KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
quote:manawa schreef op 25 januari 2017 @ 22:06:

Ik heb gelukkig veel steun van mijn ouders en zus. Ik heb t ze verteld rond de periode van het halen van de verwijsbrief. Mijn zus wist het overigens daarvoor al. Ik heb ongeveer 2 jaar op een wachtlijst gestaan en in die periode heb ik het gedeeld met goede vrienden. Inmiddels 1 ronde en 1 miskraam verder en in de afgelopen weken heb ik het met veel mensen gedeeld. Mijn collega's zijn inmiddels ook op de hoogte. Doordat t mis ging is het in een stroomversnelling geraakt. Ik was eigenlijk niet van plan het nu al met zoveel mensen te delen. Maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb. Alleen maar positieve en warme reacties gehad. In de afgelopen jaren 1 reactie van een goede vriend gehad die niet direct positief was. Dat vond ik lastig, maar kon het vanuit zijn perspectief (moeilijke jeugd) wel plaatsen. Het lijkt me ontzettend lastig als de steunp van belangrijke mensen om je heen er niet is.

Hai Manawa,

Wat fijn dat je zoveel steun en warme reacties hebt gekregen toen je het ondanks je andere voornemen toch deelde. Dat lijkt me zo spannend, het is maar afwachten hoe men reageert en hoe jij daar dan vervolgens weer op reageert.. Gelukkig kan ik er nu zelf eerst eens rustig aan gaan wennen, aan het idee dat deze route toch misschien wel echt een route is die ik ga bewandelen..;-) Gek idee!

Groetjes,

Marleen
@hope1980, hoe is het nu?? ik voel bijna jouw spanning... duim zo voor je... je bent al zo'n tijd bezig...

Wie zat er ook al weer nog meer op het bankje? ik weet dat er nog iemand een paar dagen voor mij zat maar kan niet meer terug vinden wie dat was...

Ik heb bijna de eerste week erop zitten.... gaat best goed maar ja dat is meestal met de eerste week... deze week mijn eerste meditatie les gehad... ben er nog niet helemaal uit of het wat voor mij is maar het was wel heel relaxt om een uur heel bewust met je ademhaling bezig te zijn... nu straks een massage gepland dus met al deze me-time moet ik de 2e week ook wel doorkomen.

Voor wat betreft reacties van omgeving.... ik heb het 1 maand voor ik begon aan mijn ouders verteld... mijn moeder had er wel moeite mee maar vooral uit zorgen omdat je er dan echt alleen voor staat 24/7 en ze voelde zich volgens mij bijna schuldig dat ze niet kunnen helpen omdat ze op een dik uur rijden bij mij vandaan woont. Na een paar dagen had ze heel google uitgelezen en leefde ze volledig met mij mee... Mijn vader heeft nooit echt een duidelijke mening over iets en vind dat iedereen zijn eigen keuze moet maken dus steunt mij volledig als ik dit wil... heb wel gemerkt dat toen het mis ging ze er beide zo goed voor me waren.. mijn moeder was alle dagen bij me van bevalling tot crematie en mijn vader heeft zelfs een tatoeage met de naam van mijn dochter op z'n arm gezet terwijl hij helemaal niet van tatoeages houdt Ik denk dat dit ons dan ook echt dichter bij elkaar heeft gebracht... en hier ben ik echt blij om... juist op zulke momenten mis je een partner ontzettend.. toch heeft dit mij nooit aan het twijfelen gebracht om het niet alsnog alleen te doen... mijn vriendinnen zullen me zeker helpen... en ik weet dat mijn ouders achter me staan ook al hadden ze misschien het liever anders gezien..

Ook niet heel gek natuurlijk... wij moeten eerst al wennen aan dat ons toekomstplaatje er ineens anders uit ziet zonder het "perfecte" gezinnetje... ditzelfde geldt natuurlijk ook voor onze ouders... natuurlijk heb ik ook wel eens vervelende reacties gehad,... dat was meestal van mannen die het niet snapte.. die reageerde met " je kan toch wel een vriend krijgen" of " waarom pick je er niet een op in de kroeg of in het buitenland" denk dat het voor vrouwen toch net even anders is en daarbij hebben wij nou eenmaal met die vervelende klok te maken...
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:18
98.20% gewijzigd
@jessy en simply,

Ik heb dus al sinds woensdagavond last van oud bloedverlies. Natuurlijk in eerste instantie erg verdrietig omdat het dus weer niet gelukt is maar het zet maar niet door. Hoe irritant is dit? Mijn menstruatie begint altijd met oud bloed dus dat is niks geks maar niet 2 dagen lang.. van mij mag het nu gewoon doorzetten, dan kan ik me weer gaan focussen op de volgende poging.

Ik besef me wel meer en meer dat ik waarschijnlijk binnenkort richting een ander traject zal gaan, ivf of iets in die geest. Best wel confronterend omdat ik toch bang ben dat er iets mis met me is en de gedachte gaat dus ook wel regelmatig door mijn hoofd; wat als het niet lukt? Stop dat altijd gelijk weer weg maar ben er diep van binnen wel bang voor!

Na de volgende poging wordt er als het goed is een evaluatie gepland, dan zou ik 7 iui's achter de rug hebben..

Ik hoop dat jullie over een weekje met positief nieuws komen!!
Sorry, dubbel geplaatst
Hope wat klote zeg. Misschien een innestelings bloeding? Ik hoop zo voor je dat het raak is!
Zo hee, eergisteren een verwijzing gevraagd bij de huisarts, de 20e al een eerste gesprek in het UMC; dat gaat sneller dan verwacht! Was dat bij jullie ook zo?

@Hope, hopelijk knap je snel op en komt er goed nieuws!

Groetjes,

Marleen
@hope, hoe is het nu? Ik duim voor je!

@jessy en simply_me, hoe gaat het bij jullie?

@saffron, jij je onderzoek al gehad?

Hou vol allemaal!!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:18
0.00% gewijzigd
Het heeft vanochtend doorgezet.. helaas door naar de volgende ronde.

Simply en jessy, succes de komende week!! Ik denk aan jullie..

Doortje, jij zat ook op het wachtbankje toch? Hoe gaat het bij jou?
Wat klote Hope. Sterkte!
He wat jammer (lees klote) voor je Hope ;(

Ik zit te w88 op mn eisprong.

Volgens gynaecoloog had die vandaag moeten zijn maar de test is negatief. Hopelijk morgen want slapen doe ik dr niet van.

Hoe is het met de spanning bij de rest?

MITAKUYEOYASIN: Bij jou al wat nieuws?
Dat is niet leuk Hope!

Spannend voor alle andere wachtenden!

Met mij gaat het goed Simply Me. Begin me weer beter te voelen mentaal. Ik verwacht in de loop van februari weer op het wachtbankje te gaan zitten!
Balen hope1980.. sterkte
Balen hope!
Niet fijn Hope! Sterkte!
quote:Hope1980 schreef op 28 januari 2017 @ 10:34:

Het heeft vanochtend doorgezet.. helaas door naar de volgende ronde.

Simply en jessy, succes de komende week!! Ik denk aan jullie..

Doortje, jij zat ook op het wachtbankje toch? Hoe gaat het bij jou?

Wat jammer Hope..wat ik zo jammer vind als het niet lukt, is dat je niet weet of er iets mis is of dat het gewoon pech is omdat de kans telkens maar klein is. Je zei in een andere post dat er na 7 pogingen een evaluatie plaats vindt. Ik ben benieuwd of er dan bv. ook aanvullend onderzoek mogelijk is voordat je misschien door gaat met ivf. Ik snap trouwens ook helemaal wat je zegt over die opborrelende gedachte "wat nou als het niet lukt? " en dat je dat snel weer wegstopt..

Denk je dat je direct door gaat met de volgende poging?

Ik heb komende week een HSG gepland staan. Spannend wel. Ik vind het verder fijn om even een adempauze te hebben deze maand. Afgelopen week in het buitenland lekker biertjes gedronken en gerookte zalm en andere "verboden" dingen gegeten ?
Thanks voor de lieve woorden dames!!

Manawa,

Wat goed dat je de stap gaat zetten om weer verder te gaan!

Saffron,

De onwetendheid dat je niet weet waar het dan mis gaat vind ik ook heel storend, als je het zou weten kan je er misschien nog iets aan doen! Is het de bevruchting, de innesteling, of toch iets anders?

Ik heb natuurlijk de overstap gemaakt van het ene naar het andere ziekenhuis. Bij het Maasstad hebben we het wel over een eileideronderzoek gehad maar bij het Medisch Centrum Kinderwens willen ze daar nog mee wachten omdat er geen aanleiding is dat er iets mis zou zijn. Dat is dus het frustrerende, bij elke poging ziet alles er steeds "perfect" uit. Ik ga er bij de evaluatie wel om vragen.

Ik heb net een pauze van een half jaar achter de rug dus ga deze cyclus gewoon weer verder ;).

Succes met je HSG volgende week!
Shit hope... had het je zo gegund... juist omdat je er al een half jaar wachten op hebt zitten... gelukkig kun je nu wel gelijk door en gaat dat al heel snel voordat je weer op het beruchte bankje zit... fingers crossed...

Simply_me, mijn NOD is volgende week dinsdag dus duurt nog wel even... en de jouwe?? Tot nu toe gaat het me prima af al merk ik dat ik dat positieve gevoel ook weer eng vind omdat als het dan toch niet raak is de klap weer harder is...

gisteren was ik bij mijn masseuse die ook een beetje hoog sensitief is en obv mijn energie vaak goed weet hoe het met mij gaat... ook zij zei dat het goed "voelde" Dus hopelijk hou ik dat nog zo'n 1,5 vast...

Zo merk je wel weer wat een emotionele rollercoaster het is waar we inzitten... dik respect voor ons allemaal dat we dit volhouden
Ah wat jammer Hope .

Mooi dat je er weer voor gaat Manawa!

Globe, nope nog geen nieuws! Dinsdag is m'n eisprong dus ik verwacht dat ik nog een maandje geduld moet hebben. Op zich geen probleem want ik ben nog niet klaar met schilderen . Over een maandje verwacht ik met het aflakken iig klaar te zijn. Texen als je zwanger bent is geen probleem dus eigenlijk komt het wel goed uit.
Spannende hoor....

Hier laat de eisprong lang op zich w88.....

Adem in adem uit.
Hoe is het hier dames???

Ik nu mijn 2e week in van de wachtweken en nu begint het toch wel spannender te worden.. nu toch dat gevoel van pre ongesteldheid... zeurderige buikpijn en opgeblazen maar weet ook dat dit ook bij wel zwanger het geval kan zijn.. kortom weet niets... hopelijk is dit gewoon de innesteling
Dames ik moet het even kwijt!!

Ik kreeg vanochtend de mail dat het donorzaad er was.. en laat ik nu net morgen m'n eisprong hebben!! Dus ik heb meteen gebeld. Ik moest een test doen voor de LH-piek. Had alleen maar Action testen liggen en die zijn niet altijd even accuraat (op weg naar de LH piek goed genoeg hoor, maar zo'n smiley op de Clear Blue is toch wel heeeeel duidelijk). De test was echt behoorlijk duidelijk en donker maar ik ben voor de zekerheid maar ff naar de Kruidvat gereden voor een CB test. En die was knal positief, mooie smiley! Dusss.. nu heb ik ineens tegen alle verwachtingen in morgen om half 3 de eerste IUI. Moest het nog regelen op m'n werk maar dat is gelukt! Ik stuiter helemaal!! Kan niet stoppen met grijnzen, dat het nu EINDELIJK gaat gebeuren!!

En dan nog iets... Ik heb iemand leren kennen en dat klikt echt super. Het gaat allemaal zo makkelijk en het voelt zo intens...

Ik ben dus even helemaal overweldigd door wat ik allemaal voel .

Globe, hoe is het bij jou? Is de eisprong er al?

Jessy wat spannend weer! Ik duim voor je!
MitakuyeOyasin wat een super goed nieuws! :D

Heel veel succes!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:21
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven