Geld & Recht alle pijlers

Botsen tegen auto

25-01-2017 14:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste

Ik ben daarstraks per ongeluk gebotst tegen een auto met mijn fiets.

De situatie was:

Ik reed dus door een straat waar er een enorme file was en ik reed aan de zijkant. Er stond een auto te wachten op het voetpad en ik stond ernaast op de weg want de doorgang was te smal, nu draait die auto en duwt de bestuurder een beetje op zijn gaspedaal waardoor ik met mijn stuur tegen zijn zijspiegel bots. Ik draaide mij om maar de chauffeur deed niks, ik ben dan wat verder gegaan en heb me even aan de kant gesteld maar de chauffeur stapt niet uit ofzo. Er was ook geen schade aan de spiegel of aan mijn fiets. Ik ben dan maar weggereden.

Ik wist helemaal niet wat te doen!

Kan er nu nog iets gebeuren ofzo?

Alvast bedankt!
Als het zo is gegaan als jij het beschrijft, lijkt me niet dat er nog iets gaat gebeuren hoor.
Oh dear, how sad, never mind.
Jullie zijn beiden doorgereden? Als er geen schade is geweest kan er niets gebeuren neem ik aan.

Zou raar zijn schadeformulieren in te gaan vullen als er geen schade is.
Hij reed tegen jou aan. Lekker aso om dat te doen. Ik zou me niet geroepen voelen om hem te helpen schade te claimen.
Jullie hebben geen gegevens uitgewisseld dus lijkt mij dat er niks meer kan gebeuren.. ?
Nee hij stapte niet uit of deed zijn raam niet open ofzo om even te praten ofzo
Vanavond een arrestatieteam op de stoep, wat ik je brom.
Als jij stil stond en hij reed tegen jou aan, dan valt jou niks te verwijten.

Hem wel. Maar als er verder niks aan de hand is qua schade en gewonden enzo en iedereen is weer verder gegaan, dan is het gewoon klaar.
Als ik jouw verhaal goed lees reed de auto tegen jou aan en niet andersom. De bestuurder van de auto zit dus fout.

Aangezien zowel de bestuurder als jij jullie weg vervolgd hebben zou ik mij geen zorgen maken.
Je bent heel aardig. Ik had hem uitgescholden voor rotte vis.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Als hij op de stoep stond is hij per definitie fout daar mag hij niet staan.

Daarnaast ben je op de fiets zwakke weggebruiker en is de automobilist per definitie de veroorzaker tenzij jij een grote overtredning maakt zoals door rood rijden
Volgens de wet is de auto bij schade hij zowiezo de veroorzaker omdat jij de "zwakke" weggebruiker bent. Bij mij is een appende jongen op de fiets tegen mijn voor spoorwegovergang stilstaande auto gebotst. Zelfs met inschakeling van mijn rechtsbijstandsverzekering moest ik de lakschade aan mijn auto zelf bekostigen . Te gek voor woorden
Jij stond stil? Dan ben jij toch niet tegen de auto gebotst, maar de auto tegen jou? Zijn fout, hij had bij jou moeten kijken of jij geen schade had.
quote:Cherke schreef op 25 januari 2017 @ 15:24:

Volgens de wet is de auto bij schade hij zowiezo de veroorzaker omdat jij de "zwakke" weggebruiker bent.Nee. De auto is aansprakelijk voor de schade. Niet de schuldige. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Als jij stil stond ben jij er dus niet tegenaan gebotst. maar hoe zou er nog iets moeten gebeuren dan? hij is doorgereden en weet verder niets van jou. misschien heeft hij het niet eens gemerkt...
Don't cry, buy a bag and move on.
Zoals ik het lees had de automobilist bij jou moeten checken of je ok was en schade had. Komt op mij over als dat jij bent geraakt door de auto en niet andersom.
Hoeveel slapeloze nachten heb je hier aan overgehouden
quote:Koekenpan schreef op 06 februari 2017 @ 00:03:

Hoeveel slapeloze nachten heb je hier aan overgehoudenHuh?
quote:thewaiter schreef op 25 januari 2017 @ 15:20:

Als hij op de stoep stond is hij per definitie fout daar mag hij niet staan.

Daarnaast ben je op de fiets zwakke weggebruiker en is de automobilist per definitie de veroorzaker tenzij jij een grote overtredning maakt zoals door rood rijden

Dat is in ieder geval in NL zo, maar volgens mij is de TS Belgische, en daar hoeft dat niet de wet te zijn..

Dus daar mogen onze zuiderburen een deugdelijk antwoord op geven.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven