Hij
donderdag 15 januari 2009 om 17:17
Wat baal ik!!!! Leuke man ontmoet en het klikte van beide kanten . Je leert elkaar kennen en wil natuurlijk ook weten over het verleden over relaties etc. Maar nu blijkt dat hij relaties heeft gehad waarvan zoals hij zegt schade heeft opgelopen zoals vreemdgaan etc. En wat is er nu gebeurt zijn schade die hij heeft opgelopen durft hij niet opzij te zetten. Sterker nog bepaalde dingen heeft hij liever niet meer dat ik dat doe. Zo ziet hij een ex van mij, die nu een hele goede vriend is, als een bedreiging. Volgens hem moet ik nu genoegen hebben aan hem en hij voelt zich er niet lekker bij als ik die vriend nog zie dan zit hij in de rats. Hij zegt als je voor mij gaat ga je ook helemaal voor mij. Ik vind niet dat dat betekent dat ik mijn vrienden aan de kant zet. Ook bepaalde dingen die ik leuk vind om te doen ziet hij als een obstakel. Zie ik het nou helemaal niet meer helder en heeft hij gelijk? Hoe zou jij reageren?
donderdag 15 januari 2009 om 17:20
donderdag 15 januari 2009 om 17:23
Nee, natuurlijk heeft hij geen gelijk.
dat hij beschadigd is is heel erg voor hem, maar hij moet dat niet jouw problem maken.
Hij moet weer leren om vrouwen te vertrouwen.
Jij kunt hem daarbij helpen door eerlijk en duidelijk te zijn over je contacten. Stel hem voor aan je mannelijke vrienden, vertel het altijd als je een afspraak met ze hebt en wat je faat doen gedaan hebt.
Zeg tegen je vriend dat je voor m wilt gaan, maar dat je niet in een gouden kooi wilt leven. Jij kiest ervoor om uit vrije wil bij hem te zijn. het is aan hem om te besluiten of hij voldoende in jullie gellogft om zijn wantrouwen opzij te zetten, of dat hij dat de relatie laat verwoesten.
Luitser niet naar emotionele-chantage argumenten als zou jij de relatie op het spel zetten door de dingen te doen die je graag doet. het is zijn keuze om voorwaarden te stellen war jij niet aan kunt voldoen, dus ook zijn "schuld" als de relatie hier op stukloopt.
dat hij beschadigd is is heel erg voor hem, maar hij moet dat niet jouw problem maken.
Hij moet weer leren om vrouwen te vertrouwen.
Jij kunt hem daarbij helpen door eerlijk en duidelijk te zijn over je contacten. Stel hem voor aan je mannelijke vrienden, vertel het altijd als je een afspraak met ze hebt en wat je faat doen gedaan hebt.
Zeg tegen je vriend dat je voor m wilt gaan, maar dat je niet in een gouden kooi wilt leven. Jij kiest ervoor om uit vrije wil bij hem te zijn. het is aan hem om te besluiten of hij voldoende in jullie gellogft om zijn wantrouwen opzij te zetten, of dat hij dat de relatie laat verwoesten.
Luitser niet naar emotionele-chantage argumenten als zou jij de relatie op het spel zetten door de dingen te doen die je graag doet. het is zijn keuze om voorwaarden te stellen war jij niet aan kunt voldoen, dus ook zijn "schuld" als de relatie hier op stukloopt.
donderdag 15 januari 2009 om 17:24
donderdag 15 januari 2009 om 17:25

donderdag 15 januari 2009 om 17:26
Heel vervelend vor hem, die schade, maar het is zijn probleem. Laat het hem niet jouw probleem maken!
Hoe ik zou reageren? Als ik echt verliefd zou zijn, zou ik de alarmbellen waarschijnlijk nog een tijdje negeren. Maar ik hoop heel erg dat ik dan op een of ander forum zou posten en dat door schade en schande wijs geworden lieve dames me op andere gedachten zouden brengen.
Hoe ik zou reageren? Als ik echt verliefd zou zijn, zou ik de alarmbellen waarschijnlijk nog een tijdje negeren. Maar ik hoop heel erg dat ik dan op een of ander forum zou posten en dat door schade en schande wijs geworden lieve dames me op andere gedachten zouden brengen.

donderdag 15 januari 2009 om 17:28
Ligt er wel een beetje aan hoe vaak je die ex ziet en wat jullie samen doen. In bepaalde gevallen kan ik me wel voorstellen dat dat niet altijd even leuk is voor een nieuwe vriend.
En wat bedoel je met "Ook bepaalde dingen die ik leuk vind om te doen ziet hij als een obstakel". Mag je geen dingen meer doen die je leuk vindt?
En wat bedoel je met "Ook bepaalde dingen die ik leuk vind om te doen ziet hij als een obstakel". Mag je geen dingen meer doen die je leuk vindt?
donderdag 15 januari 2009 om 17:31
Eens met bovenstaande reacties.
Ik zou met een man die me belemmerd om mijn vrienden te zien/dingen te doen geen relatie willen hebben. Het moet wel leuk zijn (en blijven). Laat je niet isoleren, maar ben gewoon duidelijk en open over de afspraken die je hebt. Op die manier kan hij leren om je te vertrouwen. Hij moet dit wel willen.
Brengt me op een andere mening. Met een man die me belemmerd om mijn vrienden te zien/dingen te doen én van zijn probleem mijn probleem wil maken én zijn probleem eigenlijk helemaal niet los wil laten, zou ik geen relatie beginnen.
Ik zou met een man die me belemmerd om mijn vrienden te zien/dingen te doen geen relatie willen hebben. Het moet wel leuk zijn (en blijven). Laat je niet isoleren, maar ben gewoon duidelijk en open over de afspraken die je hebt. Op die manier kan hij leren om je te vertrouwen. Hij moet dit wel willen.
Brengt me op een andere mening. Met een man die me belemmerd om mijn vrienden te zien/dingen te doen én van zijn probleem mijn probleem wil maken én zijn probleem eigenlijk helemaal niet los wil laten, zou ik geen relatie beginnen.

donderdag 15 januari 2009 om 17:33
Wat een slimmerd.....Goeie tactiek. In plaats van hem eens flink uit te lachen en hem te zeggen dat hij de 'beschadigde menerenact' heel snel moet laten varen, of daar is het gat van de deur, ga jij je serieus afvragen of je niet moet gaan doen wat hij zegt.
Ik ben ook beschadigd. Ontzettend beschadigd ben ik. Maar mijn man heeft daar geen last van hoor. Nieuwe man, nieuwe kansen. Voor hem geldt dat ook. Nieuwe vrouw, nieuwe kansen. Of gewoon helemaal geen vrouw meer. Wordt hij ook niet meer gekwetst.
Wat een droeftoeterig begin van een relatie.
Ik ben ook beschadigd. Ontzettend beschadigd ben ik. Maar mijn man heeft daar geen last van hoor. Nieuwe man, nieuwe kansen. Voor hem geldt dat ook. Nieuwe vrouw, nieuwe kansen. Of gewoon helemaal geen vrouw meer. Wordt hij ook niet meer gekwetst.
Wat een droeftoeterig begin van een relatie.
donderdag 15 januari 2009 om 17:35
Bepaalde dingen die ik leuk vind oke ik snap dat is in raadselen spreken. Uitleg van mijn kant.... Een keer in de zoveel tijd ga ik met een stel vrienden de kroeg in dat vind hij dus niet leuk en is ook meteen een probleem.
Dat afspreken met mijn ex dan gaan we gewoon iets gezelligs doen uit eten, museum, sauna etc.
Dat afspreken met mijn ex dan gaan we gewoon iets gezelligs doen uit eten, museum, sauna etc.

donderdag 15 januari 2009 om 17:38
quote:liselore schreef op 15 januari 2009 @ 17:33:
euh.. heb mij eens even uit de droom...
het gaat niet over je vrienden in het algemeen toch?
Maar om je ex vriend?
Ik kan me dat best voorstellen, daarom ben ik zo benieuwd naar wat hij nog meer obstakels zijnJa gaat over mijn ex vriend. Dan nog vind ik dat je gewoon vrienden kunt zijn het is niet voor niets een ex. Maar ik heb ook sterk het gevoel dat het ook gaat over mannen in het algemeen.
euh.. heb mij eens even uit de droom...
het gaat niet over je vrienden in het algemeen toch?
Maar om je ex vriend?
Ik kan me dat best voorstellen, daarom ben ik zo benieuwd naar wat hij nog meer obstakels zijnJa gaat over mijn ex vriend. Dan nog vind ik dat je gewoon vrienden kunt zijn het is niet voor niets een ex. Maar ik heb ook sterk het gevoel dat het ook gaat over mannen in het algemeen.

donderdag 15 januari 2009 om 17:39
Jij ziet het helder, hij niet.
Hij is beschadigd en zo te lezen zou hij baat hebben bij therapie.
Er zijn heel veel mensen die beschadigd zijn , maar wél weten dat het normaal is om een individu te blijven als je in een relatie zit. Jouw vlam ziet dat anders en dat is niet zomaar een dingetje als 'hij laat z'n natte handdoek op bed slingeren' Het zal heel moeilijk zijn om een gelijkwaardige relatie te hebben, als de andere partij zo onzeker is dat hij onmogelijke verwachtingen heeft.
Hij is beschadigd en zo te lezen zou hij baat hebben bij therapie.
Er zijn heel veel mensen die beschadigd zijn , maar wél weten dat het normaal is om een individu te blijven als je in een relatie zit. Jouw vlam ziet dat anders en dat is niet zomaar een dingetje als 'hij laat z'n natte handdoek op bed slingeren' Het zal heel moeilijk zijn om een gelijkwaardige relatie te hebben, als de andere partij zo onzeker is dat hij onmogelijke verwachtingen heeft.
donderdag 15 januari 2009 om 17:41