Citroen? plant verzorging

24-01-2017 23:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

ik heb net in de ikea een citrusplant gekocht (eustis limequat). Ik vind het een heel leuk plantje en zou het graag binnen houden bij gebrek aan tuin/terras.

Mijn vraag is nu hoe ik het best verzorg, hoeveel water moet het hebben? Ik heb online al gevonden dat hij in de zon moet staan en veel licht moet hebben. Maar over het water vind ik niets terug. Hebben jullie tips?
Eerste hit

https://www.vtwonen.nl/tu ... nten-bomen/citrusplanten/
Die had ik al gezien maar daar staat enkel 'Geef de planten, als ze eenmaal weer buiten staan, de eerste keer veel water.....' dus dat gaat over planten die terug buiten komen te staan, wat bij mij dus niet gaat
Begiet de Citroen afgewisseld met regen- en kalkwater.

In de zomer matig begieten, de Citroen houdt wel van een vochtige kluit. In de winter een keer per maand een halve liter water geven.

http://www.allimone.nl/10-tips-voor-een ... troenboom/
Dankjewel!!!
Als je 'm binnen houdt zou ik 'm vaker dan eens per maand water geven, want dan is het geen winter voor die plant.
Ik denk dat je de temperaturen en hoeveelheid zon van de oorspronkelijke habitat moet nabootsen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik geef de mijne elke week water. Hij staat nu binnen vanwege en is volop in bloei. Dus ik ga er maar vanuit dat ik het goed doe
quote:AnneX schreef op 25 januari 2017 @ 09:20:

Ik geef de mijne elke week water. Hij staat nu binnen vanwege en is volop in bloei. Dus ik ga er maar vanuit dat ik het goed doe En hoeveel water geef je hem ongeveer?
De mijne bloeit ook, ik rook van de week de bloemetjes zelfs door het hele huis! Ik dacht dat dat kwam omdat ik 'm naar binnen heb gehaald voor het ging vriezen, dat hij van slag was door die temperatuurstijging. Er hangen ook nog steeds drie (groene) citroenen aan. Ik geef 'm ook elke week water, flink wat zelfs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven