Hij
donderdag 15 januari 2009 om 17:17
Wat baal ik!!!! Leuke man ontmoet en het klikte van beide kanten . Je leert elkaar kennen en wil natuurlijk ook weten over het verleden over relaties etc. Maar nu blijkt dat hij relaties heeft gehad waarvan zoals hij zegt schade heeft opgelopen zoals vreemdgaan etc. En wat is er nu gebeurt zijn schade die hij heeft opgelopen durft hij niet opzij te zetten. Sterker nog bepaalde dingen heeft hij liever niet meer dat ik dat doe. Zo ziet hij een ex van mij, die nu een hele goede vriend is, als een bedreiging. Volgens hem moet ik nu genoegen hebben aan hem en hij voelt zich er niet lekker bij als ik die vriend nog zie dan zit hij in de rats. Hij zegt als je voor mij gaat ga je ook helemaal voor mij. Ik vind niet dat dat betekent dat ik mijn vrienden aan de kant zet. Ook bepaalde dingen die ik leuk vind om te doen ziet hij als een obstakel. Zie ik het nou helemaal niet meer helder en heeft hij gelijk? Hoe zou jij reageren?
donderdag 15 januari 2009 om 18:16
quote:liselore schreef op 15 januari 2009 @ 18:14:
[...]
en je wilt graag horen hoe vreselijk hij is???
zeg dat er dan even bij ...
Zou je niet gewoon een normaal gesprek met hem gaan voeren over wat jullie van elkaar verwachten.. en of jullie daaraan kunnen voldoen ?Ik lees dat een normaal gesprek met hem niet mogelijk is. Maar dat zal ook wel weer aan mij liggen...
[...]
en je wilt graag horen hoe vreselijk hij is???
zeg dat er dan even bij ...
Zou je niet gewoon een normaal gesprek met hem gaan voeren over wat jullie van elkaar verwachten.. en of jullie daaraan kunnen voldoen ?Ik lees dat een normaal gesprek met hem niet mogelijk is. Maar dat zal ook wel weer aan mij liggen...
donderdag 15 januari 2009 om 18:17
quote:nologoes schreef op 15 januari 2009 @ 18:15:
[...]
Volgens mij bedoel je met twee kanten; haar kant en jouw kant. Ik weet niet welke eigen ervaring je hier projecteert, maar als TO het zo ervaart, het huis te klein is als er ook maar een vleugje van een andere man voorbijkomt, hij moeite heeft met andere vrijetijdsbestedingen en haar manipuleert, zeg ik inderdaad; WEGWEZEN!!! over eigen ervaringen projecteren gesproken ..... moet je misschien even naar je eigen aandeel kijken....
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik vanuit mijn eigen ervaring inderdaad dit soort dingen bespreek met mijn eigen partner en op basis daarvan beslissingen maak
[...]
Volgens mij bedoel je met twee kanten; haar kant en jouw kant. Ik weet niet welke eigen ervaring je hier projecteert, maar als TO het zo ervaart, het huis te klein is als er ook maar een vleugje van een andere man voorbijkomt, hij moeite heeft met andere vrijetijdsbestedingen en haar manipuleert, zeg ik inderdaad; WEGWEZEN!!! over eigen ervaringen projecteren gesproken ..... moet je misschien even naar je eigen aandeel kijken....
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik vanuit mijn eigen ervaring inderdaad dit soort dingen bespreek met mijn eigen partner en op basis daarvan beslissingen maak
donderdag 15 januari 2009 om 18:19
quote:minstre schreef op 15 januari 2009 @ 18:18:
Liselore ik stel je mening op prijs maar denk jij dat ik er nog niet met hem over gepraat heb? En dat ik wil horen hoe slecht hij is??? Nee dan heb jij het echt mis.Waarom trek je dan niet je conclusies? Niet met elkaar praten lijkt me helemaal geen basis voor een relatie
Liselore ik stel je mening op prijs maar denk jij dat ik er nog niet met hem over gepraat heb? En dat ik wil horen hoe slecht hij is??? Nee dan heb jij het echt mis.Waarom trek je dan niet je conclusies? Niet met elkaar praten lijkt me helemaal geen basis voor een relatie
donderdag 15 januari 2009 om 18:22
quote:nologoes schreef op 15 januari 2009 @ 18:19:
En wat ik helemaal grappig vind, Liselore: jij vindt het nogal belangrijk dat TO een 'relatie' redt waar ze zich niet vrij in kan voelen... Over gesproken!Ik heb het helemaal niet over redden gehad, maar over praten met wie het aangaat, TO vriend en op basis daarvan beslissingen maken, niet op basis van jou schreeuw posting WEGWEZEN
En wat ik helemaal grappig vind, Liselore: jij vindt het nogal belangrijk dat TO een 'relatie' redt waar ze zich niet vrij in kan voelen... Over gesproken!Ik heb het helemaal niet over redden gehad, maar over praten met wie het aangaat, TO vriend en op basis daarvan beslissingen maken, niet op basis van jou schreeuw posting WEGWEZEN
donderdag 15 januari 2009 om 18:22
Nologoes je hebt gelijk ik heb wel degelijk met hem gepraat ik heb van alles gedaan om hem het gevoel te geven dat hij belangrijk voor mij is. Ik heb hem ook gezegd dat mijn vrienden geen bedreiging voor hem zijn. Toch blijft hij het anders zien. Mijn vrienden hebben zelfs al met hem gesproken etc het helpt niets. Hij is en blijft bang om mij kwijt te raken. En dan zeg ik dit is juist waarom ik weg zou gaan. Het helpt niet ik kan dat gevoel bij hem niet wegnemen. Ja kan wel maar dan moet ik afscheid nemen van al mijn vrienden.
donderdag 15 januari 2009 om 18:23
donderdag 15 januari 2009 om 18:32
quote:nologoes schreef op 15 januari 2009 @ 18:28:
Ben je er gelukkiger op geworden in die 6 maanden? Wat betreft jezelf, jullie en de rest van je (sociale) leven?Oeps dat is een rake vraag......... In het begin van de relatie wel maar nu heb ik heel erg het gevoel dat mijn vrijheid word afgenomen. Dat ik er nu nog genoegen mee neem ien dat gaat gek klinken is misschien ook wel de angst om weer alleen te zijn maar dat zou geen reden moeten zijn.
Ben je er gelukkiger op geworden in die 6 maanden? Wat betreft jezelf, jullie en de rest van je (sociale) leven?Oeps dat is een rake vraag......... In het begin van de relatie wel maar nu heb ik heel erg het gevoel dat mijn vrijheid word afgenomen. Dat ik er nu nog genoegen mee neem ien dat gaat gek klinken is misschien ook wel de angst om weer alleen te zijn maar dat zou geen reden moeten zijn.

donderdag 15 januari 2009 om 18:32
ik denk nie tdat hij de enige is die niet zo blij is met contact met ex. Komt toch wel vaker voor, ook andersom (als het een vrouw is die een nieuwe partner heeft die contact met ex heeft...). De een is daar nu eenmaal makkelijker in dan de ander. En met ex naar de sauna, tja, zou ik ook niet op prijs stellen.
donderdag 15 januari 2009 om 18:34
donderdag 15 januari 2009 om 18:35
quote:Marianne1969 schreef op 15 januari 2009 @ 18:34:
Trouwens, (even offtopic over een aantal reacties) waarom niet met een ex naar de sauna en wel met een ex andere dingen doen als naar de kroeg, uit eten, museum of weet ik veel? Omdat je dan bloot bent? Sauna is volgens mij wel de minste plek waar echt iets "bedreigend" kan gebeuren/Marianne dat is precies hoe ik er ook over denk. En hoewel ik zijn gevoel wel snap is het ook een probleem als ik met een vriendin naar de sauna zou gaan.
Trouwens, (even offtopic over een aantal reacties) waarom niet met een ex naar de sauna en wel met een ex andere dingen doen als naar de kroeg, uit eten, museum of weet ik veel? Omdat je dan bloot bent? Sauna is volgens mij wel de minste plek waar echt iets "bedreigend" kan gebeuren/Marianne dat is precies hoe ik er ook over denk. En hoewel ik zijn gevoel wel snap is het ook een probleem als ik met een vriendin naar de sauna zou gaan.
donderdag 15 januari 2009 om 18:36
quote:minstre schreef op 15 januari 2009 @ 18:32:
[...]
Oeps dat is een rake vraag......... In het begin van de relatie wel maar nu heb ik heel erg het gevoel dat mijn vrijheid word afgenomen. Dat ik er nu nog genoegen mee neem ien dat gaat gek klinken is misschien ook wel de angst om weer alleen te zijn maar dat zou geen reden moeten zijn.
En stel je deze relatie en dezelfde vragen voor, maar dan 6 maanden van nu.
Is er reden om te denken dat je je dan beter voelt? Minder in je vrijheid beknopt?
[...]
Oeps dat is een rake vraag......... In het begin van de relatie wel maar nu heb ik heel erg het gevoel dat mijn vrijheid word afgenomen. Dat ik er nu nog genoegen mee neem ien dat gaat gek klinken is misschien ook wel de angst om weer alleen te zijn maar dat zou geen reden moeten zijn.
En stel je deze relatie en dezelfde vragen voor, maar dan 6 maanden van nu.
Is er reden om te denken dat je je dan beter voelt? Minder in je vrijheid beknopt?
donderdag 15 januari 2009 om 18:38
donderdag 15 januari 2009 om 18:39
quote:minstre schreef op 15 januari 2009 @ 17:48:
[...]
Jij leest dingen die er niet staan!
Ik zeg ook nergens dat ik dat lees, het is een opmerking van mezelf.
M.a.w: pas met sex zou voor mij de grens bereikt zijn. Dat die vent niet wil dat je met je ex omgaat of whatever, is volslagen belachelijk als je het mij vraagt.
Je bepaalt zelf met wie je omgaat. Niet die kersverse lover van je.
[...]
Jij leest dingen die er niet staan!
Ik zeg ook nergens dat ik dat lees, het is een opmerking van mezelf.
M.a.w: pas met sex zou voor mij de grens bereikt zijn. Dat die vent niet wil dat je met je ex omgaat of whatever, is volslagen belachelijk als je het mij vraagt.
Je bepaalt zelf met wie je omgaat. Niet die kersverse lover van je.
donderdag 15 januari 2009 om 18:40
quote:minstre schreef op 15 januari 2009 @ 18:35:
[...]
Marianne dat is precies hoe ik er ook over denk. En hoewel ik zijn gevoel wel snap is het ook een probleem als ik met een vriendin naar de sauna zou gaan.Dus eigenlijk heeft hij liever dat je met niemand contact hebt? Straks mag je ook je familie niet meer zien...
[...]
Marianne dat is precies hoe ik er ook over denk. En hoewel ik zijn gevoel wel snap is het ook een probleem als ik met een vriendin naar de sauna zou gaan.Dus eigenlijk heeft hij liever dat je met niemand contact hebt? Straks mag je ook je familie niet meer zien...
donderdag 15 januari 2009 om 18:43
quote:Marianne1969 schreef op 15 januari 2009 @ 18:40:
[...]
Dus eigenlijk heeft hij liever dat je met helemaal niemand contact hebt?Heel eerlijk Marianne ik mag wel contact hebben met mijn vriendinnen maar de sauna met een vriendin niet. Ik heb het idee dat hij denkt dat de mannen dan naar mij kijken. Dus zou ik dan op een vrouwendag gaan dan zou het weer geen probleem zijn. Ik vind het psychologie van een aardbei maar goed
[...]
Dus eigenlijk heeft hij liever dat je met helemaal niemand contact hebt?Heel eerlijk Marianne ik mag wel contact hebben met mijn vriendinnen maar de sauna met een vriendin niet. Ik heb het idee dat hij denkt dat de mannen dan naar mij kijken. Dus zou ik dan op een vrouwendag gaan dan zou het weer geen probleem zijn. Ik vind het psychologie van een aardbei maar goed
donderdag 15 januari 2009 om 18:45