gelukkig want de 3 keren hiervoor was het drama... maar daar was ik niet bij).

Zo en nu is het weer voedertijd in de dierentuin.

Babba, ik zou je nog mailen, ga ik nu doen!
@ringel: je had gepost toen ik nog aan het schrijven was dus mijn opmerking over melden was een beetje mosterd.

Maar het rommelt nog steeds dus je afwezigheid zal snel opgemerkt worden.

@mmmoi: was ik net niet aan toegekomen maar ik zal 20 febr. in mijn agenda zetten. En als je dan al zwaar immobiel bent dan blijven we gewoon lekker bij jou.

Mooi meegenomen dat die vrouw zoveel heeft gekocht. Ik heb ook weer een nieuwe stapel klaarliggen om erop te zetten.

Zou mooi zijn als de moeder van je vriendin wil oppassen. Maar de tegemoetkoming wordt inderdaad veel minder voor gastouderopvang volgend jaar (waarschijnlijk).

@ris: Manlief wat zich er inderdaad totaal niet van bewust dat hij gisteren niet zo heel behulpzaam was. Na wat uitleg begreep hij het wel. Vanavond heeft hij de meiden gebadderd en klaar gemaakt voor bed dus dat was wel weer heel fijn.

Bedankt voor de DHW update. Wel jammer dat die jongens van Linnette er nu niet meer in zitten, die vond ik altijd zo grappig. En dat mike en Susan nu weer uit elkaar zijn terwijl ze eindelijk weer bij elkaar waren.

Ik ga de tussenliggende afleveringen wel even downloaden.

@mirjam: bij mij dacht je toen ook dat het een jongetje zou worden en dat je nog wel uit zou leggen waarom je dat dacht.

Ik ben wel benieuwd.

Jouw zoon dus ook al depressief geweest. Ze zeggen altijd dat kleine kinderen, kleine zorgen hebben maar dit vind ik toch geen kleine zorgen.

Jippie de pippie, Tessa is 1 jaar! Van harte meisje!!!!!

Ringel, spannend hoor met je gerommel.

Mmmoi krijgt denk ik ook een jongen, want haar vriendin heeft ook al een dochter en die speelt al heu veul met Jasmijn. Mmmoi gaf aan dat het leuk voor later is dat hun nieuwe kindje met die van Mmmoi kan spelen. Dus een jongen.

Coen en Jasmijn, dat klinkt goed toch????
Annie, weet je de jongensnaam van Mmmoi niet meer? Het was een andere; ze heeft hem hier ook ooit genoemd. En Pebbles, bij jou baseerde ik het op het feit dat je zwangerschap van Eva totaal verschilde (toch?) van die van Floor. Bij Mmmoi is het iets anders. Volgens mij heeft ze het vorige week trouwens ook min of meer zelf toegegeven hier hoor...
Hoi meiden,

Even een korte update vanaf mijn kant...

Vanmiddag naar de vk geweest, alles was goed, keurige bloeddruk, nu totaal 1 kilo aangekomen volgens hun weegschaal De baby was lekker druk, hartslag prima en ze voorspelde dat het een flinkerd is, ong. 7,5 à 8 pond. Vandaar dat ik dus ook al zo dik ben. Aangezien Jasmijn net 6 pond was vond ik dat wel veul...

Ik heb me nog eens voor laten lichten waarom ik beneden moet bevallen, dat is dus voor het risico op een nabloeding, wat op zich een heeeeeel kleine kans is maar áls het je gebeurt is het levensgevaarlijk. En dan hebben ze dus geen tijd om je naar buiten te laten takelen door de brandweer. Deze vk was heel lief en behulpzaam en heeft alles goed uitgelegd. Ik hoef niet perse een bed in de woonkamer te zetten, het gaat alleen om het persen dus dat kan ook met een matras op de keukentafel!!!! Schijnt hier veel voor te komen... Ze raden iedereen aan beneden te bevallen maar vrouwen die met 38 weken zw.schap meer dan 100 kg wegen móeten het, is de regel. En het ziet er naar uit dat ik daar wel overheen ga Trouwens, vrouwen die in een flat wonen móeten ook poliklinisch bevallen sinds dit jaar, zei ze...heftig. Ik mag ook nog tijdens de bevalling beslissen dat ik het toch niks vind en dan gaan we alsnog naar het zkh. Als er een complicatie is moet je natuurlijk sowieso al naar het zkh. Alleen als je 8 cm of meer ontsluiting hebt, mag je niet meer weg, maar dan wíl je dat ook niet echt meer denk ik Als je van tevoren besluit dat je poliklinisch wilt bevallen moet je de eerste 5 cm ook thuis doen dus ik heb besloten het eerst af te wachten en het thuis te gaan proberen. Mijn keukentafel is alleen niet zo heel stevig dus ik ben benieuwd of die mij houdt

Andere update: Jasmijn is flink ziek. Heeft de hele dag alleen maar op de bank gezeten, niets gegeten, weinig gedronken en tv gekeken. Normaal heeft ze een spanningsboog van hooguit 5 minuten voor een film dus dit was echt niet normaal. Ze was vreselijk moe en ze gaf aan overal pijn te hebben. Ze is vroeg naar bed gegaan met een sinaspril (stuk beter dan zetpillen!) en ze werd na 3 uurtjes zojuist wakker. Een enorme blafhoest en een koorts van 39,4 met de oorthermometer! Dat is dus in het echt nog veel hoger. We kijken het goed aan anders bel ik de hapost vannacht nog. Ander zal ik zeer ws. morgen wel even langs de ha moeten als het nog zo is.

Ik ga op tijd liggen want het zal wel een gebroken nacht worden. Sorry dat ik niet reageer, morgen weer een dag!
Hahaha, het lijkt wel 'Wie is de Mol' hier, allemaal op zoek naar aanwijzingen...echt grappig om te lezen wat jullie theorieën zijn.

@Mirjam: Waar heb ik dat toegegeven?!?!

@Annie: Ik snap jouw theorie niet helemaal; mijn vriendin en ik kunnen toch ook allebei weer een meisje krijgen?

Ik heb hier idd mijn babynamen al eens genoemd hoor. Zoek maar terug Ze zijn beide nog niet veranderd.

Die naam die jij noemt is idd leuk, maar zo heet mijn (enige) broer. Ook met die schrijfwijze...

Ik moet af en toe maar eens een aanwijzing achterlaten hier. Kunnen jullie verder puzzelen...
waar kunnen we inzetten?

Jeetje mmmoi dat klinkt behoorlijk heftig met Jasmijn. Hebben jullie nog een beetje een redelijke nacht gehad? (heb je sinaspril in druppel of pilletjes vorm? bestaat het in druppeltjes???)

En hoera hoera hoera Myrddin is 1 jaar! Ook al weer zo'n grote kleine manKan me niet voortstellen dat ik volgend jaar ook alweer een 1 jarige in huis heb rond stuiteren. (en een bijna 3 jarige, O jolie ik verheug me er nu al op)

verder alles ok. Ben beetje onrustig in m'n lijf........moet nog van alles en nog wat gebeuren en ik weet niet waar te beginnen. Zal wel weer op slapen uitdraaien.
Goedemorgen,

Allereerst: Niniane en fam., van harte gefeliciteerd met Myrddin!!! Alweer 1 jaar, de tijd is omgevlogen!!! Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben samen.

Beetje een gebroken nacht gehad hier, ik ben om 2 uur maar met matras en al naar Jasmijns kamer verhuisd want ze werd ieder half uur wakker. De man moest om 7 uur beginnen dus die had wel even slaap nodig. Jas vroeg continu om drinken, om een speen, om een luier... Ze had ook de hele nacht door nog hoge koorts, 39,5 met de oorthermometer. Ik had geen besef van tijd, want ik had mijn horloge afgedaan. Word ik weeeer wakker geroepen door Jasmijn, zeg ik dat ze moet gaan slapen, maar ze is wel errug wakker en kletserig... Ging ik even naar de wc, blijkt het al bijna half acht te zijn! De man was allang weg en we hebben allebei niets gehoord. Aan het eind van de nacht dus toch nog aardig geslapen! Dat komt denk ik toch omdat ik haar halverwege de nacht (ik schat een uur of vier) een sinaspril heb gegeven.

Vanochtend had ze een dikke diarree broek en ze was al twee dagen niet gebadderd, dus ze was een beetje, hoe noem je dat, sjofeltjes... Dus verplicht onder de douche gezet (bibber bibber huil huil, echt zielig) en lekker schone pyama en badjas aan. Daar knapte ze van op, kreeg weer praatjes. 38,4. Eenmaal beneden heeft ze vijf hapjes pap op ofzo en wilde ze weer tv kijken. Ze hangt alleen maar voor de tv, maar ik vind het niet erg hoor. Als ze straks weer erger instort geef ik haar gewoon weer een pilletje.

@Ringel: Mijn vriendin heeft gisteren de Sinaspril meegenomen want ik kon het huis niet uit. Volgens mij zei ze dat er ook druppels van waren ja. Maar ik heb pilletjes met pepermuntsmaak en Jasmijn neemt ze als snoepjes! Werkt een stuk beter dan die krengen van zetpillen, wat een ellende is dat zeg.

Vanavond lekker weer de Mol kijken!
MYRDDIN 1 JAAR gefeliciteerd met je verjaardag, ook voor pappa en mamma en je grote broer!

Hmmmmm pilletjes als snoepjes vinnik dan weer niet zo'n fijn idee, maar wl tof dat ze zo geod werken.

HEb Mayte net naar de oppas gebracht. m'n lontje is vandag wle errug kort en haar peuterpuber bui vandaag erg hardnekkig, fijne combi samen.(niet dus, maar dat snappen jullie wel)

ga zometeen maar ff fijn met behangplaksel, behang en schilderij lijstjes in de weer, voor de babykamer...heb het weer eens op m'n heupen.Vandaag geen gerommel (leuk liedje Ris hihihihihi) en een errug rustige baby.
whehehe mmoi, probeer je er maar tussenuit te kletsen!--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

(berichtje van Krook n.a.v. van jouw reacties op onze speculaties)

Geplaatst op Wednesday 07 January 2009 20:01

En jouw antwoord toen (zie volgende berichtje)
Tja, je moet wat...!

(dit was toen jouw reactie). Je had ook aangegeven dat je bijna alle kleertjes van Jasmijn al had verkocht maar dat een jongetje in een roze polo natuurlijk ook wel schattig zou zijn.

Maar goed, ik was destijds vooral getriggerd door jouw mededeling dat de man uit enthousiasme (bijna?) zijn mond voorbij had gepraat toen jullie het net wisten. Hij had toch een (lichte?) voorkeur voor een jongen? Ik denk dat hij bij een meisje beter zijn lippen op elkaar had kunnen houden.
Tja, maar je móet toch ook wat? Als iedereen loopt te vissen en je het geheim wilt houden? Als je niet reageert denkt ook iedereen weer dat ze dús gelijk hebben...;-)

@Mirjam: De man had een voorkeur voor een meisje. Serieus; dit zeg ik niet omdat jij jongetje vermoedt. Nou ja voorkeur, dat wil zeggen: als hij móest kiezen, zou hij weer een meisje gekozen hebben zei hij. Maar dat is natuurlijk niet echt een voorkeur. Het is meer een vooroordeel; we hebben al een meisje dus ik weet hoe dat 'werkt' en dat is 'veilig'. Zoiets. Ik had helemaal geen voorkeur dit keer. Eerst wel hoor, toen dacht ik dat ik het liefst weer een meisje zou krijgen, maar toen ik eenmaal zwanger was verdween dat gevoel helemaal. Het maakte me écht niets uit. En ik zal nu dan ook kei- en keihard gaan lachen als het verkeerd blijkt te zijn voorspeld!

Heb je trouwens al een pop voor Hanna gekocht?

@Ringel: Ik bedoelde met 'ze neemt de pilletjes als snoepjes' dat ze ze zo gemakkelijk neemt. Ik vertel haar natuurlijk niet dat het snoepjes zijn! Dat is vragen om problemen. Ik vertel haar dat het pilletjes zijn die haar helpen om haar beter te maken. Maar kennelijk zijn ze dus niet echt vies want ze eet ze heel gemakkelijk weg, dat bedoelde ik meer.

Trouwens, jammer dat het niet meer rommelt...
Whaaa, ik zit op svb.nl te kijken naar de namen die gegeven zijn in 2008... je zou maar SMILEY genoemd zijn!!!
Ringel, jij gaat echt wel heul snel bevallen..... Ik voel het aan mijn litteken (whoehaaaa). Mens, ik word zo melig van je gedreutel, nestdrang, korte lontjes en dikke buik verhalen.

Heerlijk hoor! (voor mij dan hihi).

Oh, daar is mijn moeder... die is altijd zo lekker op tijd als ze komt oppassen. Ik moet zo naar de fysio en Ella moet tegelijkertijd opgehaald worden van de speelzaal. Dat had ik weer eens heel goed gepland. Ik zit nog niet helemaal in het ritme zogezegd.

Gijs poept trouwens elke keer als ik 'm net gewassen heb zijn hele broek vol, inclusief romper en shirt of broek. En ik heb natuurlijk al geprobeerd om dan maar geen schone romper aan te doen als ik 'm 's morgens verschoon, maar dat pas te doen als hij weer gepoept heeft, maar dan zul je net zien dat hij drie dagen niet poept....

Nien; ik had het gisteren al gedaan, maar vandaag nogmaals: Van harte proficiat met Myrddin!!!!

Groetjes maar weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven