KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
dinsdag 31 januari 2017 om 18:47
Dag dames!
Nou ze zitten er in hoor, die 1 miljoen zaadcellen . Gisteren eind van de middag had ik al wat buikpijn en vandaag eind van de ochtend opnieuw en toen ook rugpijn links. Dus ik dacht: dat ei gaat vast klaarliggen! Heb uiteindelijk toch m'n moeder meegenomen en die vond het ook heel fijn om erbij te zijn.
En verder geregeld dat ik toch vrij was vandaag want ik had heel slecht geslapen en er kwamen alsnog zoveel emoties vrij gisteravond en vanochtend dat ik dacht: even een pas op de plaats vandaag, zodat ik hier echt van kan genieten.
We kwamen bij de kliniek, eerst donorcontract tekenen en toen vroeg hij naar de LH test van gisteren. Ik vertelde over de buik- en rugpijn en vroeg of het moment vandaag dat ik het allebei had dan het moment kon zijn geweest van de daadwerkelijke eisprong. Dit was idd zo zei hij.
Toen dus de inseminatie. Stelde dus echt niks voor, zo gepiept. Toen zei de arts: nou dan maken we nog even een inwendige echo dan kun je zien dat het zaad er ook in zit. Idd, je zag het mooi liggen in de baarmoeder. Toen ging hij zoeken naar de eierstokken en vroeg: "je hebt het dus vandaag gevoeld zo rond de middag... Aan welke kant denk je?" Dus ik zei: "ik denk links." Waarop hij zei: "dat denk ik ook! Want hier in de linker eierstok zie je vocht liggen en dat betekent dat hij daar gesprongen is. Perfect getimed dus met nu de inseminatie!"
Hoe cool is dat?!
Mijn NOD is 14 februari maar ik kreeg het advies om pas de 16e te testen als ik niet ongesteld werd. Ben benieuwd of ik het zo lang uit kan zingen
Nou ze zitten er in hoor, die 1 miljoen zaadcellen . Gisteren eind van de middag had ik al wat buikpijn en vandaag eind van de ochtend opnieuw en toen ook rugpijn links. Dus ik dacht: dat ei gaat vast klaarliggen! Heb uiteindelijk toch m'n moeder meegenomen en die vond het ook heel fijn om erbij te zijn.
En verder geregeld dat ik toch vrij was vandaag want ik had heel slecht geslapen en er kwamen alsnog zoveel emoties vrij gisteravond en vanochtend dat ik dacht: even een pas op de plaats vandaag, zodat ik hier echt van kan genieten.
We kwamen bij de kliniek, eerst donorcontract tekenen en toen vroeg hij naar de LH test van gisteren. Ik vertelde over de buik- en rugpijn en vroeg of het moment vandaag dat ik het allebei had dan het moment kon zijn geweest van de daadwerkelijke eisprong. Dit was idd zo zei hij.
Toen dus de inseminatie. Stelde dus echt niks voor, zo gepiept. Toen zei de arts: nou dan maken we nog even een inwendige echo dan kun je zien dat het zaad er ook in zit. Idd, je zag het mooi liggen in de baarmoeder. Toen ging hij zoeken naar de eierstokken en vroeg: "je hebt het dus vandaag gevoeld zo rond de middag... Aan welke kant denk je?" Dus ik zei: "ik denk links." Waarop hij zei: "dat denk ik ook! Want hier in de linker eierstok zie je vocht liggen en dat betekent dat hij daar gesprongen is. Perfect getimed dus met nu de inseminatie!"
Hoe cool is dat?!
Mijn NOD is 14 februari maar ik kreeg het advies om pas de 16e te testen als ik niet ongesteld werd. Ben benieuwd of ik het zo lang uit kan zingen
dinsdag 31 januari 2017 om 18:49
quote:Jessy010 schreef op 31 januari 2017 @ 16:18:
@Doortje86, ik heb het miss even gemist maar heb je IUI of ZI (of iets anders) gedaan?
Uppie85, zeker spannend nu wordt het zo echt he... ja die kosten blijven hoog... bij maasstad waar ik zit kan ik maar 1 per keer bestellen dus iedere poging 1000€ alleen om die reden hoop ik al dat het nu raak is... heb ook echt vaak al overwogen om naar een andere kliniek te gaan maar weer wachten en het hele circus door weerhoudt me daar dan weer toch van...
Hopelijk vinden ze snel een geschikte donor voor je en kan je starten...
Ik heb zi gedaan, ga een co-ouderschap aan met een homostel. Afgelopen maanden viel eisprong steeds op dag 17... dus deze keer op dag 13-15-17 geïnsemineerd. Maar toen ik later dus een test deed was ie op dag 21 positief. Inmiddels 2 dgn overtijd.
Kans op zwangerschap erg klein lijkt me? Waarschijnlijk gewoon een langere cyclus dit keer?
Groetjes.
@Doortje86, ik heb het miss even gemist maar heb je IUI of ZI (of iets anders) gedaan?
Uppie85, zeker spannend nu wordt het zo echt he... ja die kosten blijven hoog... bij maasstad waar ik zit kan ik maar 1 per keer bestellen dus iedere poging 1000€ alleen om die reden hoop ik al dat het nu raak is... heb ook echt vaak al overwogen om naar een andere kliniek te gaan maar weer wachten en het hele circus door weerhoudt me daar dan weer toch van...
Hopelijk vinden ze snel een geschikte donor voor je en kan je starten...
Ik heb zi gedaan, ga een co-ouderschap aan met een homostel. Afgelopen maanden viel eisprong steeds op dag 17... dus deze keer op dag 13-15-17 geïnsemineerd. Maar toen ik later dus een test deed was ie op dag 21 positief. Inmiddels 2 dgn overtijd.
Kans op zwangerschap erg klein lijkt me? Waarschijnlijk gewoon een langere cyclus dit keer?
Groetjes.
dinsdag 31 januari 2017 om 18:51
Jeetje zijn de prijzen zo omhoog gegaan ja bij NG? Ik heb 1320€ betaald voor 6 rietjes.. dus 210€ per rietje en 70€ verzendkosten. En dat was op basis van de Duitse bank. Vandaag bleek ik een donor uit hun eigen bank te hebben en volgens mij waren die rietjes zelfs nog goedkoper... 170€ per stuk ofzo. Zou dus nog een credit nota moeten krijgen eigenlijk.
Ik had niet echt een voorkeur voor bank maar toen ik hoorde dat het een Nederlandse donor is was ik toch wel blij. Is in de toekomst voor m'n kindje toch makkelijker met evt contact zoeken. Geen grote afstand, geen taalbarrière.
Ik had niet echt een voorkeur voor bank maar toen ik hoorde dat het een Nederlandse donor is was ik toch wel blij. Is in de toekomst voor m'n kindje toch makkelijker met evt contact zoeken. Geen grote afstand, geen taalbarrière.

dinsdag 31 januari 2017 om 18:57
quote:Uppie85 schreef op 31 januari 2017 @ 18:53:
Globe83 jij hebt er dus 4 tegelijk besteld? Ik kreeg het advies om er 6 te bestellen..Ja dat is ook het advies maar ze zei wel: Kijk tis toch een grote uitgave en 4 kan ook. Je kunt bijbestellen alleen kan er dan een korte w8tijd zijn maar nooit langer dan een maand. Na alle ervaringen hier bedacht ik dat ik wrs dan ook wel een rustmaandje zou willen. Ik hoop natuurlijk niet dat t nodig is
Globe83 jij hebt er dus 4 tegelijk besteld? Ik kreeg het advies om er 6 te bestellen..Ja dat is ook het advies maar ze zei wel: Kijk tis toch een grote uitgave en 4 kan ook. Je kunt bijbestellen alleen kan er dan een korte w8tijd zijn maar nooit langer dan een maand. Na alle ervaringen hier bedacht ik dat ik wrs dan ook wel een rustmaandje zou willen. Ik hoop natuurlijk niet dat t nodig is

dinsdag 31 januari 2017 om 18:59
@Saffron hoe is het nu met jou?
@globe wat spannend, eindelijk!! Dan lopen we ook gelijk op, leuk!
@uppie ik kreeg ook het advies voor 6. Heb op woensdag het formulier getekend en op maandag lag de factuur op de deurmat. Meteen betaald en precies 7 weken later (gisteren dus) kreeg ik de mail dat het zaad klaar was. Ik heb er natuurlijk wel de feestdagen tussen zitten.
Wat wel cool is trouwens; toen mijn eerste echt menstruatie zich aandiende heb ik in de app op m'n telefoon gekeken wat de vooruitzichten waren qua eisprong etc. En vandaf dat moment heb ik steeds gezegd: 31 januari wordt mijn eerste inseminatie! Hoe bijzonder is dat?!
@globe wat spannend, eindelijk!! Dan lopen we ook gelijk op, leuk!
@uppie ik kreeg ook het advies voor 6. Heb op woensdag het formulier getekend en op maandag lag de factuur op de deurmat. Meteen betaald en precies 7 weken later (gisteren dus) kreeg ik de mail dat het zaad klaar was. Ik heb er natuurlijk wel de feestdagen tussen zitten.
Wat wel cool is trouwens; toen mijn eerste echt menstruatie zich aandiende heb ik in de app op m'n telefoon gekeken wat de vooruitzichten waren qua eisprong etc. En vandaf dat moment heb ik steeds gezegd: 31 januari wordt mijn eerste inseminatie! Hoe bijzonder is dat?!

dinsdag 31 januari 2017 om 19:07
Globe63 ik heb geen prettig gesprek met de arts gehad, dus ik heb deze uitleg zo ook helemaal niet gekregen! Het is ook een grote uitgave, vooral als het idd 400 euro per rietje kost. Ik heb natuurlijk getekend en ik weet niet of ik nog een wijziging kan doorgeven.. ik zou me wel beter voelen bij 3 of 4 denk ik..!
dinsdag 31 januari 2017 om 19:41
Ik vind het ook een grote kostenpost in een keer. Ik heb wel een tarievenlijst moeten ondertekenen en die heb ik ook goed bekeken toen ik die ondertekende, maar ik weet nu echt niet meer wat daar opstond, haha. Maar ik vind 400 nogal veel verschil met 200 euro.
MitakuyeOyasin, heel leuk om jou verhaal over je inseminatie te lezen. Ik wist helemaal niet hoe dat precies in zn werk ging. Ben jij bij je eerste 'echte' menstruatie meteen gaan insemineren?
Ik ben op 1 januari gestopt met de pil. Na 15 jaar de pil, waarvan de laatste 5 jaar doorgeslikt, zonder stopweek. Het is voor mij dus erg wennen en ik voel van alles. Ik had alle pijntjes en dingetje bij een een app.
MitakuyeOyasin, heel leuk om jou verhaal over je inseminatie te lezen. Ik wist helemaal niet hoe dat precies in zn werk ging. Ben jij bij je eerste 'echte' menstruatie meteen gaan insemineren?
Ik ben op 1 januari gestopt met de pil. Na 15 jaar de pil, waarvan de laatste 5 jaar doorgeslikt, zonder stopweek. Het is voor mij dus erg wennen en ik voel van alles. Ik had alle pijntjes en dingetje bij een een app.

woensdag 1 februari 2017 om 00:16
Mitakuye: super, klinkt heel goed. Leuk dat je nu op het wachtbankje kunt zitten. Veel succes met het afwachten!
Globe: o zo naar om je kat in te moeten laten slapen ik heb er zelf ook 1 en ik moet er niet aan denken om hem te moeten missen. Veel sterkte. Voor morgen (of eigenlijk straks gezien het tijdstip van mijn post..) veel succes
Gisteren was wel even een pittige dag. Ik vond de middag/avond echt wel tegenvallen. Zeker toen ik 's avonds weer een stuk actiever werd. Ook best veel gevloeid, maar daar had de arts me voor gewaarschuwd. Vandaag een controlefoto, geen last meer, nog een klein beetje bloed verloren.
Ik kan volgende cyclus weer verder
Globe: o zo naar om je kat in te moeten laten slapen ik heb er zelf ook 1 en ik moet er niet aan denken om hem te moeten missen. Veel sterkte. Voor morgen (of eigenlijk straks gezien het tijdstip van mijn post..) veel succes

Gisteren was wel even een pittige dag. Ik vond de middag/avond echt wel tegenvallen. Zeker toen ik 's avonds weer een stuk actiever werd. Ook best veel gevloeid, maar daar had de arts me voor gewaarschuwd. Vandaag een controlefoto, geen last meer, nog een klein beetje bloed verloren.
Ik kan volgende cyclus weer verder
woensdag 1 februari 2017 om 10:10
Simply_me, Hier in dezelfde achtbaan... juist die typische menstruatie klachten kunnen ook juist een beginnende zwangerschap weet ik uit ervaring... vind het zo knap dat mensen pas testen na hun NOD... ik neem me dat iedere x voor maar lukt nooit...
Waar heb je last van of wat voel je??
Ik vooral opgeblazen buik en zo'n zeurderige pre menstruatie pijn...
Ik ga denk ik zondag al testen ipv dinsdag... wil niet op een werkdag verrast worden met eventuele ongesteldheid en de bijbehorende emoties... als t zondag negatief is kan ik even goed janken en daarna weer door
Waar heb je last van of wat voel je??
Ik vooral opgeblazen buik en zo'n zeurderige pre menstruatie pijn...
Ik ga denk ik zondag al testen ipv dinsdag... wil niet op een werkdag verrast worden met eventuele ongesteldheid en de bijbehorende emoties... als t zondag negatief is kan ik even goed janken en daarna weer door
woensdag 1 februari 2017 om 11:49
Dank jullie wel allemaal! Ik was er eigenlijk heel nuchter onder tot in vannacht wakker werd van m'n buik die echt raar voelde. Beetje een drukkend gevoel ofzo...En een soort van plopjes. Moeilijk uit te leggen. Nouja we wachten het gewoon af.
@ Saffron ik hoop dat het nu na de HSG voorspoedig verloopt voor je!
@ Jessy en simpley erg spannend voor jullie weer. Ik duim van harte!!
@ globe hoe is het gegaan vandaag?!
@ Saffron ik hoop dat het nu na de HSG voorspoedig verloopt voor je!
@ Jessy en simpley erg spannend voor jullie weer. Ik duim van harte!!
@ globe hoe is het gegaan vandaag?!
woensdag 1 februari 2017 om 15:48
Haha innerpeace dat is mooi omschreven! Nouja... Ik ben eigenlijk ook stik verliefd momenteel, dus de vraag is waar dit gevoel dan daadwerkelijk aan te linken is .
En het natuurlijk ook nog veel te snel om al echt iets te kunnen voelen. Maar goed... Één ding is zeker, het zal vanzelf blijken over 2 weken!
En het natuurlijk ook nog veel te snel om al echt iets te kunnen voelen. Maar goed... Één ding is zeker, het zal vanzelf blijken over 2 weken!
donderdag 2 februari 2017 om 10:13
Jeetje wat gebeurt er hier veel momenteel.
Ik kreeg vanochtend de mail van geertgen dat de rietjes binnen zijn. Kan bijna niet op een slechter moment want mijn vader is gisteren overleden.
Geen jubelstemming hier dus. Voor mezelf de beslissing genomen dat ik uiteraard de 'administratie' afspraak ga maken maar dat ik daarna tot eind april geen beslissing neem. Even rust om eerst het overlijden van mijn vader een plek te geven.
Ik kreeg vanochtend de mail van geertgen dat de rietjes binnen zijn. Kan bijna niet op een slechter moment want mijn vader is gisteren overleden.
Geen jubelstemming hier dus. Voor mezelf de beslissing genomen dat ik uiteraard de 'administratie' afspraak ga maken maar dat ik daarna tot eind april geen beslissing neem. Even rust om eerst het overlijden van mijn vader een plek te geven.